אהרן פריאל למבקר המדינה: צומת הכניסה לכפר ורדים מסוכנת
יחיאלי: תלונה מזיקה ומיותרת
שלחתי לאחרונה תלונה למבקר המדינה בעניין הבטחתו של שר התחבורה משנת 2010 לסדר את צומת הכניסה הראשית לכפר ורדים.
מצפוני לא מאפשר לי להמתין עוד עד שמישהו ייהרג בצומת או יפצע באורח אנוש.
אני מניח שהמבקר יפנה שאלות:
* לשר התחבורה, מר כץ, שמבטיח ולא מקיים ובכך מסכן את כל מי שמשתמש בצומת.
* לראש מועצת כפר ורדים מר סיוון יחיאלי שהיה נוכח בפגישה ומאז לא קרה שום דבר.
* סביר שגם למר רון מוסקוביץ מנהל הרשות לבטיחות בדרכים שמונה ע" שר התחבורה – ושהיה ראש מועצת כפר ורדים לשעבר ומכיר מצוין את הבעיה.
* לחברי המועצה של הכפר שלא פועלים או לא פועלים מספיק להגן על תושבי הכפר שבחרו בהם.
* למפקד משטרת מעונה שיסביר מה הוא וקודמיו עשו בנידון.
תזכורת מביקור שר התחבורה, ישראל כץ, בכפר ורדים ב-17.01.10
זו הודעת מועצת כפר ורדים לאחר ביקור השר:
שר התחבורה, ישראל כץ, צמרת משרדו ובכירים במע"צ, ביקרו ביום חמישי האחרון ביישוב כפר ורדים בגליל המערבי, בכדי לעמוד על בעיות התחבורה ביישוב ובאזור. שר התחבורה אמר לראש המועצה המקומית כפר ורדים, סיון יחיאלי, כי משרדו יפעל להסדיר את צומת הכניסה לכפר ורדים. בצומת התרחשו 31 תאונות בעת האחרונה. כמו כן, הבטיח השר כץ לפעול להסדרת כביש ינוח ולהסדרת יציאה נפרדת מכיוון ינוח לכביש 854.
מבקש מתושבי הכפר להתייחס ברצינות לנושא.
אשמח לשמוע רעיונות נוספים.
כמעט כל יום יש תאונה בצומת.
אל תסתרו מאחורי שמות בדויים – חיינו וחיי יקירנו על מצפוננו.
אהרן פריאל
יוני 2011
***
וזו תשובת מועצת כפר ורדים הנוגעת למכתבו של פריאל למבקר המדינה:
אנו תמהים על בחירתו של מר פריאל לפנות למבקר המדינה בטרם פנה למועצה לקבלת מידע וברור העובדות. יתרה מזאת, חיפשנו תקדים בו פניה למבקר המדינה סייעה לקדם פרויקט ואו לקצר את לוח הזמנים שלו וטרם נמצא כזה. ההיפך נמצא גם נמצא, פרויקטים רבים נעצרו בעקבות פניה למבקר המדינה וניתן רק לקוות ש"יזמתו" של מר פריאל לא תביא לתוצאות דומות.
לגופו של עניין – הסדרת צומת הכניסה לכפר מכביש 854 הינה אחד הנושאים העומדים בראש בסדר עדיפות של מחלקת הנדסה ותשתיות, אשר פועלת ונמצאת בקשר רציף עם גורמי המקצוע הרלוונטיים: משרד התחבורה, הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, משטרת ישראל והחברה לבטיחות בדרכים (מע"צ). וזאת לאור הנחיית השר אשר הורה לגורמי המקצוע לטפל בעניין.
ראש המועצה דואג לעלות/להציף את נושא הכבישים, הצמתים והתחבורה בכל הזדמנות בפגישותיו במשרדי הממשלה – בפגישותיו עם שר/נציגי האוצר, בפגישותיו הרבות בנושא קידום פריפריה, מול משרד התחבורה וקובעי מדיניות נוספים.
0 תגובות
השארת תגובה
הצומת אכן במצב לא משהוא
האם פנייה למבקר המדינה זה מה שישנה את זה לטובה עכשיו?
אני בספק רב.
אני חושב שתשובת המועצה לאהרן פריאל קולעת בלפחות דבר אחד – ראוי להקדים פנייה למועצה והפעלת שיח ציבורי מקומי לפני שפונים למבקר או לאינסטנציה אחרת. לא בגלל עניין של “לכבס כביסה מלוכלכת בבית”, אלא בגלל עניין של סדר טוב. כל עניין שאפשר לפתור או לברר באמצעות הרשות המקומית – ראוי לו שיבורר בצורה הזאת. אחרי הכל ראש המועצה וחבריה הם תושבי הכפר, ואם איתם תושב הכפר לא יכול לבדוק דברים – עם מי כן יוכל לעשות זאת?
כל הכבוד לפריאל
יישר כח על היוזמה.
רק ככה מקדמים דברים.
ממש לא כל הכבוד לאהרון פריאל
“חמור קופץ בראש” . ומה הועילו חכמים בתקנתם ?
ל 22 – לאמר בעדינות, דיברת שטויות…
ההשוואה מופרכת. בלי קשר לנושא המקווה השנוי בבמחלוקת (לדעתי למשל – צריך להקים)
רשויות מקומיות נמצאות באופן קבוע במצב של דרישת צרכים בלתי מסופקים מהממשלה. למה אתה חושב שלוחמנות של יחיאלי תצליח להאיץ את השעון הממשלתי?
בונה..איזה ראש מועצה!
זה מצחיק
חוצפה ישובית “רגילה”
מר אהרון טול קורה מבין עיניך
אחש המשרדים הבודדים בארצנו
שהישוב קיבל המהלך השנים האחרונות סיוע ומכובד
הינו משרד התחבורה
חבל חבל על המכתב
“קילקלת שילמת”
אתה הבנת את זה אהרון?
גם ככר חטיבת הביניים וכל כביש הגישה בתוך החנייה מסוכן
כשפישטי, אב הבית היה – לפחות היה מי שיעשה סדר בתנועת הרכבים והולכי הרגל, וכעת כל הסובה הזו מהווה סכנה גדולה. בנס לא נפגעים שם ילדים. וגם: תחנת האוטובוס שביציאה מהחטיבה ופונה לכיוון שלב א’ מהווה גם היא אזור מסוכן, שכן אנשים חונים שם להוריד רק לשנייה את הילדים, החצי האחורי של רכבם נמצא בכביש ומי שעובר את הככר בנס לא נכנס בהם. יש גם היוצאים מהתחנה בכלל בלי לאותת, כאילו ברור לנהגים שהם יוצאים משם.
ככר 8 וכל אזור המאר”ג הפך למקום סואן וצפוף ומסוכן, כיוון שרכבים רבים חונים באלכסון במקום במקביל למדרכה, ובולטים לכיוון הכביש. נהגים המגיעים מרחוב מירון נאלצים לעבור על קו ההפרדה הלבן, ואין להם שדה ראייה בתוך הצומת. בנס עדיין לא נפגע שם אף רכב או אדם.
מועצה מקומית כפר ורדים – תנו דעתכם גם על זה.
פרוייקט המארג הוא יפה – אבל אם הוא כרוך בבעיות תנועה – שכרנו בהפסדנו. אולי כדאי לחשוב על ככר נוספת בכניסה למירון? יכול להיות הסדר תנועה הולם.
סוף סוף נמצא האשם למחדל (פריאל)
ראש עירית מר בוחבוט מעלות רצה לבנות גשר מעל הכביש המקשר בין שני חלקי העיר לבטיחות התושבים – הצליח
מר ירון קמחי ראש מועצת תפן רצה לשפר את הבטיחות של איזור התעשייה – הצליח
ראש מועצת כפר ורדים ישוב הקיים 27 שנה לא מצליח לסדר את הצומת – הסיבה למחדל סוף כל סוף נמצאה – מר פריאל
קרצוף הצומת – זריקת כסף ציבורי בחינם
אתמול נסעתי לעבודה וראיתי שמקרצפים את הכביש בצומת המריבה.
מעצ החדשה לא הייתה מבזבזת כסף על קרצוף אם היה בתכנית שלה עבודות בצומת בדומה לאזור תפן.
כך שדברי ראש המועצה שניתן להבין מהם כאילו–אוטוטו–
הם חסרי שחר.
קרצוף הצומת – זריקת כסף ציבורי בחינם
נדמה לי שחלק מהמגיבים שוכחים את קבועי הזמן לתפקוד הממשלה בארץ
ממשלת ישראל ידועה בסירבולה היוצא מהכלל. אויב מימין, בג”ץ משמאל, חברי מרכז באלכסון, פקידים מעכבים מלמטה, וחשש ממבקר המדינה מכל הכוונים
ולראייה, אפילו לאריק שרון – הבולדוזר בהא הידיעה, לא כל מה שרצה ואישר לבצע אכן בוצע, גם כאשר ניסה אישית לדרבן את העוסקים במלאכה.
אז מה רוצים מהמועצה בעניין הזה?מה מידת השפעתה בנושא זה? לדעתי קטנה מאד.
ונדמה לי שיש ממש בתגובת המועצה. אכן פנייה למבקר עלולה לשבש במקום לעזור.
האם “כפרניק” או מישהו אחר יכול לפרסם את המיילים של חברי המועצה?
האם “כפרניק” או מישהו אחר יכול לפרסם את המיילים של חברי המועצה?
כמעט בכל אתר של עיר / מועצה יש רשימת כתובות וטלפונים שלהם.
מתי סיון פועל ומתי אינו פועל?
כאשר מר סיון רצה למנוע הקמת מיקווה ולהגן על התושבים מפני התחרדות הוא מצא את הדרכים החוקיות לטפל בנושא.
כאן מר סיון נידרש להגן על התושבים ממוות אפשרי הרובץ בפתח היישוב והמאיים על כל אחד לא חשוב מה תפקידו- כאן מר סיון לא מוצא את האנרגיות הלוחמניות הדרושות להצלת התושבים.
אלה חברי המועצה שבחרנו – מה כל אחד עשה להבטיח את בטחוננו בצומת
אורי אמיתי, דבירה גזית, אסנת עקירב, עודד נוריאל, איריס ועקנין, יוסי מילוא, מאיר גרינפלד ויעקב זיו.
ראש המועצה מר סיוון לא אומר את האמת-אני מאד עצוב
קראתי בכפרניק ע”פ הקישורית שפריאל פנה ב2010 ביולי לראש המועצה בעניין הצומת וראש המועצה הגיב-חבל שהוא לא אומר את האמת.
מה לעשות?
להתחיל לארגן הפגנות(ברישיון) בצומת .
להביא עיתונאים וטלויזיה ארציים.
לשאת את שמותיהם של כל מי שיכול לעזור ולא עושה כלום.
ל 22 – לא יודע אם כל הכבוד לפריאל או לא…
אבל בכל ליבי אני מקווה שלא נהפוך למשביתי תנועה.
כשם שאיני נדחף ברכבת “כי רק ככה מוצאים מקום”
ואיני נדחף בתור לרופא “כי רק ככה חוסכים זמן”
לא הייתי רוצה שנשבית תנועה “כי רק ככה משיגים משהוא בארץ הזו”
ולמי שיאמר שאנחנו פריירים, אני אומר ש:
אני מעדיף “להיות פרייר” בכל הנוגע למרחב הציבורי. הכביש, הצומת המצריכה שיפור, וכיוצא באלו.
ואם חצי מאלו שלא רוצים להיות פריירים היו מוותרים על הגישה הזאת היה יכול להיות הרבה יותר נחמד לחיות בארץ.
איפה האחריות של הנהגים ושלנו ?
הנטייה הטבעית לחפש אשמים “בממשלה או במועצה” היא בעייתית מאוד בעיניי. למחרת היום שיסדרו את צומת הכניסה יצוץ לו מפגע אחר ובסופו של דבר. הנהגים צריכים לנהוג על פי תנאי הדרך. אי אפשר לרפד הכל ולעשות הכל על מנת שגם אם תנהג מסומם, שיכור וישן הכביש יגן עליך.
אנחנו האחראים ואנחנו צריכים להשתפר.
אין קיצורי דרך
14 – ראש המועצה אומר רק את האמת
אתה פשוט לא מסוגל להתמודד איתה.
למרות 31 תאונות הצומת אינה נכללת ברשימת מוקדי בטיחות כיוון שהתאונות היו ללא נפגעים. ראש המועצה מנסה להכלילה אבל אם מבקר המדינה יכנס לתמונה אין שיכוי שזה יקרה. חבל מאוד!
היכן יש יותר תאונות ?
רוב התאונות קורות בעיקולים של כיסרא. לשם צריך לכוון את האנרגיה.
סיוון תהיה “לא נחמד” לממשלה ו”תתאבד” על התושבים
באחד השלבים גרתי בחולון
ראש העיריה וחברי המועצה מוכנים “להתאבד” בשביל התןשבים.
ומה ראינו ראש מועצה קודם שהיה נחמד לממשלה ושכפר ורדים הווה קרש קפיצה לפוליטיקה.
סיוון תהיה אמיץ כמו בוחבוט ונבחר בך תמיד אלה אם גם אתה רואה את הכפר כמקדם עבורך לפוליטיקה הארצית.
תגרום לכך שבכל ממשלה יקבלו ממך חררה במקום להיות נחמד ומחייך.
20 -למה אתה מטעה את כולם? גם הפרויקט ב854 לא מופיע שם…
ולא מופיע אף פרוייקט בהקף של פחות מ10 מליום ש”ח. בבאתר יש פרוייקטים לאומיים בעשרות ומאות מליוני ש”ח. אין שם אף לא פרוייקט אחד ברמה של 2 – 5 מליון ש”ח.
אהרון פריאל כל הכבוד!!!!!!!!!!!!!!
בתפן סידרו לפני דרך הייקים את הכיכרות. מילה של סטף למעלה היא מילה. אותנו אף אחד לא סופר.
למטה יש רמזורים,למעלה בתפן יש כיכרות ואצלנו היציאה היא קטסטרופה. צריך להוציא את כל התושבים ליציאה ,להפריע לתנועה ולדרוש כיכר או רמזור. הפקקים בבוקר ואחר הצהאים כיוצאים העובדים מתפן,היא בלמי נסבלת. עד מתי?????????????
במקום לקטר תתילו לכתוב לנציגים שלכם בכנסת שיעבירו תקציבים
במקום לקטר תתילו לכתוב לנציגים שלכם בכנסת שיעבירו תקציבים לכפר לא סיוון ולא אף אחד אחר יכול להביא תקציבים ללא עזרת התושבים, כל מיני תלונות למבקר לסיוון ולאלוהים לא יביאו תקציבים