החשד: שני מיליארד ב”שחור”

11 כתבי אישום כנגד חברי ארגון אבו לטיף * הנאשמים מכפר ורדים, פקיעין, מג'אר, ראמה, עילבון ורמת גן * המשטרה: מי שנסחט ואוים מוזמן להתלונן


 

המשטרה מסרה השבוע כי בתום חקירה מקיפה של חוקרי כוח המשימה של מחוז צפון בפרשת “המיליארד השחור” כנגד חברי ארגון “אבו לטיף” – הוגשו כתבי אישום בבית המשפט המחוזי בתל אביב כנגד 11 מבכירי הארגון: נידאל אבו לטיף מכפר ורדים, חאלד אבו לטיף מראמה, פריד מח’ול מפקיעין, ניזאר ערטול, שריף ערטול, חאלד אסלן, שאדי ערטול, פאדי ערטול, מכרם טנוס (ממג’אר), ואסים ארטול (עילבון) וכפיר לביא מרמת גן.

העבירות, בין היתר: ניהול וחברות בארגון פשע, הלבנת הון, סחיטה באיומים.

 

כפרניק ABUL1-scaled החשד: שני מיליארד ב"שחור"
מכוניות הפאר שנתפסו על ידי המשטרה

 

 

כפרניק ABUL4-scaled החשד: שני מיליארד ב"שחור"
ארגזי התיקים בפרשת המיליארד השחור של אבו לטיף

 

בהודעת המשטרה נאמר עוד, כי החשודים נעצרו לפני כשישה שבועות בפשיטת ענק של המשטרה לאחר שגויס עד מדינה כנגד המעורבים. עד היום נתפסו כסף ורכוש בשווי של מעל 100 מיליון ₪,  אשר מנוהל על-ידי אפוטרופוס הכללי.

 

כפרניק ABUL5-scaled החשד: שני מיליארד ב"שחור"
מכוניות יוקרה שהמשטרה תפסה וחילטה

 

עוד נאמר, כי התקדמות החקירה – בהשתתפות חוקרי רשות המיסים, הרשות לאיסור הלבנת הון בליווי פרקליטות המדינה וחוקרי להב 433 (אכ״ל צפון) – מעלה חשד, שבמסגרת פעילות הארגון שפיצוחו על ידי המשטרה זכה לכינוי “המיליארד השחור” לא דווחו הכנסות בסך מצטבר של כשני מיליארד שקלים ולא “רק” מיליארד אחד כפי שחשדו עד כה. הצ׳אנג׳ים באמצעותם בוצעו הלבנות הון נסגרו.



 

 

עד כה במסגרת הפרשה הוגשו שמונה-עשר כתבי אישום וחמישה-עשר בקשות למעצר עד תום ההליכים של החשודים.

משטרת ישראל קוראת לכל מי שנסחט או משלם כספים מבלי לקבל שירות או נפגע מארגון אבו לטיף ועד היום חשש לשתף פעולה עם המשטרה, לא להיכנע ולהגיע ליחידה המרכזית של מחוז צפון או לתחנת המשטרה הקרובה לבתיהם.

 

 

מהמשטרה נמסר עוד, כי יחד עם הפרקליטות רשות המיסים הרשות להלבנת הון ושאר הגורמים האזרחים הרלבנטיים, יילחמו בנחישות לחקירה ומיצוי הדין עם הגורמים העבריינים, על מנת לחזק את תחושת הביטחון בקרב הציבור ולמנוע את הפגיעה באזרחים הנורמטיביים ובכלכלת המדינה.

 

כפרניק ABUL2-scaled החשד: שני מיליארד ב"שחור"

 

בכתב האישום מתואר, בין היתר, פרשה של סחיטה מא’ בעלים של מעבדת שיניים במעלות, שבהמשך עברה לנהריה. על פי המתואר, “הסחיטה של א’ על ידי הארגון נמשכה כשנתיים וחצי, וההכנסות מהסחיטה נחלקו בין חברי הארגון השונים. סך כספי הסחיטה שנלקחו מא’ ע”י הארגון בשנים 2019-2021 עומד על סכום של לפחות 4,265,574”.

 

צילומים: משטרת ישראל

 




2 תגובות

  1. מנש הגב

    עכשיו אפשר וצריך להפעיל לחץ והפגנות ליד הבית של העבריין, כדי שמשפחתו תצא צפה בהקדם.

  2. הלוואי ויחרימו את הבית הגב

    מקווה שרשות המיסים תחרים את הבית ותמכור אותו ליהודי.

השארת תגובה

Array
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן