סקר: מצוקה וחוסן

ד״ר אורטל בוחניק אציל: המחקר במטרה להבין כיצד השינוי שנוצר מהמלחמה משפיע על המשפחות בצפון


 

ד״ר אורטל בוחניק אציל, פסיכולוגית

 

בעקבות המצב יצא לי לטפל בלא מעט אנשים אשר פונו מבתיהם בצפון. ראיתי הורים שלמרות שפיזית הם רחוקים כביכול מהאיום הביטחוני, הם נמצאים בשגרה של שינוי שמלווה בחרדות רבות.

במסגרת הטיפול נחשפתי להתמודדויות והקשיים של משפחות אלה שנעקרו מביתם ומהקהילה בה הורגלו לחיות וכל שגרת חייהם השתבשה. הרעיון למחקר נולד כתוצאה מטיפול במשפחות אלו כיוון שראיתי את הצורך האדיר שנוצר בקרב האנשים לקבל עזרה ותמיכה.

 

כפרניק d8356c0f-b9da-4a7d-a0bc-43a16fb53f4b סקר: מצוקה וחוסן
ד״ר אורטל בוחניק אציל, פסיכולוגית: מחקר בעקבות ה-7 באוקטובר

 

החלטתי לבחון בנוסף את המצב של המשפחות אשר בחרו לא להתפנות או אלו שעדין גרות בצפון אבל לא בקווי הפינוי. במסגרת הטיפול פגשתי הורים וילדים שהתמודדו עם אתגרים חדשים ועם תסמינים של מצוקה, טראומה וחרדה אשר מנסים להתמודד ולצלוח את המציאות החדשה שנכפתה עליהם.

הבנתי שגם המשפחות שעזבו את ביתם וגם מי שנשאר בצפון חיים בצל מתיחות ביטחונית, קושי לקיים שגרה ובכך כל המשפחות לא מהוות עורף רגיל, אלא הן מתמודדות עם אתגרים של חרדה ופוסט טראומה דברים שהיה מקובל לייחס רק לאנשים הנמצאים על קו העימות.

המחקר שאני עורכת נועד כדי להבין כיצד השינוי הזה שנוצר מהמלחמה משפיע על המשפחות בצפון, ומהן ההשלכות של הפינוי והעקירה מהסביבה המוכרת על הילדים וההורים כאחד.

המטרה בסופו של דבר היא להציע פעולות פרקטיות אשר יוכלו לסייע להורים בצפון עם ההתמודדות. בכדי שהתוצאות באמת ישקפו את התחושות האמיתיות והקשות העוברות על המשפחות עצמן, אנו זקוקים לכמה שיותר אנשים שיסכמו לענות על השאלון שלל המחקר.

מילוי השאלון ייקח כ-20 דקות, והוא מיועד להורים שילדיהם בני 0-18.

אשמח לעזרתכם במענה והפצה של המחקר, ומי ייתן שנדע ימים בטוחים ושקטים בקרוב.

 

לסקר שעורכת הפסיכולוגית ד״ר אורטל בוחניק אציל.

 


השארת תגובה

Array
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן