תקווה לחיים עם חיוך

תערוכת ציורים של טה-רה, אמנית מכפר ורדים, בסכנין


 

דוב אהבה

 

כשנכנסים לתרגומון של גוגל מגלים שפות שכלל לא ידענו שקיימות – עשרות שפות מדוברות בעולם. ולצדן שפות רבות אחרות: שפות רחוב עם מילים וביטויים שלא נמצא במילונים, שפת מחשב ותכנות, שפת סימנים וסמלים אשר נשלחה בחללית כדי לספר למי שנמצא אי שם בכוכבים רחוקים שאנחנו כאן על פלנטה ארץ, שפה של תווים, שפת ברייל, שפת קוד מורס, השפה בה מדברים בפנסים מנחיתי המטוסים, ויש עוד שפות רבות-רבות אחרות.

 

כפרניק DSCF2713-scaled תקווה לחיים עם חיוך
האמנית שאמנית טה-רה

 

בעיניי, השפה שאותה מדברים כולנו ושיוצרת קשר מידי ללא קשר עם ידע או רקע תרבותי, היא שפת האומנות. ומכל אפיקי האמנות – האומנות החזותית בעיניי מדברת את השפה האוניברסלית יותר מכולן.

טה-רה אהבה שחוגגת השנה 70 ויוצאת לקריירה שלישית בחייה, כאמנית. טה-רה בילתה את ימי צעירותה כאשת ביקורת באחד הבנקים הגדולים בישראל ובכך השתמשה בשפה בנקאית כדי לתקן מחדלים ולהביא את הארגון בו עבדה לתפקוד יעיל יותר. אחר כך שינתה כיוון והפכה מורה לפילוסופיה של התרבות האינדיאנית ולשאמניזם, והשתמשה בשפה חדשה-ישנה אותה למדה בשמורות אינדיאניות בארה”ב כדי לעזור לאנשים למצוא דרך אל עצמם ואל מילוי הפוטנציאלים הגלומים בהם.

 

כפרניק 22137680000-scaled תקווה לחיים עם חיוך
מתוך תערוכה תקווה לחיים עם חיוך של טה רה

 

 

ולאחר כל השנים בהם השתמשה במילים, עשתה טה-רה תפנית דרמתית ופנתה לשפת הצבע, הקנבס והתנועה הקפואה של טיפות הקסם שבציוריה.

בשפה חדשה וייחודית מאוד לה, טה-רה מאפשרת נגיעה בתדרים, בחוויות וברגשות אשר פותחת פתח לכולנו לנשום עמוקות, להתרגש ולקבל גישה להשראה חדשה בחיינו.

כיוון שטה-רה “שופכת” לתוך תהליך היצירה שלה את יכולותיה השאמניים, הציורים של טה-רה מאפשרים הצתה חדשה לדמיון ופותחים שער דרכו ניתן לבוא אל עצמנו בשיחה חדשה, דרך שפה חדשה כדי לגעת בנקודות בנו שאולי לא הכרנו עד כה.

 

 



כל אחד יכול להבין את השפה של האמנות של טה-רה –  אין צורך בתואר במדעי האמנות, אין צורך בניסיון קודם בשיטוטים בגלריות אמנות, וגם אין צורך בנטיה אומנותית. שפת האמנות של טה-רה היא פשוטה, שורשית, אינסטינקטיבית, בסיסית ושנוגעת היישר בעומקים שבתוכנו. האמנות עושה הכל ולנו רק נותר להיפתח אליה ולהתענג על נגיעותיה העדינות והמלטפות את הנפש.

 

כפרניק 223788-scaled תקווה לחיים עם חיוך

 

 

כעת, בימים בהם המתחים בישראל בין קבוצות שונות ומגזרים שונים נמצאים בשיאם, טה-רה בחרה לבנות גשר ולקיים תערוכה של ציורים בעיר סכנין הערבית. אל הגשר הזה כולם מוזמנים וכל אחד אשר יש בלבו רצון לחיבור ולהדברות, מוזמן לחוות את האמנות הייחודית של טה-רה, בד בבד עם חיזוק הגשר הזה, ובכך לתרום לאיחוי קרעים ולחיזוק רעיון ההדברות בין המגזרים השונים בארצנו.

המבנה בו מתארחת התערוכה – מרכז איגוד הערים לאיכות הסביבה, הוא מבנה ייחודי ביותר. הוא נבנה בשילוב טכניקות מסורתיות ומודרניות תוך שמירה על איכויות של קיימות. החל ממגדלי קירור היוצרים מערכת צינון אוויר העושה שימוש במי גשמים, דרך חומרי בנייה אקולוגיים ועד חלונות בגדלים שונים הפונים בזוויות שונות אל השטח מסביב במטרה לעבוד נכון עם קרינת השמש. ללא ספק, ביקור במקום הוא חוויה ייחודית ומלמדת ביותר (וניתן לבקש ולקבל הסברים על המבנה מצוות המקום).

 

 

 

כפרניק 225091-scaled תקווה לחיים עם חיוך
מרכז איגוד ערים לאיכות הסביבה בסכנין

 

 

 

אמנות יכולה לעשות שלום, אמנות יכולה לחבר בין הבחוץ לבפנים ובין קבוצות שונות, ואמנות בהחלט יכולה לתת תקווה. כך בדיוק היא האמנות של טה-רה: טיפות של קסם המביאות תקווה לעתיד עם חיוך.

 

 

 

 

כפרניק 2236787-scaled תקווה לחיים עם חיוך



כפרניק 2210098-scaled תקווה לחיים עם חיוך

 

 

 

והנה הפרטים הטכניים:

התערוכה מתקיימת במבנה של איגוד הערים לאיכות הסביבה – אגן בית נטופה, סכנין

התערוכה מוצגת מה-7.6.2021 ועד ל-1.7.2021

המקום פתוח בימים א, ב, ג, ד, ה ושבת בין השעות 08:00 – 17:00

כפרניק 22370890-scaled תקווה לחיים עם חיוך

כפרניק 222675-scaled תקווה לחיים עם חיוך

בחמשת הימים האחרונים של התערוכה ( 27.6.2021 – 1.7.2021) טה-רה תקיים מפגשי הדגמה של טכניקת הציור הייחודית הזו, ויוזמנו גם אנשים מתוך קהל המבקרים להתנסויות אישיות. בימים אלו התערוכה תהייה פתוחה עד לשעה 21:00.

ההדגמות תתקיימנה בשעה 18:00 וביום שלישי ה-29.6.2021 תתקיים הדגמה נוספת בשעה 10:00 בבוקר.

כדי למוד עוד על טה-רה ועל האמנות הייחודית שלה, תוכלו לבקר באתר המכיל צילומי עבודות והסברים נוספים: www.artoftara.com

 

 

 

כפרניק 2231765-scaled תקווה לחיים עם חיוך




השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן