לא לקניון נהריה!


אורית רייך: התנגדות לקניון החדש בנהריה
אורית רייך
לעצור מיזם מסחרי מלונאי בצומת הפקוק בגליל המערבי
כפרניק  של DSC_0875 לא לקניון נהריה!

 

מיקום: צומת הכניסה לנהריה – מפגש כביש 89 עם כביש 4.
שם המיזם: קניון ארנה נהריה.
היזם: חברת "מנופים פיננסיים לישראל בע"מ".

 

מיזם קניון עתיר שטחים עלול להמיט אסון תחבורתי אקולוגי ומסחרי על נהריה והגליל המערבי. בימים אלו הגישו כ-350 תושבים מנהריה והאזורים הסמוכים אליה, יחד עם ארגוני סביבה מנהריה ומהגליל המערבי, עתירה מנהלית לבית המשפט המחוזי בחיפה, לעצור את הקמת הפרויקט המסחרי-מלונאי: קניון עתיר שטחים ומעליו מלון, בצומת הכניסה לעיר נהריה ועל כביש 89 לכיוון הגליל המערבי. העתירה מתריעה על הליך תכנוני בלתי תקין של ועדות התכנון, היתר בנייה בלתי חוקי, והעדפת האינטרס היזמי כלכלי על פני האינטרס הציבורי.
 

מדוע להתנגד לקניון ?
• תכנון הקניון אינו מביא בחשבון עומסי תחבורה קיימים ומחסור בחנייה לאזרחים המשתמשים ברכבת.
• התכנון אינו כולל את שיקום נחל הגעתון, העובר בשטח המיזם, כנדרש בתוכנית ארצית, ועלול להחמיר את ההצפות הצפויות בחורף.
• הקמת הקניון בצומת נהריה עלולה לייתר ולייבש את המרכז המסחרי-תיירותי בשדרה המרכזית בעיר.
 
 
מה אנחנו דורשים ?
• לעצור את הבנייה במתחם לאלתר.
• לערוך סקר השפעת הפרויקט על: התחבורה במקום, על הקשר לבית החולים גליל מערבי, הקשר לרכבת ישראל, נחל הגעתון, ולהעריך את השפעתו הכלכלית על המרכז המסחרי בשדרות הגעתון בנהריה.  
• להכין תוכנית מתאר חדשה ומעודכנת למתחם המבוקש.
 
 
מה אנחנו רוצים להשיג ?
• תשתית תחבורתית טובה ותנועה זורמת.
• שיקום נחל הגעתון כשטח ירוק ומניעת הצפות בנהריה.
• חנייה מספקת למשתמשי הרכבת.
• מעבר נאות להולכי הרגל בצומת.
• נגישות לכוחות ההצלה: מד"א, מכבי האש, משטרה, ונגישות לבית החולים גליל מערבי.
• שמירה על האופי המסחרי-תיירותי של שדרות הגעתון בנהריה.
הננו פונים אליכם להוסיף חתימתכם בדרישה לעצור את הפרויקט לאלתר ולחייב את היזם ואת עיריית נהריה שלא לקצר הליכי התכנון.
 
 הרשמה לפעילות: aqlen.il@gmail.com 
                          טלפקס: 049574449             
 
 

 

עיריית נהריה התעלמה מחובותיה לדאוג לרווחת ואיכות חיי התושבים על ידי מכירת שטחי ציבור שהיו מיועדים למרכז אזרחי לטובת יזמי נדלן בעלי הון, הפועלים למימוש רוח כלכלי ללא התחשבות בהשפעות ההרסניות של הפרויקט על תושבי נהריה והגליל המערבי כולו.
עיריית נהריה לא פעלה לבדיקה מקפת של ההשפעות התחבורתיות של המיזם על צומת מרכזית זו, לא לתכנון חניות ונגישות לרכבת ישראל ולא לתכנון אפיק נחל הגעתון, העובר בתחום התוכנית.
הצומת, הפקוקה כבר כיום, עומדת להיסתם סופית. דרכה עובר הנתיב הבלעדי לבית החולים נהריה לשירותי מד"א בגליל, לשירותי כבאות ולמשטרת נהריה, והנתיב הבלעדי לתושבי הגליל המערבי אל הרכבת.
כפרניק  של DSC_0875_0 לא לקניון נהריה!
הפרויקט כולל קניון ענק המשתרע על 16 דונם ולגובה של 36 מטרים. במיקומו בכניסה לעיר, בקצה המזרחי של שדרות הגעתון, הוא עלול לפגוע במרכז המייחד את העיר נהריה, ומרכזי קניות נוספים בקרבת מקום.
הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה במחוז צפון, אשר קיבלה מבעוד מועד את מלוא המידע על ההיתרים הבלתי חוקיים שהתירה הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בנהריה, לא הפעילה את סמכותה כנדרש במקרים כאלה.
בימים אלה, תוך מטרה לקבוע עובדות בשטח, מקדמים היזמים את הבנייה בטענה שניתן להם היתר חוקי לחפירה, דיפון ובניית יסודות.
כל יום נוסף של בנייה מרחיק את פתרון הבעיה.
 
***
 
בטקס הנחת אבן פינה לפרויקט הקניון בהשתתפות השר סילבן שלום, משנה לראש הממשלה והשר לפיתוח הנגב והגליל נציב משמרת מחאה מול הקניון ביום שלישי 26/10 בשעה 15:30   (רעיונות לסלוגנים למטה)
 
רעיונות לסיסמאות
 
 רוצים תנועה זורמת וחנייה לרכבת
 קניון בצומת המשטרה? פשוט צרה צרורה
 נהריה רוצה שקט, מספיקה לנו רכבת
 לא לבנייה – מה עם התנועה?
 לא רוצים קניון – זה רע לגעתון!
 יש לתנועת רכב זורמת – די למגדלי הבטון!
 "ללא חניה אין קניה"
"לרכבת מסילה למכונית חניה"
"חובת המדינה לספק חניה ליד תחנת רכבת"
"ללא חניה ראויה הופכים אותנו לעברייני תנועה"
"הרכבת משרתת את כל תושבי הגליל המערבי וחניה עין"
"השימוש בקניון זאת אפשרות-השימוש ברכבת זה הכרח"
"הזכות להשתמש ברכבת היא זכות יסוד-ללא חניה אינה ניתנת למימוש"
 הקמת הקניון ייבוש הגעתון
 
בשם תושבי נהריה והגליל המערבי וארגוני סביבה בגליל המערבי: העמותה למען איכות סביבה וחיים בנהריה, שלוש השקמים , דיאלוג אדם וסביבה בגליל, פעילי סביבה בגליל המערבי.
 
 
 

 

תגובות פייסבוק


0 תגובות

  1. אורח/ת הגב

    לא לבניית
    התאומים באמריקה-ישפיע על הפרפר שיגרום פה לשיטפון.

  2. אורח/ת הגב

    אולי תציעו ליזמים ולעיריה להעבירו לשלב ג’ בכפר
    זה נראה שיכול להסתדר מצויין עם רבי הקומות ואזורי המסחר המתוכננים.

  3. אלכס ש. הגב

    לא הכל רע כמו שהוא נשמע
    אין ספק שיש לקחת בחשבון גם שיקולי תחבורה וגם שיקולי סביבה, אולם הנושא ככזה (הקמת קניון + מלון) דווקא יכול להיות טוב לסביבה: עוד מקורות תעסוקה, גיוון באפשרויות קנייה (היכן נעים יותר לשוטט באמצע היום בקיץ לוהט? או ביום קודר וגשום בחורף?). תחרות רק יכולה לעודד עסקים להתפתח להשתפר ולהתייעל וגם הגיע הזמן שבאזור יהיה בית מלון רואי לשמו. לכן רצוי להתקדם בפרויקט, אבל תוך שימת לב לנושאי תחבורה וסביבה.

  4. סמבלוסק הגב

    כתבה מצויינת מחכימה ומפחידה כאחד
    הכתבה מאפיינת בחוכמה את כל התחלואים הקיימים והעתידיים בהקמת הקניון החדש !
    פגיעה במסחר הנוכחי (נהריה,ביג,הקניון שמוקם בפייסל)
    פגיעה אנושה בצומת תחבורה ראשי,איפה החניה לרכבת,איפה האלטרנטיבה לזרימת התחבורה ועוד.
    פחד אילו חיים יהיו לנו בתקופת הבנייה ואיזה פקק תחבורתי עם סיום הבנייה.
    כמה קניונים עוד צריך לעיר עם פחות מ-50,000 תושבים

  5. גליה לוי הגב

    אוי ואבוי. זה נשמע מאד מאד רע. קטסטרופה.
    “אסון תחבורתי אקולוגי ומסחרי.
    הפרויקט המסחרי-מלונאי: קניון עתיר שטחים ומעליו מלון, בצומת הכניסה לעיר נהריה ועל כביש 89 לכיוון הגליל המערבי.
    הליך תכנוני בלתי תקין של ועדות התכנון, היתר בנייה בלתי חוקי, והעדפת האינטרס היזמי כלכלי על פני האינטרס הציבורי.
    עיריית נהריה התעלמה מחובותיה לדאוג לרווחת ואיכות חיי התושבים על ידי מכירת שטחי ציבור שהיו מיועדים למרכז אזרחי לטובת יזמי נדלן בעלי הון, הפועלים למימוש רוח כלכלי ללא התחשבות בהשפעות ההרסניות של הפרויקט על תושבי נהריה והגליל המערבי כולו.
    עיריית נהריה לא פעלה לבדיקה מקפת של ההשפעות התחבורתיות של המיזם על צומת מרכזית זו, לא לתכנון חניות ונגישות לרכבת ישראל ולא לתכנון אפיק נחל הגעתון, העובר בתחום התוכנית.
    עומסי תחבורה קיימים
    מחסור בחנייה לאזרחים המשתמשים ברכבת.
    התכנון אינו כולל את שיקום נחל הגעתון, העובר בשטח המיזם, ועלול להחמיר את ההצפות הצפויות בחורף.
    הקניוו החדש ייבש את המרכז המסחרי-תיירותי בשדרה המרכזית בעיר -יפגע במרכז המייחד את העיר נהריה, ומרכזי קניות נוספים בקרבת מקום.
    הצומת, הפקוקה כבר כיום, עומדת להיסתם סופית. דרכה עובר הנתיב הבלעדי לבית החולים נהריה לשירותי מד”א בגליל, לשירותי כבאות ולמשטרת נהריה, והנתיב הבלעדי לתושבי הגליל המערבי אל הרכבת.” עד כאן – רק המלים האלה מהדהדות לי בראש.
    בכל בוקר אני עומדת בפקק שמתחיל מבית החולים. לא – בעצם מצומת כברי – ועד לצומת נהריה, כשאני צריכה להגיע לעבודה ב-08:00 וגם ב-09:00. ואפילו ב-10:00 יש לעתים עומסים. אני מוצאת לי דרכים לעקוף את הפקק, אך זה מאריך לי בהרבה את הדרך, שאלמלא הפקק לוקחת אולי 7 דקות.
    קניונים אני מבקרת אחת לכמה חודשים.
    כשאני צריכה להחנות את הרכב כדי להגיע לרכבת – אין!!! חניה בשום מקום!!! אפילו הכבישים מסביב לקניון המיועד, וכל צידי המדרכות שם מלאים עד אפס מקום ועד סכנת נפשות. אין שדה ראייה לשום כיוון. תעברו שם פעם אחת בבוקר, או בצהריים או אחרי צהריים ותראו.
    לא צריך להכביר במלים. הכל כבר נאמר.
    זו לא קידמה – סוף הדרך שלנו. וטוב שיש ארגונים ירוקים ששומרים העיר, על האזור, על המדינה הלא שפויה ותאוות קניונים, ועל היקום שלנו שלא מפסיק להתכלות.
    אני – לגמרי אנטי. בגלל שאני אופטימית.
    חוץ מזה, לא שמעתם שהולכים להקים מרכז קניות ובילוי גרנדיוזי במעלות שכנתנו? נו, בחיאת, בשביל זה עברנו לגליל?
    בואו לא נהיה מסכנים אחרי, אלא חכמים לפני.

  6. אורח/ת הגב

    סמנטיקה
    כשבאים עם כותרת של “לא לקניון בנהריה” זה מעורר אנטי, כי מי אנחנו שנעצור את הפרוייקט.
    צריך לדייק

  7. פטריוט הגב

    לא הבנתי למה זה עניינו, ואם כך למה לעצור בנהריה?
    לא הבנתי למה זה עניינו, ואם כך למה לעצור בנהריה? למה לא נלך לשכב על הכביש נגד הקמת גשר/ קניון בקריות או בחיפה? בעפולה? מה זו ההתעסקות הזאת במקום ופרויקט שלנו, לתושבי כפר ורדים אין כל חלק וקשר?
    אין לנו מספיק צרות משלנו?
    תרדו מאיתנו עם השטויות האלה, ואם פנסיונרים חסרי תעסוקה רוצים לריב ולתקן את העולם, למה אנחנו אשמים?
    חוצמזה, הרי הירוקים כבר הגישו צו הפסקת בניה של הקניון בנהריה, ועד כמה שזכור לי השופט זרק אותם מכל המדרגות בטענה שהם הגיעו עם נימוקים שיש להן תשובות בפרויקט עצמו… אז מה שוב?
    יוחזר כפרניק לעניני כפר ורדים בלבד, ומי שרוצה לדחוף את האף לנהריה שיעשה זאת לבד, בלעדנו!!

  8. מעצ הגב

    ל7
    צודק
    בוא נראה את גליה וחבריה זועקים לשמיים
    שמישהוא ינסה ל”הרים “עצומה ”
    לעיניני כפר ורדים
    רדו מהעץ
    יתרה מזו חבל שמתעים ולא מספרים לציבור את האמת
    יש תוכנית שהופקדה
    לכביש חדש בין צומת כברי שאמור להתחבר לכביש 2 מצפון לנהריה 4 מסלולים
    כך שלא תהיה בעיה תחבורתית

  9. אורח/ת ניצה ז. משתמשת יום יום ברכבת הגב

    חניון הרכבת
    למה שלא נחתום על עצומה על זה שאין לנו איכן לחנות כשזקוקים לרכבת הידעתם שאנו המקום היחיד בעולם שאין בו חנייה למשתמשים ברכבות?
    למה שלא נחתום על עצומה ונפנה אותה למר סבג הנכבד שחושב רק על הכנסותיו הפרטיות. על ענין כה חשוב גם צריך עצומה

  10. לא מוצא חניה הגב

    ניצה, את צודקת. גם בעכו ובנימינה קשה מאד למצוא חניה בשעות העומס.
    ניצה, את צודקת. גם בעכו, בת גלים, חוף הכרמל ובנימינה, קשה מאד למצוא חניה בשעות העומס.
    גם בימי שישי בחניה במרכז בכפר ורדים.
    אז מה את אומרת כאן בדיוק?
    די עם השטויות האלה. זה ממש לא מכובד.

  11. אורח/ת הגב

    לעניין החנייה ברכבת
    כאחד שנוסע כמעט כל יום ברכבת אני יכול לאמר לכם שמאז נסגר לחנייה המגרש עליו מיועד לקום הפרוייקט המדובר הורחקה החנייה מאזור הרכבת במאות מטרים, ולפעמים אין איפה לחנות בטווח של חצי ק”מ או יותר.
    לפני כחודש תושב זועם ניקב לי צמיג ברכב שחנה בחנייה ליד ביתו (למרות שלא חניתי בחנייה מסומנת)
    כך שלא מדובר על “החנייה נגמרת ברכבת”, פשוט אין שם חנייה יעודית. כל מי שחונה עושה זאת באזורים המיושבים שמסביב

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן