סופיה הגיעה לצפון


במרכז הרפואי לגליל החלו לבדוק קורונה במכשיר המזהה קורונה תוך 15 דקות * כרגע 50 מאושפזי קורונה

 

כפרניק WhatsApp-Image-2020-10-20-at-09.16.17-scaled סופיה הגיעה לצפון
מנהלת אגף המעבדות, ד”ר מונה שחאדה, ומרכז תחום סרולוגיה, עאטף גאנם, ליד מכשיר “סופיה” צילום: אלי כהן

 

במרכז הרפואי לגליל בנהריה הוחל שימוש במכשיר ה”סופיה” (Sofia), המאפשר זיהוי של נגיף הקורונה תוך 15 דקות. על קבלת המכשיר ממשרד הבריאות סוכם במהלך ביקורו של הממונה על הקורונה, פרופ’ רוני גמזו, במרכז הרפואי בערב יום הכיפורים.

מנהלת אגף המעבדות, ד”ר מונה שחאדה, מסרה כי מכשיר “סופיה” מזהה את הנגיף בשיטה המבוססת על זיהוי אנטיגני, בדומה לבדיקת היריון, תוך לקיחת מטוש ישירות מהמטופל. השימוש במכשיר מיועד רק עבור מטופלים המגיעים לחדר המיון ואשר סובלים מתסמינים.

ד”ר שחאדה: “מדובר בבדיקה מהירה וזולה, אותה ניתן לבצע ליד מיטת המטופל, מכיוון שהמכשיר קטן ונוח לתפעול. במקרה שתוצאת הבדיקה שלילית, מתבצעת בדיקת PCR לצורך אימות, שתוצאותיה מתקבלות כעבור עד שעה וחצי. בשל מהירות הבדיקה, ניתן לבצע עד 30 בדיקות בשעה ומאות בדיקות מדי יום. באופן טבעי, כאשר תוצאות הבדיקה מתקבלות במהירות, הדבר גורם לגמישות תפעולית, לקבלת החלטה מהירה ולפינוי מהיר של מיטות בחדר המיון”.

מנהל המרכז הרפואי, פרופ’ מסעד ברהום: “המכשיר החדש יביא להפחתת העומס בחדר המיון, יפחית משמעותית חשיפה אפשרית של חולים לצוות מטפל ויקצר את קבלת ההחלטות אם לאשפז את המטופל במחלקת קורונה או לשחררו לביתו”.

יצוין כי עד כה בוצעו באגף המעבדות כ-55 אלף בדיקות קורונה, כמות גבוהה מאוד ביחס למרכז רפואי פריפריאלי.

**

 

בשלוש מחלקות המרכז הרפואי לגליל בנהריה מאושפזים 50 חולים מאומתים. 29 מוגדרים במצב קשה (כולל שמונה מונשמים), 17 במצב בינוני ו-4 במצב קל.

 


השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן