נגד “מטרד” המואזין


קולות המואזינים בגליל המערבי
מערכת כפרניק

תושבים רבים חתמו על עצומה נגד רעש המואזינים. ~ראו סקר חדש בנושא~

כפרניק  מאהל נגד "מטרד" המואזין

לפני מספר שבועות עלתה לאינטרנט עצומה תחת הכותרת:

סוף לרעש ממטרד סביבתי מציק – רעש קריאות המואזין ממערכות הכריזה של המסגדים

אנו מאות אלפים תושבי הגליל, איזור המרכז, הנגב, ירושלים – עיר דוד, חיפה, נצרת עילית, נצרת, ריינה, כפר ורדים, כרמיאל, נהריה, רגבה, עברון, עכו, קריית אתא, נופית, רכסים, רמת ישי, כפר חסידים, גבעת אלה, תמרת, עדי, שמשית, קריית ורמת טבעון, ישובי גוש שגב (כמון, צורית, עצמון, קורנית – משגב), קסריה, אור עקיבא, בית חנניה, זכרון יעקב, לוד, רמלה, אלפי מנשה, כוכב יאיר, מכבים רעות, מודיעין, שוהם, הרצליה, יפו, בת ים, פסגות, קרית ארבע, אפרת, אדורה, קדומים, יהודה ושומרון סובלים באופן יום יומי החל משעות הבוקר המוקדמות ו5 פעמים ביום ובצורה שגרתית ממטרד רעש סביבתי ומציק – רעש קריאות המואזין ממערכות הכריזה של המסגדים.

לפי כך אנו מבקשים לאסור על בתי התפילה לרבות מסגדים את השימוש במערכות כריזה. בתמיכתנו זו אנו מבקשים לקדם חוק שהוא התיקון לחוק למניעת מפגעים שיקבע במפורש שעל מסגדים ייאסר להפעיל מערכות כריזה ויהיו עונשים לרבות קנסות כבדים, עונשי מאסר שיוטלו המפר את החוק.

עד כה (סוף ספטמבר) חתמו על העצומה כ-4,500 איש.

**

בימים האחרונים העביר מאיר גרינפלד, חבר מועצת כפר ורדים, את המייל הבא בתפוצה רחבה:

שלום!

הגיע זמן לשים סוף לרעש ממטרד סביבתי מציק – רעש קריאות המואזין ממערכות הכריזה של המסגדים.

אנא צרפו חתימתכם לעצומה הארצית הרצופה בזה.

http://www.atzuma.co.il/israelsayno

 

נראה כי בעקבות פנייתו הצטרפו תושבים רבים מהכפר לעצומה.

כפרניק  2-1 נגד "מטרד" המואזין

 

יחד זאת, קיבלנו במערכת גם את מכתבו של אילן ברנד, תושב הכפר:

מאיר,

אני לא מסכים כלל עם דעתך. תרבות המואזין קיימת כבר מספר רב של שנים לפני הקמתו של כפר ורדים. השכנים לא מבצעים את המהלך בתוך הכפר שלנו אלה בכפר שלהם. כתושבים "חדשים" שבחרו להקים יישוב בסמוך ליישוב קיים עם חסרונותיו ועם יתרונותיו אנחנו צריכים להיות יותר סובלניים לקיים. כפי שאנחנו לא מוכנים שאוכלוסיה דתית יהודית תשנה את אורח חיינו בכפר שהקמנו. (אתה אחד הפעילים העיקריים בנושא ועל-כך אני מעריך את פועלך) חל איסור מוסרי עלינו לשנות את אורח חייהם של שכינינו. יפה דורש יפה מקיים.

אשמח שתפרסם את הדעה האחרת במיילים שאתה שולח לתושבי הכפר.

***

גם באתר דוגרינט, תופס הנושא מקום נרחב.

 

כך מתייחס לנושא (בקיצור) יהושע רץ מכמון:

אם "ערבי" נלחם על הזכות להשמיע תפילות ודרשות מצריחי המסגדים בעוצמה פוגענית ומפריעה, ללא קשר לאמונתו – נוצרי, מוסלמי או אתאיסט, הוא עושה בכך שירות נפלא לכל המתנגדים לחיים משותפים, אלה המנסים לחזק את ההיבט של מאבק לאומי יהודי-ערבי בכל נושא ובכל תחום, ליצור אווירת פחד והרתעה בקרב היהודים מפני מגמות ההשתלטות של הערבים, ולהדגיש את האחידות והאחדות של "כל הערבים נגד כל היהודים".

הפיכת הרמקולים במסגד לנושא למאבק פוליטי או לאומי היא פגיעה קשה מאין כמוה במאבקים הצודקים, היא מחזקת את הנוטים לכפייה דתית ופוגעת במאמינים עצמם שלבטח אינם זקוקים ל"מגבר אמונה" בווליום מטורף. ניסוחיה של חנין זועבי מחזקים את המתנגדים לי ולחבריי כאן בגליל, ולעומת זאת, אמירה של אזרחים ערבים הרוצים גם הם איכות סביבה נקייה מרעשים מיותרים, תחזק משמעותית את יכולת ההידברות.

 

ואלו דבריו (בקיצור) של מוחמד ח'לאילה תושב מג'דל כרום:

לדעתי, יש זכות דמוקרטית ומוסרית למוסלמים כמו ליהודים, לנוצרים ולכל אדם אחר לקיים את המצוות הדתיות שלהם מבלי לפגוע באחרים, ובלי לגרום לבעיות אחרות .

חשוב לציין שקול המואזין לא רק מעיד על הפן הדתי של המוסלמים, אלא הוא מהווה מערכת של ערכים תרבותיים, ומעיד על קיומם של הערבים במדינה. לכן צריך לשמור על הערך התרבותי הסמלי ואי אפשר לוותר עליו.

 אפשר גם להגן על הזכות הזו דרך ההתחשבות בקול האחר – הקול האובייקטיבי בטענותיו, ולא זה שמנסה לפתח דיאלוג גזעני חדש שמטרתו למחוק את הזיכרון הקולקטיבי של הערבים בישראל .

***

ראו סקר חדש בכפרניק:

(בתפריט ימני)

 

מה דעתך על קולות המואזין?

 

רעש ומטרד סביבתי מציק שיש לאסרו בחוק

חלק מההווי והתרבות הגלילית שיש לקבל בהבנה

 

תגובות פייסבוק


18 תגובות

  1. אורח/ת הגב

    רעשים
    רעש המואזין מפריע ומה אם רעש מכונות היריה , גם מסוכן. מה אם הטרקטורנים שמרעישים כאשר הם חוצים את הישוב, בקיצור מדינה בלי חוק ואילו שצריכים לשמור עליו ידיהם כבולות

  2. טל קיפניס הגב

    רעשי המואזין
    גם אני בדיעה שיש לכבד את המנהג ואין לאסור עליו באמצעות חוק. אני מניח כי גם חלק לא מבוטל מתושבי הכפרים עצמם אינם מאושרים מעצמת הרעש. לכן צריכה להמצא הדרך שתביא לכך שהווליום יוחלש בהסכמה לרמה סבירה אשר החוק מתיר ולשם כך יש ליצור שיתוף פעולה עם תושבי הכפרים מסביב. הבעיה הגדולה היא מי יאכוף התקנה כי ניסיון העבר מראה שאף גוף אינו טורח בעניין יותר מדי. ודין חתונות כדין מואזין.

  3. אורח/ת הגב

    ודין יריות באוויר?
    כשעוברים בתרשיחא ושומעים את היריות ואתה לא יודע אם תהיה מטרה לכדור תועה… ובעצם מי אוכף שם משהו בכלל? יש שם ראש עיר??? יש משטרה??? יש חוק???

  4. אורח קבע שמקבל כל פגע הגב

    מואזין
    מי שתפילת המואזין מפריעה לו מוזמן לעבור לכל עיר אחרת ולספוג רעשי מכוניות.
    זוהי חוצפה לעבור למקום בו גרה קהילה וותיקה שלה מנהגים משלה ולדרוש אותם לשנות את מנהגיים רק משום שלחדש זה לא נראה.

  5. אורח/ת הגב

    להפסיק לאלתר את מערכות הכריזה
    בפריז חיים מליוני מוסלמים אשר הקימו מאות מסגדים.
    חל איסור חמור להפעלת מערכות הכריזה ואין פוצה פה בעניין.
    מי שרוצה להתפלל במסגד,יודע את לוח הזמנים ומי שרוצה לשמוע דרשות יושב במסגד ומ קשיב. כך הסביבה ותושבי השכונות לא סובלים מהקריאות של מערכות הכריזה.חייבים לאלתר לא לתת שימוש במערכות הכריזה!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  6. מאיר גרינפלד הגב

    דמוקרטיה או אנרכיה- תשובה לתושב מג’דל כרום
    אני לא מתנגד לקריאות המואזין. אני כן מתנגד לעוצמת הרמקולים שמפעיליהם מתעלמים מזכויות של תושבים אחרים – הנוצרים והיהודים. עוצמת הרמקולים צריכה להיות כזאת שקריאות המואזין יגיעו בעיקר לאוזני המוסלמים בכפר אבל לא מעבר לזה. ניתן להגיע לכך ע”י תוספת רמקולים בעוצמה נמוכה שימוקמו בריכוזים מוסלמיים בתרשיחא.

    באשר ל”רעשים אחרים” – חוק הרעש שנחקק ע”י הכנסת קובע חד משמעית עוצמות רעש מותרות בשעות שונות של היום. דרך החוק הזה והתקנות שלו, עלינו לבחון את הרעשים השונים למעט יריות כדורים חיים באויר. על ירי חי יש לאסור באופן טוטאלי ועל המשטרה לכפות את החוק .

    אני מסכים שיש לגלות סובלנות על מנת לשמור על יחסים עם שכנים בכפר ומחוצה לו . יחד עם זאת גם אותם שכנים “מבית ומחוצה לו” להתחשב בשכניהם.

  7. אורח/ת הגב

    רעשים שלא נגמרים
    למה אני צריך לשבת בגינה ולשמוע יריות ומואזין 5 פעמים ביום???? זה פוגע בשלווה של לא מעט אנשים ויש להפסיק את זה מיד

  8. אורח/ת הגב

    זה עניין של איך מבקשים
    הדרך בה ניסח מאיר גרינפלד את דבריו היא דרך מתנשאת המבטלת בצורה לא נעימה מנהג המקובל כבר שנים.
    לי כאדם וכתושבת הכפר מפריעה הדרך בה הדברים מוצגים ואין לי ספק כי אם אצלי זה מעורר התנגדות, קל וחומר שזה יעורר התנגדות בקרב שכננו.
    יש דרך לבקש.

    גם אם מאיר צודק ויש צדק בדבריו, הרי שכבר בדרך הפניה עצמה הוא מעורר כלפיו כעס ובכך הוא מפסיד את מטרתו.

    שלמה המלך טען כבר ממזמן “לשון רכה, תשבר גרם”.
    וזה נכון במקרה הזה , אפילו נכון מאוד.

    מאיר, לו פנית בצורה מעט יותר נעימה, מכבדת ומתוך רצון למשא ומתן אולי דבריך היו מתקבלים בצורה אחרת.

    מאיר תחשוב לרגע, אילו היו פונים אליך בטון תקיף, דורשים ממך שתעשה כך וכך, הרי אני מתארת לעצמי שהיית נכנס למגננה / מתקפה ולא היית בכלל מוכן לשמוע.
    היית מתבצר בעמדה שלך ואף אחד לא יכול היה להזיז אותך ממקומך.
    לו היו פונים אליך בצורה מכבדת, נעימה, יכול להיות שכן היית מוכן לשמוע.

    אז דע לך שאותם חוקים שפועלים עליך, פועלים גם על אחרים.

    דבר בבקשה בצורה נעימה ולא מתלהמת, בהתלהמות תשיג התלהמות של הצד השני.

  9. אורח/ת הגב

    מסכים עם מספר 8 !
    לבקש להנמיך את גובה הקול הבוקע מהרמקולים במסגד.
    לגבי חתונות, יריות ורעש – זה משהו אחר: המשטרה חייבת לאכוף את החוק בצורה החלטית ומהירה. יש למשטרה את הכוח, הידע והיכולת לסיים את הבעיה בצורה מהירה ונכונה.
    לא להכליל את החלק הדתי עם החלק הפרטי.

  10. אורח/ת הגב

    מואזין
    תודו. אם זו הייתה מוזיקה שאתם אוהבים – לא הייתם מתלוננים. אם זו הייתה תפילה בעברית – גם את זה הייתם מקבלים. אבל זה בערבית ואת זה אתם שונאים, ואולי גם את אלו שנושאים את התפילה. למה אתם לא מתלוננים על אלו בכפר הקוצרים דשא או מפעילים מכונות אחרות בגינתם בשבת בבוקר?
    אז מי שתפילת המואזין שהיה כאן הרבה לפנייכם, מפריעה לו – שיעבור למקום אחר.

  11. אורח/ת הגב

    טובא זנגריה
    רוצה לנצל את ההזדמנות ולגנות בכל תוקף את מי ששרף את המסגד.
    שישב כל חייו בבית הסוהר הוא ושולחיו.
    הזוועה מזכירה לי את תחילת ליל הבדולח של שריפת בתי הכנסת היהודיים באירופה.

  12. גר בכפר הגב

    קצת שפיות ונתוני אמת
    בכל מדינות ערב (בכולן !!!) אין רמקולים במסגדים. התפילה היא דבר קדוש ופנימי

  13. אייל א. הגב

    למר אילן ברנד תרשיחא – היתהעיר יהודית !!!
    הנתון שאתה מציג הוא במקרה הטוב מעוות ופשוט לא נכון.
    בדוק קצת ההיסטוריה של המקום בו אנו גרים ותגלה כי עד לפני 30- 40 שנה עדיין גרו בתרשיחא יהודים ולפני כן היא היתה עיר יהודית ! היהודים נדחקו ממנה החוצה !

    סובלנות אינה חד צדדית רק כלפי הערבים. הם רוצים דו קיום? בבקשה אך שיכבדו גם הם את שכניהם ואת סביבתם

  14. אורח/ת הגב

    תשובה ל-10 ו-11
    אינך צודק. כאשר באופן קבוע שומעים את קריאת המואזין ואם זה היה קריאת הרבנים ברמקול ברחובות בעברית או בכל שפה ,זה פוגע באיכות החיים.יש לךתחושת קיפוח ובעניין זה אין זה קשור לערבים או יהודים. זה מפריע ותו לא.
    לגבי המסגד שנשרף,מקווה שיתפסו את העבריינים אשר פוגעים בכלל. אם זה יהודי חילוני או דתי או ערבי שרצה לעשות פרובוקציה,יש למצות איתו את הדין.

  15. אורח/ת הגב

    ההיסטוריה על-פי אייל וגם היידע של מגיב 12
    אייל, מה זה לפני זה? לפני 2000 שנה? נכון שבתרשיחא גרו יהודים אז מה? הם אלו שמתלוננים היום? מי שמתלונן היום גר בכפר ורדים מקסימום 27 שנה.
    היית בכל ארצות ערב? לא ראית תמונות של מסגדים עם רמקולים מארצות ערב? בורות ופחד הם הגורמים לשנאה ועיוורון

  16. אורח/ת אורלי ג. הגב

    לקרוא למואזין “מטרד” זו עמדה
    אנחנו כל כך מקדשים את התרבות והפרטיות שלנו וכל כך קצרי רוח כלפי האחרות. המלה “מטרד” רחוקה מלהיות דיווח עיתונאי נטרלי והסקר כולו משרת עמדה מוקדמת. אם רק נוכל בשנה הזאת להיות סבלנים יותר ולא נשתמש ב”אבל הם”..המיותר והמתחשבן

  17. אורח/ת הגב

    רעש המואזין
    מדינת ישראל הנה מדינת חוק. מדינתו של העם היהודי על פי מגילת העצמאות.
    חוק ואכיפתו בשטח משתיתים ריבונות ובעלות על השטח.
    זו נקודת המוצא לכלל הדיון כאן.

    כעת להסטוריה.
    המואזין הנו אמצעי לקריאה לתפילה. אולם מעולם עוצמתו לא הייתה כה חזקה וגבוהה. לאחרונה אנו עדים לתופעה של “טרור אקוסטי” כפי שהוגדרה במשדר בנושא בערוץ 2 ע”י אברי גלעד.

    מאחר ושלטון החוק מפגין אוזלת יד באכיפה בעניין זה על פי חוקי הגנת הסביבה, הריבונות שלנו בשטח מופרת ומתפוגגת. אמרנו ריבונות הנה הפגנת בעלות וחלק ממנה היא אכיפת החוק, כלל החוקים באופן מלא ולא סלקטיבי.

    החוק לא נאכף. כך מתכרסמת הריבונות בשטח, כך מתחילה אנרכיה שאט אט גוררת גם בהיבטים אחרים שוד קרקעות וגנבות חקלאיות שהובילו להקמת ארגון השומר המחודש.

    הטיעון המושמע הוא שאל לנו לפגוע בחופש הדת והפולחן. מדינת ישראל לא פוגעת בכך ומעניקה שוויון זכויות מלא. אך אין כאן שוויון חובות מלא קרי ציות לחוק.

    הטיעון של אנו פוגעים בחופש הפולחן בעצם הדרישה לאכיפת החוק ומניעת הרעש המוגזם בבוקר הנו ללא אחיזה במציאות. שכן היו קריאות מואזין ואיש לא התלונן. מה ההבדל העוצמה וההתרסה.

    אחד הטיעונים המרכזים שכנגד בתי הכנסת עושים רעש. מפליא ומפתיע. הרי אין קריאה בכריזה להתפלל.

    מדוע לא לנצל את הטכנולוגיה כיום בכדי להעיר מתפללים.

    ובכלל אם נקשיב לנאמר בכתבה בערוץ 2 ונקרא את העצומה כלומר רשימת החותמים נגלה כי הרעש מפריע גם לכפריים עצמם אך אלו חוששים להתלונן פן יבולע להם.

    אשר לטיעון הם היו קודם ואנו אורחים. שוב נקודת השקפה לא נכונה. זו ארצנו וזו אדמתנו. גורשנו חזרנו וקנינו את האדמה בכסף. כעת כולם חיים במדינת ישראל. מדינה ריבונית שבה יש חוק ברור שלצערנו לא נאכף.

    כך מגיעים לירי חי בכפרים בשמחות שזו עבירה פלילית שכן קלע שעולה מעלה נופל מטה באותה מהירות לוע ועלול לגרום לאסון. כך יורים זיקוקי דינור ללא רשיון. לבסוף מתפרצים עם טרקטורון לכפר תבור ביום הכיפורים והשאר ידוע.

    כל אלו הן פעולות של התרסה כנגד החוק.

    כאשר בוחרים אילו חוקים לאכוף ואילו לא מתחילה האנרכיה. מתחילים לאבד שליטה בשטח וכך אובדת הריבונות.

    מזה זמן אנו עדים למטרד רעש מכוון ומפריע רעש הכריזה מן המסגדים ב 4 בבוקר.

    בחתימתכם על העצומה הנכם מסייעים לשמירת החוק הסדר הציבורי והריבונות של מדינת ישראל וכמובן על איכות החיים.

    יתכן וכעת אינכם סובלים ממפגע זה אול בעתיד יתכן וכן.

    נודה לכם על חתימתכם והסולידריות

    http://www.atzuma.co.il/israelsayno

    כל טוב

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן