לא קלה דרכנו


כפרניק אתר אינטרנט קהילתי כפר ורדים גליל מערבי
יעל ארנין

הקיצור מרחוב חצב לכביש עין-יעקב נחסם. עיריית מעלות-תרשיחא: הדרך איננה סטטוטורית.

כפרניק  החסומה מתחת לתרשיחא לא קלה דרכנו

 

הקיצור מרחוב חצב לכביש עין-יעקב נחסם. עיריית מעלות-תרשיחא: הדרך איננה סטטוטורית.

 

שלום ל"כפרניק".

מזה שנים שתושבי כפר ורדים באזור הרחובות חצב וארבל היו יכולים לקצר את דרכם לכיוון כביש געתון-יחיעם-נהריה בדרך עפר בפאתי תרשיחא. אלא שבחודשים האחרונים נחסמה הדרך על-ידי אבנים ענקיות (מצורף תצלום).

השאלה היא מדוע נחסמה דרך הקיצור (העוברת מדרום לתרשיחא. הקצה העליון של רחוב כרמל / פינת חצב לכיוון כיכר השלושה) ועל ידי מי? האם באישור ותיאום עם המועצה ?

דרך זו שימשה רבים מתושבי שלב ב' בכדי לקצר את הנסיעה לכיוון עין יעקב – נהריה ונחסמה יום אחד ללא הודעה מוקדמת.

למיטב ידיעתי השימוש בדרך שאיננה סלולה אמנם לא אופטימלי, אבל מקל על העומסים בבוקר בכיכרות 6-7 וחוסך לתושבים זמן רב.

האם יש תכנית לנתיב חלופי שיצא מאזור חצב / מעלה השמורה לכיוון מערב?

**

 

מועצת כפר ורדים מסרה כי השטח אינו נמצא בתחום השיפוט של כפר ורדים.

בתוכניות של שלב ג'  מתוכננות מספר דרכי יציאה לכיוון כביש עין יעקב.

 

**

 

מעיריית מעלות-תרשיחא נמסרה התגובה הבאה:

 

להלן התייחסותו של אינג' יוסי לוין, מהנדס העירייה והוועדה המקומית לנושא הנדון:

 

בבדיקה שערכתי בעקבות פנייתו של עודד שלומות, לרבות סיור בשטח התברר כדלקמן:

 

1. הדרך שחוברה בין תרשיחא לבין כפר ורדים הינה דרך עפר לא סטטוטורית, כלומר מדובר בדרך שאינה מאושרת על פי התוכניות הקיימות והתקפות באזור.

2. הדרך שימשה בעבר למעבר לא מוסדר בין תרשיחא לבין כפר ורדים.

3. לפני כשנה רשות מקרקעי ישראל חילק 5 מגרשים בכניסה לתרשיחא, מגרשים כללו, בין היתר, חלקים של המעבר הלא מוסדר ולא מאושר. על כן בעת פיתוח המגרשים ובניית המגורים הדרך תיחסם.

4. עיריית מעלות תרשיחא ביצעה את השינויים התחבורתיים הנדרשים על מנת לספק לתושבי השכונה גישה ישירה מתוך שכונה דרומית בתרשיחא.

5. כפי שציינתי לעיל, הדרך אינה דרך מאושרת, על כן אין לעיריית מעלות תרשיחא חובה כלשהי לשמור על החיבור הלא מוסדר הנ"ל בין תרשיחא לבין כפר ורדים.

כמו כן קיימים דרכים מוסדרות וסלולות עם תאורה כנדרש המחברים את תרשיחא עם כפר ורדים.

 


0 תגובות

  1. הנוסע המתמיד הגב

    דרך לא דרך
    במקום להאיץ את כבישי הגישה לכפר , סוגרים אותם , נכון הכביש הינו דרך עפר לא סטטוטורית אבל תמיד ניתן להכשיר את השרץ ואם לא אז קדימה לפתוח את הכבישים המיועדים , בחו”ל קודם מקימים את הכבישים ואח”כ את הבתים . מה לגבי חשיבה גם לגבי שבעוד כשנה-שנתיים תושבי מעלות ותרשיחא שעוברים בכפר יכפילו את עצמם והכפר על תושביו “אמור” לגדול גם הוא , האם מצב הפקקים ישתפר או יורע ?

  2. קב. תושבי שכונה ו, יחד עם תושבים מרחבי הכפר. הגב

    סגירת הכניסה לרח. חרמון מהכיכר החדשה של רח. מירון.
    מצב הכבישים בכפר אינו מובן. מי,איך ומדוע הם נבנים כמו שהם… לאנשי שכונה -ו- ורח. מירוןוהשכומה החדשה, ישנן בעיות בכל שעות היום. אין סיבה מצדיקה ומובנת לסגירת הפניה לרח. חרמון מרח מירון(וגלבוע).זה קיצור דרך לכיכר-1- ולרחובות המזרחיים של הכפר.(האם יש יחס מועדף של תושבים “חשובים”???) פתיחת רח. חרמון, תקל מאד לדילול הפקקים במרכז הכפר מחטיבת הבינים, תיכון, גנים,בי”ס קשת(יש צורך להמשיך???…)הרשימה ארוכה,והסכנה תמידית.
    גם מכיכר, 9-, הירידה מהתיכון, הפניה למארג, החניות, כניסה לחניון שהפך למרכז מיחזור(למה דווקא שם?) ואחר הצהרים הכניסה לגן השעשועים? כל האיזור, מהווה סכנה ואי נוחות לנהגי שכונה-ו” וכל הסביבה, גם לאורחי המארג.זכרו שבקרוב יפתח בי”ס תפן באותו איזור, ומה יהייה המצב אז??? למה לא חושבים לפני הקטסטרופה שעומדת להיות? הרי ידוע שתלמידי בי”ס תפן באים מכל הסביבה באוטובוסים בנוסף למכוניות פרטיות!!! ומי יסבול?
    אולי אםשר יחד עם עירית מעלות תרשיחה לסלול את הכביש שנסגר, וכמובן בדחיפות גם לפתוח את הפניה מרח. מירון לחרמון.ורצוי בהקדם !!!

  3. גדרי הגב

    סיפור חדש

    לאחר כניסת תושבים להתגורר בבגבעת האורנים נסללה דרך עפר וכניסה לכפר לשכ 7 המינים.המועצה רק לאחר לחץ תושבים חסמה ועשתה גדר. הגדר נפרצה המועצה לא התלוננה על השגת גבול וחיתוך הגדר. למה למה למה

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן