מסתמן: הסוף לטורבינות הרוח

מודי סעד: פג תוקף ההיתרים הזמניים ומועצת ינוח ג'ת מתנגדת להקמת טורבינות רוח * יאסר גדבאן: המתקנים של זודיאק ואנלייט פורקו משטחי כסרא-סמיע


 

השבוע הצטרף מודי סעד, ראש מועצת ינוח-ג’ת, לדרישה החד משמעית של עמיתו יאסר גדבאן מכסרא-סמיע – בבקשה לפירוק כל המתקנים הזמניים של למדידת רוח של חברות זודיאק ואנלייט ולהפסיק כל התקשרות נוספת בנוגע להצבת טורבינות רוח בגליל המערבי.

סעד פנה במכתב לאדריכלית עדי דקלה פרץ, מתכננת מחוז צפון, ובו דרישה חד משמעית “לא לדון ולא לאשר בכלל הקמת טורבינות רוח בתחום שיפוט המועצה המקומית ינוח-ג’ת”. הוא מנמק זאת בהתנגדות החריפה של התושבים, וכן בכך שהחוזים להחכרת קרקע שנחתמו בעבר, אינם יותר בתוקף.

 

כפרניק WhatsApp-Image-2022-08-22-at-15.43.51-scaled מסתמן: הסוף לטורבינות הרוח
מודי סעד למתכננת מחוז צפון: לא לדון ולא לאשר טורבינות רוח בשטח ינוח-ג’ת

 

במקביל, פנה סעד לוועדה המקומית לתכנון ובניה מעלה הגליל בבקשה לפרק את תורן מדידת הרוח שהקימה חברת זודיאק, באופן זמני, בשטח שיפוט המועצה.

 

כפרניק WhatsApp-Image-2022-08-22-at-15.35.17 מסתמן: הסוף לטורבינות הרוח
מודי סעד: לפרק תורן מדידת רוח משטח מועצת ינוח-ג’ת

 

 

כפרניק turbi2 מסתמן: הסוף לטורבינות הרוח
טורבינה סמוך לתפן. הדמיה עינת דקל

 

מהלכים אלו של סעד וגדבאן, כמו גם הודעתה לאחרונה של תמר זנדברג, השרה להגנת הסביבה, כי יש לעצור ולבחון הצבת טורבינות רוח – יתכן וישימו סוף לעוולה המתמשכת של איום על בריאות התושבים, פגיעה אפשרית בנוף ובבעלי הכנף וקושי בטיחותי לכיבוי שריפות.

 

כפרניק turbi6 מסתמן: הסוף לטורבינות הרוח

 



 

זה לא מכבר פנה גם יאסר גדבאן, ראש מועצת כסרא-סמיע לוועדה המקומית מעלה הגליל בדרישה לפרוק המתקנים הזמניים, שאכן סולקו לבסוף מהשטח:

 

כפרניק 9987789-scaled מסתמן: הסוף לטורבינות הרוח
יאסר גדבאן: לסלק את המתקן הזמני משטח כסרא-סמיע

 

 

כפרניק 296122364_1176365216425722_3442693482387246111_n-scaled מסתמן: הסוף לטורבינות הרוח
מפרקים את מתקן מדידת הרוח בשטחי כסרא-סמיע

 

 

כפרניק 296057338_1176364843092426_6437934382814894738_n-scaled מסתמן: הסוף לטורבינות הרוח

 

כך כתב יאסר גדבאן (בעריכה קלה):

תם ונשלם פירוק שתי האנטנות למדידת רוח של היזמים אנלייט וזודיאק עבור הטורבינות. ברוך אתה אדוני אלוהינו מלך העולם שהחיינו וקיימנו והגענו לזמן הזה בפירוק שתי המפלצות מהשטח החקלאי בכיסרא כשלב ראשון לביטול הקמת הטורבינות באזור הכי יפה בעולם. מבקשים להודות לכל מי שעסק ועמל לקידום הפירוק ובעיקר ליו״ר הוועדה שלמה בוחבוט ולכלל נציגי ועתכו״ב מעלה הגליל.

המועצה המקומית וכל בר דעת ימשיכו לעמוד על המשמר בכל האמצעים ומבקשים ודורשים ממוסדות התכנון להקפיא כל התכנון בגין הקמת תחנות הרוח חדשות ובעיקר על אדמות כסרא סמיע והסביבה לאור חוות הדעת האחרונה שהופצה ברבים מטעם כבוד שרת הגנ״ס השרה תמר זנבדרג בגין ההקפאה לחמש שנים, בניגוד למה שלא עשו קודמיה כמו מוביל הפרויקט יובל שטיינץ לשמחתנו פרש מהזירה ושרת הגנ״ס לשעבר גילה גמליאל שלא התאמצה לסייע.

בסוף שוב אנו מבקשים מתושבי כסרא סמיע והאזור לא לשתף פעולה עם נציגי החברות ״אנלייט וזוידאק ושלא יפתו אותכם בהצעת סכומי כסף כפי שנעשה לאחרונה.

ממליץ לפנות תשומת ליבכם לאירוע שריפת כנפי הטורבינות בחו״ל כתוצאה מברק. בנוסף לנזקים הרבים שמכירים. הלחימה והשמירה על האדמות והבריאות של התושבים הרבה יותר טובה מפיתוי הכסף.

 

 

כפרניק 444655788866 מסתמן: הסוף לטורבינות הרוח
מפת טורבינות הרוח המתוכננות בגליל המערבי

 

 




4 תגובות

  1. הלל הגב

    לאחר 5 שנים של מאבק התושבים נגד התכניות להקמת טורבינות הרוח בגליל
    המערבי אכן מסתמן סוף לסאגה האווילית הזו…הוכחנו שאין רוח אפקטיבית באזורנו ולכן אין כלל היתכנות כלכלית לפרויקט. .הוכחנו שיש סכנה בריאותית אמיתית לתושבים לטבע ולנוף !! מקווים לשמוע בקרוב מהוועדה המחוזית על ביטול התכניות על אדמות הדרוזים שכנינו בכסרא ובינוח!

  2. אור מרוני הגב

    חדשות מעולות. מאבק אזרחי שצלח.

  3. אנונימית הגב

    יופי!

  4. שלמה הגב

    לא הצלחתי להבין, מתבכיינים על התחממות גלובלית, אך את האמצעי היעיל ביותר ליצור חשמל מאנרגיה מתחדשת קוטלים.
    רק לידיעה: יצור חשמל ע”י שריפת פחם פולט ק”ג שלם של פחמן דו חמצני לסביבה על כל קוו”ט שעה אנרגיה
    שריפת גז פולטת 300 גרם בהתאמה, פנל סולרי אחראי ל-50 גרם פליטה. אנרגיה גרעינית, 12 גרם, ואנרגית רוח 11 גרם.
    כרגיל בעיני: רוצים לקבל, אך לא מוכנים לשלם. או טוב יותר מזה, “שמישהוא אחר ישלם”.

השארת תגובה

Array
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן