שמואלי עולה להתקפה

ראש מועצת כפר ורדים בערוץ 14: עילת הסבירות מנעה החלפת שטחים עם מעלות-תרשיחא ופגעה בשמירה על צביון הכפר * השופטת חיות: הסבירות גם חייבה את כפר ורדים להקים מקווה


 

אייל שמואלי, ראש מועצת כפר ורדים רואיין אמש לכתבתו של גלעד צוויק בערוץ 14. העילה המרכזית לכתבה היא הטבות המס והרפורמה/הפיכה המשפטית אותה יוזמת הממשלה (בראשות נאשם בפלילים המוקף בחבורת עבריינים).

שמואלי, בעזרתו האדיבה של צוויק, כורך את עילת הסבירות בנושא החלפת השטחים, רכישת בתים על-ידי בני מיעוטים והיעדר ועדות קבלה לישוב בחסות בג”ץ.

 

כפרניק 88877868-scaled שמואלי עולה להתקפה
אייל שמואלי בערוץ 14: הטבות המס בוטלו בגלל 40 מטר

 

בלב הכתבה, טענתו של שמואלי כנגד עו”ד ד”ר גיל לימון, המשנה ליועמ”שית, אשר קבע בחוות דעת שכתב כי אין סבירות להחלפת השטחים בין כפר ורדים למעלות-תרשיחא. חוות הדעת זו טרפדה, הלכה למעשה, את החלפת השטחים, עליה המליצה (פעמיים!) הועדה הגיאוגרפית – וזאת במטרה מוצהרת וברורה לקרב את השטח המוניציפלי של כפר ורדים לגבול הלבנוני (טווח של פחות מ-9 ק”מ) במטרה להחיל את הטבות המס על הישוב.

הטבות המס יכולות להביא עוד כ-60 אש”ח הכנסה בשנה למשפחה בעלת הכנסה גבוהה, ובחשבון שנעשה בעבר היתה הערכה של תוספת הכנסה על סך כ-40 מיליון ₪ לכלל התושבים.

 

כפרניק 888688-scaled שמואלי עולה להתקפה
עשרה אחוזים מתושבי כפר ורדים הנם בני מיעוטים

 

 

כפרניק 88879009-scaled שמואלי עולה להתקפה
שמואלי מתייחס לשלב ג’ בכפר ורדים: 50% בני מיעוטים

 

בתוך כך, מספר שמואלי כי היעדר הטבות המס גורר נטישת יהודים את הכפר, ורכישת בתים על-ידי בני מיעוטים, המהווים לדבריו כ-10% מתושבי הכפר.

שמואלי הוסיף: “אין לי שליטה על המכרזים ואין לי שליטה בוועדות הקבלה בעקבות בג”ץ”.

 

כפרניק 888767-scaled שמואלי עולה להתקפה
אייל שמואלי: אחריות ללא סמכות

 

**

ממשרד האוצר נמסר: “הנושא נמצא בהליכים משפטיים. המדינה תגיב בבית המשפט”.

 

ממשרד המשפטים נמסר: “שני שרי פנים דחו את בקשת מועצת כפר ורדים לחילופי השטחים עם עיריית מעלות שנועדה לשם קבלת הטבות מס לתושבים. השרה לשעבר איילת שקד הסתמכה בהחלטתה על חוות דעתו של המשנה ליועצת המשפטית לממשלה, אשר התבססה על עמדת גורמי המקצוע במשרדי הממשלה. לאחרונה הוגשה עתירה לבג״צ ובית המשפט העליון ידון בנושא”.

 

**

 



 

 

כאשר שאלנו (כפרניק) את שמואלי על עמדתו הערכית הנוגעת לרפורמה/הפיכה משפטית, השיב:

“כפי שנאמר על ידי בכתבה והובהר, גם את כפר ורדים מכשילים בנושא הטבות המס בכך שהמשנה ליועמ”ש הממשלה לדעתנו משתמש בצורה בלתי סבירה בעילת הסבירות ולכן פנינו לבג״צ.

“לגבי דעתי האישית על הרפורמה שגם כן נאמרה, אני לא פוסל שינויים ורפורמות השאלה באיזה דרך, כמה ולמה?”

(ביקשנו הבהרות ושמואלי הסתפק בדברים אלו)

 

כפרניק 6657885-scaled שמואלי עולה להתקפה
אייל שמואלי נגד החלטתו של עו”ד ד”ר גיל לימון בנושא החלפת שטחים עם מעלות-תרשיחא

 

 

יש לציין את הבג”ץ שהגישה מ.מ. כפר ורדים באמצעות עו”ד ד”ר מתן גוטמן בנוגע להטבות המס.

המדינה היתה צריכה להשיב עד ה-19/1/23, אולם קיבלה ארכה של חודש ימים.

 

כל הצילומים לעיל: צילומי מסך מהכתבה בערוץ 14.

 



 

יש לציין כי עילת הסבירות עלתה גם בנאומה המכונן של נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות כדוגמה להגנת זכויות המיעוט בכפר ורדים בעניין המקווה (בית המשפט חייב את המועצה להקים מקווה!):

חשוב להדגיש: הכלים המשפטיים שאותם מבקשת תוכנית השינויים לבטל, ישללו למעשה מבית המשפט את יכולתו לקיים ביקורת שיפוטית אפקטיבית, אשר בהסתמך עליה יכול כל אזרח ותושב להעלות בפני בית המשפט טענות והשגות כנגד פעולות שביצעו רשויות השלטון. מדובר בשלילת כלים משפטיים השייכים לציבור, שקיימים עבור הציבור, ושמופעלים על-ידי בית המשפט לטובת הציבור. בעזרת כלים אלה מעניק בית המשפט סעד לכל מי שנגרם לו עוול המצריך תיקון, ושומר על שלטון החוק ועל זכויות אדם שהינם עקרונות יסוד של הדמוקרטיה.

במובן זה, המושגים התיאורטיים של “פסילת חוקים” ו”סבירות” מיתרגמים באופן ישיר לחיי המעשה של כל אזרחית ותושב במדינה. מי שאומר לכם “לא עוד פסילת חוקים”, מתכוון בעצם:

– “לא עוד איסור על מעצר חיילים לימים ארוכים מבלי להביאם בפני שופט”, כפי שקבע בית המשפט בעניין צמח.

– “לא עוד הגנה על זכאות של מחזיקי רכב לקבל גמלת הבטחת הכנסה”, כפי שקבע בית המשפט בעניין חסן.

– “לא עוד מימוש זכותם של זוגות חד-מיניים להורות ולחיי משפחה מלאים”, כפי שקבע בית המשפט בעניין ארד-פנקס.

 ומי שאומר לכם “לא עוד פסילת החלטות בלתי-סבירוֹת באופן קיצוני”, מתכוון למעשה:

– “לא עוד איסור על ניתוק חשמל לאזרחים בעלי קשיים כלכליים או רפואיים”, כפי שקבע בית המשפט בעניין מויסה.

– “לא עוד מיגון מלא לכל מוסדות החינוך בעוטף עזה”, כפי שקבע בית המשפט בעניין ווסר.

– “לא עוד ביטול הגבלות מחמירות על חופש הביטוי הפוליטי בעיתונים ובהפגנות”, כפי שקבע בית המשפט בעניין שניצר, ובפרשות רבות אחרות.

– “לא עוד חיוב מועצה מקומית להקים מקווה עבור נשים שומרות-מצוות ביישוב שהרוב בו חילוני”, כפי שקבע בית המשפט בעניין כפר ורדים. (ההדגשה של מערכת כפרניק)

– “לא עוד הגנה על זכותם של ילדים בעלי צרכים מיוחדים לקבל חינוך מיוחד חינם, גם כאשר שולבו במסגרות החינוך הרגיל”, כפי שקבע בית המשפט בעניין ית”ד.

 לא עוד, ואלו הן רק דוגמאות אחדות.

 

 




7 תגובות

  1. טוב שכן קרוב הגב

    30 אחוז מהתושבים בני מיעוטים מפחיד פה מאוד

  2. רוני הגב

    דווקא בערוץ 14 ההזוי? ערוץ השופר של הימין שכל היום מסית בדיוק נגד אנשים כמו תושבי כפר ורדים. שחלק מצופיו קורא להם שמאלנים בוגדים. דווקא שם בחרת להתראיין? וכיאה לערוץ הזה כמובן שגם הנימוקים למה צריך לקבל הטבת מס היו גזעניים והציגו את הכפר כאילו רוב התושבים פה ערבים.

  3. אלון הגב

    אתם באמת חושבים שהטבת מס תמנע מערבים לבוא לפה? אנשים מוכרים להם את הבתים כי הם משלמים יותר משווי הבית. זו גם אחת הסיבות שהמחירים עלו כלכך בכפר. אם אנשים ימכרו לערבים בשביל בצע כסף הם ימשיכו לבוא. שום הטבת מס לא תמנע את זה. ובקשר לועדות קבלה. אני מזכיר לכם שבתקופה שהיו ועדות קבלה זה היה כפר לאשכנזים בלבד. הפסיקו את ההטבה בגלל שהכפר בעשירון 9 ובגלל זה לא רוצים להחזיר אותה.

  4. דוח המבקר הגב

    עירייה ענייה ותושבים עשירים – האם זה מביא תושבים חדשים לכפר ורדים? אולי, ואם כן לא מספיק. לערבים וליהודים כולל ארגוני פשע זכות שווה להתגורר בכל עיר או מועצה מקומית כל עוד הם נושאים תעודת זהות שרשום בה מעמד: אזרחות ישראלית. וועדת קבלה למועצה מקומית – תרדו מהעצים כל מי שעוד בכפר ורדים חושב על המילים האלה.
    כמו שנאמר לגבי הדרך לטיפוח הזיכרון הדרך היא להתמקד. מועצת כפר ורדים צריכה להתמקד בהגדלת ההכנסות. ואת זה ניתן על ידי יצירת אטרקציות למשיכת אוכלוסייה צעירה ויצרנית – תשתית תעשייתית ותרבותית ושירותי אחזקה משופרים. ולא נורא אם לטובת העניין ייכרתו כמה עצים (יער שנטעו כל שנה בט”ו בשבט דורש דילול ממילא). ויש עוד דבר שלא אזכיר כאן שדורש פיקוח עירוני מקצועי מובהק (לא מתנדבים). זה עולה כסף (משכורות) אבל זה בעיקר מכניס כסף והרבה. שיהיה לכולנו סופשבוע שקט ורגוע.

  5. אחד שיודע הגב

    אלון ידידי (לא באמת),
    “אני מזכיר לכם שבתקופה שהיו ועדות קבלה זה היה כפר לאשכנזים בלבד”
    עובדה שגם גזעניים המפיצים שינאה בין יהודיים נמצאים בקירבנו.
    דבריך מזכירים את מכונת הרעל של ש”ס שמפלגת בין יהודים ליהודים ושוכחת שיש (תודה לאל) גם משפחות “מעורבות” של אשכנזים ומזרחיים.
    תתבייש לך !!!

  6. אריק הגב

    רק פירוק המועצה ואיחוד רשויות

  7. נתן ש. הגב

    מגיע לכם שמאלנים…תקבלו ערבים בצרורות. טומי מרוצה, שמוליק גם וגם עודד הקטן.

השארת תגובה

Array
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן