ברזל מעיליא ותפנפלסט זכו במכרז

המכרזים הראשונים של א.ת. מעלות-תרשיחא כפר ורדים היו לפני 10 חודשים, אבל הפיתוח טרם החל * פומרנץ חזר בו מההסכמה להעברת מינהלת פארק אריאל שרון לכפר ורדים


 

כבר בסוף 2021 התכנסה ועדת המכרזים של רשות מקרקעי ישראל והכריזה על הזוכים בארבעת המגרשים הראשונים ששווקו באזור התעסוקה המשותף לכפר ורדים ומעלות-תרשיחא, על-שם אריאל שרון:

במגרש 33 (4,722 מ”ר)  זכה בית הברזל -טנוס בע”מ (ברזל מעיליא) במחיר סופי של 966,726 ₪ (פיתוח: 3,338,630 ₪).

ההצעה היתה גבוהה בערך פי 2 מההצעה השניה בדרוג: 437,650 ₪.

גם במגרש הסמוך ( 34 בשטח של 4,471 מ”ר) זכה בית הברזל מעיליא במחיר סופי של 881,109 ₪ (פיתוח: 3,248,602 ₪).

 

במגרשים 31 ו-32 זכתה חברת תפנפלסט בבעלות ציון בן גיגי.

מגרש 31 (6560 מ”ר) במחיר סופי של 662,000 ₪ (4,638,165 ₪ פיתוח).

מגרש 32 (4944 מ”ר) במחיר סופי של 360,000 ₪ (3,495,592 ₪ פיתוח).

ברכות לזוכים ובהצלחה!

**

תחילת השווק של פארק התעסוקה ע”ש אריאל שרון בכפר ורדים ומעלות-תרשיחא – היתה אחד התנאים להקמת כיכר על כביש 8833 בעל 4 זרועות:

מערב: לכיוון עין יעקב.

מזרח: לכיוון תרשיחא.

דרום: לכיוון שלב ג’ כפר ורדים.

צפון: לכיוון אזור התעשיה המשותף.

זה לא מכבר הסתיים תכנון הכיכר ובקרוב יצא מכרז להקמה.

 

כפרניק 443435670000-scaled ברזל מעיליא ותפנפלסט זכו במכרז
א.ת. משותף כפר ורדים מעלות תרשיחא / כיכר כניסה / שלב ג’ כפר ורדים

 

 

מובן שהחכרת ארבעת המגרשים הראשונים, מחייבת גם תחילת עבודות פיתוח של המגרשים, על מנת שהזוכים במכרז יוכלו לבנות במקום.



 

אלא שחלפה כמעט שנה מהמכרז (!), ושטח אזור התעסוקה (מדובר בקצה המערבי שלו) נשאר בתול, ללא פיתוח, וככל הידוע גם ללא מכרז לפיתוח!

רק לאחרונה עדכן אייל שמואלי, ראש מועצת כפר ורדים, את חברי מליאת המועצה, כי המינהלת המשותפת של אזור התעשיה, מקרטעת. לדבריו, אין למינהלת מנהל, ואיננה מצליחה “להרים” את הפרויקט, בשעה שבעלי הקרקע שזכו במרכז, עלולים לאבד סבלנותם בהמתנה הממושכת לתחילת הפיתוח.

 

כפרניק 2232345556 ברזל מעיליא ותפנפלסט זכו במכרז
מפת גוגל. א.ת. משותף כפר ורדים מעלות תרשיחא ללא פיתוח

 

הסכם המייסדים בין כפר ורדים למעלות-תרשיחא, קובע כי המינהלת המשותפת לאזור התעסוקה (שיתוף מלא: חצי-חצי) תנוהל באחריות עיריית מעלות-תרשיחא. אלא שלאור הסחבת במכרזי הפיתוח, הציע שמואלי לארקדי פומרנץ, ראש עיריית מעלות-תרשיחא, כי יעביר את האחריות לניהול לכפר ורדים. שמואלי: “יש לנו יכולות גבוהות ומקצועיות, והיינו יכולים לקדם במהירות את הפיתוח”.

פומרנץ אף הסכים להצעתו עמיתו מכפר ורדים, אלא שלאחר זמן קצר חזר בו מהסכמתו – ולמיטב ידיעתנו הפיתוח עדיין תקוע.

שמואלי השיב לפומרנץ במכתב חריף, בו הוא מטיל על עיריית מעלות-תרשיחא את האחריות המלאה לעיכוב בפיתוח, ולהשלכות העלולות להיות מכך. לדבריו, דאג שמועצת כפר ורדים לא תהיה חשופה לתביעות עתידיות, וכן הביע תקווה שרמ”י (למעשה הגורם האחראי ששיווק את המגרשים) יתערב ויפתור את התסבוכת שנוצרה.

 

כפרניק 1633421189.3378 ברזל מעיליא ותפנפלסט זכו במכרז
פארק אריאל שרון. מתוך פרסומי עיריית מעלות-תרשיחא

 

יש לציין כי במליאת מ.מ. כפר ורדים גם היתה דאגה מסוימת מאופי החברות שזכו במרכז, וביקשו להזכיר כי השאיפה להביא למקום תעשיה נקיה, חברות היי-טק, ביוטכנולוגיה וכו’.

 



 

זה לא מכבר פנינו בעניין תפקוד ואחריות המינהלת המשותפת, אופי העסקים ותכניות הפיתוח –  לרמ”י, למועצת כפר ורדים ולעיריית מעלות-תרשיחא להלן התגובות:

מעיריית מעלות-תרשיחא נמסר כי “השטח הינו בבעלות רמ״י, לכן רמי אמונה כל נושא שיווק השטחים. הרשויות המקומיות לא מעורבות בניסוח תנאי המכרז אך יחד עם זאת רמי לוקחת בחשבון את תנאי התב״ע של השטח המדובר. ובשלב שני עם אישור התוכניות והליך קבלת היתרי בניה, הרשות המקומית היא זו שתפעל בהתאם לתנאי התב״ע לצורך מתן היתרי בניה לכל יזם שזכה במגרש”.

באשר לשאלתנו הנוגעת ללוחות הזמנים לפיתוח ואכלוס, השיבו: “נעדכן בהמשך בהתאם לקצב התקדמות הפרויקט”.

באשר לפעילות המינהלת, מי אנשיה, תקציבה, מורשי חתימה וכו’ – לא התקבלה כל תשובה.

 

כפרניק 6665758899-scaled ברזל מעיליא ותפנפלסט זכו במכרז
פארק אריאל שרון

 

מרמ”י התקבלה תשובה יותר מפורטת:

בנוגע לשימושים בקרקע: “בחוברת המכרז  קיים פרק תכנוני ופיזי, בו מצוין אלו תכניות חלות על המקרקעין ומה היעוד. כמו כן, לחוברת מצורפים תקנון התכנית בה ניתן לראות את הפעילות/שימושים המותרים במגרשים המשווקים.

“במקרה זה היעוד הינו ‘תעשיה’, השימושים המותרים: תעשייה מתקדמת ונקייה, הייטק, שימושים משרתי תעשייה: משרדים, מחסנים, חניה ועוד. מכרז פומבי כולל גם זכויות עתידיות”.

באשר ללוחות הזמנים: “היזם נדרש לסיים את הבנייה תוך 48 חודשים, בהתאם להוראות קובץ החלטות המועצה (פרק משנה 4.1.1). לפי תנאי המכרזים (היו עד כה 2 מכרזי שיווק) מסירת המגרשים הינה תוך 22 חודש מיום הכרזה על הזכייה במכרז”.

בנוגע למעמד המינהלת ולהיבטים סטטוטוריים: “רמ”י אינה חלק מהסכם בין שתי הרשויות אשר בו אמורות לבוא לידי ביטוי סוגיות כגון: חלוקת הכנסות בגין ארנונה ואח’, אופן הקמתה ופעילותה של המנהלת, הרכבה וכיו”ב, ניהול הפארק ונושאים נוספים שבין הרשויות, לכן יש להפנות שאלות הקשורות למנהלת לרשויות כאמור. רמ”י חתומה מול עיריית מעלות תרשיחא על הסכם פיתוח אסטרטגי אשר מתייחס בין היתר לאופן ביצוע עבודות פיתוח באזור תעסוקה משותף,  וכן על הסכם משולש עם מועצה מקומית כפר ורדים ותאגיד ‘מעיינות זיו’ במסגרתו מוסדרות בין היתר סוגיות הקשורות לביצוע עבודות מים וביוב בפרויקט אזור תעסוקה משותף. כל תקבולי הפיתוח המועברים על ידי רמ”י הינם לחשבון יעודי שנפתח על ידי עיריית מעלות תרשיחא”.

שאלנו גם על תקצוב המינהלת על ידי רמ”י ונענינו: “לפי הסכם פיתוח אסטרטגי בין רמ”י לעיריית מעלות תרשיחא, ניהול תכנון וביצוע עבודות פיתוח נעשה על ידי עיריית מעלות בהתאם להסדר של עמלה גלובלית לרשות המקומית אשר כולל את כל פעילויות הניהול המבוצעות על ידי הרשות, ובכלל זה פעילות המנהלת. תשלומי עמלה גלובלית בפרויקט. עד כה בוצעו ע”י רמ”י תשלומים לעיריית מעלות בהתאם לקצב התקדמות הפרויקט.”

רמ”י עדכנה כי “הצפי למכרז נוסף הינו סוף שנת 2022 . ארבעה מגרשים ביעוד ‘תעשיה’ (מס’ 51-54)  ומגרש נוסף ביעוד “תעסוקה”.

רמ”י גם התייחסה להקמת הכיכר על כביש 8833: “כיכר הכניסה על כביש 8833 תבוצע כחלק מעבודות פיתוח שלב א’ בפרויקט אזור תעסוקה משותף. אחריות לביצוע העבודות בהתאם להסכם פיתוח אסטרטגי כאמור הינה של העירייה”.

 

תגובת מועצה מקומית כפר ורדים:

בנוגע ליעוד השימוש בתב״ע אזור התעשייה והתעסוקה מצויין כי השימוש יהיה לתעשייה נקיה והייטק.

עוד במהלך הקדנציה הקודמת יזמו ראשי העיר והמועצה הסכם מסיידים להקמת מנהלת משותפת שתנוהל ע״י עירית מעלות ובכספי עמלה גלובלית של רמ״י. משלא נוצרה התקדמות הציע ראש המועצה כפר ורדים לסייע ולהעביר את הניהול תחת מועצה מקומית כפר ורדים. לצערנו עיריית מעלות מבקשת להמשיך ולנהל. המועצה ומנהליה יסייעו ככל הניתן ובתקווה להוצאת מכרז פיתוח ראשון במהרה.

 




תגובה אחת

  1. אריק הגב

    תודה לסיון יחיאלי על החלפת השטחים.

השארת תגובה

Array
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן