אייל שמואלי הופך תקליט

ראש מועצת כפר ורדים: נאבק בבירוקרטיה, מקדם את החינוך והתרבות, מעלה את מחירי הנדל"ן ותורם לאיכות הסביבה * אושיית פיסבוק המכונה לעיתים גם "אלוף"


 

 

אייל שמאולי מרגיש לא נוח עם המחמאות בפייסבוק, מאוכזב מארקדי פומרנץ, רומז ש”איי לאב כפר ורדים” זה זמני ומייחל לקיבוע הטבות המס.

לשנים הקרובות הוא מבטיח עוד תרבות, פארק אקולוגי, תכנית חינוכית רחבה ושדרוג נושא הפעוטונים.

ראש מועצת כפר ורדים מסכם חצי קדנציה, ורק הבירוקרטיה והקורונה קלקלו קצת את הכיף

 

כפרניק 20210520_130320-scaled אייל שמואלי הופך תקליט
אייל שמואלי ראש מועצת כפר ורדים מסכם חצי קדנציה

 

אייל כץ ועודד שלומות

בשיתוף עיתון א-לה כפר

 

-שלום אייל שמואלי, ראש מועצת כפר ורדים. אנחנו מסכמים עכשיו חצי קדנציה שלך, שנתיים וחצי מתוך חמש. נתחיל מנושא שקרוב לליבנו: תקשורת. איך אתה מתייחס לכל מה שקורה בשיח הפייסבוקי אצלך ובקבוצות של כפר ורדים?

“אני שחקן פייסבוק, וזו פלטפורמה טובה וחזקה אם מנצלים אותה נכון. אני משתמש בה לצורכי שיווק כפר ורדים באמצעות מסרים כאלו ואחרים. דברים מסוימים אנחנו גם מפיצים במייל לתושבים או דרך התקשורת. אני גם רואה את השיח הציבורי ברשתות ולא חי בנעימות עם הסגנון והאלימות המילולית כלפיי אישית, כלפי המועצה וגם התושבים בינם לבין עצמם. צריך לזכור שלכולנו יש גם משפחות וילדים”.

-זה מובן. מעניין אותנו איך אתה מרגיש עם אלו שמכנים אותך “אלוף”, “מספר 1” וכדומה?

“גם עם זה אני לא מרגיש טוב, וזז קצת בחוסר נוחות בכיסא. אני עושה את עבודתי מתוך שליחות ולא לצורך מחמאות מהסוג הזה. הרבה יותר נחמד שכותבים לי ‘יישר כח’ או ‘כל הכבוד’. זה מראה שמעריכים את העבודה בלי יותר מדי סופרלטיבים פייסבוקיים”.

 

כפרניק 77869900 אייל שמואלי הופך תקליט
אייל שמואלי האלוף בפייסבוק

 

-אבל אתה משתמש הרבה בשפה פייסבוקית כמו “מוש” כקיצור של מושלם, או אימוג’יס בכמויות. זה בדיוק מזמין את השיח הילדותי של “אלוף” ו”אין עליך”.

“כן, כי זו השפה של הפייסבוק. שימו לב שאני לא מעודד את ביטויי ה’אלוף’ ובהחלט מעדיף תגובות יותר סולידיות. בצבא יש מספיק אלופים. בכל מקרה אני כמעט ולא מגיב. מבחינתי זו תקשורת שיווקית וחד כיוונית. אחרת היא עלולה להפוך לרעש, התלהמות והסחת דעת”.

 

משווק, לא בר שיח

 

אייל שמואלי סיים בימים אלה שנתיים וחצי בתפקיד ראש מועצת כפר ורדים. אחרי חצי קדנציה בתפקיד, אפשר לקבוע שהפייסבוק הוא אמצעי הקשר המרכזי שלו עם תושבי הכפר. נפגשנו איתו לראיון משותף של אתר “כפרניק” ועיתון “א-לה כפר” כדי לדבר איתו גם על הנושא הזה, וגם על נושאים נוספים העומדים במרכז סדר היום של הכפר. בעניין הפייסבוק והתקשורת אנחנו מנסים לברר עוד כמה עניינים, כמו:

תושבים שמשתמשים בפייסבוק לצורך ביקורת על מפגעים ותקלות. הם מתייגים אותך ואתה לא עונה להם. למה?

“רוב הפוסטים האלו הם בנושאים שלא היו לפני זה בשיח עם המועצה. אני פחות אוהב את זה, משום המועצה פתוחה. יש לי שעות קבלה והטלפון שלי ושל עובדי המועצה זמין. יש לנו גם אפליקציה מצוינת. זה לא נכון לדברר תקלות בפייסבוק, ולרוב אני גם מתעלם מכך”.

-אבל זו דרך מאוד נוחה וזמינה, מי כמוך יודע. הציבור רואה אותך כאושיית פייסבוק ולכן מתנהל באותו אופן. המדיה החברתית גם יכולה לתת פרספקטיבה של “חכמת ההמונים”. למשל, בתלונות על כריתת עצים היה דיון מרתק.

“חלק גדול מהדיונים ברשת מאוד מפוזרים, מתלהמים ורעילים, ולכן אני בוחר כל פרסום עם פינצטה באופן שיווקי בלבד. לשאר המטרות יש ערוצים הרבה יותר נכונים ומתאימים. אני לא בר שיח בפייסבוק. נקודה.

“אני כן קורא חלק מהדיונים, אבל לא מגיב. בנוגע לעניין כריתת העצים שהעלתה תמי ריטוב, היא דווקא כן פנתה אליי קודם, קיבלה תשובות ולא אהבה אותן. לכן ניסתה לפתח שיח בפייסבוק. זה בהחלט לגיטימי”.

-היו לאחרונה מקרים נוספים בהם תושבים דווקא פנו למועצה, אבל לדבריהם קיבלו תשובות מתנשאות ולא מספקות, לכן פרסמו בפייסבוק. למשל, אבנר רביב בנושא פחי האשפה ברחובות הכפר, והלל גלזמן לגבי בורות בשלב ג’.

“כל בוקר אני עושה סיבוב בכפר ורדים, ומכיר היטב את הרחובות והמפגעים. בנושא הפחים, זה עניין מורכב שעלול להוליך אותנו אחורה ולגרום לנזק גדול. המועצה החליטה להיכנס חזק לכל התחום של מיחזור, הפרדת פסולת, קומפוסטרים וכל הקשור בכך, והורידה יום בשבוע לפינוי האשפה. מהלך מבורך זה, עוד במועצה הקודמת, תרם לאיכות הסביבה והקטין את הוצאות המועצה על פינוי אשפה.

 

כפרניק 7767866-scaled אייל שמואלי הופך תקליט

 

“ישנן משפחות שלא יודעות או לא רוצות למחזר, והמועצה הציעה להן להכפיל את הפח. אלא שהמסתור שנבנה לפני 20-30 שנה, בעיקר בשלב א’, איננו מספיק לפח גדול או לשני פחים. האפשרויות הן להגדיל את המסתור או להצניע את הפח הנוסף. רוב התושבים אכן משתדלים לעשות כן, וזו גם התשובה שקיבל אבנר רביב. הבטחנו גם לבדוק לעומק. אלא שלא היתה לו סבלנות, הוא פנה לעיתון ‘א-לה כפר’, שלא ביקש תגובה מהמועצה. ואחר כך זה התגלגל בפוסט לפייסבוק. אני מעריך את התקשורת המקומית, אבל מן הראוי לבקש תגובה”.

 

כפרניק 2231786 אייל שמואלי הופך תקליט
בורות בשלב ג’. צילום הלל גלזמן

 

-והבורות בשלב ג’?

“הלל פנה וקיבל תגובה, ואם הוא לא מרוצה זכותו לפרסם בפייסבוק וב’כפרניק’. לעצם העניין, שלב ג’ ככולו מוגדר כאתר בניה, כולל דרכי המעבר. לצערי חלק מהתמרור נפל או הורד. אנחנו לא עוקבים אחרי התמרורים כל יום. יתכן שבעקבות הדיון נצטרך לחסום את המעבר, אבל פנינו לקבלן בבקשה שיסתום את הבורות”.

-מה הבעיה של המועצה לסתום שני בורות? לא עדיף במקרה כזה להיות חכם ושירותי, מאשר צודק?

“אסור לנו. זה שטח באחריות הקבלן בלבד. לכן נהגנו בצדק ובחוכמה”.

-ומותר לחגוג ל”ג בעומר בשלב ג’?

“לא רואה שום בעיה”.

-ישנה תקשורת ברשתות שאינך מעורב בה, אבל מהווה פגיעה קשה בכל נורמות התנהגות אנושית, כולל בקבוצות של הכפר. אולי אתה יכול לרסן את השיח?

“ניסיתי לפנות בכל מיני דרכים, ללא הועיל. דווקא לאחרונה היתה לי פגישה, יחד עם חבר המועצה איתן היימן, עם איציק שבתאי ותמי ריטוב שהיתה להם ביקורת מתמשכת וחריפה על המועצה בעיקר על חזות הכפר. אני חושב שהפגישה היתה טובה.

“יש ברשתות כל מיני גורמים, חלקם גם לא מהכפר, שבוחשים בלי סוף, מתוך צרות עין או מניעים שלא ברורים לי. אני לא שותף לשיח המתלהם ולא רוצה להיות חלק מזה”.

 

כפרניק 777686009-scaled אייל שמואלי הופך תקליט
דף הפייסבוק של אייל שמואלי

 

-כל התקשורת של המועצה מנוהלת ישירות על ידך. ויתרת על כלים ממוסדים כמו הודעות לתקשורת וכו’. הפייסבוק של המועצה מנוהל דרך הפרופיל האישי שלך, דבר שהבטחת לשנות.

“העובדות נכונות. מי שניהל את התקשורת בעבר היתה ענת מינסטר, מנהלת הלשכה שעשתה זאת היטב, אבל לאחר שעזבה זה לא הסתייע”.

“כבר בתחילת הקדנציה הקמנו דף פייסבוק של המועצה דרך הפרופיל שלי. זו היתה טעות, דבר אסור, והורדנו אותו. בינתיים גם היתה קורונה והיינו עסוקים בדברים אחרים. כרגע יש לנו כבר דף תקין של המועצה וניתן למצוא אותו בקלות. עד עכשיו הוא שימש את הקמפיין של ימים פתוחים בניהול משרד הפרסום לם-מרגלית-שפי. בימים הקרובים נתחיל להשתמש בדף בשוטף.

“אכן, יש לי חוסר נוחות מהשימוש בדף הפרטי שלי, אבל מכיוון שיש לו עוקבים רבים והוא משרת את הכפר, אמשיך לעשות בו שימוש במקביל לדף הרשמי של המועצה. יש עוד צינור תקשורת מאוד יעיל והוא הדיווחים מישיבות ממועצה, בעיקר בכפרניק. הישיבות גם פתוחות לתושבים והם בהחלט מאוד מוזמנים.

“יחד עם זאת, תושבים רבים ששואלים אותי ‘למה לא פרסמתם’, ואני אומר שהיה ב’כפרניק’, ‘א-לה כפר’, בפייסבוק או באתר המועצה. אבל צריך להגיד את האמת כי בתקשורת גם הצרכנים, התושבים, צריכים להיות קשובים ומעוניינים במידע. ולעיתים יש לכולנו פספוס וזה תחום הדורש בחינה”.

 

 



 

לא רציתי להלהיט

-היכן עומד עניין הטבות המס? יש תחושה שאנחנו על זמן שאול.

“אנחנו פועלים כרגע בשני מישורים. החלפת השטחים עם מעלות-תרשיחא ובחוק עצמו, שם נדרש תיקון העיוות שממשלת ישראל יצרה כלפיי כפר ורדים. הדיון בחקיקה צריך לעבור בוועדת הכספים, ונמתין עד שהוועדה תתמנה. אנחנו עובדים בכנסת עם חברת לובינג גורן-עמיר, עוד מימי קודמי בתפקיד סיון יחיאלי.

“במקביל סיימנו מהלך מהיר מאוד, ותוך שנה הוועדה הגיאוגרפית גליל מערבי המליצה פה אחד על החלפת השטחים של כפר ורדים עם מעלות תרשיחא בשני מתחמים: במדרשה במעלות אנחנו אמורים לקבל שטח, ובמקביל למסור שטחים באזור התעשיה המשותף. אלא שלשר הפנים בממשלת מעבר אסור היה לחתום על ההמלצה. לאחר שהוקמה ממשלת נתניהו-גנץ, לפני קצת יותר משנה, ודרעי כבר יכול היה לחתום, התגלו ‘קשיים משפטיים’. איזה? אנחנו לא יודעים. ניסינו מספר פעמים לברר וטרם קיבלנו תשובה מוסמכת. הבנו בין השורות כי הקושי הוא העברת השטח ממעלות לכפר, משום שמדובר ב’הטבות מס’. זה מדהים, הרי הדבר היה ידוע לוועדה, מעולם לא הוסתר והוא בבסיס ההסכם. ביקשנו חוות דעת משפטית בנושא. לא קיבלנו, והנושא הוחזר לדיון בוועדה הגיאוגרפית. גם שם ביקשנו את חוות הדעת. הבטיחו להעביר, ומושכים אותנו כבר מספר חודשים.

“לאחרונה שכרנו את שירותו של ד”ר מתן גוטמן, ממשרד מוביל בתחום. כך שכרגע הפעילות היא עם הלובינג בערוץ הפוליטי ועם ד”ר גוטמן בערוץ המשפטי”.

כפרניק 178152479_2356720057805004_5706840921572069497_n-scaled אייל שמואלי הופך תקליט
אייל שמואלי עם גדעון סער (טרם הקמת הממשלה)

-איך אתה מסכם את התמיכה בגדעון סער ובתקווה חדשה?

“מהלך נכון וחכם ואני מאוד שלם איתו. אמנם לא באתי מבית ימני ובדעותיי אני במרכז, אבל תמכתי בסער כי ברשימה חברים אנשים שבמשך שנתיים וחצי תמכו בנו. יועז הנדל כשר התקשרות ביצע רפורמה שבזכותה כפר ורדים יהיה בחודש אוגוסט הישוב הראשון בישראל שמחובר במאה אחוז בסיבים אופטיים. הילה שי ואזן, שהיתה חברת כנסת מכחול לבן כשפניתי אליה, ופעלה בצורה פרלמנטרית מבריקה בוועדת הכספים ביחד עם מיכל שיר, לשעבר בליכוד והיום בתקווה חדשה. גדעון סער עצמו, שתמך בחוק ההטבות לעכו שבעזרתו נכנסנו גם למגרש. וכמובן יפעת שאשא ביטון, שהיתה מנהלת מחלקת חינוך בכפר ורדים, תמכה בכל המהלכים ויש לנו קשר מצוין איתה. לכן הרגשתי חובה מוסרית לתת את קולי ואת תמיכתי לתקווה חדשה, ולא טעיתי”.

כפרניק 141537633_2270640629746281_5268263442939283811_o-scaled-1 אייל שמואלי הופך תקליט
אייל שמואלי: ליפעת שאשא ביטון זכויות רבות באזור ובכפר ורדים

-כיצד פעלת בימים המתוחים בין יהודים לערבים, ומדוע מחקת פוסט הנוגע לדו-קיום?

“בכפר ורדים ובאזור כולו חיים בדו-קיום ובאינטרסים משותפים. לא ראיתי בעיה בערעור המצב. לכן גם לא נכנסתי לזירה הזו, גם בשעה שכל מיני גורמים ניסו להתסיס, בעיקר בפייסבוק. דווקא השיח הזה עלול להלהיט את האווירה, ואני מכיר מה קרה במקומות אחרים.

“גם בעלי עסקים בתרשיחא ביקשו ממני לכתוב במטרה להרגיע את הרוחות. אמרתי להם שזה דווקא עלול לעורר את ‘הרוחות הרעות’. יום אחרי האירועים בעכו הגיעו אלי פניות על חשש מהפגנה בתרשיחא. בתשע בערב ירדתי למקום עם הקב”טית. היו 20 צעירים שישבו ושרו שירים, והמשטרה היתה בסמוך. ראינו שהכל רגוע והוצאנו מסרון לתושבים ש’הכל בסדר’. לא כתבנו שהייתה בעיה, משום שבאמת לא הייתה שום בעיה או סכנה.

“לאחר מכן גם העליתי פוסט שמדבר על דו קיום. לצערי, אחרי כמה דקות ראיתי שהוא משמש כל מיני גורמים להלהיט את האווירה, ומתוך אחריות מחקתי אותו”.

-יכולת פשוט לחסום לתגובות. יש חשיבות ציבורית לאמירה שלך.

“יכול להיות, לא הכרתי את הפיצ’ר הזה. בכלל, אני בעיקרון לא מוחק תגובות. ברגע שהבחנתי שהנזק של הפוסט עולה על התועלת שבו – מחקתי. לא קרה שום דבר”.

כפרניק 187110828_831715664419743_5796938386864088495_n-scaled אייל שמואלי הופך תקליט
מודי סעד בפעילות שלום ואחווה אזורית

מודי סעד יצא לחלק עוגיות למען הדו קיום, ארקדי פומרנץ פרסם פוסט עם הסגנים מתרשיחא ועם הרב, הכומר והאימאם וקראו להרגעת הרוחות. ואתה היית מהאו”ם.

“אני אומר ברחל בתך הקטנה. ראש רשות שנכנס לטריטוריה הזו בשעה שאין בעיה, רק יעורר בעיה. אין צורך בהתערבויות מעבר למה שפרסמנו”.

-ואגב, אתה ער לכך שהמואזין עדיין מרעיש ומפריע.

“לצערי הממשלה והכנסת לא חוקקו את חוק המואזין. כך שניתן לפעול באכיפה רק על-פי חוק הרעש, וזה באחריות משטרת ישראל. אנחנו בשיח צמוד עם המשטרה שאכן פועלת. בנוסף פניתי להנהגה בתרשיחא ולחמד נעים, סגן ראש עיריית מעלות-תרשיחא, שניתק את אחד הרמקולים והיטה אחר כלפיי מטה. אבל המואזין הוא חלק מלגור כאן. ורעש יש גם במרכז הארץ באזורים מסוימים. הנושא צריך לבוא לפתחה של הממשלה, כי לרשות אין אפשרות להתמודד עם התופעה”.

כפרניק 169050281_2338139122996431_930619907485202174_n אייל שמואלי הופך תקליט
אייל שמואל מכפר ורדים וחמד נעים מתרשיחא

-לאור המשך התלונות, פנית שוב לחמד?

“עשיתי כמיטב יכולתי ומספר פעמים. אני לא יכול כל היום להתעסק רק עם זה. כרגע הנושא בטיפול המשטרה”.

-בכלל, מה היחסים עם עיריית מעלות-תרשיחא?

“הרשויות משתפות פעולה בתחומים רבים. לצערי, על רקע חילוקי דעות בנושא החלפת שטחים, יש לי יחסים קרירים עם ארקדי שפועל לבדו מול משרד הפנים, ללא תאום איתנו. הבהרתי לו שככה לא עושים”.



 

זה טעם וריח, והרוב תומך

-בימים אלו יש קמפיין שיווקי לכפר, אבל מסתבר שאין בתים למכירה. למה זה טוב?

“זה אולי פאול, אבל תלוי מהיכן מסתכלים. קמפיין הבחירות שלי התייחס בחלקו הגדול למחירי הבתים בכפר ורדים ולהיצע הגדול שהוריד את המחירים, כאשר היו 75 בתים למכירה. המחירים הנמוכים לא קשורים בהכרח ל’מימוש’, אלא בכלל להרגשה ול’ערך’ הבתים. אמרתי שכפר ורדים לא משווק מספיק טוב. יש כאן יהלום לא מלוטש, והוא גם לא היה על המדף, בויטרינה. כך פעלתי בקמפיין ומייד כשנכנסתי לתפקיד. לשמחתי בתוך שנתיים וחצי המחירים בכפר עלו ב-27 אחוז על-פי אתר מדל”ן, בהשוואה ל-6 אחוז ארצי באותה תקופה. כיום כמעט אין בתים למכירה בכפר”.

כפרניק 188535069_2381089758701367_3665511140195423916_n-scaled אייל שמואלי הופך תקליט
ימים פתוחים לשיווק כפר ורדים

-אז למה השיווק האגרסיבי?

“עדיין יש שכונות בבנייה ובשיווק, ובקרוב תתחיל הקמה של שכונה חדשה של הקבלן חדיף בשלב ג’, וגם שכונה שיקים הקבלן בובליל מתחת רחוב חצב. יש גם מספר מגרשים נוספים לשיווק, ולצערי הקצב של רמ”י קצת איטי. העיתוי של הפעילות השיווקית, בעיקר ‘הימים הפתוחים’ שהיו הצלחה גדולה, נגזר מתקציב ייעודי לנושא שקיבלנו ממשרד נגב-גליל, והיינו חייבים לממש אותו עד יוני 2021. יתכן שאנחנו במצב קצת בעייתי ונקודתי שנוצר ביקוש ללא היצע. כל מי שמכיר את עקומת התמורה, יכול להניח כי תהיה עליית מחירים נוספת עד גבול מסוים שיתאזן. כרגע החנות שלנו חצי ריקה, ללא מלאי מספיק”.

כפרניק 169300929_2339100289566981_8689864216529648477_n-1 אייל שמואלי הופך תקליט
בובות פלסטיק של הרצל ביום העצמאות בכפר ורדים

-לא מזמן התייחסת בתקשורת לנושא חזות הכפר, ואמרת שחלק גדול מההחלטות נובעות מטעמך האישי. למה בעצם לא להיעזר באנשי מקצוע?

“לא הכל תלוי בטעמי האישי. אני נעזר מאוד בגורמי מקצוע ובעיקר ביואב ניצב וטוביה ארז מרשימת הירוקים, בקרן דרוקמן אדיב יו”ר הוועדה לאיכות הסביבה ובנועם מסד מהנדס המועצה החדש שהוא גם אדריכל נוף. סביר להניח שטעמי האישי אכן דומיננטי. אני שומע את הביקורות ויודע לווסת את האהדה והביקורות, ומעריך שמעל 90 אחוז כן אוהבים את מה שנעשה במרחב הציבורי. בבחירות היה שיח רציני על המרחב הציבורי ובעיקר טענות על הזנחה. היום כל מי שנכנס לכפר ורדים אומר ‘וואוו’. זו עדות ממאות תושבים. נכון שמדובר על טעם וריח, אבל הרוב המכריע תומך ובגדול.

“אני מאוד מתחבר לעולם האקולוגי, אחרי שבעבר לא הייתי ממש בעניין. לומד המון מיואב וטוביה. לקחנו החלטה אמיצה שלא לרסס בראונדאפ, וחלק מהפריחה הנפלאה נובעת מכך. יש גם יותר ציפורים ופרפרים בכפר. כפר ורדים הוא הישוב הראשון בארץ שברחוב שלו יש אשפתונים להפרדת פסולת”.

כפרניק 143754643_2277633259047018_4725306048191364589_n אייל שמואלי הופך תקליט
אשפתונים חדשים בכפר ורדים להפרדת פסולת למחזור

– מבדיקה מדגמית, נראה שזה לא ממש פרקטי, והפסולת מעורבבת בשני הפחים.

“אולי ההסברה לא מספיקה. בכל זאת אנחנו חלוצים בתחום. הבאתי את הרעיון למשרד לאיכות הסביבה שמימנו אותו במלואו. אנחנו גם בהקמה של פרויקט ענק להקמת פארק אקולוגי”.

– ובינתיים לא משמרים את הקיים. הוואדי הקסום ממש מוזנח.

“אכן מוזנח, אבל הוא יהיה במסגרת הפארק האקולוגי וישוקם. אגב, כבר העתקנו כרם זיתים לחלק העליון של הואדי, מתחת כיכר 7”.

-איך התקבלה ההחלטה על תליית דגלי “איי לאב כפר ורדים” ביום העצמאות?

“היה דיון ועלה רעיון של אחת מעובדות המועצה לשנות את הדגלים. זה התכתב עם המדבקות על הרכב, ואמרנו קדימה”.

כפרניק 20210427_110805_HDR-scaled אייל שמואלי הופך תקליט
דגלי איי לאב כפר ורדים ביום העצמאות

-נוצר מצב שהלוגו של הכפר, ונראה שעליו יש הסכמה רחבה, כמעט נעדר מקישוטי החג.

“מותר לשנות וצריך לשנות. לא צריך להיות מקובעים לשמרנות שמה שהיה הוא שיהיה. זה דבר הפיך. עולה למספר שבועות ואחר כך מורידים. לא קרה שום דבר. פרופורציות”.

-“איי לאב כפר ורדים” ביום העצמאות זה מוזר. סלוגן לועזי, ללא שום ייחוד שמגיע בכלל מניו יורק.

“חלק אוהבים וחלק פחות. זה לא לנצח, רק שבועיים”.

-ועלויות של ייצור דגלים חדשים?

“היום הכל מגיע מסין. ובכל מקרה יותר זול לרכוש חדש מאשר לכבס כפי שעשו בשנים קודמות”.

אברום רותם התלונן בכתבה בכפרניק על היעדר טיפול יסודי בארונות חשמל ובגינון.

“אברום לא פנה אלי מעולם. הדלת שלי פתוחה ואשמח שכל תושב שיש לו הערה כזו או אחרת, יפנה. נלמד ונתייחס. כפי שאמרתי, אני לא מבין למה לכתוב בפייסבוק או בכפרניק לפני שפונים אלינו”.

כפרניק 77686099-scaled אייל שמואלי הופך תקליט
אברום רותם: ארונות חשמל מוזנחים

– ענית לאברום, בכפרניק, שלקחתם את ההערות לתשומת לבכם. ותכלס?

“דברים לא נעשים בתוך חודש. טיפול בארונות חשמל הוא נושא סבוך של בעלים, אחריות, מיפוי, תקציב, דרך פעולה. השלכות עצומות. אגב, אנחנו מאוד אוהבים ‘הארות’ בא’. אלו לא תלונות, אלא דיווחים. כל פניה בצינורות המקובלים מתקבלת בברכה. שביעות הרצון במשוב על הטיפול בדיווחים באפליקציה היא מעל ומעבר. זה כלי ניהולי ממדרגה ראשונה עבורנו. בקרוב מאוד נצא עם אמנת שירות לתושבים שתיתן גם זמני תגובה לדיווחים והציבור יוכל למדוד בשקיפות את היעילות”.

-מה המדיניות להצבת רכבים למכירה ברחובות הכפר?

“באשכר שמנו שילוט מתאים שלא מאפשר הצבת רכבים לזמן ארוך. זה מטרד בטיחותי ותעבורתי באזור קשת והגנים, במיוחד בשעות הקריטיות של איסוף והורדת ילדים. בנוסף, במידה ואנחנו מזהים שהחנייה בכפר משמשת למסחר בכלי רכב, לא נאפשר זאת. לא יוקמו מגרשי חניה לרכב משומש בכפר. יתכן שנמצא גם פלטפורמה דיגיטלית מתאימה לתושבי כפר ורדים למסחר ברכב. לצערי, יש מקרים של אנשים מחוץ לכפר ורדים, המשתמשים במרחב הציבורי שלנו למסחר ברכב. לא נרשה זאת. המרחב הציבורי של הכפר, הוא שייך לתושבים”.

כפרניק 186496811_1447099378970150_1651946959673657370_n-scaled אייל שמואלי הופך תקליט
כלי רכב למכירה בכפר ורדים

לאחרונה היה שיח בפייסבוק בנוגע לרכבים למכירה שהוצבו מעל הגינה הקהילתית.

“המקרה האמור נוגע למסחר ברכב לא פרטי ולא של תושבי בכפר. יתרה מכך, מדובר בשטח תפעולי לסניקת כיבוי אש בחירום ולמכונת הטיאוט של המועצה – ויש גם שילוט בהתאם. פעלנו לפינוי המטרד, שאכן פונה במהירות. אגב, המדבקות ששמנו על הרכבים מתקלפות בקלות”.

-אברום גם טען שהמועצה “נגררת” בנושאים שונים כמו המואזין, הפנלים הסולריים, הטורבינות וכו’.

“בנושא הפנלים, זה לא נמצא בתכנית העבודה. אנחנו מכירים את הנושא אבל יש סדרי עדיפויות. מי שפעל בועדה המחוזית להורדת הטורבינות זה אני. אמרתי שם דברים קשים. אני לא מדבר על טבע ואסתטיקה שהם חשובים, אבל מרכז הכובד של דברי היה בנושא הבטיחות. יש לי ניהול זמן מוגבל. אנחנו לא יכולים לעסוק בכל הדברים. זה בסדר גמור שתושבים יובילו תהליכים, לבד או ביחד עם המועצה”.

-קצת שכחנו את גבעת האורנים. מה קורה שם? יש טענה שההסכם לא מקוים.

“חבל שאתם מעלים טענות לא בדוקות. זה לא מקצועי. המועצה מעורבת בשטח ובקשר עם עיריית מעלות-תרשיחא בכל הנוגע לגבעת האורנים. אין חריגות מההסכם. היו גם דברים שביקשנו לשנות והתקבלו, כמו הזזת מגרש הכדורסל וגן המשחקים. נכון שהקמת השכונה פגעה מאוד באיכות החיים של תושבי כפר ורדים, אבל הנושא נדון שנים בכל מני ערכאות ובסוף נחתם הסכם הפשרה”.

-אבל היו חריגות בגובה הבנייה בגבעת האורנים.

“המשפחות שנפגעו פוצו”.

-והקמת החיץ הירוק?

“זה באחריות עיריית מעלות-תרשיחא. שטח שלהם ותקציב שלהם. הם מתמזמזים ואני לוחץ עד כמה שניתן”.



 

ביניים ביניים

כפרניק 188048085_2379727862170890_5121099812865064096_n-1 אייל שמואלי הופך תקליט

– יש בהחלט שיפור בפעילו התרבותית, אולם נראה שחסר היצע לגילאי הביניים, 40-60.

“בגילאים האלו לא אוהבים את דני סנדרסון?”.

-זו פעילות נקודתית. מה בנוגע לפעילות קבועה ומתמשכת?

“אתם מכירים את הפעילות שיש בקתדרה של המרכז הקהילתי?

-לא כל-כך שומעים על הפעילות.

“תיכנסו לאתר או לפייסבוק של המרכז הקהילתי. יש להם דף, אפילו ממומן. למועדון הזהב יש פעילות שמתאימה גם לגילאים יותר צעירים. צריך להכיר במגבלות. למרות שאין לנו אולם הופעות, שכרנו את האולם במעלות למופע של קטורזה, בלעדי ומסובסד לתושבי כפר ורדים. קטורזה מתאים לכל הגילאים? הפעילות התרבותית קיבלה עוצמה מטורפת, בהתחשב בקורונה. ומה, זהו? שכחנו שהייתה קורונה?

“המותג ‘דה סטייג” שפתחנו יקבל בקיץ נפח אדיר. בעבר הקיץ בכפר היה מאופיין בנסיעות לחו”ל, דבר שכרגע מאוד הצטמצם. ערכנו סקר אמנים בין התושבים ונקיים מסיבת רחוב עם ירון אשבל והרכבים מקומיים, והופעות של דני סנדרסון, עידן עמדי, יום בריכה עם הופעה של מני ממטרה ואתניקס ועוד”.

כפרניק 887977776-scaled אייל שמואלי הופך תקליט

-בדיעבד, אתה מרוצה מהקואליציה מקיר לקיר? אולי זה ניוון את הביקורת הפנימית?

“יש בכפר ורדים משהו יפה שכל חברי המועצה שותפים קואליציוניים ועובדים לטובת הציבור בהתנדבות מלאה. לעתים אני גם מפעיל אותם בכל מיני משימות. מצד שני כולם יודעים להיות גם ביקורתיים ובעלי עמדות עצמאיות. יש ישיבות הנהלה ויש ויכוחים ושאלות. ביישוב כמו כפר ורדים זה נכון שכל נבחרי הציבור יהיו שותפים מלאים לעשייה. קל לעשות כשיש שותפים, ויש לנו מועצה מצוינת”.

כפרניק WhatsApp-Image-2021-01-26-at-14.16.58-scaled-1 אייל שמואלי הופך תקליט
אייל שמואלי: יש לנו מועצה מצוינת

-איך הכפר ייראה עוד שנתיים וחצי, בסיום הקדנציה?

“נמשיך בהעשרת התרבות, נפעל להרחבת מועדון הזהב, ועל הפרק הקמת פארק אקולוגי בשלב ב’ והמשך פיתוח שלב ג’. בחינוך אנחנו נכנסים לשלוש שנים של תכנית חינוכית חברתית בשיטת SBL, שלדעת כולנו הכרחית ומשמעותית לשיפור המערכת החינוכית. וכמובן, המשך טיפול בקיבוע הטבות המס”.

-אתה מרוצה מהתפקיד? איך ההרגשה?

“זו חוויה גדולה לעמוד בראש רשות כמו כפר ורדים ולשרת 24/7, גם במחשבות, לטובת התושבים. בטח כשהפעילות זוכה לפרגון, והיא זוכה. אבל מחוץ לשטח הכחול של הכפר זה לא כזה כיף. הבירוקרטיה מאוד קשה. עבורי זה עוד יותר עוצמתי, כי אני מגיע מניהול בעולם העסקי פרטי, שם נמדדים על פי התוצאה. לצערנו, רוב הבירוקרטיה לא פועלת לטובת הציבור ומכשילה אותנו במשימות. זה מאכזב”.

-ומה מאכזב במישור הפנימי?

“הטיפול בפעוטונים. זה גיל מאוד משמעותי שלא קיבל את המענה הראוי. אנחנו עובדים על זה. עשינו שינוי ניהולי וקלטנו לאחרונה את ענת אבוחצירה, בעלת ניסיון בחינוך קיבוצי.

“אנחנו מחפשים גם יותר פעילות ופתרונות לגילאי הנוער. נכון שיש פעילות עניפה בספורט, מחול, תזמורת ותנועות נוער, אבל אני מצפה ומכוון לשיח יותר ישיר וקרוב, מעבר לפעילות המדהימה של מועצת הנוער. בקרוב נקלוט רכזת נוער שתהיה אחראית על הנושא”.

כפרניק 196808673_349647350007885_3036007694121740871_n-scaled אייל שמואלי הופך תקליט
לקראת יום הנוער בשלטון בכפר ורדים

איך נסיים את הראיון?

“בסך הכל אני מסכם שנתיים וחצי מאוד מאתגרות בתפקיד, בעיקר בסביבה שהממשל לא יציב, דבר המשליך על כל התנהלות הרשות והתושבים. ובמקביל עברנו תקופת קורונה. נקווה שהרע מאחורינו והטוב מצפה לנו”.




11 תגובות

  1. אריק הגב

    ראיון עם שאלות ברמה רדודה…
    שאין מה לשאול עדיף לא.

    בכל אופן מועצה מיותרת.

  2. אנצל הדסה הגב

    איזו שכונה עומדת לקום מתחת לרחוב חצב?

    • יואב הגב

      שכונה כמו רחוב גל ושונית.
      סיוון הוציא את המכרז לביצוע בגלל מחסור חמור של בנייה בכפר.

  3. דיויד רדליך הגב

    כתבת טפלון!

  4. שרון הגב

    שימשיך כך…
    גם סיוון היה זחוח בשנתיים האחרונות שלו.

  5. צחי הגב

    חבל – בא לחמם את הכיסא

  6. מיכל הגב

    שמואלי שכח לציין שכל מי שמפרגן לו וקורא לו אלוף.. הם לא תושבי הכפר
    ולכן הוא ממשיך להתנהל מהדף הפרטי שלו בפייס

  7. אייל הגב

    תודות:
    אורנה שמחון – מחוז צפון- כפר ורדים חינוך מוטה עתיד.

    סיון יחיאלי – כפר ורדים ישוב קו עימות צמוד גדר.

    ראשי רשויות האיזור – שנותנים אימון בחינוך כפר ורדים ושולחים את ילדי הישובים להתחנך חינם בכפר.

    ועד הורי תפן – מיישובי משגב והסביבה .

    לתושבי תרשיחא שרכשו מגרשים בשלב ג – ברוכים הבאים.

    למתווכי ה נדל”ן בכפר – שמעלים את מחירי הדיור.

    לצוות המנהלים ועובדי המועצה.

    ולכל התושבים שיודעים מהי קהילה מכילה ומוכלת.

  8. ברוכה הגב

    ראיון כזה משעמם לא קראתי מזמן
    ארוך ומשעמם
    אייל לא דיבר על חזון לכפר ורדים
    הוא לא דיבר על השגים שהשיג
    אף מילה על המתנדבים הרבים בכפר שהם תופעה מיוחדת
    הוא מזכיר כל מיני תלונות שהגיעו אליו אבל לא טורח לומר לנו איך פתר אותן
    נראה שתרבות אצלו זה להזמין אמנים שישעשעו את התושבים
    אף מלה על המתנס
    אף מלה על חברי המועצה כולם
    הזכיר רק שלושה חברי מועצה למד מהם הרבה מה למד לא אומר
    מה השאיפות שלו לכפר ורדים
    כלום הוא אומר שקואליציה מקיר לקיר זה יופי אבל לא מסביר למה
    איזה שיעמום!!

  9. עופר הגב

    ממשיך דרכו של סיון

  10. תושב הגב

    ואיך הוא פועל בגולדן וילג’?

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן