מאסר ממושך ליעקב גבריאל

תושב עין יעקב הורשע באונס ועבירות מין חמורות אחרות של אחייניתו הילדה * קיבל 16 שנות מאסר בפועל


 

בית המשפט המחוזי בחיפה גזר השבוע 16 שנות מאסר בפועל על יעקב (קובי) גבריאל ממושב עין יעקב.

קובי גבריאל, כבאי לשעבר בן 51, הורשע בשורה של עבירות מין באחיינית שלו, כשהייתה בת 14-10, לפני יותר מעשרים שנה. חלק מהמעשים בוצעו בתחנת הכיבוי.

ההרשעה כוללת עבירות אינוס בבת משפחה, מעשי סדום בבת משפחה בנסיבות מחמירות, מעשה מגונה בבת משפחה בנסיבות מחמירות ומעשה מגונה בבת משפחה. בנוסף ל-16 שנות המאסר שנגזרו על גבריאל, בית המשפט גזר עליו גם שנתיים מאסר על תנאי ותשלום פיצויים בסך 258 אלף שקלים למתלוננת.

 

כפרניק 543cc360-8e07-4484-86bf-f4a8280ff5ac מאסר ממושך ליעקב גבריאל
הכבאי לשעבר יעקב קובי גבריאל מעין יעקב הורשע בעבירות מין חמורות. צילום: המשפחה

 

משפטו של גבריאל נמשך כחמש שנים ובסופו קבעו השופטים –  אבי לוי, ערן קוטון ואיל באומגרט – כי “מסכת המעשים הבלתי נתפסת שעשה גבריאל באותה מתלוננת צעירה לאורך שנים כה משמעותיות בילדותה ובנערותה היא מזעזעת ומחרידה ממש. מדובר במסכת מעשים שביטלו את עצמיותה של המתלוננת, את רצונותיה, רגשותיה ותחושותיה, ושעבוד כל אלה לגחמותיו המיניות החולניות והפסולות של גבריאל”.

עוד כתבו: “לצד מעשים אלה, נהג הנאשם לכנות את המתלוננת ‘הזונה שלי’, ‘זונה מיומנת’, וכן לומר לה ‘תיחנקי, תמותי’. בהיותה בת 14, בעת שהייתה בתחנת הכיבוי שבה שירת, הוא דרש ממנה להסיר חולצתה, כינה אותה ‘זונה’ ודרש ממנה לבצע בו מין אוראלי בעוד שלוחמי אש אחרים פותחים את דלת החדר וסוגרים אותה לסירוגין. הוא אף גרם לה להיחשף בפני חברו, כבאי אחר”.

 

כפרניק 38deb5da-4248-41d7-a227-9f49149bddf6 מאסר ממושך ליעקב גבריאל
הורשע באונס: קובי (יעקב) גבריאל ממושב עין יעקב. צילום באדיבות המשפחה

 

 



 

התובעת, עו”ד עינב איטסקו גולד מפרקליטות מחוז חיפה, ביקשה לגזור על גבריאל בין 18-23 שנות מאסר, וציינה כי מדובר במעשים מתוכננים, שכללו הסתרה ובידוד של הנערה הצעירה תוך שימוש באיומים מסוגים שונים. לדבריה, אין מדובר ב”מעידה” חד פעמית אלא במסכת מתמשכת בה “הוחפצה” הנערה בידי הנאשם.

הסנגורית, עו”ד תמי אולמן, בקשה מבית המשפט שלא להחמיר בעונש – וזאת משום שעבירות בגינן הורשע גבריאל הסתיימו בשנת 2002 ומאז לא נשנו. באשר לאי נטילת אחריות, אמרה הסניגורית כי נובעת מזכותו של גבריאל לטעון לחפותו, בה עדיין מחזיק.

 

כפרניק b232b196-0ee7-46ad-a11a-f5a3b4beefb3 מאסר ממושך ליעקב גבריאל
הורשע באונס: קובי (יעקב) גבריאל ממושב עין יעקב. צילום: המשפחה

 

 

תגובת עורכת הדין עידית רייכרט, באת כוחה של נפגעת העבירה:

“גזר הדין מבטא את סלידת בית המשפט ממעשיו המחרידים של הנאשם שביצע באחייניתו כשהייתה ילדה נערה כבת 10-14 שנים. כעולה מפסק הדין, הנאשם הפך את מרשתי לשפחת מין נרצעת ושעבד אותה לגחמותיו המיניות החולניות תוך ניצול תמימותה ואופייה.

“עונשו של הנאשם, שלא נטל בשום שלב אחריות על מעשיו המזעזעים, הוא רק קצה הקרחון של הליך משפטי ארוך ומורכב שנאלצה מרשתי לעבור, וגם אם אין בו נחמה הוא אמירה חשובה עבורה.”

 




תגובה אחת

  1. מאור הגב

    שיירקב באש הגהנום, חלאת המין האנושי!

השארת תגובה

Array
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן