נימר נימר בסוכת שלום

השכן מחורפיש, בעל העברית הפיוטית, רוחב היריעה והידע הרב: הנה מה טוב ומה נעים שבת אחים, והגר הגר אחכם לא תונו אותו, ואהבת לו כמוך


 

נימר נימר מחורפיש, מסכם את סוכת שלום 2023 תשפ”ד

 

כפרניק ec325ba2-6687-4766-943f-7d31bf834563-scaled נימר נימר בסוכת שלום
נימר נימר (חורפיש) בסוכת שלום בכפר ורדים

 

מעל לשני עשורים מיזם סוכת שלום בכפר ורדים מלבלב ומנץ כוורדים הבוטניים והאנושיים באחלא כפר.

הגה את הרעיון הרב צבי ברגר בשנת 2000, החליפו הרב אבי נוביס, באה אחריו הרבה נטלי לסטרג’ר.

היא נטלה את המושכות לידיה במרץ וחפץ, גמרה אומר: אין מנוס, את המושכות צריך לתפוס, באתגר ומעבר, גיששה ובסיר בחשה, תבשילים שלא קדחו, הרבצת תורה ללא כפיה, בדרכי נועם היא בחרה.

שני הרבים והרבה שלושתם/תן הרחיבו את היריעה, פרשו כנפיים רחבות וחבקו לבבות בסוכת השלום של המניין המשפחתי המסורתי.

האושפיזין שלהם/הן כלל את כול גוני הקשת של המבנה הדמוגרפי של גליל הגויים, יהודים וערבים (נוצרים, מוסלמים ודרוזים).

בחברותא ללא בבדידותא בכפר ורדים די-סוכותה. ברכת כוהנים לא רק ברחבת הכותל, גם ברחבת בית הכנסת של המניין המשפחתי המסורתי, עטרת כוהנים יהודים ונוצרים, שייכים מוסלמים ודרוזים, ללא מחיצות פסיכולוגיות ולאומיות, הכול למהדרין, הקולות מהדהדים בשישו ושמחו: הנה מה טוב ומה נעים שבת אחים, והגר הגר אחכם לא תונו אותו, ואהבת לו כמוך, כאחד מכם יהיה, כי גרים הייתם במצריים, היא ארץ גושן.

המלה גושן משמעותה: מגן, הן בעברית והן בערבית, תמימות דעים אצל כול חברי הפנל: לא לגזענות ופשיזם, כן לדו קיום ושוויון ברוח מגילת העצמאות, לא תעשו עוול במשפט, במידה, במשקל ובמשורה, מאזני צדק, אבני צדק, איפת צדק והין צדק יהיו לכם, בנו של משה רבנו ענה לשם: גרשום, וזה נגזר מן המשפט: גרים היינו שם.

 



 

בשיחה טלפונית שלי עם הרבה נטלי, היא בקשה שאני אפתח את הדיאלוג הרוחני בפנל לפי עקרון הסיניוריטי, כי אני הכי ותיק, התעקשתי כי עקרון זה חל אך ורק על שופטי בית משפט עליון, ואנחנו לא שם, בקשתי שסדר הדוברים יהיה לפי סיניוריטי הדתות במנהרת הזמן: יהדות, נצרות, אסלאם ודרוזית, ברוב טובה וחסדה היא קבלה את הצעתי, וכך היה.

 

כפרניק a9589856-6214-48b4-807f-2fb423b2dbb6-scaled נימר נימר בסוכת שלום
נימר נימר בסוכת השלום

 

אנוכי ציטטתי פסוקים מפרק י”ט מספר ויקרא, גם ממגילת קהלת בן דוד, על אף האסוציאציות והדכדוכים שמעוררת בקרב המאמינים.

– באבנגליון (מתי 5 )נאמר: ואהבתם את אויביכם, וברכתם את מגדפיכם, והיטבתם לשונאיכם.

– מספר הקוראן יאה לצטט משלושת הסורות (פרקים): בני עמרם, הפרה והחזרה בתשובה המוקדשים לכלל האנושות:

– וילמדהו את הספר, החוכמה, התורה והברית החדשה.

– הוי עם הספר! בואו נגיע לעמק השווה ביננו לבינכם, שנתפלל רק לשם, ואין משתפים בו מאומה.

– ואמרת ועשיתם, השם יראה את עמלכם וגם שליחו והמאמינים.

רפרפת/פרפרת לקראת סיום בעב-ערבית או ער-עבית:

בסוכת שלום اهلا وسهلا.

לא נעשה دواوين مع حُمّص أحلا.

אושפיזין ארבעת המינים ليلة ليلة.

הנה מה טוב ומה נעיםهلا بالضّيف ضيف الله.

אין כפיה דתית الوطن للجميع والّين لله

המניין המשפחתי המסורתי والله والله

רבה נטלי, צאן מרעיתה בבת עיניה وحياة الله.

פלורליזם, הדדיות عليم الله.

*בביטוי ביל”ו אני יכול לפענח:

בני יעקוב לכו ונלכה /בני ישמעאל לכו ונלכה/בני יהושע לכו ונלכה.

אולד טיסטמנט, ניו טיסטמנט, קוראן סיניוריטי سبحان الله.

ברכת כוהנים ושייכים, دخيل الله

מי ייתן ושנת תשפ”ד לא תשפדנו בשיפודיה. بعون الله.

המנוח המנהיג, כמאל ג’ונבלאט, הי”ד, שנרצח ב שנת 1977, שאלוהו: מדוע אתה מהלך עם ראש נטוי למטה?

– הוא השיב: רק שיבולת מלאה בחיטים מרכינה ראש כדי להלל ולקדש את השם היושב במרומים.

מועדים לשמחה כולל ניסוך המים בבית השואבה, לא נתיפיף, לא נתרפס, לא נלחך פינקה, נהיה אמיצים ואמיתיים למען דרורנו ודורותינו.

 

צילומים באדיבות זוהיר מתא – אתר ג’בלנא

 




השארת תגובה

Array
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן