לנקרי וקונינסקי במכתב חריף להורוביץ

יו"ר אשכולות גליל מערבי ובית הכרם בפניה לשר הבריאות: תנאי האשפוז בבית חולים נהריה נחותים ועל סף הלא ראויים


 

דיבורים כמו חול ואין מה לאכול. כך נראית התנהלות משרד הבריאות בנוגע למרכז הרפואי לגליל בנהריה.

רק לאחרונה ביקר שר הבריאות, ניצן הורוביץ, בבית החולים ונראה היה כי מודע לפערים וכי בכוונתו גם לטפל בהם.

 

כפרניק WhatsApp-Image-2021-10-15-at-13.27.22-scaled לנקרי וקונינסקי במכתב חריף להורוביץ
ארכיון. שר הבריאות הורוביץ בביקור בבית חולים נהריה. צילום: רוני אלברט

 

אלא שבינתיים רובוט דה וינצ’י לניתוחים מורכבים, שנרכש מתרומות, עומד כבר מספר חודשים בשל היעדר אישור הפעלה של משרד הבריאות, ובית החולים סובל מחוסר תקנים וציוד כמעט בכל פרמטר.

לפני מספר ימים פנו ראשי הערים עכו וכרמיאל, שמעון לנקרי ומשה קונינסקי, המשמשים גם כיושבי ראש אשכולות גליל מערבי ובית הכרם, במכתב חריף לשר הבריאות ניצן הורוביץ. במכתבם ציינו כי היעדר ההשקעות בבית החולים בנהריה ובשירותי הבריאות בגליל מסכן את שלומם וחייהם של תושבי הגליל.

“כעת, משסוכם תקציב לפעילות המדינה” כתבו לנקרי וקונינסקי, “אנו, נבחרי הציבור העומדים בראשן של הרשויות בגליל, מבקשים להביע את תחושותינו הקשות לנוכח היעדר השקעות מספיקות לצמצום הפערים בין שירותי הרפואה המוענקים לתושבי הגליל המתעתד להכפיל את אוכלוסייתו עד 2040 לבין אלו הנהוגים כבשגרה במרכזה של הארץ.”

“הפער הינו בלתי נתפס, ומסכן את שלומו של הציבור בגליל בכל הקשור לבריאותו, לשירותים הרפואיים שבו וליכולת לספקם הן בשגרה והן בחירום. המרכז הרפואי לגליל משרת ציבור של 650,000 תושבים, יהודים, נוצרים, מוסלמים, צ’רקסיים ודרוזים, זהו המרכז הרפואי השני בגודלו מקו תל אביב צפונה, ומהווה עוגן בריאותי של ממש עבור צפונה של מדינת ישראל, והאוכלוסייה בה הוא מטפל הינה בעלת מאפיינים סוציואקונומיים נמוכים ביותר. יחד עם זאת, שיעורי הרופאים, המיטות לאשפוז כללי, המיטות לאשפוז פנימי, המיטות בטיפול נמרץ, המיטות לשיקום ועמדות הניתוח (עפ”י נתוני משרד הבריאות ביחס ל 1,000 נפש) הם הנמוכים ביותר בארץ.”

“למרות כל אלו, המרכז התפתח רבות בשנים האחרונות, זאת, ללא שיפוי ראוי בכל הקשור לכוח אדם ותקציב הולם. בשונה מהאמצעים הנהוגים במערכת הבריאות להתעצמות בתי החולים במרכז הארץ  באמצעות תרומות ותקציבים ממקורות חיצוניים, נתקל המרכז הרפואי לגליל בקושי לגיוס משאבים  ממקורות אחרים בעיקר בשל ריחוקו מהמרכז.”

 



 

לנקרי וקונינסקי תובעים משר הבריאות תיקון, תיעדוף ואפליה מתקנת לאחר הזנחה ארוכת שנים בכל הקשור לתקציבי הפיתוח, הקיום ותוספות כוח האדם הראויות לבית החולים המשרת אוכלוסייה כה רבה ומורכבת.

“חרף מעלותיו של בית החולים בטכנולוגיה ובכוח אדם מסור ומיומן המייצג את הפסיפס האנושי בגליל, תנאי האשפוז נחותים ועל סף הלא ראויים, אין בו מרתפים מוכשרים לשעת חירום, התשתיות הנוגעות לרווחת החולה ומשפחתו דלות, והרובוט הכירורגי שנתקבל מכספי תרומה עומד כבר שלושה וחצי חודשים ללא פעילות”, ציינו ראשי הערים.

בסיכום מכתבם דרשו ראשי הערים לזמן אותם לפגישה בהולה בלשכת השר.

היוזמה לשליחת המכתב נולדה בעקבות כנס ראשי רשויות ואישי ציבור נוספים, שהתקיים לאחרונה במרכז הרפואי לגליל, בשיתוף אשכול רשויות גליל מערבי, אשכול בית הכרם ועמותת הידידים של ביה”ח.

 

כפרניק WhatsApp-Image-2021-11-15-at-15.43.19-scaled לנקרי וקונינסקי במכתב חריף להורוביץ
מנהל המרכז הרפואי לגליל, פרופ’ מסעד ברהום, עם ראשי הרשויות. צילום: רוני אלברט

 

יש לציין כי בקשתנו לתגובת משרד הבריאות טרם נענתה.

כמו כן גם לא השיבו ללנקרי וקונינסקי על המכתב .

 




2 תגובות

  1. נעמי גנזר הגב

    לאחר אישפוז של 18 ימים במחלקה הנפרולוגית, אין לי אלא לשבח את הצוות הרופאים, האחיות וכוח העזר של המחלקה, אך יש לי ביקורת קשה על הקשר בין המחלקה לשאר במחלקות, פעמיים נאלצתי להיעזר בדחיפות לייעוץ וטיפול של מחלקות אחרות, ולמרות פניות חוזרות ונישנות של בכירי המחלקה הנפרולוגית למחלקה הכירורגית ופניית האונקולוגית שלי מביח בני ציון למחלקה הכירורגית, ופנייתה שלב בתי לפרופסור ביקל באופן אישי, לקח יותר מ-5 ימים עד שפרופ. בא לראותני ולטפל בי, מס. ימים אח”כ נדרשתי לייעוץ ממחלקת הכבד של בית החולים (אני אחרי ניתוח הוצאת גרורות מהכבד) ושוב פניית רופאי מחלקת הנפרולוגיה ללא נענתה, שוחררתי מבית החולים ללא ייעוץ והכוונה של מחלקת הכבד ונאלצתי להגיע בדחיפות לבי”ח בני ציון, שם קבלתי מענה. ההתנהלות הזו אינה כרוכה באופן ישיר לרמת הציוד וכמות כוח האדם, אלא לתרבות ארגגונית לא ראויה של בית החולים. תלונה שהגשתי בנושא למחלקתהשר4ות לציבור בבית החולים ולמנהל ביה”ח פרופסור ברהום, לא טופלה כראוי והתגובה שקבלתי הייתה לא רלוונטית בעליל. ניראה שכל מחלקה פועלת בחלל ריק בלי כל תמיכה ממחלקות אחרות, כשנדרש.

  2. סאלוטה עם דה וינצ’י | כפרניק הגב

    […] לאחר מספר חודשי עיכוב ולחץ גדול על משרד הבריאות, הופעל השבוע סוף-סוף רובוט הניתוחים דה וינצ’י שנרכש זה לא מכבר בעזרת עמותת ידידי בית החולים בנהריה – ועמד מיותם עד לאישור המיוחל של שרי הבריאות והאוצר. […]

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן