נטיעות, צילום והמאבק על הגולדן


אייל שמואלי: 600 ארזים מקק”ל, ציוד צילום לאמירים ותכנית הבינוי בגולדן וילג’ * יוסף עודה: נגיש תביעות לקבלת פיצויים

 

כפרניק WhatsApp-Image-2020-01-16-at-16.56.394-scaled נטיעות, צילום והמאבק על הגולדן
מליאת מ.מ. כפר ורידם

 

במליאת מועצה מקומית כפר ורדים שנערכה בשבוע שעבר מסר ראש המועצה אייל שמואלי מספר הודעות:

 

לאחרונה נערך בכפר ורדים ביקור של ירון אוחיון, מנכ”ל הקרן הקיימת לישראל, ואנשי הצוות הבכיר של קק”ל. במסגרת זו הוצג מצב האורנים הנטועים בכפר שהם הנם בני 30-40 שנה ולקראת סיום חייהם. בכך הם גם מהווים סכנת קריסה. סוכם כי מ.מ. כפר ורדים תקבל מקק”ל 600 עצי ארז בריאים ומפותחים (לא העתקות) בגובה של כמטר וחצי. בשלב ראשו תתבצע נטיעה בט”ו בשבט הקרוב בחורשת בר-בת (לצורך כך גם אושר תקציב למערכת השקיה) – ובהמשך יינטעו בכפר עוד מאות עצי ארז. שמואלי הודה לדני עטר יו”ר קק”ל ולאוחיון המנכ”ל.

שמואלי גם השתתף לאחרונה בהנחת אבן פינה לרחבה במרכז הרפואי לגליל בנהריה – בהשתתפות קק”ל.

 

כפרניק WhatsApp-Image-2020-01-17-at-08.08.58-scaled נטיעות, צילום והמאבק על הגולדן
ביקור ירון אוחיון מנכ”ל קק”ל בכפר ורדים

 

**

 

במסגרת סגירת מוזאון הצילום (שהיה בתל חי ועבר לתפן) – החליטה הנהלת המוזאון לתרום חלק נכבד מהציוד למגמת האמנות והצילום באמירים. מדובר בציוד שווה ערך לכ-550 אש”ח: כחמישים מצלמות, חלקן עתיקות מהמאה ה-19 ועד ימינו. כן התקבלו מתקני תאורה ומחשבים משומשים. המצלמות יוצגו בתערוכה באמירים וציוד התאורה ישמש את התלמידים. שמואלי הודה לרותי אופק, מנהלת המוזאון.

הערת מערכת כפרניק: אמנם טרם התקבלה “הודעה רשמית” על סגירת מוזאון תפן, אולם כפי שהתפרסם כבר בעיתון “א-לה כפר” וכן מדברי אנשים המעורים בנושא, בשבת 18/1/2020 הפתיחה של התערוכות האחרונות במוזאון: האמנים אמון יריב ורותי הלביץ כהן. התערוכות ינעלו בסוף חודש מרץ 2020 – וכפי הנראה אלו האחרונות שיוצגו בגלריה שתיסגר.

 

כפרניק 8888865768-scaled נטיעות, צילום והמאבק על הגולדן
פתיחת תערוכות. מימין: רותי הלביץ כהן, רותי אופק ואמון יריב. צילום: מוזאון תפן

 

ככל הידוע גם מוזאון המכוניות בתפן כבר נסגר והמכוניות מוצאות ממנו. כן נסגר “מוזיאון התעשיה” – שכל המוצגים בו היו בבעלות חברת ישקר והוחזרו לכור מחצבתן. בגן התעשיה בתפן, בניהולו של אריה דהן, יתפנו חללים למפעלים ומיזמים חדשים.

מוזאון מורשת הייקים יישאר לפי שעה פתוח וכן גן הפסלים.

“חוק המוזאונים” מחייב את המוזאון להעביר “יצירות בבעלות המוזאון” (להבדיל מ”מושאלות”) – למוזאונים אחרים על פי בחירה והסכמה. ככל הידוע, מתנהל משא ומתן להעברת היצירות שהיו בבעלות מוזאון תפן.

 

**

 

שמואלי דיווח כי עו”ד יוסף עודה, יזם הגולדן וילג’, העביר לוועדה המקומית לתכנון ובניה בקשה להכשרת בינוי בדיעבד על פי תכניות מ-2018.

בבירור שערכנו נמצא כי מדובר, בין היתר, על בניית 5 קומות בבניין C  שהיה לו היתר ל-3 קומות בלבד. יש לציין כי הבניה היתה במסגרת התכנית (אך ללא היתר) – והמועצה תבחן עמדתה בוועדה תחת השיקולים המנחים של רצף שלטוני ושל המדיניות הקבועה שלא לאפשר הקלות בניה. הדיון בוועדה יערך ב-27/1/2020.

*

כפרניק WhatsApp-Image-2019-11-23-at-20.16.19-scaled נטיעות, צילום והמאבק על הגולדן
יוסף עודה: אדרוש פיצוי מהמתנגדים לתכנית הגולדן וילג’

 

במענה לשאלת כפרניק על הגשת התכנית, שלח היזם, יוסף עודה, את תגובתו:

הגשנו תכנית בינוי חדשה משנת 2019 כדי לשפר את השירותים הניתנים לתושבי השכונה והוספנו מבנה מרכזי שיכלול לובי, קפיטריה ומסעדה לרווחת הדיירים, כמוכן בקשנו להוסיף בריכת שחיה מחוממת הכוללת ספא וחמאם תורכי.

משום מה התעוררה התנגדות שהוביל דייר אחד מהשכונה אשר הצליח לגייס עוד 4 דיירים נוספים שהתנגדו לתכנית. יצוין כי 59 דיירים תמכו בתכנית וחתמו על מכתב תמיכה.

למרות התמיכה הרחבה התעלם ראש המועצה מכל התומכים והחליט לתמוך בעמדת קומץ המתנגדים בהובלתו של  אותו דייר שבמקרה הוא חותנו של עו”ד עופר כהן המסוכסך עם היזם בשל עניינים עסקיים. החברה החליטה בשל כך להגיש תכניות להיתר בהסתמך על התכנית המאושרת משנת 2018.

אולם גם אז, ולמרות שהתכנית מתאימה למצב המאושר, החליט אותו דייר להמשיך את רדיפת החברה היזמית ושכר שירותים של מהנדסים ועורכי דין והגיע מספר פעמים לוועדה כדי לחפש על מה להגיש התנגדות.

למרות עמדתו החליטה הועדה לתכנון ובניה לאשר את התכנית בהחלטה מיום 2 בינואר 2020. אז פנה אותו דייר שוב למועצה שהגישה בקשה לוועדה לעריכת דיון חוזר באישור שניתן לחברה.

המדובר בסכסוך אישי עם משפחתו של הדייר שמצליח בינתיים לגייס קומץ של דיירים סביבו וכן לגייס את המועצה למסע הרדיפה של החברה היזמית.

לבסוף אנו בטוחים שהתכניות יאושרו ואז תפעל החברה להגשת תביעות לקבלת פיצוי מתאים הן מהמתנגדים והן מהמועצה. חבל שהמועצה והעומד בראשה החליטו להתנכל לפרויקט כזה חיוני לישוב ולאזור במקום לבחור בשיתוף פעולה לטובת הגיל השלישי. ימים יעידו שהחברה מעוניינת בהקמת פרויקט לתפארת למרות כל המכשולים שבדרך.

*

בעניין זה הגיבה המועצה כי הגשת תכניות בניה ובקשת היתרים מוגשות לוועדה המרחבית לתכנון ובניה ועל כן יש לפנות אליה.

*

עופר כהן: חבל שעו”ד עודה משרבב את שמי לסיפור הזה  וטוען כאילו יש בינינו סכסוך עסקי. אין לי שום סכסוך עסקי עם עודה והניסיון שלו להלך עלי אימים (כמו על תושבים אחרים בכפר) בעקבות שרבוב שמי לסיפור, לא יצלח. ייצגתי קבוצה של דיירים שרכשו דירה בפרויקט הגולדן וילג’  מול היזם וסיימתי לייצג אותם לאחר שהתקבל טופס 4 לבתים שרכשו (לפני מספר שנים).

הסכסוך שיש לעו”ד עודה עם חמי  ודיירים אחרים במתחם הגולדן וילג’, לא קשור אלי או לחברות שלי במועצה, והוא נובע בעיקר מכך שהיזם לא עמד בהתחייבויות חוזיות שלו עם הדיירים, ליקויי בנייה רבים וכרסום בשטחים הירוקים במתחם  (כפי שהוצגו לדיירים לפני החתימה על ההסכמים). מוטב היה שהאחראים על התקלות בפרויקט הזה, ד”ר ספואת עודה, הבעלים של החברה שבונה את הפרויקט ועו”ד יוסף עודה שמנהל את הפרוייקט, היו עושים חשבון נפש ובודקים מדוע מתחילת הדרך, כל הפרוייקט הזה רווי סכסוכים ומאבקים –  בניגוד לפרויקטים אחרים שקמו בכפר ורדים.

 

**

 

ראש המועצה הודה למשפחת ליכטר על תערוכת הצילומים המוצגת בחדר הישיבות. אברהם ליכטר ז”ל היה מוותיקי כפר ורדים.

**

 

שמואלי סיפר על המפגש המרגש בבית הנשיא במסגרת לימודי התנ”ך 929  – בהובלת הרבה נטלי לסטרג’ר מהמניין המשפחתי. כן השתתפו באירוע תלמידי מגמת תנ”ך מאמירים.

 

 

 


2 תגובות

  1. קבלן הגב

    אין על התקופה של סיון.. בנייה ללא היתר… פטור …… חריגות בנייה… ועוד…
    מתגעגעים…

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן