דואגים לגננות, מנהלת סיעוד וחיסונים


שירותי בריאות כללית: מתחמי בדיקת קורונה לגננות, ניהל ח’טיב מנהלת הסיעוד במחוז חיפה וגליל מערבי ומבצע חיסוני שפעת לילדים

 

משירותי בריאות כללית במחוז חיפה וגליל מערבי, נמסר כי עמדות הבידוק של כללית בחיפה, נהריה, הקריות וכרמיאל – הוחל בביצוע בדיקות קורונה לגננות, ללא צורך בהפניה.

 

כפרניק 2243345-scaled דואגים לגננות, מנהלת סיעוד וחיסונים
בדיקת קורונה לגננות, שירותי בריאות כללית

כללית דאגה בהערכות מהירה לביצוע יעיל וזמין, כאשר רק ביום שישי (16/10/2020), מיד לאחר שערב קודם התקבלה ההחלטה על חזרה לגנים, נבדקו 170 גננות מרחבי המחוז חיפה. שירות הבדיקות בעמדות כללית נמשך בהתאם לצורך.

היתרון בעמדות הבידוק של כללית, בכך שהמטושים עם הדגימה מועברים למעבדת הקורונה המחוזית בנשר, שם מתבצעות הבדיקות במהירות מיטבית ובלוח זמנים מזורז. כל מי שנבדקה ביום שישי קיבלה תשובה עוד לפני יום ראשון וידעה אם היא יכולה להיפגש עם ילדי הגן שלה.

 

**

 

 

ניהל ח’טיב מונתה כמנהלת הסיעוד של היחידה להמשך טיפול ומעקב והוספיס בית של כללית במחוז חיפה וגליל מערבי.

 

כפרניק 22178909-scaled דואגים לגננות, מנהלת סיעוד וחיסונים
ניהל ח’טיב מנהלת הסיעוד כללית במחוז חיפה וגליל מערבי.

 

 

ח’טיב היא מנהלת הסיעוד החדשה ביחידה להמשך טיפול ומעקב של כללית במחוז חיפה וגליל מערבי, הגדול בארץ. במסגרת היחידה, מציעה כללית שירות ייחודי וחשוב שמאפשר לאנשים חולים מאד כולל מונשמים, חולי ניוון שרירים, חולים מורכבים וכאלה הזקוקים להוספיס וטיפול תומך, להמשיך ולשהות בביתם כשהם מלווים על ידי צוות רב מקצועי מיומן של כללית, במקום אשפוז ממושך, לעיתים משך שנים, במוסדות ובבתי חולים. היחידה גם מעניקה שירות שיקום ביתי אינטנסיבי המהווה חלופת שיקום מוסדי.

ניהל שעמדה בהצלחה במרכז לתפקיד הינה בעלת תואר ראשון בסיעוד ותואר שני בניהול מערכות בריאות, מדריכה קלינית ובוגרת קורס בנפרולוגיה וטיפול בפצעים קשיי ריפוי.

החלה את דרכה המקצועית בבית חולים איכילוב, שם למדה סיעוד ומיד לאחר מכן היא החלה כאחות במחלקת ילדים בביה”ח. בהמשך, עבדה במחלקת ניתוחי לב, ברמב”ם ומאז שנת 2010 השתלבה כאחות בקהילה במסגרת כללית – מחוז חיפה וג”מ. תחילה כאחות במרפאת כפר יאסיף והמרפאה הנפרולוגית בג׳וליס. בהמשך, מונתה כרכזת נפרולוגיה מונעת במחוז והוכיחה יכולות ויוזמה כאשר הובילה בהצלחה את פרויקט נפרולוגיה מונעת.

לאחר מכן, מונתה גם כמנהלת הסיעוד במרפאת כללית יוספטל נהריה שעם השתלבותה בצוות רשמה הישגים מרשימים במדדי איכות רפואית ובשביעות רצון מטופלים.

לפני כשנתיים החלה לרכז ברמה מחוזית את הסיעוד בתחום פצעים וסטומה, תוך גיבוש מהלכים לשיפור רצף הטיפול ושחרור מתוכנן מבתי חולים כרמל ורמב”ם לקהילה שהובילו להפחתה בסיבוכים באשפוזים חוזרים.

היחידה להמשך טיפול של כללית מבוססת על צוות רב מקצועי ורב תחומי הכולל רופאים, אחיות, עובדות סוציאליות, פיזיותרפיסטים, מרפאים בעיסוק, דיאטניות, קלינאי תקשורת ועובדי מנהל. במטרה לתת מעטפת של טיפול כוללני בחולים מורכבים קשים, מונשמים וסופניים בביתם. צוות היחידה מהווה גם גורם מייעץ לצוותי המרפאות הראשוניות באשר לטיפול בחולים מורכבים עם עומס תחלואה שזקוקים להתערבות אינטינסיבי.

במסגרת היחידה מטופלים כ-500 חולים הנמצאים במסגרת אשפוז בית ממושך, כ-1,000 איש עוברים במסגרתה שיקום בית ול-550 מטופלים קוצר משך השהות באשפוז לאחר שהועברו לאשפוז בבית לשם קבלת המשך טיפול אנטיביוטי בקהילה בליווי צוות היחידה.

צוות האחיות הגרעיני ביחידה שבניהולה של ניהל, כולל  9 אחיות ואחים  מיומנים, 2 מהם בעלי מומחיות קלינית וכולם בוגרי קורסים על בסיסיים רלוונטיים לתחומי הליבה של היחידה, כך שביכולתם  לתת מענה סיעודי מקצועי למטופלים מורכבים. כן כולל הצוות הסיעוד ביחידה 96 אחיות ואחים שמטפלים ישירות במטופלים, בביקורים תכופים בבתיהם.

ניהל, בת 36 נשואה, אמא לשלושה ילדים, מתגוררת בכפר שעב, התחביב שלה הוא הרמת משקולות BODY PUMP וריצה: “הזמן שאני מקדישה לספורט הוא הזמן בו אני אוגרת כוחות כדי להתמודד עם לחצי העבודה הנפשיים והפיזיים. אני רואה דמיון בין עולם הניהול ועולם אימוני הרמת משקולות: מנהל מגדל שרירי הניהול שלו בדיוק כמו שמגדלים שרירים בחדר כושר.

“להיות אחות ביחידה לטיפולי בית זו זכות גדולה להכיר את המטופל כאדם עם עבר, להרגיע את בני המשפחה המפוחדים ולסייע ככל הניתן.

“כאשר אני נכנסת לביקור בית לטיפול בתינוק מונשם אני מגלה את עוצמתה של היחידה לטיפול בית ללוות זוג צעיר שזה עתה קיבל את הבשורה המרה מכל לחזק אותם, לתמוך להדריך וללמד צעד אחר צעד  על מנת לאפשר להם לטפל בילדם”.

 

**

 

כללית במחוז חיפה וגליל מערבי הצטיידה בעשרות מנות חיסוני שפעת לילדים בשאיפה (פלומיסט) והחלה במבצע חיסוני ילדים, שחשיבותו הוכפלה עבורם ועבור המבוגרים בתקופת הקורונה. החיסון ניתן בחינם ובכל מחלקות הילדים במרפאות כללית ברחבי המחוז.

 

כפרניק 2232556-scaled דואגים לגננות, מנהלת סיעוד וחיסונים
חיסון פלומיסט בכללית

 

“מתן חיסוני שפעת לילדים חשוב מאד לבריאותם”, מציין ד”ר פרח חנא – מומחה למחלות זיהומיות במרכז בריאות הילד נהריה של כללית במחוז.

תינוקות וילדים צעירים נוטים לפתח סיבוכים קשים לשפעת וכתוצאה מכך להזדקק לטיפול אנטיביוטי ואף להגיע לאשפוז, שלא לדבר על תוצאות חמורות יותר. הוכח, מדגישים מומחי כללית, כי חיסון מפחית בעשרות אחוזים את התחלואה בילדים ואת האשפוזים בעקבותיה. כמו כן, לחיסון הילד חשיבות רבה בהגנה על בריאות הסביבה ובמניעת מעגל הדבקויות בקרב המבוגרים – צוות מטפל, הורים, סבים וסבתות שהם בדרך כלל בקבוצת סיכון בשל גילם. מניעת ההדבקות מונעת גם הפסד ימי לימוד, נזק כלכלי להורים ואובדן ימי עבודה לכך משמעות יתרה בתקופה כה רגישה מבחינה כלכלית ותעסוקתית.

השנה, בשל הצירוף של שפעת ומחלות חורף נוספות עם מגיפת הקורונה, לכיסוי החיסוני של הילדים רבה עוד יותר כי שילוב של שתי המחלות עלול להיות קטלני. על רקע מצב זה, הוחלט בכללית הוחלט להגביר את ההענות לקבלת החיסון על ידי הצטיידות בכמות גדולה של חיסוני פלומיסט בשאיפה שיתרונם בכך שאינם כרוכים בזריקה ולכן יש סיכוי להיענות טובה יותר מצד ההורים והילדים. כמו כן, חיסונים אלה מתאימים למרבית האנשים בגילאי שנתיים עד 49, כך שגם בתקופה זו, בה בשל החשש למחסור בחיסונים הוחלט שהחיסון ינתן רק למי שזומן כי נמצא בקבוצת סיכון גבוהה, מהווים חיסוני הפלומיסט אפשרות לתת חיסון למי שאינו כלול בקבוצות אלו. על פי נתונים מאירופה, החיסון בפלומיסט הביא לשיפור משמעותי בהיענות לחיסיון והעלה משמעותית את שיעור הילדים המתחסנים כנגד שפעת, כשהתוצה המבורכת היא ירידה בפניות לרופאים, הפחתה באשפוזים והשפעת חיסון עדר גם על האוכלוסייה הבוגרת. החשיבות שבחיסון ילדים כחלק מריסון  התפרצות שפעת היא אדירה, וזאת  במיוחד בעונה בה חוששים מתחלואה צולבת עם קורונה.

יש לציין, מדגיש ד”ר פרח, כי החיסון אינו מתאים לסובלים ממחלות דרכי נשימה חסימתית (כגון, אסתמה) ולסובלים ממחלות הפוגעות במערכת החיסונית או החיים בסביבתם הקרובה של חולים אלה, כמו כן אינו מתאים למי שיש לו שתל שבלולי באוזן או דליפה של נוזל חוט שדרה, פגיעה ביכולת של מערכת הנשימה להתמודד עם הפרשות.

בנוסף, לדחות את מתן החיסון לילדים עם נזלת קשה רק לאחר שיחלימו.

רות ברוך, מנהלת הסיעוד של כללית במחוז מסרה כי מיד עם קבלת מלאי חיסונים, שיגרה כללית הודעות להורי הילדים בקריאה לבוא ולחסן את ילדיהם. במקביל, מוזמנים גם הורים לתינוקות מגיל חצי שנה (רק אז מתחילים לחסן) ועד שנתיים ולילדים שמנועים רפואית מקבלת החיסון בשאיפה, לבוא ולקבל חיסון מותאם בעבורם שניתן בשתי מנות.

לשם מבצע חיסוני השפעת תגברה כללית את הצוות, במטרה לאפשר מתן החיסונים במהירות האפשרית וללא התקהלויות. “אני קוראת למי שבריאות ילדו והוריו חשובים להזדרז ולהביא אל ילדיו לחיסון שהשנה יותר מתמיד עשוי להציל חיים.”

 

צילומים: כללית שירותי בריאות

(כתבה פרסומית)


תגובה אחת

  1. אנה הגב

    ניהל חטיב אינה מנהלת הסעוד במחוז חיפה וגמ
    אלא מנהלת היחידה להמשך טיפול

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן