בטיחות בכביש!


מיכה בר מאיר. בטיחות בדרכים.
מ.מ. כפר ורדים

 

לראשונה בכפר ורדים: מעבר חצייה "חכם" המופעל ע"י אנרגיה סולארית.

כפרניק  חציה1 בטיחות בכביש!

 

לראשונה בכפר ורדים, הותקן מעבר חצייה "חכם" המופעל ע"י אנרגיה סולארית.

 

לפני ימים אחדים הותקן מעבר חצייה פעיל (שלב ראשון, פיילוט) המופעל ע"י אנרגיה סולארית בסמוך לבית הספר היסודי קשת בכפר ורדים. את המערכת, פרי פיתוח משותף של תושב הכפר מיכה בר מאיר, יצרה והתקינה חברת אינטרפלקס סולאר.

בר מאיר, המוביל את הפיילוט ומקדם את הנושא מול משרד התחבורה והרשות הלאומית לבטיחות בדרכים – מלווה את הפיילוט בתיעוד מצולם וסקרי משתמשים (הולכי רגל ונהגים).

מקור האנרגיה במערכת מעבר חצייה פעיל הינו מקור סולארי, העונה למגמה העולמית של שימוש באנרגיות מתחדשות. המערכת ניתנת להתקנה על גבי עמוד קיים והחוסכת הקמת תשתית חדשה.

יתרונות המערכת: שיפור בטיחות הסביבה להולכי הרגל ולנהגים, המערכת סולארית וניתנת להתקנה ע"ג עמוד קיים ולכן אין צורך בבניית תשתית חדשה  (קו מתח או הצבת עמודים חדשים). שימוש במערכת חכמה מקטין את הצריכה באנרגיה ומאריך את חיי המוצר, מרחק נראות של 500 מטרים ומעלה משני עברי מעבר החצייה במשך כל שעות היממה, גיבוי המערכת 3-4 ימים ללא חשיפה לשמש, עמידה בכל תנאי מזג האוויר, תחזוקה מינימאלית.

 

 

כפרניק  חציה1_0 בטיחות בכביש!

 

 

מנהל התפעול של המועצה, ציון דרור מסביר: "המערכת למעבר חצייה מפעילה התרעה חזותית בעת שהולך הרגל מודיע על כוונתו לחצות את הכביש בלחיצת כפתור. בשונה ממערכות דומות  בהן מורכב  רדאר / חיישני תנועה לזיהוי הולך הרגל. דווקא ההפעלה הידנית, אמורה להשהות מעט את הולך הרגל מלהתפרץ אל תוך מעבר החצייה כדבר המובן מאיליו ולאפשר לנהגים להגיב מבעוד מועד. המערכת מופעלת בקשר רדיו ובעתיד יתווסף גם משדר בגלים קצרים שיוכל לתקשר עם הרכבים החדישים המיוצרים כיום ולהעלות על לוח השעונים התרעה על הולך רגל החוצה בסמוך למקום הרכב.

"על כל  עמוד במדרכה מצד אחד של מעבר החצייה, מותקנת יחידת בקרה, שלטי אזהרה מוארים ותמרורים מהבהבים. בנוסף, בשעות החשיכה, נדלקים פנסים המאירים את מעבר החצייה ומגבירים את נראותו של הולך הרגל, במקביל להגברת נראותו של המעבר עבור הולך הרגל. הדבר חיוני במיוחד לקשישים, שכפי העולה ממחקרים בתחום – חוששים יותר ליפול בעת הירידה מן המדרכה אל מעבר החצייה, מאשר להיפגע מרכב ולכן אינם מיישמים את הכללים של חצייה בטוחה.

"כעת אנחנו בשלב הפיילוט, עורכים תצפיות והערכות לזמן חציית הכביש ובהתאם מכוונים ומתכננים את המערכת".

ראש המועצה המקומית, סיוון יחיאלי: "מעבר החצייה הפעיל הראשון הותקן,  במקום בו נדרשים ילדים ובני נוער רבים לחצות את הכביש בין אם במהלך שעות הלימודים ובין אם במסגרת החינוך הבלתי פורמלי. אנחנו דואגים לאבחון בעיות תשתית ומחפשים פתרונות שעשויים לתרום לשיפור בטיחות הולכי הרגל.

"אני מבקש להודות למיכה בר מאיר על המהלך".

 


0 תגובות

  1. דני הגב

    שאפו

    כל הכבוד על הרעיון למיכה

השארת תגובה

Array
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן