מי חושש מן המקווה – תגובה


כפרניק אתר אינטרנט קהילתי כפר ורדים גליל מערבי
אליעזר ארגמן

ההתעקשות האובססיבית "כאן יהיה מקווה", מעידה כאלף עדים על הכוונה להפוך את כפר ורדים לדתי

כפרניק DSC00059_0_1_1 מי חושש מן המקווה – תגובה

אליעזר נגד אליעזר:

 

ההתעקשות האובססיבית "כאן יהיה מקווה", מעידה כאלף עדים על הכוונה להפוך את כפר ורדים לדתי.

במדינת ישראל מתנהלת מלחמת דת שמקורה בשאיפתם של חוגים דתיים להפוך את המדינה למדינת הלכה ולכפות על כולנו לקבל את הסטנדרטים שלהם ואת אורח החיים שלהם !!!

זוהי המציאות העגומה ואינך יכול להתעלם ממנה.

 

קראתי את המאמר של אלי מלין על המקווה ב"קורא בכפר" וברצוני להגיב עליו. אלי יקירי, אני מוקיר ומכבד אותך. כתבת מאמר מלא אהבה ורצון טוב והלוואי וכולם היו כמוך.

אבל, לצערי אין הדבר כך. אתה יודע יפה מהיכן נובעת  ההתנגדות למקווה, גם ציינת זאת אך מיד ביטלת את העניין כדבר הזוי ולא ריאלי. הגיע הזמן שנשים את הדברים על השולחן בצורה גלויה, ללא משחקי מחבואים ונקרא לילד בשמו: במדינת ישראל מתנהלת מלחמת דת שמקורה בשאיפתם של חוגים דתיים להפוך את המדינה למדינת הלכה ולכפות על כולנו לקבל את הסטנדרטים שלהם ואת אורח החיים שלהם !!!

זוהי המציאות העגומה ואינך יכול להתעלם ממנה.

המלחמה הזאת מתבטאת בחסימת רחובות, בזריקת אבנים, בשריפת פחי אשפה, בשבירת רמזורים, בתקיפת נשים, בקללות ויריקות ועוד. המדהים בכל העניין הוא שעד כה לא בא כל מענה הולם מצד הציבור החילוני, אבל בסופו של דבר גם זה יבוא.

יאמר מיד: לא כל הציבור הדתי הוא מיליטנטי ואגרסיבי, אבל , הציבור המתון אינו יכול להתנער מן האחריות ולאמר: "זה לא אנחנו, זה הם!" אחרי הכל אתם שייכים לאותו מחנה. צריך לזכור שגם לא כל הגרמנים היו נאצים ורוצחים. אז מה, האם זה שינה משהו?

אבירי ההלכה יודעים שאין כל סיכוי להפוך באחת את מדינת ישראל למדינת הלכה. לפיכך, הם נוקטים בשיטה של "דונם פה ודונם שם, רגב אחר רגב" , ישוב פה ישוב שם.

ראשון הישובים היה יבנאל – מושבה חקלאית סופר חילונית שהפכה לישוב דתי. הלאה. זכורות לנו התפרעויות החרדים בפרדס חנה שבשיא חוצפתם פרצו לבית פרטי ושברו שם טלוויזיה. לאחרונה התבשרנו על מה שקורה בבית שמש ועל השתלטות החרדים על מחצית העיר. והזכרנו את חריש? 1500 דירות לציבור החרדי בלבד על פי מדרשו של השר המכובד אטיאס?

זהו המצב, אלו הן העובדות ואינך יכול להתעלם מהן.

 

 

כפרניק DSC00059_0_1_2 מי חושש מן המקווה – תגובה

 

אנחנו כאן בכפר ורדים רוצים לחיות את חיינו בשקט. איננו זקוקים ל"שאבעס", איננו רוצים מחסומים ואבנים קדושות, ואיננו רוצים מדרכות נפרדות לנשים ולגברים. כל מה שאנחנו מבקשים הוא שיתנו לנו מנוחה. אבל כנראה שמישהו החליט להעלות את הכפר שלנו על המפה. איך עושים זאת? שוב בשיטת "רגב אחר רגב". לאט, במתינות ובדברי נועם.

הצעד הראשון היה לשלוח הנה מיסיונרים שתפקידם לצוד אנשים ולעשות להם שטיפת מוח שמשום מה קוראים לזה "חזרה בתשובה". הרגב השני היה פתיחת גן ילדים דתי. הביא ילדים מבחוץ על מנת לאפשר לילדיהם של שטופי המוח להתחנך שם. לאחר מכן הגיע תור העירוב. אני עברתי כבר את גיל ה-80 וכל אותן שנים ארוכות לא ידעתי שיש דבר כזה. עד שנודע לי שחשוב מאד שהכפר שלנו יהיה מוקף ברצף של עמודים הקשורים ביניהם על ידי חוט. וכל זה למה? כי ככה רוצים כמה אבירי הלכה.                                                                                                                                                    הצעד הבא היה ניסיון שנכשל להביא הנה רב שישב במשרדי המועצה ויחנך משם את העם. וכעת – המקווה. "רגב אחר רגב".

אלי יקירי, המלחמה איננה על המקווה. המלחמה היא נגד הניסיון להפוך את הכפר שלנו לכפר דתי. מדוע צרכני המקווה אינם יכולים לנסוע 7 דקות למעלות? האם לתושבי צפון ת"א יש מקווה ליד הבית? האם תושבי אחוזה ודניה על הכרמל אינם צריכים לנסוע על מנת להגיע למקווה?  מה ההיתממות הזאת? מה ה"דווקא" הזה? עצם ההתעקשות האובססיבית הזאת על: כאן בכפר יהיה מקווה! מעידה כאלף עדים על הכוונה להפוך את הכפר שלנו לכפר דתי.

אנחנו מתנגדים לכך, וזו זכותנו הלגיטימית. אין אנו רוצים להיות יבנאל, חריש או בית שמש.

ולבסוף אתה כותב: "בואו נשים קץ לשנאת חינם זו. בואו נקבל באהבה את האחר, את השונה מאתנו, ונלמד לכבדו ולהתחשב בצרכיו". אני מסכים איתך מילה במילה. אבל, לצערי אתה מחפש את האהבה והרצון הטוב במקום הלא נכון. עלי להזכיר לך את המחאה החברתית מן השנה שעברה. מחאת ענק שנמשכה חודשים רבים, ובשיאה השתתפו בה חצי מליון איש. – אף אבן לא נזרקה! אף פח אשפה לא נשרף.

מי זורק אבנים? מי שובר רמזורים? מי שורף ומקלל? המחנה שלך! שם מקור השנאה ושם עליך לחפש את האהבה וההתחשבות בזולת.

התחשבות בזולת פירושו: לחיות ולתת לחיות. היה שומר מצוות בד' אמותיך ואל תוציא את המצוות לרחוב. "איש באמונתו יחיה", זוכר? אל תהפכו זאת ל: "איש באמונתי יחיה". בכפר הקטן והחמוד שלנו היה שקט ורגוע עד שהגיעו אלינו שליחי המצווה והביאו עימם את המריבות ואת שנאת ישראל.

 

אינני יכול שלא לסיים מאמר זה בדברי אזהרה:

אתם אנשי ההלכה, אם תמשיכו בדרככם זו אתם תבעירו מלחמת אזרחים במדינה. המלחמה הנוכחית לא תוכל להישאר חד צדדית לאורך זמן ויגיע רגע הפיצוץ. מה שמזכיר את המלחמה בין הפרושים והצדוקים. קשה להעלות על הדעת מצב יותר חמור ויותר מטופש ממה שאירע בזמן המרד נגד הרומאים: האויב עמד מעבר לדלת, אבל ליהודים המטומטמים לא היו דאגות אחרות רק להלחם אחד נגד השני. הסוף היה: חורבן הבית של כולם. כאשר נכנסו הרומאים לעיר הם לא הבדילו בין פרושים וצדוקים (גם היטלר כך). והנה , אלפיים שנה מאוחר יותר הכל חוזר על עצמו.  אנחנו מוקפים אויבים סביב-סביב – עשרות מיליונים המאיימים לחסל אותנו – אבל אתם נשארתם אותם קנאים ומנהלים את אותה המלחמה הקדושה. מסתבר כי לא למדתם כלום באלפיים השנים האחרונות. אתם תביאו להתפוררות המדינה מבפנים וע"י כך לחורבן בית שלישי. האויבים שלנו ישמחו. אתם עושים להם את העבודה שהם לא הצליחו לעשות, ובכך תקיימו את הפסוק הלא מחמיא: "מחריביך ומהרסיך ממך יצאו" בעזרתו של השם כמובן. רק חבל על העבודה האדירה שהושקעה בהקמתה ובבנייתה של המדינה הזאת וחבל על אותם אנשים טובים שנתנו את חייהם למען המדינה. חבל, חבל מאד.

 

הסקר באתר נמשך!

בינתיים גם התוצאה כמעט ללא שינוי:

70 אחוז מתנגדים למקווה במרכז המסחרי.

30 אחוז תומכים במקווה.

הצביעו והשפיעו!

 


לידיעה קודמת: תגובת "אופק למלין"

 

 


0 תגובות

  1. מקוואות הגב

    חסר בושה
    אתה משוה אותנו לנאצים גרמנים רוצחים.בישיבה שלמדתי כל הרבנים קצינים קרביים.כל התלמידים משרתים ו כ ו ל ם קרביים…….

  2. תושב הגב

    חלוקת תפקידים כאן בכפר
    חלוקת תפקידים כאן בכפר בין 2 החבדניקים שלנו:
    גולדפרב מביא יבוא מבחוץ (עובדה. ניתן להוכחה)
    מרינובסקי דואג לחילונים-עדיין שכאן (גם זאת עובדה).
    מלין, כל מכבסות המילים שלך מבוזבזות. אנחנו רואים מה הם ואתה עושים.

  3. אופקקקקקקקקקקקק הגב

    שינוי שם האתר
    לאור מבול הכתבות על המקוה נא לשנות את שם האתר למקווניק

  4. תושב (מיני רבים בכפר) שחושב כמוך. הגב

    המאמר והתגובה (לאופק) של אלי מלין היא התממות לשמה.
    כתובה בצדקנות ראויה לציון.
    כאילו לא קרו כאן דברים בשנים האחרונות.כאילו לא היו נסיונות להקים כאן גנים חרדיים, להביא גננות חרדיות מצפת, להקים עמותה (מלין חבר בה) להקמת גנים חרדיים ומקוואות. הקמת בית חב”ד. חלוקת ממתקים לילדי הכפר תוך מלמול פסוקי “המלך המשיח”, ועוד ועוד ועוד.
    מלין, אנחנו לא מאחוריך. לא תצליח לזרות חול בעינינו. אפילו אם תפחיד אותנו ב”מלחמת אחים” ועוד הפחדות.

    אליעזר ארגמן, אני אתך!

  5. צבע-זהב הגב

    מקווה בכפר נועד לכיפוף ידיים בלבד. לראיה:
    אם ייבנה במרכז, או בכניסה, איך תגיע אליו מישהי משכונה ו’ למעלה? לא ברכב? או לחילופין, אם ייבנה ליד כיכר 8 איך תגיע אליו מישהי מרח’ חרמון, חרוב וכו’? ברכב.
    ומה עושות נשות יפה נוף באין מקווה? לא נוסעות למעלות? ואם יש מקווה ביפה נוף, מדוע שלא ישתמשו בו נשותינו החסודות? או במעונה? אה, אין מקווה במעונה? אז מה עושות נשות מעונה הדתיות, ויש כאלה? בקיצור זה רק לכיפוף ידיים ונועד להאדיר את גאוותו של מי שעומד מאחורי היוזמה ומזנב בחסידיו (כפחדן), ולא עומד בראש מורם כמפקד לפניהם.

  6. אי,ה הגב

    השם שלך אלי עזר וצבע הארגמן מעידים שעוד תחזור בתשובה
    תראה ביבניאל(יבנה אל) יהודים מסתובבים שם ומתפללים כל היממה.
    תסתובב בשדות שם וביערות תשמע תפילה יהודית במקום יללות תנים.
    שם גנבים לא מעיזים להסתובב בלילות.
    אי”ה כך יקרה בכפר ורדים וראיתי אחד שבציניות הציע לקרוא למקום ורדי אל

  7. חילוני גאה הגב

    תמיכה באיש אמיץ והגון
    כל הכבוד אליעזר – תגובתך משקפת את דעת הרוב החילוני בכפר העומד על 97% מהתושבים – בדוק סטטיסטית. אני מציע גם לא להתייחס לתוצאות הסקר המופיעה מעלה – מפוברק!!!, אין 30% התומכים במקווה. סקר מקצועי היה מראה את המספר – 97% מתנגדים.
    צריך להקיא מקרבנו את אותו קומץ שמנסה להסית כל פעם מחדש עם נושאים דתיים.

  8. ירא שמים הגב

    נמאס
    כפרניק אתר צהוב

  9. הראל הגב

    5 צודק מיקווה אחד לא מספיק אך זוהי התחלה ברוכה
    בעזרת השם נבנה בהמשך הרבה מקוואות וכל מקומות הספא יהפכו רצון האל למיקוואות לנשים ולגברים

  10. יפה כהן הגב

    מקווה בכפר ורדים
    חברים יקרים מקווה יקום בכפר על אפכם ועל חתמתכם הישוב יהודי על המשתמע מכך.
    ובעוד עשור תהיה דרישה לגיטימית לבנות כנסיה, הכפר “פלורליסטי”. ל א
    לידיעתכם ככל שהתנגדות תהיה, אחוז היהודים החרדים יבאו בהמוניהם מי ייתן ודבר אדוני חיים.

  11. אסתר גוטליב הגב

    מקווה
    כל הכבוד כן ירבו יהודים חכמים הסקרים שלכם מעדים כי הנכם מפחדים מהאמת, אחוז האזרחים אשר מבקשים מקווה היינו 99% ואחוז אחד יהודים ממזרים גווים של שבת,כלבים נובחים והשירה עוברת.
    אחים יקרים יהודים חרדים תושבי הכפר ורדים מזמין אותכם לבוא ולהשתכן בתוכנו משפחות יהודיות מצפים לכם אחים נחבק אותם באהבה ונתרום לקהלה בכל מרצנו ויכולתנו ברוכים הבאים.

  12. יהודית הגב

    מקווה
    אופק אתם… חייבים… זה רק עניין של זמן.
    המקום הטבעי שלכם….

  13. אורית הגב

    מקווה????
    שמתי לב שכל הויכוחים בנושא זה הם בין גברים – שלפי דעתי הם לא קהל היעד לתכנית זו…. מקווה היא לנשים שרוצות לשמור נידה, ועל טהרת המשפחה – מושגים עתיקים ולא רלוונטים לרוב המוחלט של הנשים המתגוררות בכפר – אז מה אכפת לכם אם תהיה או לא תהיה???? צריך לשאול נשים האם הן מתכוונות להשתמש, ולפי דעתי – לא !!! אנחנו לא מתכוונות ולא רוצות להשתמש ב”ספא” שמיועד לנשים בלבד (אני אוהבת ללכת להתפנק בספא עם בן זוגי היקר…) אז תשמרו את תקציבי הבניה לדברים שנוכל להשתמש בהם יחד – וזה ישמור על טהרת המשפחה: מתנ”ס טוב עם חוגים מעניינים, למשל…
    ובלי קשר – כל אשה שרוצה ללכת לטבול במקווה ביום הביוץ שלה – אסור שיראו אותה – זה צריך להתרחש בשעות הערב ומן הסתם היא לא תבתובב בחוץ בשיער רטוב, עם תיק כלי רחצה. היא בטוח תיסע לשם ברכב שלה – אז שתיסע למעלות!!!!!!!!!! ברור שבמרכז המסחרי היא לא תזכה לפרטיות הראוייה (יש מסעדה ובית קפה והקאנטרי שם – ויש פעילות בערב והמון גברים מסתובבים שם רחמנא לצילן….)
    אז תפסיקו עם השטויות – בכפר ורדים – מקווה לא מתאים!!

  14. אזרח מודאג הגב

    מה עדיף?! יהודים או ערבים??
    תושבים יקרים, הוויכוח הוא לא בין יהודים ליהודים ואיזה סוג יהודים לא יכולים להתגורר בכפר ורדים, אלא הוויכוח צריך להתנהל ברמה של יהוד הגליל, יישובים יהודיים.

    עד כה, רכשו ושכרו בכפר ורדים יותר מ42 משפחות לא יהודיות!
    מתוכם נמצאים בשלבי בנייה 12 משפחות מתרשיחא והסביבה – וידם עוד נטויה!

    כל מגרש או שלט שמתפנה והוצע למכירה, מיד מתקבלות הצעות מלא יהודים לרכישתו.

    ייתכן שעד סוף השנה המספר יגיע כבר ל50. בטח שזה הרבה יותר מכמות המשפחות החרדיות בכפר.

    לידיעתכם, בנצרת עלית כבר מתגוררות 32% משפחות לא יהודיות.
    בכרמיאל השכנה, מתגוררים 12% לא יהודים שהגיעו אליה מכל כפרי הסביבה!
    בכיוון ההפוך, לא ניתן לרכוש או להשכיר דירות ובתים בכפרים הערבים שבסביבה ליהודי שמעוניין בכך . האיסור הוא מוחלט והופצו בשנים האחרונות כרוזים המאיימים והמזהירים את האוכלוסייה הערבית שחלילה לא תמכור נכסים ליהודים.

    האם בכל זאת אתם חושבים שהבעיה שלנו זה עם החרדים או עם המסורתיים בכפר?

  15. תתביישו! הגב

    סקר יותר מתאים לאתר …
    מסגד,כנסייה או מקווה??

    יהודים או ערבים?

    כפר ורדים או כפר אל וורד ?

    אחים או אויבים?

    תתעשתו!

    חייבים בהתערבות של הממשלה ונקווה כי ש”ס יקבל מספיק מנדטים… !!

  16. לא מקווה ולא מסגד הגב

    לכל אלה ששואלים מה עדיף, חרדים או ערבים?
    התשובה: לא אלה ולא אלה…… הטיפול? כל אחד בתורו, כעת תור המחזירים בתשובה ….

  17. ועד התושבים הגב

    היפרדות
    אסתר גוטליב היקרה!!!
    בשם ועד התושבים ברצוני להודיעך כי ….
    עם דעות כמו שלך – את לא מתאימה להתגורר פה.
    ….
    כמו כן, אנו סייע לך למצוא מקום בו תוכלי להשתלב כראוי.
    בברכה
    ועד התושבים

  18. אזרחים בהתארגנות הגב

    יש גבול לכל תעלול !!
    תגובה זו מופנת בראש ובראשונה לראש המועצה …..

    כל הדיון על הקמת המקווה בכפר היהודי אינו אלא צורך לרצות קבוצת עלובים אשר יתמכו ויבחרו בך.

    בשם ההגינות, אנחנו מודיעים לך כי מתארגנת כאן קבוצה אשר תפנה למשרד הפנים ולמשרד הדתות ולמבקר המדינה והלאה לבג”ץ כדי להכריע האם מקומך בתפקיד הוא מקום נכון או שמא אתה פועל ממקום גזעני ואנטי-דמוקרטי ומלבה את היצרים וחותר תחת אזרחים הגונים, ישרים, שומרי חוק המבקשים לקיים זכות טבעית בדרישה שלהם להקמת מקווה בכפר יהודי בארץ ישראל.

    שאלה:….. האם אתה הולך יד ביד עם אופק?

    דע לך, אתה בדרך החוצה! וכנראה שמיד אחרי הבחירות!

    מי שמשלם ארנונה לפי אשכול 9 – רשאי בכל רחוב לקבל מקווה ולא מלחמת אחים בתוך הבית!

    לכם, תושבי כפר ורדים, מי שמאמין בדרך של הזכות הטבעית להקמת מקווה ביישוב, הנכם נדרשים לחזק את התגובה.

    התגובות מועברות ישירות אל משרדי הממשלה , ובכדי למנוע הידרדרות חברתית ביישוב שלנו אנא הצביעו לפי מצפונכם ולא לפי התארגנות בעלת אופי אינטרסנטי פוליטי.

  19. סלים אבו נביל הגב

    את המנגינה הזאתי אי אפשר להפסיק
    ראש המועצה- סיוון יחיאלי !
    כל הכבוד!
    אני חשוב שמה שאתה עושה זה טוב בשבילנו!
    אנחנו שכנים, אנחנו עושים מוזיקה עד מאוחר בלילה, אתה בא לשתות ולאכול איתנו והכי חשוב – שאתה הולך איתנו יד ביד ואתה מתנגד להקמת המקווה שזה משרת את היהודים החרדים ביישוב שלך, התמלאנו תקווה כאשר אנו קוראים את ההתנגדות להקמת המקווה! אנחנו יודעים שזה רק עניין של זמן עד שכפר ורדים יסתפח לכפר תרשיחא , ונאכל יחד איתך, ונרקוד .

    ביום בו תונח אבן פינה להקמת הכנסייה והמסגד ותהיו ברוכים על מעשיכם ועל פועלכם.

    בימים אלה ישבתי עם חבריי, אזרחים נוצרים טובים, והביעו את התלהבותם מהקשר שבינינו ונקווה כי תצליח לעקב ולתרפד כל רעיון להקמת מקווה וכך היהודים יסתלקו מכפר ורדים ואנו הערבים, נחזור לאדמתנו.

    אולי הפעם, המתווך להשבת הקרקע תהיה על ידי יהודים ובכך בא לציון גואל!

  20. CAPTCHA הגב

    למזועזעת מתגוה נ 20 אפשר להיות חברים בלי לגור אחד ליד השני
    אנחנו כפר חילוני. מעיליה כפר נוצרי. תנסי להכנס לגור שם. אפילו אם את נוצריה מכפר נוצרי אחר לא יתנו לך, מי שישכיר/ימכור לך בית יהיה אומלל. תנסי ללכת לגור בביתר/מודיעין עילית. לא תצליחי.ועדת הרבנים תדחה אותך, ילדיך לא יתקבלו לשום מוסד חינוך.והיה והצלחת בדרך נס, מי שישכיר/ימכור לך יידחה מהקהילה החרדית. נסי להכניס את בנך (נגיד שהוא ספרדי) לישיבה ליטאית. לא תצליחי. יש לי מכרים חרדים וערבים, כל אחד גר במקום שמתאים לו, ועדיין יכולים להווצר מערכות יחסים. למה ההתעקשות הזו לעשות דווקא???

  21. מזועזעת הגב

    מעניין שאתה מעדיף לגרש יהודי
    מעניין שאתה מעדיף לגרש יהודי ואחר כך ערבי…
    מעניין אם תוכל אחר כך לגרש את הערבים, כאשר יהיו חברים שלך כיוון שהם שכנים, ילדיהם לומדים בבתי הספר בכפר ומתידדים עם הילדים שלך…

    יהיה לך לא נעים , נכון?
    אז בוא תפעיל שיקול דעת ותחשוב שוב…

  22. אוי אברוך! הגב

    באמת…. לא הגזמתם??
    וואה וואה ! איך אתם מגזימים !!

    כל שהדתיים רוצים- זה שנכבד את דרך החיים שלהם במקום שבו הם גרים- מקווה. זה לא יהיה אצל אף אחד מכם בחצר והם לא יעברו אישה אישה כדי שתבוא לטבול!

    הדתיים לא רוצים להרעות לכם! להחזיר אתכם בתשובה! הם מזמן ויתרו על הניסיון אתכם!

    CALM DOWN !

  23. מזועזעת הגב

    כנראה לא הבנת את התגובה שלי
    כנראה לא הבנת את התגובה שלי נכון.

    אני לא מבינה מדוע תורם של הדתיים קודם?
    למה בכלל יש ספק את מי להעיף מהכפר?

    אני מסכימה איתך שאם הייתי רוצה לגור במעיליא או בתרשיחא, אין שום סיכוי.

    לכן אני אומרת,
    שהדתיים לא מזיקים כמו שהערבים יעשו פה נזק לטווח ארוך.

השארת תגובה

Array
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן