כפיים לאורט מעלות!


מצוינות באורט מעלות
ריקרדו רוזנטל

מקום הראשון באלקטרוניקה והמחשבים ומקום שני באמנויות העיצוב בתחרות האורטיאדה.

כפרניק 1_41 כפיים לאורט מעלות!

מקום הראשון באלקטרוניקה והמחשבים ומקום שני באמנויות העיצוב בתחרות האורטיאדה.

 

האורטיאדה היא תחרות נושאת פרסים, המיועדת לכל תלמידי בתי הספר התיכוניים והסטודנטים במכללות של רשת אורט ישראל.

מדובר בתחרות היוקרתית ביותר שמקיימת רשת אורט ישראל בתחום המדעי-טכנולוגי מידי שנה.

האירוע וטקס הסיום המרכזי התקיימו בשבוע שעבר בקמפוס של מכללת אורט הרמלין בנתניה.

השנה השתתף בית הספר המקיף אורט מעלות במסגרת מסלול המצוינות בשני תחומים: הנדסת אלקטרוניקה ומחשבים ואמנויות העיצוב.

ביה"ס זכה במקום הראשון, מבין 11 בתי ספר תיכוניים שהשתתפו השנה, בתחום האלקטרוניקה והמחשבים ובמקום השני בתחום אמנויות העיצוב.

בתחום האלקטרוניקה ייצגו את בית הספר התלמידים גיאורגי (גושה) צנדצדזה מכיתה י"ב ואברהם ברבי מכיתה י' בהובלת מרכז המגמה, ריקרדו רוזנטל. בתחום אומנויות העיצוב ייצגו את בית הספר התלמידות טלי ריבוי ושלי ישי, בהובלת מרכזת המגמה דליה בקר.

התחרות באלקטרוניקה כללה משימה משולבת בה גושה ואברהם היו צריכים לענות על שאלות עיוניות ולא סטנדרטיות ברמה גבוהה בכתב. בנוסף, כל צוות היה צריך לתכנן ולבנות "אורגן אורות" אלקטרוני כולל מארז מעוצב. תלמידי בי"ס אורט מעלות היו בין הראשונים שהצליחו במשימה ואף עזרו לא מעט לצוותים אחרים על מנת לעמוד במשימה בהצלחה (ועל כך זכו למחמאות רבות ולתוספת ניקוד מהשופטים). בנוסף על הבנייה, התלמידים כתבו תוכנה בשפת הארדואינו (בקר מתוכנת באלקטרוניקה – Arduino), עובדה אשר תרמה רבות לעמידה בלו"ז ולזכייה בפרס הראשון.

בניגוד לשנים קודמות, גדי הרמן – מנהל תחום ידע באלקטרוניקה ומחשבים ברשת אורט, ציין בסיום התחרות כי הפער השנה בין המקומות הראשון, השני והשלישי היה מאד משמעותי מה שמוכיח שרמתם של תלמידי אורט מעלות גבוהה מאד. במקום השני זכה בית הספר המקיף אורט מוצקין ובשלישי אורט דלית אל כרמל.

כתב וצילם: ריקרדו רוזנטל.

 


0 תגובות

  1. איתן הגב

    אכן – אורט מעלות בי”ס מצויין
    כתושב הכפר שמכיר את הפרטים אוכל להוסיף ולומר: אורט מעלות זכו השנה, וגם בשנים קודמות במגוון פרסים על מצויינות: בחידון התנך (החתן הארצי מאורט מעלות), בביולוגיה, בתיאטרון, באומנות, באלקטרוניקה, וגם בניהול אירגוני
    משהו טוב עובר על אורט מעלות בחמש השנים האחרונות, וזה מתבטא בהישגי התלמידים בתחרויות, בהישגיהם בבגרות, ואפילו בתחושות של המורים שעובדים שם.
    בהחלט אפשר להבין מדוע בני הכפר מעדיפים ללמוד ב”אמירים”, ליד הבית, אבל אינני מבין איך מי שבוחר שלא ללמוד באמירים לא הולך לאורט, אלא מעדיף משום מה בתי ספר אחרים – רחוקים יותר וטובים פחות.

השארת תגובה

Array
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן