מצטייני פורבס מהגליל המערבי


מגזין פורבס: מישל לוי בת כפר ורדים ואוריין שוקרון ממעלות-תרשיחא בין הצעירים המבטיחים בישראל

 

מגזין פורבס פרסם לאחרונה את רשימת “הצעירים המבטיחים 2020” – שלושים ישראליים מובילים בתחומים שונים של עסקים, מדע, תרבות, קהילה, פוליטיקה, חינוך, תקשורת, ספורט ועוד.

בין הצעירים המוכשרים מצאנו גם שניים הקשורים בטבורם לגליל המערבי:

 

כפרניק WhatsApp-Image-2020-02-14-at-09.28.59-scaled מצטייני פורבס מהגליל המערבי
מימין: אילן לוי ובנו, אמא רוזי, גיא ורבורג- בן הזוג, מישל ובן האחות, לוסי, אבא רנה

 

מישל לוי, מנהלת צוות אבטחת מידע באינטל, בת 29 – הגיעה עם משפחתה ב-2002 לכפר ורדים. היא בתם של רוזה ויצחק לוי (מרחוב צאלים) ולה גם שני אחרים גדולים: אילן ולוסי. מישל למדה את בבית ספר קשת, המשיכה בחט”ב אמירים ובתיכון מנור-כברי. היא גם הדריכה בצופים בכפר והיתה הרשג”דית של הקבוצה בעלת הצרכים המיוחדים בשבט עופר. לאחר שסיימה י”ב, עשתה שנת שירות מטעם התנועה הקיבוצים בעמותת “לשובע” ביפו. כיום מתגוררת לוי בתל-אביב.

 

כפרניק 000004456667-scaled מצטייני פורבס מהגליל המערבי
מישל לוי. צילום מסך מתוך פורבס

 

לפי פורבס, כבר כילדה הצטיינה לוי בכל דבר בו נגעה, השלימה בגרות של 10 יחידות לימוד טכנולוגיות, השתתפה בחוג פיזיקה במכון ויצמן, וחלמה לשרת כמורה חיילת, אבל בצה”ל החליטו שתשרת ב־8200. לאחר השחרור עבדה בחברת המודיעין IOTT ונחשפה לסייבר. משם המשיכה לצ‘ק פוינט והיום כאמור באינטל.

במקביל לומדת לוי מדעי החברה ויחסים בינלאומיים באוניברסיטה הפתוחה וגם מתנדבת בעמותת “לא עומדות מנגד“, המסייעת לנשים לצאת ממעגל הזנות.

 

כפרניק WhatsApp-Image-2020-02-14-at-09.30.22-scaled מצטייני פורבס מהגליל המערבי
מישל לוי ובן הזוג גיא ורבורג

 

את צוות האבטחה הישראלי, המונה כיום תשעה עובדים, וצפוי לגדול ל־16, הקימה לוי לפני שנה וחצי בחיפה. בקרוב יעבור הצוות לבניין החכם של אינטל המוקם בפתח תקווה.

כבוד למישל ולמשפחת לוי!

 

**

 

אוריין שוקרון מלחין, מנצח ומעבד מוזיקלי – בן 27 ממעלות-תרשיחא. בנם של אמנון ורונית שוקרון ואח בכור לשני אחים ולאחות.

 

כפרניק 2223158-scaled מצטייני פורבס מהגליל המערבי
אוריין שוקרון עם סבא וסבתא, שלום ומרים מערתי. צילום: ענר טאוסיג

 

על פי פורבס, ובעזרת השלמה קטנה מכתבה גדולה של שירה קורונה במגזין א-לה כפר: שוקרון הוא גאון מוזיקאלי, שבגיל 23 התמנה למנצח ולמנהל המוזיקלי של התזמורת האנדלוסית ״אלמוגרביה״. כבר מילדות נמשך גם למוצרט ובאך, וקרא פרטיטורות להנאתו. שוקרון “התגלה”בגיל תשע, אחרי הופעה מוצלחת בבית הספר, בה ניגן קטעי סולו על דרבוקה. מורתו למוזיקה, רימה זכרוב, ניגשה אליו לאחר ההופעה ואמרה לו “אתה מוזיקאי”. מהדרבוקה עבר במהירות לפסנתר ובגיל 13 הצטרף לתזמורת אנדלוסית. לפני כארבע שנים פנה אליו המנצח עמאד דלאל, והציע לו לרשת אותו.

כפרניק 00002133445566-scaled מצטייני פורבס מהגליל המערבי
אוריין שוקרון צילום מסך מתוך פורבס

 

בצבא שירת שוקרון כפסנתרן וכמעבד מוזיקלי של החזן הראשי של צה”ל. הוא בוגר, בהצטיינות, של האקדמיה למוזיקה בירושלים, ולמד לתואר שני בתכנית המצוינות של האקדמיה למוזיקה על שם פרנץ ליסט בבודפשט. כן הקים במעלות את “קול התור”, מקהלת חזנות ופיוט.

בראיון לא-לה כפר מזכיר שוקרון את סבו, שלום מערתי, המהווה השראה עבורו: “הוא הגיע לארץ יתום, ומגיל צעיר החל לנהל את בית הספר במעלות. סבא כיהן בתפקיד במשך 30 שנה, גם בזמן הטבח בעיר (אסון מעלות 74) שהתרחש במבנה בית הספר. כשפרש מתפקידו כמנהל החליט לעבוד בחנות של חומרי בניין בעיר כדי להמשיך ולהעסיק את עצמו. ממנו למדתי ענווה גמורה: לא לעשות מעצמך עניין”. (הכתבה המלאה במגזין א-לה כפר!)

כבוד לאוריין ולמשפחת שוקרון

**

 

כבוד גדול גם למצטיין נוסף: ד”ר ויסאם מולא, שכן קצת רחוק מירכא – רופא גדודי וחוקר לב, בן 30.


השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן