לא יוקמו הטורבינות ברמת תפן!

הועדה המחוזית צפון: הטורבינות יהוו נטע זר ובולט במרחב וייצרו רעש ויזואלי בלתי הפיך


 

הלל גלזמן

 

לאחר שש שנים של מאבק עיקש נגד הקמת טורבינות רוח על האדמות הפרטיות של הדרוזים תושבי כיסרא-סמיע וינוח-ג’ת – החליטה הוועדה המחוזית צפון ביום 22.3.2023 לקבל את המלצת החוקרת מרים ארז, ולבטל לחלוטין שתיים מתוך שלוש התכניות להקמת טורבינות ברמת תפן.

בין היתר קבעה ארז כי “הטורבינות יהוו נטע זר ובולט במרחב וייצרו רעש ויזואלי בלתי הפיך”.

 

כפרניק turbi2-527x1024 לא יוקמו הטורבינות ברמת תפן!
הדמיה של טורבינות הרוח. ארכיון

 

מדובר בתשע טורבינות ענקיות שבוטלו מתוך 11 שאושרו להקמה. בעבר נאמר על ידי גורמים בועדה המחוזית שגורלן של שתי הטורבינות שבתוכנית על השטחים החקלאיים שבין ינוח לכפר ורדים יהיה דומה להחלטה שתתקבל לגבי תשע הטורבינות שבמרחב כסרא – תפן – לפידות – משגב.

 

 

כפרניק turbi לא יוקמו הטורבינות ברמת תפן!

 

 

בכפר ורדים הוקם צוות מתנדבים שהוביל את ההתנגדות לטורבינות ליד כפר ורדים בשיתוף עם תושבי ינוח וכיסרא ותושבי יישובי משגב הקרובים לתפן וכן לפידות. צוות זה עמל כאמור שש שנים בהכנת מאות התנגדויות שהוגשו לוועדה המחוזית וזאת בתיאום ובעידוד ראשי מועצת כפר ורדים סיון יחיאלי ואיל שמואלי וכן ראשי המועצות ינוח-ג’ת וכסרא-סמיע מודי סעד ויאסר גדבאן, ראשת מועצת תפן סיגל שאלתיאל הלוי וראש מועצה אזורית משגב דני עברי.

 



 

 

על מנת לבסס ולחזק את ההתנגדויות בועדה המחוזית המתנגדים הסתייעו בעורכי דין בהם: עו”ד תומר מירז, עו”ד רשף חן ועו”ד גיל דרור. לצוות כפר ורדים סייע בהתנדבות תושב הכפר עו”ד בוב חן.

 

כפרניק turbi6 לא יוקמו הטורבינות ברמת תפן!

 

כפרניק 77866600000-scaled לא יוקמו הטורבינות ברמת תפן!

 

בשמי ובשם חברי לצוות כפר ורדים אני מבקש להודות לכל השותפים לדרך על המאמץ והנחישות להשיג את מטרת ביטול תכניות הטורבינות באזורנו למען בריאותנו ולמען שמירת ערכי הטבע והנוף המייחדים את אזורנו.

להלן פרוטוקול הועדה המחוזית לפיו שתי תכניות הטורבינות שליד כסרא תפן לפידות מבוטלות.

 

 

כפרניק TUR55-scaled לא יוקמו הטורבינות ברמת תפן!
הועדה המחוזית לתכנון ובניה מחוז צפון: לדחות הקמת טורבינות בגליל המערבי

 

 

 

כפרניק TUR666-scaled לא יוקמו הטורבינות ברמת תפן!

 

 

 




2 תגובות

  1. אור מרוני הגב

    גאה בכל הלוחמים לשימור הסביבה ובך הלל יקירי, חבר נפלא שלי ולוחם.

  2. גרינפלד מאיר הגב

    הוגשו לתוכניות שבין כפר ורדים לתפן על אדמות יאנוח ג׳ת 500 התנגדויות שביניהם התנגדויות בזק ונתיבי ישראל. בעקבות מכתבים שנשלחו למהנדס הוועדה האזורית לתכנון ובניה טענה בזק ש תוכניות ישבשו תקשורת בכל איזור התעשיה בתפן. נתיהי ישראל הביעו חשש לנפילת חלקים מהאנטנות על כביש 854.

השארת תגובה

Array
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן