מגויסים למען החיילים

"מפעל הלחמניות והמרק" של כפר ורדים – שם דבר בין חיילי המילואים באזור


 

מהשבוע הראשון למלחמה ועד עכשיו הוכנו לחיילים השוהים בשטחים השונים באזור כפר ורדים בכל בוקר מאות לחמניות טריות עם חביתות וירקות שחולקו לחיילים, עטופים באהבה רבה ובברכה של יום חדש. ובחלק מהלילות גם מרק המחמם את הגוף ואת הנפש.

משפחת שילה (מיכל וניר) ומשפחת דרכי (מרים וקובי) איחדו כוחות של מעגלים שונים בכפר והיו הכוח המרכז והמארגן של העשייה – כשמאות תושבים מכפר ורדים והאזור נרתמים למאמץ המשותף.

 

כפרניק d7efaf39-b612-4af2-a27d-3fa0e6edabe4-scaled מגויסים למען החיילים
מתנדבי כפר ורדים מכינים אוכל לחיילים

 

כפרניק ecd67839-40b7-4ba1-8096-13f147c2dd68-scaled מגויסים למען החיילים
מימים: קובי דרכי, ניר שילה, מיכל שילה ומרים דרכי

 

לדברי המארגנים, הם זיהו את הצורך ביצירת עוגן תומך קבוע ואכפתי לאורך זמן והבינו שחשוב לחבר בין הקבוצות השונות שפעלו למען החיילים. במקביל, בדקו והתעדכנו מדי יום בכמויות הנדרשות על-ידי החיילים, הצרכים המיוחדים והשינויים – בכדי לתת מענה מדויק חסכוני ומשמעותי ככל שניתן.

לאורך כל התקופה הארוכה הזו (חצי שנה!) הגיעו שוב ושוב תודות רבות מהחיילים בשטח והאמירה הגורפת של החיילים עד כמה המחווה הקבועה הזו נוגעת לליבם, מחזקת את רוחם ומשמעותית בעבורם מדי יום.

 

כפרניק 69e91903-2606-48b1-a5af-48e944c1657d מגויסים למען החיילים

 

מיכל שילה מספרת שההיענות של הקהילה בכפר ורדים והסביבה הייתה ועדיין מדהימה. אפשרויות ההצטרפות והנתינה הן מגוונות וכל אחד נרתם בהתאם ליכולתו ולמה שמתאים בעבורו: יש מי שמביא מצרכים על בסיס שבועי או תקופתי לפי הצורך, יש מי שמעביר תרומה כספית, עמותות שונות שהתגייסו בתמיכה בדרכים מגוונות, יש מי שמגיע מדי בוקר או אחת לכמה ימים להכנת הלחמניות, יש מי שמגיע להכנת המרק, יש את המחלקים שנוסעים מדי יום לשטח לחלוקה ישירות לחיילים, יש מי שמארגן תרומה ופינוק נקודתיים באופן עצמאי ועוד ועוד.

 



 

לאורך השבועות והחודשים, הרבה מאוד חברי וחברות קהילה מהכפר השתתפו במאמץ המשותף – כל אחד בתקופה שהתאימה לו. התפתחו “התמחויות” שונות: מי שעל החביתות, מי שעל המריחה, מי שעל החיתוך, מי שעל האריזה, מי שעל החלוקה, ועוד ועוד. כולם מגיעים עם רוח נתינה וחום הלב שוב ושוב.

 

כפרניק e8d66837-024d-4bc5-9920-ed395da4b563 מגויסים למען החיילים

 

כפרניק 175e829d-b1ca-4bda-b62d-233ff94e40a9-scaled מגויסים למען החיילים

 

בתחילה, במשך שבועות, כל תהליך ההכנה התקיים בבית משפחת דרכי ובשבועות האחרונים ההכנה מתקיימת במבנה בית הכנסת של המניין המשפחתי.

מיכל שילה: “כל כך הרבה לבבות פועמים בחום ובנתינה מדי יום והאנרגיה העצומה והמיטיבה הזו מועברת מדי יום לחיילינו שבשטח”.

זו ההזדמנות להודות לקובי וניר על הארגון והתפעול ולכל מאות חברי וחברות הקהילה בתקופות השונות על האכפתיות, התגייסות, הנתינה והאהבה.

ותודה והערכה רבה גם לאהרון פולבר, מנכ”ל “קרן לנחלת עצמאות ישראל”, על תרומתו ותמיכתו הרבה לאורך כל הדרך ולעמותת גלילה על שיתוף הפעולה.

לקראת פסח נעצור לתקופה מסוימת ונחזור לפעילות שוב במידת הצורך אחרי חול המועד.

 

 




3 תגובות

  1. חיים הגב

    יישר כח למשפחות שילה ודרכי ולכל התורמים והמתנדבים.
    פעילות נפלאה

  2. איריס עפרוני הגב

    קהילה מדהימה❣

  3. מור הגב

    יש לנו קהילה מדהימה שמאחדת כוחות. שנמשיך תמיד לתת. יישר כוח למשפחת שילה ודרכי על ההובלה.

השארת תגובה

Array
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן