ח”כ ניר ברקת בכפר ורדים


עד כה: 200 מתפקדי ליכוד בכפר ורדים * ברקת: תומך בהטבות המס, חוזקת הגליל המערבי בתעשיית מתכת מתוחכמת, בתיירות ובחקלאות

 

שי זלצר

 

כפרניק WhatsApp-Image-2020-11-19-at-19.28.00-scaled ח"כ ניר ברקת בכפר ורדים
מימין: שי זלצר, ניר ברקת, אייל שמואלי ותומר גאון

 

בשבוע שעבר התכנסה קבוצת פעילי ליכוד תושבי מעלות במאר”ג בכפר ורדים לפגישה עם ח”כ ניר ברקת (ליכוד). את הפגישה יזם ליאור לסרי (יו”ר סניף מעלות-כפר ורדים) שגם הזמין למפגש את ראש המועצה שבשרשור הזמין את כותב שורות אלו ואת תומר גאון, תושבי הכפר.

המפגש נערך בכפר ורדים בעקבות התפקדותם של מעל 200 מתושבי הכפר לתנועת הליכוד, כחלק מיוזמה לחזק את מעמדו של כפר ורדים בליכוד ואיתו את עוצמתו של סניף מעלות לו אנו משתייכים.

לסרי בירך את ח”כ ברקת והזכיר את התחייבותם ותמיכתם של פעילי הליכוד במעלות בברקת בפריימריס האחרונים שנערכו. לדברי לסרי, כ-160 מתפקדי ליכוד שנתנו את קולם לברקת, חיזקו את מעמדו ומיקומו ברשימת הליכוד. עוד הרחיב לסרי, לגבי חשיבותו של כפר ורדים לשגשוג הגליל והפיכתו למקום אטרקטיבי שימשוך אוכלוסייה איכותית. ה”קטר המושך את הרכבת”, לדברי לסרי.

בסבב שנערך בין הנוכחים הועלו בפני ח”כ ברקת הצעות ובקשות שונות לקידום מיזמים לפיתוח הגליל והפריפריה. ראש המועצה, אייל שמואלי, קרא להסיר את המילה “פריפריה” מהלקסיקון. השימוש בה, כך אמר, מנציח את המצב העגום שבו נמצאים ישובים המרוחקים ממרכז הארץ. ראש המועצה הדגיש את החשיבות של הארכת הוראת השעה בעניין הטבות המס לתושבי הכפר כמו גם ליתר הישובים בגליל המערבי. הוא חיזק ודרש שהכנסת תחליף את הוראת השעה ובהליך חקיקה תסדיר את נושא ההטבות והתמריצים ללא מגבלת זמן. זהו צו השעה ויותר מכך יש בכך חשיבות אסטרטגית למדינת ישראל.

בתגובה לדברים, אישר ח”כ ברקת כי בישיבת ועדת הכספים שנועדה ליום שני האחרון תאושר הבקשה להארכת הוראת השעה (כך גם אכן קרה ש.ז.). “הפוליטיקאים תמימי דעים לגבי חשיבות הטבות המס והצדק שבהענקתן. קיימת בעיה משפטית אבל יימצא לה פתרון. לא יכול להיות שבגלל שנגררנו לשלוש מערכות בחירות והליכי החקיקה התעכבו, תושבי כפר ורדים ישלמו את המחיר”, אמר ברקת. יש חשיבות רבה לעידוד פיזור האוכלוסייה ובתוך כך מעבר והשארת אוכלוסיות חזקות בגליל.

ח”כ ברקת הודה לפעילים על תמיכתם בו. הוא ציין את החשיבות הרבה שיש להתפקדות ואת מחויבותו לפעול לפיתוח כל חלקי ארץ ישראל.

בנוגע לקורונה ולכלכלה והקשר ביניהן, הביע ח”כ ברקת את חוסר שביעות רצונו מהתנהלות הממשלה בעניין. ברקת הציג מודל חדש ומשולב למאבק בקורונה, בבסיסו שמירה על אוכלוסייה בסיכון והעברת סמכויות לשלטון המקומי, במקביל להקפדה ואכיפה על הוראות “התו הסגול”. מודל זה, לדבריו, יאפשר להחזיר את המשק ואת מערכת החינוך לפעילות מלאה, ובכך להימנע מסגר שלישי. הוא סיפר על הצלחתו כראש העיר ירושלים לאחד תחת ניהולו את כל חברי מועצת העיר לקואליציה רחבה ובהמשך על העברת סמכויות לראשי השכונות בעיר כמכפיל כוח לקידום יוזמות כלכליות וחברתיות.

לשאלות בעניין תכניותיו לפיתוח הגליל ובאופן ספציפי לגבי האפשרויות של העברת תעשיות היי טק לגליל וכן בנושא תעסוקה – השיב ברקת כי מתוך מודל כלכלי שבנה בעזרתו של הכלכלן האמריקאי מייקל פורטר מאוניברסיטת הארוורד בבוסטון, עולה כי יש לאתר חוזקות ייחודיות של כל אזור ואזור ולחזק אותן כדי לבצר את היתרון היחסי של האזור. במקרה של הגליל המערבי מדובר בעיקר בתעשיית מתכת מתוחכמת ומורכבת, בתיירות ובחקלאות.

בראיון לגלובס אמר ברקת כי לגבי הגליל והגולן, התוכנית שמה דגש על טכנולוגיות לעולם החקלאות (אגריטק), פודטק ותחום התוכנה וההנדסה. זאת, במקביל לתיירות ותעשיית ה-Wellness. התוכנית כוללת מאמצים להגדיל את היקף התיירות בפריפריה, בהתאם לאופי האזורי.

במקביל, הממשלה מצידה צריכה לפעול לכך שהשירותים הניתנים לתושבים בחבלי הארץ המרוחקים לא יפלו מאלו להם זוכים התושבים המתגוררים במרכז הארץ.

הביקור הזה ואלו שיבואו בעקבותיו מדגישים את החשיבות הרבה של ההתפקדות לליכוד ואני חוזר וקורא לתושבי הכפר לקחת חלק פעיל בזירה הדמוקרטית, להתפקד ולהשפיע.

 


3 תגובות

  1. אבי הגב

    ברקת חושב בעיקר על ברקת . כירושלמי לשעבר ( מגדיר את עצמי פליט ) אני ממש לא התפעלתי מכישוריו כראש העיריה. כמו כל פוליטיקאי מצוי- הוא מכר את החילונים לחרדים.

  2. אמא הגב

    לכל המתפעלים מניר ברקת, אני מבקשת להזכיר, כי הוא קדם את ההדתה בירושלים והדרת הנשים בעת שכהן כראש עירית ירושלים.

  3. יהודית הגב

    מברכים כל חבר כנסת שמגיע אלינו ובמיוחד לשתף פעולה

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן