חינוך בגליל המערבי

כרמיאל: שת"פ תיכון "אדם, חברה וטבע" ומפעל "כתר" * נהריה: ביקור של עמית אדרי וד"ר אורנה שמחון


 

מגמת הטכנולוגיה בתיכון “אדם חברה וטבע” בכרמיאל בשיתוף ובליווי מפעל “כתר פלסטיק” לפיתוח אמצעים טכנולוגיים.

 

כפרניק WhatsApp-Image-2021-01-05-at-09.18.45-scaled חינוך בגליל המערבי
תלמידי בית ספר אדם חברה וטבע במפעל כתר בכרמיאל

 

הקשר בין מפעל “כתר פלסטיק” בכרמיאל לבין בית הספר נוצר בשנה שעברה, כאשר הוחלט השנה כי פרויקט הגמר ייערך כשצוות המפעל מלווה וחונך את התלמידים בפרויקט שמטרתו לתת מענה לצרכים שונים במפעל בעזרת הידע הטכנולוגי הנלמד בבית הספר.

צחי שולים, רכז המגמה הטכנולוגית: “במסגרת שיתוף הפעולה עם המפעל, החניכים לומדים מה הצרכים שלנו ומה ניתן לפתח שייתן מענה טכנולוגי לצרכים. לאחר מכן הם עובדים, מתנסים ולומדים לתכנן, לשרטט, לייצר את המוצר וכמובן לעבוד במסודר עפ”י הנדרש בנהלי המפעל. הם עושים זאת בעבודת צוות ובליווי המקצועי והנעים של עובדי המפעל המעולים. זהו פרויקט הגמר בבגרות שלוש יחידות שהם עושים בטכנולוגיה –  פרויקט שמתמודד עם בעיית אמת בעולם העבודה, הדרך הטובה ביותר ללמוד דרך התנסות במציאות”.

 

**

 



 

 

הבוקר (שלישי, 5/1/21) הגיע מנכ”ל משרד החינוך, עמית אדרי לסיור בנהריה. אל המנכ”ל הצטרפו מנהלת המחוז, ד”ר אורנה שמחון וראש העיר רונן מרלי. הביקור כלל סיור במגוון מוסדות חינוך בעיר ומפגש עם נציגי הנהגת ההורים.

 

כפרניק WhatsApp-Image-2021-01-05-at-12.46.14-scaled חינוך בגליל המערבי
מימין: מרלי, שמחון ואדרי בביקור בנהריה

 

אדרי שוחח עם צוותי ההוראה ועם התלמידים, כאשר ביקש לשמוע את הקולות  מהשטח: תחושות, רגשות, קשיים ורצונות. בדבריו, הדגיש המנכ”ל את השיח על ערכים שבלט בכל מוסדות החינוך, והימצאותם של התלמידים במרכז העשיה. עוד ציין, כי טביעות האצבע של המחוז ניכרות מכל פינה, ברמה הפדגוגית והערכית – ובולט שיתוף הפעולה בין ראש הרשות ומנהלת המחוז, אשר שמו לעצמם מטרה משותפת לשים את החינוך במרכז.

 

כפרניק WhatsApp-Image-2021-01-05-at-12.46.56-scaled חינוך בגליל המערבי

 

במהלך הסיור הודתה מנהלת המחוז לצוותי ההוראה על פעילותם המקצועית והרגשית לכל אורך התקופה, על עבודת הקודש והעיסוק הנרחב בשילוב, הכלה וצמצום פערים.

 

**

 

עוד נמסר, כי ד”ר שמחון הנחתה את מפקחי בתי הספר והמנהלים להאיץ את חלוקת המחשבים וציוד הקצה לכלל התלמידים והשלמתו על מנת לשמר את הרצף הלימודי במידה ונדרש ללמידה מרחוק. מנהלת המחוז מנטרת את הנתונים על בסיס יומיומי. עד כה הגיע המחוז ל-80% חלוקה במגזר היהודי ו-91% במגזר הערבי – והחלוקה נמשכת.

 

כפרניק WhatsApp-Image-2021-01-05-at-12.34.13-scaled חינוך בגליל המערבי

 

צילומים: משרד החינוך

 




תגובה אחת

  1. שוקי הגב

    תודה לסיון יחיאלי על ההרתמות בנושא

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן