קורונה? עכשיו כלבת!

ד"ר ברזילי: פיזרנו באזור כפר ורדים חיסון פומי נגד מחלת הכלבת לשועלים ותנים. נא לא לגעת


 

ד”ר אבנר ברזילי, וטרינר מועצת כפר ורדים, פרסום היום (שלישי 26/1/21) מכתב לתושבים הנוגע לחיסון פומי (אורלי) נגד מחלת הכלבת לשועלים ותנים.

 

כפרניק 554564456000-300x256 קורונה? עכשיו כלבת!
ד”ר אבנר ברזילי: חיסוני פומי פוזרו בכפר ורדים

 

לדברי ד”ר ברזילי, צפיפות השועלים והתנים ונגיעותם במחלת הכלבת בגליל המערבי – היא גבוהה למדי והם מהווים כיום את “המאגר” העיקרי לנגיף הכלבת. טורפי בר אלה יתחסנו על-ידי אכילת פיתיונות, המכילים תרכיב נגד מחלת הכלבת וכן חומר סימון.

 

 



 

“הרינו לעדכן שפיזרנו היום את הפיתיונות סביב שטח השיפוט של כפר ורדים, מחוץ לשטח הבנוי”, כותב ד”ר ברזילי. “גודלם וצורתם כקופסאות גפרורים וצבעם אפור-חום. למרות שאין סכנה כל שהיא לאדם או לחיות המחמד, נא לא לגעת בהן ויש להשאירם במקומם”.

“בעקבות פיזור הפיתיונות בעבר, בוצע מעקב על ידי לקיחת דגימות משועלים ותנים ואכן נמצא כי חלק לא מבוטל מהם נמצא מסומן (וממילא מחוסן) על ידי אותו חומר סימון שהוצמד לתרכיב הכלבת שבפיתיון.

“חיסון הפומי (אוראלי) אמור להקטין משמעותית את שיעור נגיעות השועלים והתנים בכלבת ואת סכנת ההדבקה לחיות בית ולאדם. אין חיסון זה פוטר מהצורך להמשיך בפעולות בקרה לצמצום צפיפות חיות הבר באזור וכמובן, ביצוע חיסון כלבת שנתי לכלבים ומניעת שוטטותם ברשות הרבים”.

 

כפרניק 7768099000000 קורונה? עכשיו כלבת!
חיסוני כלבת לחיות הבר. נא לא לגעת

 




השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן