נלחמים בטורבינות


כפרניק אתר אינטרנט קהילתי כפר ורדים גליל מערבי
עודד שלומות

מועצת כפר ורדים תתנגד להקמת טורבינות רוח ענקיות (גבוהות כמו עזריאלי!) באזור.

כפרניק 20170605_201920 נלחמים בטורבינות

 

מועצת כפר ורדים תתנגד להקמת טורבינות רוח, בגובה 180 מטר (כמו עזריאלי!..), באזור.

 

 

בנוסף: אושר תב"ר של 700 אש"ח למגרשי ספורט בבית ספר תפן, לילה לבן, טיפול בבית הקברות ועוד.

 

 

 

**

במסגרת "הודעות ראש המועצה", דיווח סיון יחיאלי למליאת מ.מ. כפר ורדים בישיבה שנערכה השבוע, כי לאחרונה דנה הועדה לאיכות הסביבה בנושא הקמת טורבינות הרוח באזור, וכי יערך דיון נוסף להשלמת התמונה ולגיבוש ההמלצות. לדבריו, המדינה מקדמת תכנית מתאר ארצית (תמ”א) לטורבינות רוח שרובן יהיו בגליל. אלו טורבינות ענקיות בגובה של 180 מטר (כמו מגדלי עזריאלי בתל-אביב!) ומוטת כנפיים של 60 מטר.

יחיאלי: למרות שכולנו רוצים אנרגיה ירוקה, קיימים מחקרים כי הטורבינות יוצרות פגיעה בריאותית קשה, כמו גם היותן "מפלצות" נופיות וסביבתיות. נרתום את הציבור למאבק נחוש במטרה לא להפוך את הגליל לטחנת כוח ירוקה וריקה מאדם.

מאיר גרינפלד הגדיר זאת כ"אסון אקולוגי", ציין כי הטורבינות ימנעו פעילות של מטוסי כיבוי בעת הצורך, וכי יש להתנגד לכך בכל דרך אפשרית. עוד הוסיף כי חבל שיחיאלי לא הציג התנגדות גורפת בדיונים שנערכו בוועדה המקומית לתכנון ולבניה. לדבריו, האבסורד הינו שחברות הטורבינות מממנות את המחקרים על נזקי הטורבינות. "אנחנו ארץ ברוכת שמש, ויש לפעול למען אנרגיה סולרית ירוקה", אמר.

יחיאלי הסביר כי היזמים השקיעו ממון רב בתכנון וכי המדינה יצרה גם ציפיות לקידום התכנית. לדבריו, התנייתו שהטורבינות לא יוקמו בכל מקרה במרחק של 1,500 מטר ממקום ישוב – למעשה יוצרת מצב שבלתי אפשרי להקים באזור טורבינות (בשל הצמידות היחסית של כפר ורדים למעלות-תרשיחא, חוסן, כיסרא-סמיע, יאנוח, עין יעקב, געתון ועוד). עוד ציין כי הצטרף לטקטיקה שגובשה במשגב, שעיקרה לא "להתנגד" אלא "להתנות".

לדבריו, היזמים מבקשים להציב את הטורבינות במרחק של פחות מ-500 מטר מבתי התושבים. יחיאלי: "אסור לאפשר לדבר הזה לקרות, ובקרוב נביא למועצה הצעה להקצאת 50 אש"ח לפעילות לוביסטית נגד הטורבינות, כמו גם למאבק ציבורי".

עופר כהן ביקש שכפר ורדים יוביל את המהלך, וציין שגם מ.א. מעלה יוסף וכסרא מתנגדים.

איריס וקנין: אפשר לעצור את המהלך.

יורם איילון: אנחנו נמצאים בכל מני מאבקים. צריך להיות גם ראליים.

 

כפרניק 20170605_201920_0 נלחמים בטורבינות

 

 

**

המליאה אישרה פה אחד (סיון יחיאלי, דבירה גזית, איריס וקנין, ציפי דיקמן, יורם איילון, מאיר גרינפלד ועופר כהן. נעדרו: נורית שפירא ויואב ניצב) תב"ר לתכנון ובינוי חצרות בי"ס תפן על סך 700,000 ₪ במימון בי”ס תפן.

התב"ר נועד להקמת שני מגרשי ספורט בחצר בית הספר: מגרש קטן ונגיש בחזית, צמוד לאמפי, ומגרש ספורט גדול  למרגלות המסלעה המערבית אשר לא יהיה מונגש וישמש בעיקר את תלמידי העל יסודי.

הפרויקט יבוצע ע"י המועצה ובמימון עמותת ההורים וגורמים אחרים, שלא מתקציבי המועצה.

התב"ר אושר בתנאי שבית ספר תפן (עמותת ההורים) יתחייב בכתב כי המגרשים יהיו פתוחים לשימוש קהילת כפר ורדים לאחר שעות הלימודים.

 

**

נושאים נוספים שעלו כהודעות / הערות בישיבה:

 

סיון יחיאלי הזמין את חברי המליאה לישיבת ועדת החינוך (שכבר נערכה אמש) בנושא אלכוהול, סמים ואלימות. הוא ציין כי תופעת האלכוהול בקרב בני הנוער מאוד מדאיגה וכי חברת המבוגרים איננה מצליחה לייצר שיח שייתן לנוער סביבה מספיק בטוחה.

 

יורם איילון הביא בפני המליאה את פסק הדין הנוגע לעתירה כנגד הקמת בית חולים סיעודי במרכז הכפר. היו חילוקי דעות בנוגע לפרשנות ההחלטה ונביא על כך דיווח נפרד בהמשך.

 

מאיר גרינפלד משך את הצעת ההחלטה שלו בנוגע לפרוגרמה למבני ציבור, וזאת לאחר שיחיאלי אמר כי נעשית בעניין עבודה מקצועית שתגיע בקרוב לשולחן המועצה. גרינפלד מחה על כך שבית הכנסת באשכול הגנים בשלב ב' (ליד מרכז המוזיקה) הפך מצורך לשבתות ל"שימוש קבוע".

עוד גרינפלד: פנסי הלד שהוכנסו לניסיון אינם מאירים מספיק. אביעד כהן: נכון. גובה העמודים והמרחק בינהם איננו מתאים לתאורת הלד.

 

מאיר גרינפלד ציין כי בית הקברות מוזנח בחלקו.

מנכ"ל המועצה, אביעד כהן, עדכן כי נעשה במקום פיילוט גינון והשקיה, ושלאור ההצלחה כל בית הקברות יטופל בהתאם.

יחיאלי ציין כי הכניסה העתידית לבית הקברות תהיה מכיוון שלב ג', ולא מהירידה הנוכחית המסוכנת.

גרינפלד שאל האם יש אפשרות לקבורה "חילונית", ויחיאלי הסביר כי זה ידרוש בית קברות נוסף ומיותר. הוא ציין את המכנה המשותף היהודי הרחב בכפר, ושיבח את נכונותו של הרב שלמה גולדפרב, הסמכות התורנית בבית הקברות, לטקסים בסגנונות שונים כולל השתתפות הרבה נטלי לסטרג'ר (המניין המשפחתי) בטקסי הקבורה, לפי בחירת המשפחות.

 

ציפי דיקמן שאלה מדוע לא מתקדם שיפוץ מועדון הזהב (50+). כהן: עדיין מחפשים את הכסף.

 

כהן עדכן כי התקבלה הזמנה להשתתפות ב"לילה לבן באכזיב". זהו אירוע אזורי בו משתתפות הרשויות במימון על-פי גודלן. השתתפות כפר ורדים: 50 אש"ח. בשנה שעברה דחתה המליאה את ההשתתפות, ותושבים רבים הגיעו לאירוע ללא הסעות וללא כרטיסים מסובסדים.

 


0 תגובות

  1. עבודה בעיניים הגב

    עבודה בעיניים
    שוב סיון מסובב ומסתובב המלחמה באלכוהול וסמים.
    אופס נזכר להזמין אחרי האירוע .פחדנות לשמע או יהירות אני ורק אני.
    לגבי הטורבינות הציבור לא מתפלא סיון מזגזג בכל נושא ואינו בשל לקבל החלטות . תתפטר ותתחיל לעסוק במשפטים תחום התמתחותך בלימודיך

    לאחרונה. די מספיק תפנה את הכסא

  2. לסיון לא אצביע הגב

    רוח

    שוב סיון עושה רוח

    היה בעד בועדה
    ועכשיו נגד
    מחפשים בכפר ראש מועצה שלא יודע לזגזג

  3. לא ראלי הגב

    יורם אילון הריאלי
    משרתם של אדונים

  4. עבודה... הגב

    לידיעת המגיב שכתב את התגובה הראשונה והשניה
    לסיוון יש תמיכה מאוד רחבה. סיוון הוא ראש מועצה מעולה והדבר היחיד שמטריד פה זה שעוד לא שמעתי /קראתי אותו מתחייב שהוא ממשיך. אין היום מחליף מנוסה וראוי כמוהו בסביבה. מוטב לכפר ורדים שהוא זה שימשיך.

  5. נגד טורבינות הגב

    טורבינות

    סיון ……… … בוועדה לתכנון ובנייה במעונה. היום הוא מתנגד לטורבינות ומוכן לצאת למאבק נגדן. ……. בוועדת איכות סביבה האחרונה, כל החברים היו נגד, ורק הירוק …. וסירב להעלות את הצעת השלילה להצבעה. השאלה, מה גורם לירוק הזה להפוך את עורו/צבעו. ……..

השארת תגובה

Array
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן