תגובת “אופק” למלין


כפרניק אתר אינטרנט קהילתי כפר ורדים גליל מערבי
גרינפלד ואביעם

אם רצונו של אדם דתי לחיות ביישוב בעל מאפיינים חילוניים דווקא, יתאמץ נא ויטבול במקווה שביישוב הקרוב

כפרניק  נגד המקווה_4 תגובת "אופק" למלין

"צוות התגובות של אופק": ההרעה ביחסי חילונים וחרדים החלה לפני כעשר שנים, כאשר קבוצה קטנה של תושבים, שאלי מלין נמנה עמם, פנתה לשני חב"דניקים ממעלות בבקשה שיבואו לכפר ורדים "להחזיר עטרה ליושנה".

 

אלי מלין: נושא תגובתם של גרינפלד ואביעם טוב מאוד למערכת בחירות, אך ציבור תושבי כפר ורדים ברובו הוא ציבור חכם שאהבת חינם בליבו, ופעם שניה לא יקנה את הסיפור ההזוי והמשוואה השקרית שמקווה = התחרדות הכפר.

 

 

 

תגובת סיעת אופק לכתבה ב"קורא בכפר", "מי חושש ממקווה בכפר ורדים…"

הכתבה, שני עמודים אורכה, עוסקת בסוגיית המקווה. כמו בכתבות קודמות על המקווה, הכתבה עטופה במעטפה מתקתקה של "רצון טוב, מיזוג גלויות, פתרון מוסכם ושיתוף פעולה". אלי מלין, כדרכו בקודש, אינו אומר דבר שקר, אך גם אינו מגלה את כל האמת.

•        ההרעה ביחסי חילונים וחרדים החלה לפני כעשר שנים, כאשר קבוצה קטנה של תושבים, שאלי מלין נמנה עמם, פנתה לשני חב"דניקים ממעלות בבקשה שיבואו לכפר ורדים "להחזיר עטרה ליושנה". הדבר נעשה מבלי שהיה כל ניסיון ליידע את הציבור הרחב ונציגיו במועצה ובאגודת משתכני כפר ורדים שהפעילה באותם הימים את ועדת קליטה. אף משפחה חרדית מאלה שהגיעו או הובאו לכפר, לא התייצבה לפני ועדת הקליטה.

•        נציגי חב"ד לא הסתירו את שאיפותיהם, שהעיקריות שבהן היו הקמת קהילה חרדית וייזום פעולות החזרה בתשובה בכפר. לצורך זה הוקמו שני גופים: עמותת "אל המעיין כפר ורדים", ו"בית חב"ד כפר ורדים", ששוכן בבית פרטי. "בית חב"ד כפר ורדים" מפרסם באינטרנט שהוא ביצע ומבצע פעילות ציבורית. זה בניגוד לחוק הקובע שבית פרטי מיועד למגורים בלבד.

•        עמותת "אל המעיין" נוסדה בספטמבר 2006, ואלי מלין נמנה בין מייסדיה. כתובתה: בית הכנסת (של המועצה!!) ברחוב שניר 137. מטרותיה, כפי שהן מופיעות במסמכים של רשם העמותות: הקמה ותחזוקה של מקווה, ניהול בית/בתי הכנסת בכפר ורדים, הפעלת גן ילדים, והפעלת רשת חינוך חרדית. במילים אחרות, "אל המעין" שמה לה למטרה להכין בסיס לקהילה חרדית בכפר ורדים.

•        עמותת אל המעיין הקימה בכפר שני גני ילדים, גן בראשית וגן ישראל, וכן מקווה להגעלת כלים, הצמוד לקיר בית הכנסת. אלה הוקמו ללא אישור המוסדות המוסמכים ובניגוד לחוק. לגני הילדים יובאו גננות חרדיות וילדים הוסעו ממעלות הסמוכה על מנת ליצור מצג שווא, כאילו מספר הילדים בגן מגיע למינימום הנדרש על פי כללי משרד החינוך.

•        מבחינה פוליטית, תנועת חב"ד היא חלק מ"אגודת ישראל" ומשום כך איננה מכירה במבנה המשטר של מדינת ישראל. תנועת חב"ד איננה מכירה בהישגי התנועה הציונית – תנועת העלייה לארץ, לפני ואחרי השואה, והקמת בית לאומי ליהודים בא"י. בחב"ד, לא כל שכן במערכת החינוך שלה, לא חוגגים את יום העצמאות, לא מניפים את הדגל כחול לבן, ולא מציינים את ימי הזיכרון הלאומיים. אלי מלין מגן על אנשי חב"ד בכפר וטוען שהכפר הוא ישוב הטרוגני. אך גם בישוב הטרוגני יכול הרוב להציב גבולות. רוב תושבי כפר ורדים שוללים פעילות של אוכלוסיה שאיננה מכירה בלגטימיות של המשטר הדמוקרטי של מדינת ישראל, בין אם מדובר ביהודים ובין אם בבני מיעוטים.

 

 

כפרניק  נגד המקווה_5 תגובת "אופק" למלין

 

•        ההפגנה שאורגנה ע"י אופק לפני הבחירות היתה בראש ובראשונה נגד אוזלת ידה של המועצה המקומית, שהעלימה עין ממעשים בלתי חוקיים שנעשו בתחומה. ההפגנה התקיימה בסדר מופתי וללא אלימות, בניגוד למה שטוען אלי מלין. המפגינים נמנעו מכניסה לגן החרדי וממגע פיזי ומילולי עם הורים וילדים שהגיעו לגן. ההפגנה לא נכנסה לבית חב"ד למרות שדיירי הבית הפעילו אותו כמבנה ציבורי בניגוד לחוק. אלי מלין אינו טורח להזכיר שמדובר בגן חרדי ולא בגן של כיפות סרוגות, רחמנא ליצלן. הוא אינו מציין שזהו גן שהוקם בבית פרטי ללא רישיון, שהוצאו נגדו צווי סגירה, שהוריהם של הילדים ה"חילונים" שהיו בו פותו בגלל העלות האפסית של ההשתתפות. הגן נסגר, בסופו של דבר בצו שיפוטי. אלי מלין איננו טורח להזכיר זאת במאמרו, כמובן.

•        באשר לאירוע המרצה החרדית בביה"כ: אלי מלין מציין את ההתנהגות ה"מחפירה", כביכול, של הציבור. להלן ציטוט ממכתב שקיבל ראש המועצה דאז מאחת המשתתפות, אשת חינוך ובת למשפחה שכולה: "… ביום א', 24/8/08 נכחתי בהרצאה שהתקיימה בביהכ"נ … לא אתייחס לרמת ההרצאה (עניין זה דורש התייחסות נפרדת) וכמעט שלא לתוכנה, איש באמונתו יחיה … רצוני למחות, בכעס רב, על השימוש המניפולטיבי במבנה השייך לציבור ולקהילה… כולה כבמה לדעות הבאות: 1. הגורם לנפילתם של אנשים במלחמות ישראל הוא רמתם הרוחנית-מוסרית הנמוכה. מאחר שהם לא שאפו למקדש – בא עליהם עונשם. 2. הוויתור על השטחים יביא עלינו עונש משמים. עונש כזה — כך שהשואה תתגמד לידו… השואה, גם היא עונש על החמצת ההזדמנות לגאולה… העלאת הנושא הפוליטי בחסות ביהכ"נ ובסמיכות לארון הקודש היא מניפולציה . הוסף לכך אזהרות מפני עונש אלוהי והמניפולציה חוגגת. וכל זאת — בישוב  שלנו!!…" .    סוף ציטוט, וכל המוסיף גורע.

•        הצורך במקווה הוא צורך אישי ולא יישובי. אדם שרוצה לחיות חיים בעלי אופי דתי מוקפד יכול לעשות זאת ביישובים שבהם מוצעים שירותים מתאימים. אם רצונו של אדם דתי לחיות ביישוב בעל מאפיינים חילוניים דווקא, יתאמץ נא ויטבול במקווה שביישוב הקרוב. בדיקה של מספר המקוואות בסביבה מגלה שבאזור מגורינו יש יותר מקוואות לנשים בממוצע לנפש מהמקובל בישובים במרכז הארץ. בתל אביב יש מקווה   לכל 20,556 נפש. בבני ברק, יש מקווה  לכל 15,000 תושבים. בראשון לציון, יש מקווה לכל 26,229 נפש. במעלות, מעונה, עין יעקב, חוסן וכפר ורדים ביחד יש מקווה כל ל-4,400 תושבים (לפי נתוני למ"ס מ 2007 ).

•        לאלי מלין נשמע הזוי ש"המפגינים והפורצים… חוששים שמקווה בכפר, עירוב, גן ילדים דתי… ייצרו תשתית שתזמין לכאן אוכלוסייה של חרדים ומכאן הדרך קצרה לסגירת רחובות בשבת." מה קרה, מר מלין, אתה לא קורא עיתונים, אתה לא עיתונאי? אתה לא יודע מה מתרחש בעשרות מקומות בארץ?! החששות אינם הזויים, להיפך, אלה הם חיינו.

•        יש דוגמאות רבות של יישובים שבהם הצליחו החרדים לשנות את אופי היישוב. ביישובים שבהם הציבור החילוני התעורר בזמן ונלחם נגד התופעה, כמו בפרדס חנה ובשכונת רוממה בחיפה, ניצלה התרבות החילונית והדתית לאומית. יישובים אחרים, כגון רכסים, צפת ויבנאל, שהיו יישובים "רגילים", הפכו ליישובים חרדיים. מאבקים על אופי הישוב קיימים היום בישובים רבים בארץ – ערד, כרמיאל, כפר יונה, אילת, רמת אביב, הוד השרון ועוד ועוד. נציין שבכל הישובים הללו הפעילות החרדית היא מאורגנת וממומנת ע"י גורמים פוליטיים בארץ ובחו"ל.

•        "מיזוג גלויות" מתפאר מלין? תשאלו את אנשי המניין המסורתי איך הם גורשו מבית הכנסת בבושת פנים על ידי כל מיני נספחים שהגיעו מחב"ד וממקומות אחרים, כולל אנשים מהכפר. הם גורשו מביה"כ ברחוב שניר, שהיה אמור, על פי החלטת המועצה הקודמת, לשרת גם אותם שרות מלא. אכן, מר מלין, סיסמאות לחוד ומעשים לחוד…

•        מלין מתייחס לתושבי הכפר שחזרו בתשובה, כאילו הם בעיה שיש לפתור אותה. יבושם להם, אין לנו שום בעיה אתם, אנחנו פלורליסטים, כל אחד יכול לחיות על פי דרכו, אבל שלא יחייב את האחר לנהוג כמותו. חוזר בתשובה רוצה לחיות חיים דתיים לא רק בביתו, אלא גם ביישובו? שינסה ביישובים אחרים – יש הרבה בתים באלעד ובביתר עילית. שלא כמו בכפר ורדים, שם אין דריסה רגל לחילונים. תנסו ותראו!

•        מלין מתפאר בכך ש-160 בנים קיבלו עליהם עול מצוות. גם פה נאמר: כל הכבוד! אבל צריך לזכור שיש כאן מקום לדאגה ויש צורך לעמוד על המשמר: משפחות חילוניות שילדיהן "נחטפו" אל הדת צריכות לחשב את צעדיהן: אם אחד מילדינו יחזור בתשובה, נאמר, כמו קודם, יבושם לו! ירצה לבוא לבקרנו בביתינו ויבקש שנשמור כשרות? נשקול זאת. ירצה מקווה ביישוב? בשום פנים ואופן לא. יש מקווה במעונה, במעלות ובחוסן!

•        ולקינוח, מציג אלי מלין את הפתרונות האפשריים: מבחינתו, יהיה נחמד מצד החילונים אם יסכימו לקבל מקווה בחצר בית הכנסת המרכזי או מקווה בבית הכנסת השני. מקווה בבית פרטי? אולי, אבל במימון ציבורי… נו, אתם מבינים את הפשרה? פשרה בסגנון מלין ומרעיו: "תתפשרו ותנו לנו מקווה". אפשרות סלילת שביל מואר למעלות נדחתה על הסף על ידו. האם זה רצון טוב, זה קירוב לבבות, זו הבנה של האחר? אין מקווה פעיל בשכונת יפה-נוף? מעניין למה… איך מסתדרות נשות יפה נוף? לוקחות את הרכב ונוסעות למקווה במרכז מעלות או במעונה.

לסיכום העגום: אין זו הפעם הראשונה שאלי מלין מנצל את העיתון "שלו" כדי להפיץ את ה"בשורה" שלו לטובת הקהילה החרדית הקטנה שבכפר. כדאי ורצוי שהקהילה החילונית והקהילה החרדית יידברו ביניהם, אבל צריך לעשות זאת רק על בסיס עובדות ולא על סמך חצאי אמיתות.

מוטי אביעם ומאיר גרינפלד

צוות התגובות של "סיעת אופק"

 

 

 

הערת אלי מלין לצוות התגובות של "אופק":

אני מודה לכם מאוד על תגובתכם. בית המשפט העליון מצפה להסכם ולהבנות בין הצדדים, ובמקום לכבד את החלטת בית המשפט העליון, אתם עסוקים באלי מלין.

איזו מחמאה!

אני מציע לאנשי "אופק" הישרים והתמימים להיכנס ללינק הזה הנוגע להקמת מקווה טהרה בהר אדר, ולקרוא וללמוד כיצד ישוב חילוני בין כאלף משפחות, הדומה מאוד באופיו לכפר ורדים, שהתנהלו בו במשך שנים מלחמות בנושא הקמת מקווה ובנושאי יהדות נוספים[ והיתה בו שנאת חינם – בדומה למה שמתרחש אצלנו – כיום פועל בתוכו מקוה טוהרה מפוארהנושא עצמו מבחינה תקציבית.

המקווה לתפארת הישוב וראש המועצה, מר אבירם כהן, מציג אותו בגאווה לאורחי הישוב.

כיום התושבים אינם מבינים על מה רבו, על מה שנאו, ואף משפחה חרדית לא נרשמה לישוב בעקבות הקמת המקווה. כך גם במיתר, להבים ועוד ישובים רבים כמונו.

נושא תגובתם של גרינפלד ואביעם טוב מאוד למערכת בחירות, אך ציבור תושבי כפר ורדים ברובו הוא ציבור חכם שאהבת חינם בליבו ופעם שניה לא יקנה את הסיפור ההזוי והמשווא השקרית שמקווה = התחרדות הכפר.

הסברתי במאמרי מדוע אין קשר בין השניים ורבים רבים מתושבי הכפר הודו לי על דברי.

תגובה מפורטת יותר לטענותיהם של השניים תצא מטעם ועד בית הכנסת והיא תפורסם בכל אמצעי התקשרות בכפר.

*

 

הסקר הנוגע להקמת מקווה (ספא לנשים מסורתיות…) במרכז המסחרי עדיין פתוח!

(בתפריט הימני באתר)

נכון לעכשיו, 22/10/12 – התוצאה:

70 אחוז נגד.

30 אחוז בעד.

 

אפשר עוד להצביע ולהשפיע!

*

 

אליעזר זמיר על הקמת הספא לנשים מסורתיות במרכז המסחרי

 

בית המשפט נתן ארכה של 60 יום למציאת פשרה בנושא המקווה

 

מאמר קודם של אלי מלין הנוגע למחלוקות בין דתיים לחילוניים

 

 


0 תגובות

  1. תקווה הגב

    מקווה לפשרה
    בית המשפט העליון נתן לכפר הורדים ארכה של 60 יום כדי שתימצא פשרה בין אנשים שפויים בישוב. ההיסטריה לא תביא את החרדים החילונים למקום טוב ובסופו של דבר מי שיחליט ויפסוק יהיה בית המשפט העליון.
    תקשיבו מה נאמר במאמר של אלי מלין.למצוא פשרה,אז שבו כל הקצוות ועשו רגע חושבים.
    כנסו לראות את הישוה הקהילתי החילוני הר אדר. היום המקווה הוא אחד מהמקומות היפים והמבוקשים גם מנשים מחוץ לישוב ואין נהירה של חרדים לישוב. עוד לא עבדה תקוותנו….
    מוטי כארכיאולוג,עשיה עבודת נבירה אך מה התכלס?

  2. ישראל שלנו הגב

    מקוה
    הבעיה היא לא מקווה . הבעיה היא מטרות העל של קבוצת אנשים
    שמנסים להפר את האיזון בין חילונים לדתיים. לפי דעתי, קבוצה קטנה וטורדנית יוצרת את הבלגן. רוב האנשים שומרי המצוות בכפר לא מעונינים בכל הרעש והצלצולים ששני אנשים שלא קשורים לכפר-יוצרים.

  3. הרשלה מאוסטרופול הגב

    צ`מעו בדיחה…
    שני יהודים הולכים לבית כנסת, ולהפתעתם הם רואים שהם לבד, אין אף אחד מלבדם. צריך מניין, אבל הם רק שניים.
    ואז באה הברקה לאחד והוא אומר לשני:

    אני ואתה – זה שניים
    אתה ואני – עוד שניים
    שניינו – עוד שניים

    ביחד שישה.

    עכשיו תספור גם אתה, וביחד אנחנו שנים עשר. שניים יותר ממה שצריך, בוא נלך שנינו הביתה.

    לדעתי מאיר ומוטי הם כמו השניים ההם. באים לריב ואין להם מי שמוכן לריב איתם. סופרים את הכוחות שלהם מפעם לפעם ואין להם מה לספור…

    אז בבקשה – תמשיכו, או תלכו… ככה או אחרת זה יוצא שניים.

  4. מיקמק הגב

    מקווה מקווה מקווה
    מענין,היתה כתבה על המקווה ןכאשר הכתבה עמדה לרדת שוב צצה לה כתבה נוספת על המקווה ועכשיו שוב כתבה בנושא.עורך,זה כל כך שקוף.

  5. לא רוצה מקוה בכפר הגב

    ל 3 אתה מה זה טועה
    אין להם את מי לספור???
    טעות בידך!
    עומדים מאחוריהם כמעט כל הכפר שלא רוצה כאן מקוה. אני עצמי מכיר קבוצה ענקית כזאת. אני זוכר גם את כל אלה שבאו לישיבות של המועצה על מבני ציבור והצביעו מ פ ו ר ש ו ת נגד מקוה בכפר.
    אז לך תספור את החברים שלך.

  6. אופק צר מאוד הגב

    מגעילים
    רון מוסקוביץ עזב
    ששון עמרם עזב
    הבחור ממכבי אש שחכתי את שמו עזב
    ראש המועצה הראשון שהיה עזב ואתם יודעים למה בגלל אנשים רעים שפוגעים ללא בושה באנשים שמנסים להשפיע. איזו … בכתבה של אלא כפר רוצים לפתוח בית ספר לערבים וליהודים יפי הנפש של כפר ורדים יתמכו ביוזמה פלורליסטית שכזו כי לא יעלה על דעתם שהדבר יגרום להשתלטות של ערבים על הישוב או יותר נכון גרינפלד וחבריו מעדיפים את בני דודנינו מאשר יהודים שניראים קצת שונה מהם!!!
    יהיה מקווה בכפר ורדים בזה סיון ואופק יסימו את כהונתם בעזרת השם.

  7. ימים יגידו הגב

    בשום מקום בארץ
    לא מודים חרדים שרצונם להשליט את אורח חייהם, שרצונם שנהיה כמוהם. בכל מקום שמעלים לעומתם טענה זו הם מכחישים: צפת, טבריה, יבניאל, רכסים, רחובות, חיפה הדר, מעלות, כרמיאל (רשימה חלקית). בשום מקום, וכפר ורדים לא יוצא מן הכלל, גם פה מכחישים מלין וחבריו שזו כוונתם. הלוואי שהיה זה רק נושא לבחירות כטענת מלין, הלוואי, אבל זה לא, לצערנו. הקבוצה הלוחמנית הזו באמת רוצה את כפר ורדים לעצמה, ואנחנו מפריעים לה בעצם נוכחותנו.

  8. כפר ורדים חילוני הגב

    מלין, איזה טיעונים…
    טיעונים ממש תת רמה.
    בהר אדר עשו מקווה ואף אחד לא חוזר בתשובה??
    הנה לפניך רשימת מקומות שהתחרדו: יבניאל, רכסים, גם ברמת אביב החבדניקים מנסים, ובינתיים הובסו, כמו בפרדס חנה.
    לעומת זאת הם מצליחים בחיפה הדר, טבריה, שלומי.
    למה אתה לא מזכיר מקומות אלו, שנכנסו אליהם חבדניקים כדי להפוך אותם לחרדים.
    לא נהיה כאחד המקומות הללו. כפר ורדים הוקם כמקום חילוני וכזה יישאר.

  9. החילוני מלובלין הגב

    מידע בדוק בנושא חרדים
    מפיצים מחלות (הכינים עוברים דרך הזקן של הגברים)
    משתמשים בסטרואידים (מי שלא יודע – המתקן להגעלת כלים מועשר בסטרואידים, והוא מסוכן כמעט כמו הצנטרפוגות האירניות)
    שונאים את החילונים ורוצים כל הזמן לשנות אותם (מה, רק לחילונים מותר לשנוא אותם? גם להם מגיע)

    וחוץ מזה הם ממש פויה

  10. עמי הגב

    ספא לנשים חרדיות
    “ספא לנשים חרדיות” המצאת הדור! היכן בארץ קיים ספא כזה? שוב אנחנו נתקלים בערמומיות של החרדים ושכמותם שמנסים בכל דרך ובכל הכוח לחדור ולכבוש “מעוז” נוסף של ישוב שפוי. בגלל התחכמויות כאלה שההיסטוריה שלנו מסמנת כניצחונות על הגויים, התחזקה האנטישמיות כנגד היהודים המתחכמים (בעל קורחם). וכל המוסיף גורע.

  11. עמי הגב

    מקווה בכפר
    אלי מלין חושב שרוב תושבי הכפר תשושי מוח, שכן רק כאילו שחושבים ששם שונה להחדרת אידיאולוגיה שונה לכפר תחת כסות. וכל פעם בצבע אחר תתקבל. אז לידיעתך אלי איננו תשושי מוח כפי שאתה מציג חושב! התמקדותך וכאלה הדומים לך בהחדרת סממנים דתיים לישוב חילוני מובנים וברורים. וגם אם תקרא למקןןה הבא “ספסלי ישיבה לבעלות פאה” זה ישאר עדיין מיקווה.

  12. פייגה הגב

    צביעות
    אלי מלין פרי שחף טיבי הרץ ……….ועוד שכאלה, אולי תלכו לגור במקום אחר,
    כאן לא מתאים לכם ואנחנו לא רוצים אותכם כאן וכך תיפתר הבעיה לא נרשה שיהיה כאן מקווה תשכחו מזה
    כל אחד מכם היה בעברו… והיום אתם צדיקים גמורים
    אתם פשוט…
    סיוון יודע שהוא נבחר לראשות בגלל הבטחתו שלא יהיה פה מקווה מקווה מאוד שהוא זוכר זאת כי אחרת…..

  13. מאופק אחר הגב

    מספר 12 מגרש?
    יהודי מגרש יהודי? זו שנאה של הקבוצה מאופק.

  14. תשושה ממלחמות היהודים הגב

    לעמי עם מוח חושב
    נכון הכוונה למקווה אך עם שירותים נוספים. ראה מקווה בהר הדר,מקום מזמין ונעים שבאות לשם נשים לאו דווקא דתיות. ב040 שקלים פינוק ושירות ברמה. הישוב חילוני מובהק ואין נהירה של חרדים. הבלנית היא מחב”ד אותה קבוצה שמושמצת בכפר אצלנו.
    היא עושה את עבודתה בלי הטפה ונסיון להחזיר בתשובה. מגיעות אליה נשים גם מחוץ לישוב. כנסו וראו את המקווה.
    כל המתנגדים תפסיקו עם הסרטים והחרדות שלכם. נותנים ארכה של 60 יום ואם לא ימצא פתרון,ינחיתו עלינו החלטות שלא ימצאו חן בעינכם.

  15. שקט הגב

    נמאס
    אנחנו רבים כבר יותר מדי.די,נמאס.

  16. עמי הגב

    ספא במקום מקווהאסוואה
    הכוונות ברור שידועות (מקווה לכל בועל ובועלת). כשאני מחפס פינוק אני ניגש לספא. גם בכפר ורדים יש ספא ולא אחת. ולדוגמא אחת ובשם “זוהי ספא” ניתן לקבל שם טיפול אישי ביותר, מדהים, מהנה, ומספק וללא כל מציצים למינהם והנשים החסודות יקבלו פינוק מעל ומעבר מהפינוק שאותו תוכל כל בלנית לתת. ובנוסף במיקווה הבלנית חיה על חשבוני ומכספי! והחסודות מקבלות טיפול חינם! שגם הוא מכספי וחשבוני. ומעניין אם החסודות יאלצו לשלם על הפינוק במקווה בעלות האמיתית של ספא עד כמה תהיה חשובה להם הרחצה בו? אני בטוח שאז הם יסתדרו יפה בביתם כפי שהסתדרו עד היום.

  17. חיים מבין הגב

    לעמי ,תירשם לשיעורים בעברית
    מידע מוטעה ,מטעה. מבין? נכנסת למקווה בהר אדר? יש בעיות בהבנת הנקרא…..

  18. רוצה כפר ורדים חילוני הגב

    הר אדר
    הר אדר מקום נפלא. דומה מאוד לכפר ורדים. יש בו מקווה וכולם חיים שם בהרמוניה. אז אולי תעברו לשם?

  19. בתוך עמי אני חיה הגב

    חב”ד הם תנועה משיחית
    הם מחפשים משיח בשר ודם – ומי יכול לקרא לעצמו היום משיח? לא הרבי מלובאביטש, ולא לצערנו אף רב בישראל. אין צדיקים בעם הזה. והכי עצוב – אלה שמחשיבים עצמם לצדיקים, לבת מלך, למאמינים – מלאים שנאה, בדלנות וצביעות, חוסר כבוד לאחר ולאמונתו, ושתלטנות. גמרו לצום ביום כיפור, וחזרו לפעילות מסיונרית.
    משיח לא יבוא, משיח גם לא יטלפן, כי אין עם מי לדבר.
    צריך לפעול כנגד תנועות משיחיות או כל כת שרוצה לקחת בשבי -במסווה של אמונה, טוב לב, אהבת אחים וסחבקייה – כל מי שרק אפשר בכפר ורדים.
    והמקווה הוא הוכחה חיה לשחיתות שבאה מקבוצה כוחנית ועוכרת ישראל. לא לזה אלהים פילל.

  20. יהודי אמיתי הגב

    יהודי מגרש יהודי
    “יהודי מגרד יהודי” זוהי קלישאה וסיסמה. שבאה לתרץ למה אסור? לכל שפוי להגיב לקול חרדי חודרני מכאיב, מגעיל, לא מתחשב, מתעלם מחוקי תורתו הקדושה, פוגע בגרים, פוגע בכל מי שלא מסכים לסחיטה, עצלנות, והיריעה לא תספיק להכיל.

  21. נ נח נחמ נחמננננננננננI הגב
  22. אנשים עם זכרון ארוךךךךךךךךךךךךךך הגב

    אלי מלין בורא מציאות חדשה
    כאילו לא הביאו לכפר (כן, גם הוא שושבין ראשי לעניין) את גולדפרב, כשידעו שהוא חבדניק מחזיר בתשובה. וידעו שהגיע עוד חבדניק (מרינובסקי)עם תכניות להפוך כאן את עצמו לשליח של הרבי מלובביץ לכפר ורדים. ומלין שותף לעמותה שפתח כאן גולדפרב כשהגיע לכפר (!), עמותה לגני ילדים חרדיים ומקוואות (כן! כן!).
    אז תענה לי מלין, יקירי, לקית בשכחון?
    מה כל הפעולות הללו? אין מאחוריהן תום לב. כך פועלים אנשים עם כוונות.
    אנחנו לא שכחנו (למרות שעכשיו אתם עובדים בשקט, כדי שלא נרגיש).

  23. מקוה=התחרדות הכפר הגב

    ל 13 תרשי לי לצחוק. חה חה חה
    הבלנית של חבד לא מנסה להחזיר בתשובה???
    כנראה שאינך מכירה את חבד. לכי תלמדי אותם קודם, ואז תדברי. תקראי את ה”משנה הסדורה” שלהם, את מטרות הארגון. הכל. לכי לכמה “שיעורים” אצל מרינובסקי…
    אתה יודע מה, מלין? למרות שאני חכמה ויש בי אהבת חינם אני כן קונה את המשואה: מקוה=התחרדות הכפר.

  24. כפר ורדים חילוני לעולם ועד. אמן! הגב

    נכנסתי לקישור בתגובה 21. מ ז ע ז ע. זה יהיה גורלנו עם מקווה.
    יבנאל מקום נחמד.
    גם שם גרו אנשים שרצו אויר צח, נוף מקסים, כמונו בדיוק.
    תראו בקישור מי גר שם עכשיו, ואיך נראה המקום. אתן לכם רמז: כמעט לא רואים תושבים “רגילים”. הכל זרוע מעילים שחורים, כובעים, כיפות. בקיצור: חרדים.
    מה זה משנה אם זה ברסלב או חבד? לא בשביל זה באנו לכפר ורדים! רוצים להמשיך בישוב שלנו כפי שהיה!!
    זה כמעט היה גורלנו לפני שנים ספורות בלבד, אם לא היו קמים עזי הנפש שעמדו מנגד. שלא נתנו לזה לקרות. אני, אישית, לא מבין את יפי הנפש שאומרים: לנו זה לא יקרה.

  25. CAPTCHA הגב

    אפילו פה השתלט חרדי אחד על הלייקים וה דיס-לייקים.
    כמו בחיים האמיתיים שלו: להשתלט על השיח הציבורי, להחזיר בתשובה כמה שיותר. להפריד בן מהוריו, אחות מאח, בעל מאשה.הרס משפחות לא נחשב בחבד, העיקר שעוד נפש תחזור בתשובה ותקדם את בוא המשיח (שלא יוכל לבוא, נפטר המסכן…)

  26. :) הגב

    מעניין, מעניין. למה לספא שבתמונה יש צורה של מקווה?
    אם זה עושה קולות של ברווז והולך כמו ברווז, זה ברווז.

  27. חילונית שרוצה שפיות הגב

    כבר תעמולת בחירות???
    התבלבלתם.
    הבחירות בעוד 3 חודשים הן לכנסת לא למועצת כפר ורדים.
    הטריק של סיעת אופק בבחירות הקודמות על כך שהם “מונעים בגופם” מ-2 החבדניקים להשתלט על כפר ורדים על ילדיו, נעריו, נשותיו וזקניו… הצליח להם.
    בסופו של דבר מהומה רבה על לא דבר.
    תפסיקו לעשות מזבוב פיל. אני לא רואה כל היום חרדים שמסתובבים כאן ביישוב ולא רואה לא השתלטות ולא בטיח.
    הציבור לא מטומטם, אי אפשר לעשות שוב את אותה היסטריה על כלום.
    קצת פרופורציות בבקשה.
    אנשים כאן עסוקים ואין להם זמן להתעסק בתעמולת בחירות שיגיעו בעוד כמה שנים.
    תעצרו את המקווה ומספיק עם העליהום ועל ההפחדות חסרות השחר של השתלטות חרדית.
    איזה שטויות.
    ונמאס גם מהטוקבקים שעשו להם העתק הדבק מהבחירות הקודמות על יבניאל.

  28. עמי הגב

    תשושה ותמימה
    מעניין מהם השרותים הנוספים שמבצעת הבלנית? למה אינם מוזכרים בברור? מה יש להסתיר? הרי במקווה באים אך ורק לטבול! איזה שרותי ספא יקבלו מהבלנית? האם היא עוברת קורס בעיסוי ו/או אחר? למה כישוריה האחרים לא מפורסמים?

  29. חילוני שרוצה לחיותבישובו הגב

    27 היקרה אם לא היה נעשה מה שנעשה, כפר ורדים הייתה כבר מזמן יבנאל
    כל הכבוד לעוסקים במלאכה (תרגעי, זה לא רק אופק, אלא הרבה מאד אחרים לא מאופק שכפר ורדים יקר להם). את פשוט מיתממת.אם לא הייתה בעיה, לא היה אופק. אבל כפר ורדים עדיין בסכנה, אוכלוסיית החרדים החדשים הכפילה את עצמה מאז הבחירות האחרונות, ועוד ידם נטויה. מלין, שהתנגד לחבדניקים וכעת הוא מדבר בקול אחד איתם… . אם לא הייתה קמה אופק, היינו בצרות, במיוחד בגלל אנשים זחוחים מסוגך, וטוב שאת במיעוט. יש לי גם הרגשה שהטינה שלך היא אישית נגד אופק (קשור איכשהו לתבוסת סיעת תומר אולי?).מעבר לשנאה האישית שלך לאופק את הרי מבינה שאופק מביע את רצון תושבי הכפר. מה שהכפר היה צריך לעשות מזמן זה לצאת לרחוב ולמחות על העוולות ונזקים שגורמים פה חלק מהחוגים החרדיים החדשים שהם מאותו הסוג שהשתלט על יבנאל ועוד עשרות ישובים.

  30. מדבירת נזיקים. הגב

    עוולות נזקים?מגיב 27
    קישקוש בלבוש. אוי ויי,לאיזה נזקים הם גרמו? אתה שומע את עצמך. זה מזכיר את תקופת עלילות הדם שהדביקו ליהודים.
    אולי תציץ מה קורה ברחוב אלה? לא יהודים חרדים קנו שם. מי שרוצה למכור לכל המרבה במחיר שיפנה לשכנינו….לא תקום צעקה באופק.

  31. בלנית חילונית הגב

    לחרדי(חילוני) מ-21 ו-24
    איזה עזי נפש ואיזה נעליים. האם הקריבו את נפשם למען כפר ורדים? טוב הם מנעו הקמת מקווה. מגיע להם צל”ש.
    מתוך חרדה קמאית שוב ושוב מעלים את יבניאל לכותרות.
    גם לי יש דוגמאות. ישובים חילוניים שיש להם מקווה והכל רגוע. אין השתלטות חרדית ואחד מכבד את זולתו. דוגמא בלי הסטריה שאתם מנסים לעורר.
    נאות הכיכר. מיתר. עומר. להבים. רעות. מצפה אילן. משאבי שדה. יודפת. בת חפר. גבעת אבני. אמירים. כוכב יאיר.
    לא מכריחים ולא מחזירים בתשובה. לכל אחד הבחירה החופשית.
    פה מחרחרים ריב ומלבים את היצרים מיעוט קשקשני.
    המקווה שיבנה לא יביא חרדים. הם מעדיפים ישוב שעונה על צרכיהם. כך קרה השבוע משפחה נחמדה, חבדניקית מרחוב חרמון עברה לצפת. דרך צלחה. זה מחזק את דעתי שלחילונים אין מה לחשוש.

  32. המודאג הגב

    מה הפחד מיהודים מסורתיים?
    מה הפחד מיהודים מסורתיים?

    לתשומת לב כל הניצים המתקוטטים סביב יהוד הגליל,
    בכפר ורדים כיום 42 מגרשים ובתים נמצאים בידי לא יהודים. נכון להיום מתגוררים פיזית בכפר כשכירים וכבעלי בתים 32 משפחות ועוד 10 בהליכי בנייה למגרשים שרכשו מיהודים טובים כנראה חברי ‘אופק’ .

    בעוד מספר שנים לא נתמודד עם הבעיה של הר- אדר או ‘מיתר’ אלא נתמודד עם הבעית של נצרת עילית 30% תושבים ערביים או של כרמיאל 12% תושבים ערבים, שכתוצאה מהשתלבותם ביישובים אלו מדברים כיום על הצורך לקבל מסגד, כנסייה, ובית ספר ערבי .

    האם כל המתקוטטים סביב המקווה ערים לתופעה של כניסת משפחות לא יהודיות ליישוב שהוקם לא רק כחילוני, אלא ליהודים ?
    הלא ברור לכולנו שאיש מאיתנו לא מסוגל לרכוש בית בתרשיחא, מעיליא , או בפסוטה. מי שימכור ליהודי- דמו בראשו!

    תתעוררו !!!!!!!!!!

  33. עובדה הגב

    ל 30 על כל משפחה שעוזבת באה אחת לכפר
    עזבה משפחה חב”דניקית מרח’ חרמון?
    לפני ראש השנה הגיעה משפחה חב”דניקית לרח’ מרווה. ממעלות. מה יש להם לחפש כאן ללא שירותי דת? תשאלי את גולדפרב. חבר שלהם. הביא אותם לכאן.

  34. ספא לנשים הגב

    יבניאל אז ויבניאל היום
    גם שם היו אנשים תמימים באמת שרצו רק יהדות ולא האמינו מה יקרה ליישוב שנוסד ב1901.

    היום בקישורית
    http://video.yahadoot.com/856

    אז
    רקע

    ראשיתה של ההתיישבות ביבנאל בכישלון ההתיישבות היהודית בחורן. באוגוסט 1898 נטשו מתיישבי חורן את היישוב, לאחר 3 שנות התיישבות. שתי קבוצות המתיישבים האחת של עולי רומניה ורעותה מעולי בולגריה התפצלו לשני יעדים. עולי בולגריה בראשות יצחק לוי עברו לצפת ועולי רומניה בראשות יחיאל ברקוביץ’ עברו למטולה. הקבוצות שמרו על קשר ביניהן, נודעו בגליל כאנשי סאחאם ג’ולן ותרו אחר אתר התיישבות חדש.‏[1]
    העלייה לקרקע

    ב-1901 רכשה יק”א קרקעות במימון הברון רוטשילד[2], באזור שכונה ימה, על שם כפר ימה הנזכר בתלמוד, שנהוג לזהותו עם חורבת ימה (ח’ירבת ימה), הנמצאת בקצהו הדרומי של היישוב. חורבת ימה הייתה מיושבת מאז תקופת הברונזה הקדומה ועד התקופה הרומית, ובאזור נמצאו שרידי מבנים, עמודים, חרסים, וכן חותמת מהתקופה העות’מאנית.

    הקרקעות שנרכשו הוצעו ל”אנשי סאחאם ג’ולן” וב-1901 עלו 10 משפחות מצפת ומטולה לקרקע. ב-1902 החלו בעבודות להרחבת המושבה לכדי 40 משפחות, תוך הקצאת 300 דונמים לכל משפחה. בשנה זו החלו עימותים עם ערביי הסביבה ובמקביל פרצה מגפת כולירה שגבתה קורבן ראשון מקרב עולי רומניה. ב-1903 מנה היישוב 39 משפחות. 14 מעולי רומניה, 10 מעולי בולגריה, אחת מעולי כורדיסטן ו-14 משפחות נוספות שהגיעו ממטולה. למוח’תאר המושבה מונה עזריאל לוי מיוצאי בולגריה שנודע באזור בקשיחותו ובכוחו הפיזי הרב.

    ב-1909 הואשם לוי על ידי כפריים ערבים ברצח אחד מחבריהם שהסתנן ליבנאל לביצוע גניבה חקלאית. מחשש לנקמת דם עזב לוי את הארץ והיגר לבולגריה. גם לאחר שהוברר שהערבי נרצח על רקע סכסוך פנים שבטי, סירבו העות’מאנים לאשר ללוי לחזור והוא נותר בבולגריה. ב-1910 עזבה משפחתו של לוי את יבנאל וחזרה לבולגריה. כעבור מספר חודשים עזבו שאר 9 המשפחות מעולי בולגריה את המושבה. .‏[3].
    ביסוס המושבה

    לאחר מלחמת העולם הראשונה חל פיתוח חקלאי מואץ במושבה, גודלו גידולי שדה, ירקות ופירות וכן נבנו לולים. ב-6 באפריל 1944 נערך במושבה יבנאל, קרב בין חיילים בריטים ובין שני לוחמי לח”י, מנחם לונץ ושבתי דרוקר, שהתבצרו באחד הבתים במושבה וסירבו להיכנע. הקרב נגמר במותם של שני הלוחמים.

  35. מטפסת הרים הגב

    טיילת בעולם?
    בנפאל,יפן,הודו היית?
    איזו שליחות,עבודת קודש עושים אותם שליחים. מקבלים באהבה את כולם,חילוניים,מסוממים. בשבילם כולם יהודים ,בלי הבדל.
    פה בכפר ,כל חילוני חרדי רואה ביהודי דתי משוקץ,כמו מחלה ממארת. אין קבלת השונה כשזה נוגע לאחים מאותה דת. צביעות.
    את ההסטוריה של המושבות הראשונות,כולם מכירים. תמשיך להטיל את פחדיך. ביבניאל חקלאים מכרו לדתיים,בכפר ורדים מוכרים בתים לשכנים כי הם משלמים יותר מהיהודים. תשאלו ברחוב אלה.

  36. ורדיאל הגב

    השם החדש לכפר ורדים יהיה – ורדיאל
    ורדיאל

  37. CAPTCHA הגב

    ע”פ והג’ורה שלה התעוררו לחיים – תגובות 27, 30, 31
    מזהים אותה ממרחקים

  38. אורח הגב

    תרומה למדינה
    בכפר מתגוררות משפחות ערביות חלק מהמשפחות אני מכיר.
    הילדים שלהם משרתים בצבא ועושים שירות לאומי. 2 ההורים עובדים.
    המשפחות האלה הם לא נטל על המדינה. לעומת זה- האם הילדים של המשפחות הדתיות משרתים בצבא ?

  39. ט ה הגב

    בספא לנשים אין בלנית כי אם בליינית
    בלנית

  40. סכנה הגב

    ל 35 “תמימה”
    הייתי בהודו ראיתי את חבד שם. כשחזרתי אחרי טרקים, חברה צעירים שלנו שפגשתי בבית חבד לפני הטרק, היו שם כבר עם כיפה… ונשארו שם לעזור…
    איזו תמימה את! או לא?
    למה את חושבת הם שם? כי הרבי אמר להם להביא את היהדות לכל העולם, ולקרב את היהודים בכל העולם ולהפוך אותם לדתיים בשביל הגאולה.זאת מטרת חבד, ובשביל זה הם מתיישבים במקומות לא דתיים כדי לקרב אנשים ולהפוך אותם לדתיים. ראי מה קרה כאן עם כמה אנשים, וראי מה קרה לחבדניקים בכפר גם כן. מרינובסקי, למשל הוא חוזר בתשובה שעכשיו עושה לנו את מה שעשו לו…

  41. אלי ישי הגב

    אריה דרעי
    מלך המשיח

  42. אינני תמימה הגב

    לתמים מ-40
    ראית את החברה’ הישראלים הצעירים שמגיעים להודו ומאבדים את הצפון? מסתובבים במזרח עם פטריות הזיה ועוד כל מיני עשבים.
    אנשים אבודים,מחליפים שמות מתפללים לכל מיני אלילים.
    רוקדים עד לאיבוד העשתונות לאור הירח. יש הרבה מקרים קשים ולא מדברים על זה. המשפחות הנפגעות עוברות גיהנום. ידוע לכם?
    בזמנו מנוח שמאלץ טיפל בישראלים הללו בהודו.
    יש לנו גם בנים מהכפר שהביאו אותם משם במצב קשה.
    מה עדיף? בית חב”ד שמחבר לשורשים,לעם היהודי. קשה לך לראות בחורים עם סממנים יהודיים בכפר?
    תבין שיש בנים מהכפר שחזרו בתשובה והם יבואו לכפר לבקר את המשפחה אך לעולם לא ישובו לגור במקום חילוני.
    למען נשים דתיות,שומרות מסורת ועוד נשים שכלפי חוץ לא מצהירות אך רוצות מקווה,צריך שיהיה מקווה בישוב בסדר גודל כזה. ביפה נוף מפחה בעלת מקווה פרטי,לנשים שצריכות לטבול בערב שבת,פותחים את המקווה. בשאר ימות השבוע, הנשים יורדות לאחד משלושת המקוואות במעלות.

  43. אני מתגובה 40 אבל אינני תמים, ואת בטח לא הגב

    ל 42 מהתמים מ 40
    2 שאלות לי אלייך:
    הבנים מהכפר שחזרו בתשובה ובאים לבקר את המשפחה ולעולם לא ישובו לגור במקום חילוני. אם כך תסבירי לי יקירתי, מה מחפשים כאן הדתיים והחרדים שהגיעו ל א ח ר ו נ ה לכפר?
    מה מחפשים במקום החילוני גולדפרב ומרינובסקי, הצמד-חמד הנפלא שלנו?
    שאלה שניה:
    איך נשות יפה נוף ומעונה הדתיות מסתדרות? איך הדתיות שלנו מהכפר הסתדרו עד עתה? הכפר קיים כבר למעלה מ 20 שנה.
    ובקשר לתמימות: את ואני יודעים את מטרות בית חבד.
    אז שיעשו מה שהם רוצים אבל לא כאן בכפר.

  44. לא פוחדת הגב

    נגעת במה שנוח לך לויכוח.
    בדקת כוונות של כל משפחה שהגיעה לכפר? בדקת משפחות שהגיעו לישוב כחילונים וכעת הם שומרי תורה ומצוות? תגרש אותם?
    יש קהילה בישוב הזקוקה לשירותי דת,לרב. זה לא אומר שמטרתם להשתלט על כל הישוב,כי זה לא יקרה.
    המנין המשפחתי גדל בישוב,הקים לו בית כנסת ועשה לו רב. יבושם לקהילה ובהצלחה. כל אחד באמונתו ודרכו הייחודית. יש בית כנסת בגנים בשלב ב’,יש בית כנסת גדול ויש של המנין המשפחתי. כל אחד יבחר את בית התפילה שלו במקום שהרוב מדיר עצמו ממקומות אלו.
    האוכלוסיה מגוונת.
    שאלת מדוע באים לגור כאן בני דודנו מהישובים הסמוכים שאנו כיהודים לא יכולים לגור בכפריהם? איזה אוכלוסיה תעדיף?
    ידוע לך שבגליל כבר מזמן הופר האיזון?
    המדינה הולכת לאבד את הצפון ולך חשוב לדעת מה עשו עד היום נשות הכפר שזקוקות למקווה. ראה באחת התגובות רשימה של מקוואות בישובים חילוניים שלא גרמו לישוב לאבד את חילוניותו. אתה שמור על האיזון הפנימי שלך ודי לחרדות!!!!!!!!!!!!!!!

השארת תגובה

Array
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן