ד”ר שכיב בדר: מנהריה לעזה

רס"ן ד"ר שכיב בדר מחורפיש, ש"הושאל" למרכז הרפואי לגליל, חזר לצבא ב-7/10 * ההשראה: דודו, פרופ' טריף בדר לשעבר הקרפ"ר


 

עם פרוץ המלחמה, ב-7.10 היה רס”ן ד”ר שכיב בדר מחורפיש רופא תורן בחדר המיון שבמרכז הרפואי לגליל בנהריה. ברגע ששמע את הדיווחים הראשונים על המתקפה ביישובי העוטף, היה לו ברור שישוב במהרה לשירות הצבאי, ממנו “הושאל” לביה”ח כדי להתמחות באורתופדיה תחת שרביטו של ד”ר חיים שטארקר. אלא שספק אם האמין, שבחלוף יותר מארבעה חודשים, הוא עדיין יהיה שם, עם הפלוגה שלו, כמ”פ רפואה במסגרת חטיבת צנחנים במילואים.

 

כפרניק DRSB-scaled ד"ר שכיב בדר: מנהריה לעזה
רס”ן ד”ר שכיב בדר בעזה. צילום דובר צה”ל

 

 

ד”ר בדר, בן 35 (נשוי +2) החל את לימודי הרפואה במסגרת העתודה האקדמית, ולאחר מכן היה במשך שבע שנים קצין רפואה במגוון תפקידים בצה”ל – וזאת עד תקופת ההתמחות האורתופדית בנהריה.

למרות שחלפו מאז 30 שנה, ד”ר בדר זוכר היטב את הרגע בו החליט להיות רופא: “בגיל חמש נכחתי בטקס סיום לימודי הרפואה של דוד שלי, פרופ’ טריף בדר, שהיה בהמשך קצין רפואה ראשי, וכעת משמש מנהל המרכז הרפואי קפלן ברחובות. עד היום הוא מהווה עבורי מודל לחיקוי והשראה”.

מזה יותר מ-4 חודשים נמצא ד”ר בדר עמוק בתוך השטח (כולל שבועות ארוכים ברצועת עזה), יחד עם חיילי מילואים בצנחנים, עימם הוא עוסק במשימות לחימה והצלת חיים מסביב לשעון: “המטרה שלנו היא להציל פצועים בשטח ולספק מענה רפואי מתקדם. עד כה הצלנו את חייהם של עשרות פצועים, כולל פעולות החייאה מתקדמות, תוך ייצוב מצבם ושליחתם לבתי חולים”.



 

לדבריו, הטיפול בשטח לחימה שונה מאוד מאשר בבית החולים: “התנאים לא סטריליים. אין מיטת טיפולים, חדר ניתוח, תאורה מותאמת או גובה נכון. אתה נמצא בתנאים לא פשוטים, לעיתים מתפלש בבוץ ובאבק. אבל ברגעים כאלה, פחות חושבים על הסיטואציה מסביב, אלא ממוקדים בהצלת חיים. זה חלק מהסיפור: להגיע לשטח, לטפל בפצוע, לעיתים תחת אש, ולפנותו במהירות לדרג הבא, בדרך כלל למסוק”.

ויש לו דוגמא שנחקקה בזיכרונו: “באחד המקרים היה פיצוץ מטען ונפגעו ארבעה לוחמים. הצוות שלי ואני היינו הכוח הראשון שהגיע לאירוע. כשהתחלנו בטיפול, ראינו שיש פצוע אחד קשה. רופא שלי ואני טיפלנו בו תוך כדי פינוי ב’האמר’. זו היתה נסיעה לא פשוטה עד הפינוי למסוק, ולשמחתי חייו ניצלו”.

במקרה אחר הגיעה אליהם ילדה עזתית כבת 3, בשעת לילה: “היא לא היתה פצועת מלחמה, אך נזקקה לקבלת טיפול. טיפלנו בה ודאגנו לה למקום לישון. זה היה רגע מרגש”.

 

כפרניק DRSB1-scaled ד"ר שכיב בדר: מנהריה לעזה
ד”ר בדר (השמאלי מבין שלישיית הרופאים) בניתוח אורתופדי במרכז הרפואי לגליל. צילום ארכיון: רוני אלברט

 

ד”ר בדר מגלה, כי הוא נמצא בקשר הדוק עם מנהל המחלקה האורתופדית, ד”ר שטארקר: “אנחנו מדברים לפחות פעם בשבוע-שבועיים. הוא נותן לי גיבוי מוחלט, מעודד ותומך, ואני מודה לו על כך”.

מנהל המרכז הרפואי, פרופ’ מסעד ברהום, מסר כי הוא גאה בד”ר בדר על שירותו הצבאי המרשים, וכן בעובדים ובעובדות רבים מהמרכז הרפואי שעשו או עושים מילואים בחודשים מאתגרים אלו.

**

 

יבוטל חוק הלאום הגזעני של ממשלת המחדל והטרלול!

 

 

 




תגובה אחת

  1. חסן חיראלדין הגב

    גאים בו חינוך וערכיות למופת .
    רופא אדם קצין וגינטלמן

השארת תגובה

Array
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן