חרדים לא חרדים מחרדים מהחרדים


חוטר ישי על חרדים בכפר ורדים
חוטר ישי
ברוח הימים, בואו נניח את כלי הנשק בצד
כפרניק _של פורום הקשבה 014 חרדים לא חרדים מחרדים מהחרדים

 

ב"ה
  
 
 
חרדים לא חרדים מחרדים מהחרדים
 
ברוח ימי הרחמים והסליחות, הגיע הזמן שנניח את כלי הנשק בצד
 
 
האם ניתן לחיות זה לצד זה או שלנצח נאכל חרב…?
ניתוח של פורום ההקשבה מנקודת מבט חרדית
 
נכתב ע"י חוטר ישי ועל דעתי בלבד!
 
הייתי בפורום ישבתי והקשבתי בעניין רב לכל הדוברים. הבחנתי שרוב הנוכחים עם שיער שיבה או ללא שיער… שמתי לב שהיו כאלו שהכינו שיעורי בית והביאו על הכתב ציטוטים מכל מיני… היו כאלו שבאו להשמיע והיו שבאו לשמוע, למרות שלחלקם היה מה לומר (מידיעה אישית). ברצוני להתייחס לציטוט של אחד הנוכחים: באתי לכאן חרד ואני יוצא מכאן חרד יותר מהחרדים…
 
לפני שאמשיך, אציג את עצמי. אני תושב הכפר זו השנה השלישית, נישאתי לבת הכפר שהתחרדה ואחרי כמה שנים עברנו לכפר מסיבות אישיות ולא בגלל "איכות החיים". אני עובד ביישוב קרוב בקידום אתרים ואשתי בחופשת לידה בבית. כל ילדי לומדים במסגרות מחוץ לעיר ולשם כך אני נאלץ לשלם אלפי שקלים בחודש. ארנונה אני משלם ללא הנחה. עד כאן על עצמי.
 
ברצוני לברך את ראש המועצה על היוזמה של הקמת פורום הידברות. ברוח ימי הרחמים והסליחות, הגיע הזמן שנניח את כלי הנשק בצד וננסה לשמוע ולהבין את הצד השני. כפי שציין רה"מ בנאום הפתיחה "מלחמות היהודים בכפר לא מוסיפים ערך לנדל"ן ומלבד רייטינג לעיתונות, אף צד לא מרוויח מכך".
 
ניתן היה להבחין באווירה הטעונה משני קצות המחנה. מתח זה בא לידי ביטוי בהתפרצויות וביטויים קשים משני הצדדים, כאשר המתונים מנסים לשמר את הדיאלוג שנפתח באותו ערב מכונן.
 
אני חושב שבתור מפגש ראשון מסוגו (למרות שהיו דיונים דומים בעבר), זה בהחלט צפוי שתצא מרירות משני הצדדים וזה אכן קרה, אבל הצליחו להתעלות ולהמשיך לשמוע אחד את השני.
 
מצד אחד נראה בבירור שהדתיים מנסים להושיט יד לשלום והצד השני חשדן ולא מעוניין. אבל, בין השורות, ראיתי בעיני דוברים רבים כמיהה לסיום הסכסוך שנכפה עלינו.
 
מי הגורם לסכסוך?
ובכן לדעת רבים מהנוכחים אלו שני גורמים שלטענתם באו להחזירם בתשובה ולפתוח בכפר מוסדות חינוך ובתי כנסת וכוללים וכו’… במילים אחרות להחריד את הכפר – "כפר חב"ד ורדים".
 
אלי מלין וכמדומני דוברת נוספת הביאו לתשומת לב הנוכחים את העובדה שחילוקי הדעות בנושאי הדת החלו הרבה שנים קודם בואם של השלוחים…
 
ואל העובדות כפי שאי מכיר:
הרב שלמה הגיע לכאן בהזמנת הקהילה הדתית בכדי שישמש כשליח ציבור וייתן גם מענה כרב קהילה. דברים אלו נאמרו גם על ידי פרי יו"ר הועד וגם על ידי אלי מלין. אם נסתכל בקהילות אחרות בעולם ובארץ, זה דבר מקובל להביא רב שינהל את הקהילה ויספק את צרכי הדת. האם יש למועצה או מי מתושבי הכפר למנוע הליך דמוקרטי זה ? התשובה היא: לא.
 
לגבי עמותת מעין חי ומטרותיה – איני מוסמך לענות מטעמה וגם איני חלק מחברי העמותה ולכן אין לי מענה לשאלות שהוצגו בפורום.
 
אני חושב שמכיוון שהרב גולדפרב ידע שהוא מגיע לכפר שלא ייתן לו שום תמיכה בפעילות דתית ולנטרית שמסופקת בכל מקום בארץ דרך מועצה דתית או מחלקת דת במועצה מקומית, לכן בכדי לקבל תרומות חייבים לפתוח עמותה חוקית. אם היה פה רצון לספק את צרכי הדת מצד המועצה, לדעתי העמותה לא הייתה נפתחת. אני מדגיש שזו השערה שלי ואיני מוסמך לענות במקום ראשי העמותה.
  
כפרניק _הקשבה 014_0 חרדים לא חרדים מחרדים מהחרדים
הרב עמיחי נשלח על ידי בית חב"ד מעלות לעשות פעילויות שאיני יודע על טיבן והיקפן, מה שבטוח אז אף אחד לא חשש ממנו.
 
כאשר הוא החליט לעבור לגור בכפר ולהיות שליח עצמאי (בניגוד לדעתו של בית חב"ד מעלות) ובמקביל התפוצץ השד העדתי בתוך הקהילה הדתית, מיד הוצמד עמיחי לשלמה ויאללה… שניכם חב"דניקים ואנחנו יודעים מה חב"ד עושים בכל העולם, אז בבקשה אל תעשו את זה כאן! לא רוצים כאן חב"ד ולא אף אחד.
 
טעויות נוספות כמו פתיחת אתר בשם כפר ורדים העביר אנשים מסוימים כאן על דעתם והם השתוללו כאילו מישהו חזר בתשובה מהדומיין כפר ורדים…
 
המסקנה:
שני האדונים הנכבדים שהם חבריי ואני מאוד מעריך אותם, הגיעו לכאן לא כדי להחזיר בתשובה את ילדי כפר ורדים, העובדות מספרות שהחוזרים בתשובה בכפר ורדים הם לא מקורבים של מי מהם.
 
הרב שלמה הגיע כרב הקהילה. לכן, הוא גם מנסה לדאוג לצרכי דת בסיסיים כמו מקווה, עירוב, גן דתי ועוד. האם בכך שהוא מנסה לדאוג לילדיי כמו לילדים נוספים בכפר ללמוד קל"ב זה ייקרא להחזיר בתשובה?? להחריד את הכפר?? אדרבה, שיתנו לי מענה במועצה המקומית. אפילו ממ"ד אין בכפר.
 
הרב עמיחי הגיע על מנת לפתוח סניף של חב"ד בכפר ורדים. פעילות חב"ד מתבטאת באפשרות לתת לאלו המעוניינים ואני מדגיש המעוניינים לשמוע יותר על אידישקייט להגיע לבית חב"ד ולגלות את האור שטמון בתורה כפי שהיא באה לידי ביטוי בתורת החסידות.
 
מפה ועד למיסיונריות, משיחיות שקר ועוד דברים נבובים רחוקה הדרך.
"ולתת לילד ממתק ולומר לו לברך זה לא הטרדה… ועוד ללא הסכמת ההורים…"
 
אני חושב שמי שרואה בכך שכשנותנים לילד לומר תודה לבורא עולם על סוכרייה או כל דבר, זה נקרא הטרדה, שיגיש תביעה ייצוגית נגד אברהם אבינו שגם הוא נתן לעוברים ושבים בלב המדבר מאכל ומשקה וכשרצו לשלם לו, אמר להם הודו למי שאמר והיה העולם.
 
אני חושב שהארכתי מידי. אני מבטיח בל"נ להמשיך במאמר נוסף ולהתייחס לנושא בית הכנסת וגם לתגובותיכם הענייניות ולא המתלהמות על מאמר זה.
 
בשעת כתיבת מאמר זה אנו עומדים לפני אמירת הסליחות (כמנהג האשכנזים) שבו נעמוד בפני הקב"ה ונאמר "לך ה’ הצדקה ולנו בושת הפנים". אני מאחל לכל תושבי כפר ורדים שנה טובה מתוקה שנת גאולה וישועה בכל המצטרך.
 
***
 
ראו סקר חדש באתר (בתפריט הימני):
 
מה שורש הסכסוך דתיים-חילונים בכפר ורדים?
 
מחלוקת אמיתית, אותנטית, נוקבת וקשה בין שתי הגישות
 
עניין שהתנפח על ידי התקשורת ואינטרסנטים פוליטיים
 
הצביעו והשפיעו!!!

***

"פורום הקשבה" חילונים – דתיים מספר 2  יתקיים ב-10.10.10 יום א’ בשעה 20:30
 
במשרדי המועצה.
 
הציבור מזומן.
 
בברכת גמר חתימה טובה,
סיון יחיאלי ראש המועצה

 
 
 
 

0 תגובות

  1. משתתף פאסיבי הגב

    לא חרדים. מתנגדים.
    קראתי את דבריך, וברצוני לענות לך.
    גם אני נכחתי בפגישה, ומאחר ובאתי להקשיב, לא השמעתי את דברי. אך מאחר ואתה כותב דברים שאינם נכונים ואף מקוממים החלטתי לענות לך.
    נתחיל בציטוט נפלא מדבריך: “הבחנתי שרוב הנוכחים עם שיער שיבה או ללא שיער….” אני מבין שזה מתקשר לשם החיבה שאנשיך קוראים לנו: “המחלקה הגריאטרית”. מה הקשר למשפט האומלל שכתבת? האם אני כותב שאתה שחור? או שלשניים מאנשיך יש כרס מפוצצת? מה רצית לומר בזאת?
    אתה מיידע אותנו על כך שמאחר וילדיך לומדים מחוץ לכפר, אתה נאלץ לשלם אלפי שקלים בחודש. אני מניח שאתה מבין שהדבר קורה מאחר והגעת לישוב חילוני שאינו מתאים לצרכיך. אבל זאת היתה הבחירה שלך, ואני מבין שהיו כאן שיקולים כלכליים-משפחתיים רחבים יותר (אתה יודע, הכפר קטן…). אם אני הייתי רוצה להתיישב בישוב דתי כלשהו (שברור שלא היו נותנים לי), והייתי חפץ בחינוך חילוני לילדי, גורלי היה כגורלך. אז אל תתלונן, זה ממש לא מעניין. זה חלק משיקוליך.
    כתבת: “מצד אחד נראה בבירור שהדתיים מנסים להושיט יד לשלום”. הייתי שם. מעניין. הרגשתי שהדתיים ניסו כל הזמן להגיד שאין בכלל בעיה אמיתית בין החרדים לחילוניים. טיוח, כבר אמרנו? את הושטת היד לשלום לא ראיתי. ההיפך הוא הנכון: הוצעו כמה צעדים שעליכם לעשות, ואף אחד מכם לא היה מוכן לעשותם. אז באיזה “שלום” עסקינן?
    אתה מכנה את מרינובסקי וגולדפרב “שלוחים” למרות שאתה ואני יודעים שאף אחד מהם לא נשלח על ידי חב”ד, שאף מתנערת מהם ודוחה כל מגע עימם.
    אנחנו לא הצמדנו את גולדפרב למרינובסקי. הם עשו זאת בעצמם! כל פעולותיהם היו יחד, אחותו של גולדפרב הדריכה בתנועת הנוער של מרינובסקי וכו’. נכון שלאחרונה (כדי להציל את עורם) הם מתרחקים (כאילו) זה מזה, ואף אנשי בית הכנסת טוענים שאין להם קשר, אך זה נעשה רק כלפי חוץ וכלפינו. איך אמרתי קודם? הכפר קטן…
    איך שאתה הופך את פתיחת הדומיין למשהו זעיר ולא חשוב. לידיעתך, זאת עבירה פלילית בלשוננו! נכון, אף אחד לא חזר בתשובה מהאתר. אבל למעשהו של מרינובסקי יש שם בעברית החילונית: התחזות. אך מאחר והוא כל כולו מתחזה (“רב”, שליח חב”ד שלא נשלח על ידי אף אחד), איננו מתפלאים כבר.
    מאוד התפלאתי על שאתה קורא לו “הרב” בעוד בפגישה, גם אתה קראת קריאת ביניים : “הוא לא רב”. הרי זה חלק נוסף בהתחזותו.
    הדבר ששימח אותי ביותר במאמר שלך, הוא ההרשאה לגשת לילדיך (דבר שלא העזתי לעשות עד היום על פי אמות המידה המוסריות שלי). הבנתי שאינך רואה זאת כהטרדה, ואני אשמח ביותר לגשת לילדיך, אותם אני רואה מחוץ לביה”כ, ולתת להם סוכריה עם ספר ילדים חילוני, או להגיד להם שכדאי לבקש מאבא לנסוע לגן חיות מחר בשבת, ועוד כיד הדמיון הטובה עלי באותו הרגע.
    ברור לי שאתה כחב”דניק חייב להגן על 2 חבריך החב”דניקים. אבל-
    ברצוני לבשר לך (אם זה לא היה ברור לך עד עתה) שאני וחברי (כן, גם לי יש) לא ניתן לכם להפוך את הכפר לחרדי, ולו במחיר החינוך שאתה צריכים, או המקווה, או כל סיבה אחרת.

  2. אורח/ת הגב

    חוטר ישי, באת להרגיע, אני יותר חרד עכשיו
    ~~~~~~~~~~

  3. אמא לילדים קטנים הגב

    זעזוע עמוק
    הזדעזעתי מהרבה דברים שכתבת, אבל במיוחד מנתינת הממתק והבקשה לברך ללא הסכמת ההורים.
    אתה חצוף, אתה.
    ממחר אעשה זאת לילדיך ולילדי 2 חבריך. ואני לא מתכוונת לממתק וברכה כמובן. חוצפן! ואתה מנסה עוד לדבר איתי על שלום, וכבוד לזולת וימים נוראים והנחת כלי הנשק בצד. חוצפן.

  4. יוסף הגב

    לוגיקה של דתי?
    אברהם אבינו מכבד עוברי אורח זה כמו דתי בכפר ורדים הנותן סוכריה לילד ומעניק לו את הזכות לאמר תודה לבורא עולם. ממש ממש דומה.
    שם אלו עובדי אלילים, כאן אילו תינוקות שנישבו. מותר על כולם, על מנת שיראו את האור.

    ומעניין אותי לדעת מה היה אומר האדון אם הייתי נותן לבנו סוכרייה ומשכנע אותו ללכת לשומר הצעיר.

  5. אורח/ת הגב

    חוטר ישי, איזו סלחנות…
    כן נכון. ממש סלחנות, אבל רק לגבי 2 חבריך.
    שים לב, על כל דבר יש לך ממש משנה סדורה. אתה יודע מה צריך, מה חוקי ומה דמוקרטי.
    אבל כשאתה מגיע לעמותת “מעין חי”, פתאום נאלם פיך דום (ציטוט):”איני מוסמך לענות מטעמה”, “לכן אין לי מענה”, “זו השערה שלי ואיני מוסמך לענות” ועוד כהנה וכהנה.
    וכאן היתה לך גם הזדמנות להוקיע בראש חוצות את מרינובסקי שמעשיו פסולים בכל תחום אפשרי, וגם כאן הסלחנות עולה על גדותיה: “לעשות פעילויות שאיני יודע על טיבן והיקפן”, “טעויות נוספות כמו פתיחת אתר בשם כפר ורדים (כן, ממש טעה, המסכן), “כאילו מישהו חזר בתשובה מהדומיין כפר ורדים…”
    תסלח לי שאיני מביא עוד דוגמאות כי הקבס עולה בגרוני כשאני קורא את דבריך.
    אז תעשה טובה, אל תכתוב לנו יותר. את המריחות שלך תשמיע לחבריך, ה”רב” והרב. לא לנו. קצה נפשנו במשנתך, שכולה טיח וטיט לכיסוי וחיפוי.  

  6. סמבלוק סמבלק הגב

    ישי בא להעביר לנו חוטר…
    קראתי את דבריך בעיון רב,אכן לכתוב אתה יודע.
    לא מעניין אותי שעולה לך אלפי שקלים בחודש לשלוח את ילדיך,מבחירה אגב,למוסדות דתיים מחוץ לכפר ורדים.
    (ש”ס בחינם תיקח אותם מהבית למוסדותיה בכרמיאל והם לא יהיו הראשונים בכפר.
    תן לי לחיות את חיי החילוניים בשקט,פעם ב..לעשות “מנגל” בשישי/שבת עם החברים ולא להרגיש אי נוחות מהדתיים ונחרדים.
    יש תהום ביננו אבל ניתן לגשר מעליה,רק שלי נמאס לוותר כל פעם,תלך קצת אתה לקראתי.
    אבל,זוהי תחילת הדרך והלוואי שתהייה לכולנו שנה נפלאה !

  7. דקדקן הגב

    עוד לא הבנת מה משמעות המושג “התדברות”?
    לעניות דעתי ולמיטב זכרוני משתייך שם פעולה זה לבניין “התפעל” ומשמעות הדבר שבבנין זה הפעלים הם פעולות שאדם עושה עם עצמו. כמו “התלבשות” “השתכרות” וכו’ זאת אומרת שהתדברות= אדם מדבר עם עצמו. ודי לחכימא ברמיזא…

  8. מאיר (לא גרינפלד) הגב

    עוד חרדי אחד ילמד אותנו איך לחנך את ילדינו
    הסתדרנו יפה בלעדיך… רק שלא תפתח לנו סניף חב”ד בשלב א’ שיפיץ את אור החסידות לתושבים הותיקים

  9. אורח/ת הגב

    יישר כח לך שאתה מעז להכנס לגוב האריות…
    אתה הרי יודע שכל מילה שמנסה מישהו להשמיע בעד דת או יהדות גוררת בעקבותיה עשרות מילים נגד…

  10. תושב ותיק הגב

    בשם החברות
    אני ממש הייתי רוצה להיות חבר שלך.
    החברות אצלך היא ממש ערך עליון. איך שאתה משנה את המציאות כדי שחבריך יצאו טוב…
    על גולדפרב והעמותה אין לך ממש מה להגיד. ממש לקית באלם.
    ומרינובסקי, שמעשיו על פי כל קנה מידה אנושי גובלים בפלילים, אתה מצליח למלמל שהוא טעה.
    ובכלל, בכללי, אתה לא יודע…צריך לברר…לא יכול לדבר בשמם… איזה חבר!!!

  11. עליזה הגב

    שנה טובה

    שנה טובה לכולם. שנה של רצון לגישור. של עשיה למען.
    שנה של ערבות הדדית, הבנה ואהבה. שנה של “חיה ותן לחיות” . די לכפיה ודי להפחדה!!!
    איש באמונתו יחיה. לא יכפה, לא ידרוש, לא יפחיד ולא יכתוב כתבות מקוממות.
    (חוטר, עם כל הכבוד וההבנה הרבה להבהרות שלך, אפילו הכותרת של הכתבה מושכת אש וחבל. קרא שוב את תגובה 1 )

  12. אופנתי הגב

    תאמין לי שגם אני רוצה לכתוב בעד מרינובסקי
    אפילו שאני לא דתי אבל אני מכיר אותו מצוין והוא באמת נחמד.. אבל מה לעשות? צריך לכתוב לפי צו האופנה. עכשיו באופנה לדבר אך ורק נגד מרינובסקי. חכה לחילופי עונות ואז אולי יתקבלו דבריך.. מי יודע?

  13. סמבלוסק הגב

    שנה טובה לכפר ורדים ולכל בית ישראל באשר הוא !!
    עליזה,
    אני מחזק את הברכות שלך ומצטרף אליהם “שנה טובה”
    שנה טובה לכולם. שנה של רצון לגישור. של עשיה למען.

  14. דקדקן גם הגב

    ומה משמעות המושג “פורום הקשבה”?
    פורום שבו כל אחד מקשיב לעצמו…

  15. ביבי הגב

    ל 12
    גם אני מכיר אותו מצוין. מה קשר האופנתיות לזה?
    אני בטוח שאתה לא כזה דביל, ואתה מבין למה כותבים נגדו.
    אני לא רוצה להתחיל לפרט כאן את כל הסיבות (בית חב”ד, בית כנסת בבית, השתלטות על הבית, התחזות באתר לכפר ורדים, תהלוכות, שכנוע ילדים, אופס, יצא לי) כי כולם ישתעממו. אתה יודע מה? אני כבר מחכה שנראה את הגב שלו!

  16. אורח/ת הגב

    אוי לזר שיגש אל ילדי עם ממתק או כל פיתוי אחר!
    ועוד יותר אוי למי שיתנה את מתן הפרס בברכה או במעשה אחר.
    הטרדת ילדים היא הטרדה ומבחינתי ובאמונתי פגיעה בגופם של ילדי ופגיעה בנפשם ע”י החדרת פחדים (וכבר שמעתי לא מעט על ילדים שהפחידו אותם שאם לא יברכו הם ישרפו בגיהנום, ושהוריהם החוטאים ישרפו יחד עימם) זה הינו הך.

    ומעבר לכך – כפר ורדים הוקם כישוב קהילתי חילוני.
    הקהילה שבו חילונית ברובה ולצרכיה הנהגת היישוב צריכה לפעול. כל אדם שמסיבותיו הוא החליט להתיישב במקום בעל אופי שונה לאופיו חייב להתאים את עצמו ולא לכפות על הרוב את דעתו וצרכיו כמיעוט.
    ברומא נהג כרומאי, לא טוב לך ? סע לשלום, המפתחות בפנים.

  17. משתתף בפורום הקשבה הגב

    לא נופל בפח בפעם השניה…תשובה לחוטר ישי
    אני מאוכזב מכם קשות.
    קראתי עכשיו את תגובה 26 בכתבה “על סף התהום” על פורום ההקשבה. אתם שקר….. איך אתם רוצים שנשב לדבר איתכם, אם אי אפשר להאמין למילה היוצאת מפיכם? במקום להראות רצון טוב, אתם ממשיכים בשלכם. אתם וגולדפרב.
    כשאני רוצה לתקשר עם מישהו, אני חייב להאמין לו. לאור מה שכתוב שם, איני מאמין לכם יותר. מי שמרמה אותי פעם אחת, אני משתדל לא ליפול בפח בפעם השניה. פשוט מתרחק. אני מבין שעמותת “מעין חי” כשמה כן היא: חיה וקיימת ומקימה חינוך חרדי בכפר ורדים (למרות השקרים שהופרחו בפגישה).
    אני רואה גם שאינכם מגיבים. כנראה שהרב שלכם גזר עליכם תענית כתיבה. הוא פוחד שתמשיכו לשקר. ועוד בימים הנוראים.

  18. גם אמא הגב

    לאמא מ 16
    גם אני אם לילדים קטנים, ומזדהה לחלוטין עם מה שכתבת.
    אני חושבת שהכוח לא רק בידיהם, הכוח גם בידינו. גם להם ילדים קטנים, ואם נאלץ, נשיב להם באותו מטבע. זה לא קשה, זה ישים ויעיל.
    אני זוכרת שלפני מס’ שנים מרינובסקי עשה טקס חנוכה (כמדומני) באולם אירועים, ונתן לילדים למלמל פסוקים על הרבי המשיח, עם ממתקים, כמובן.
    שימי לב שחוטר ישי לא רואה בזה הטרדה, או כל מעשה פסול אחר. הוא אף מעודד ומצדיק זאת.

  19. אלון הגב

    משפחות מוסלמיות בכפר ורדים
    ישי שלום,
    כפי שידוע לך (או שלא) ישנן מספר משפחות מוסלמיות בכפר ורדים.
    הבחירה שלהן לגור בכפר הנה בעיקר שאורח החיים הקיים מתאים להן.
    הן לא דורשות חינוך מוסלמי מיוחד, מסגד וכו’.
    הן לומדות במערכת החינוך של הכפר ו”מסתפקות” בשירותים הניתנים על ידי המועצה.
    לאותן משפחות מוסלמיות שלא מתאים להן אופי הכפר – יש פתרונות בישובים וכפרים מסביב ובהם הן גרות.
    לכן הרשה לי לעשות השוואה זו: אם אתה רוצה להשתלב בחיי הכפר ובאופיו – אתה מוזמן, אם לא – ישנם ישובים בצפון אשר יתאימו יותר לצרכיך וכנראה הוצאות המחייה אף ירדו.
    לגבי ההשוואה, אני יודע שאתה ואני שנינו יהודים אך לצערי הרב ה”בעלות” שאתה לוקח על היהדות מרחיקה אותי ממך ומהיהדות “כמעט” כמו שאני רחוק מאותן משפחות מוסלמיות – ההבדל הגדול הוא שהן מוכנות לתת לי לחיות איך שאני מאמין ואתה לא !
    יהודי מאמין – בדרכו, ולא כפי שאתה היית רוצה שאני יאמין, ציוני,חילוני ומכבד את הזולת – בהנחה שהזולת מכבד אותו – שנה טובה.

  20. אורח/ת הגב

    מחאה אישית: תפילתו של הרב גולדפרב כשליח ציבור בחגים
    אני תושבת הכפר, המתפללת בחגים במניין האשכנזי המתקיים ב +50.
    ברצוני להביע מחאה עזה על שהרב גולדפרב משמש בחגים שליח ציבור במנין זה.
    אני חשה אי נוחות רבה להגיע לתפילה המנוהלת על ידי אדם כל כך שנוי במחלוקת ולא מקובל על ידי חלק גדול מהציבור בכפר. ממש קשה לי שאדם זה הוא שליח הציבור שלי.
    למניין המתקיים ב +50 מגיעים בדרך כלל אנשים רבים מתושבי הכפר, שאינם פוקדים את בית הכנסת בדרך כלל, שומרי מסורת, חילונים וכו’. נכון היה אם הרב גולדפרב היה מפנה מקום זה, בחגים, בתפילות החשובות הללו, למישהו אחר שמקובל על כולם (מישהו ממעלות, אורח בכפר, בן של תושבים וכו’).
    ניסיתי (בגלל הרגשתי זאת) ללכת לביה”כ הכללי, אך לא הצלחתי “להתחבר” שם לתפילה, הנערכת בנוסח ספרדי.
    פניה זאת נכתבת על דעתי בלבד, ולאור הרגשתי הקשה בשנים האחרונות, מהמתרחש בכפר.

  21. אורח/ת הגב

    חבל על הזמן
    מי שעדיין לא מבין.
    היהדות והחרדית במיוחד לא רואה שום צורך בהידברות בגלל שהם במקום הנכון.
    אנחנו הבורים והמסכנים שלא מבינים.
    חבל על זמן.
    אני יודע זאת כיוון שבאתי מאמונתם וכשהיתי דתי היה ברור שאן פשרות בדת.

  22. משתתפת פעילה בפורום הגב

    ניתוח של פורום ההקשבה מנקודת ראות חרדית
    הייתי מכנה את את נקודת הראות שלך כנקודת ראות מסלפת ומטעה.
    הייתי בפורום הקשתי קשב רב ואף אמרתי את דברי כאשר אנשים מקבוצתך הפסיקו אותי בהערות וניסיון ולהשתיק ואח”כ במענה תוך זלזול בדברי ובדברי חברי החילונים. הערכים שאנחנו חיים לפיהם ומגדלים את ילדנו לא רק שאינם נופלים מערכיכם אלא עולים עליהם. אצלנו לא הרב וייהה גדול ככל שייהה קובע לנו כיצד לנהוג. אנחנו התיישבנו בכפר ורדים מרצוננו האישי אף אחד לא ציווה עלינו להגיע לכאן. וכן חוטר ישי, אני הגעתי לכאן לא מטעמי נוחות ושיקולים אישיים, אלא כדי ליצור כאן איכות חיים וסביבה על פי ערכי וחברנו יחד ליצור כאן את איכות החיים אשר אתם מנסים לקעקע הן בדבריכם והן במעשיכם.
    מאז החל הפולמוס בנושא חבריכם משתמשים במילים ובביטויים כמוהם לא הרנו בכפר. רמת ההתדיינות שלכם מגיעה לשפל שאחריו אתם מתנצלים ,וזאת כאשר מגיבים להתבטאויות הגסות שלכם.
    צר לי שבורותכם מביאה להתבטאויות ברמה הזו. אנשים דתיים משכילים מדברים בשפה אחרת ולא גורמים לחילול השם כפי שאתם גורמים ויוצרים אצלנו החילונים המשכילים שיודעים גם הלכה מהי ואף למוד דף בתלמוד, גיחוך.

  23. נמאס מהנושא הגב

    אוי נו… באמת… איזו פתטיות
    כולה 2 משפחות שנויות במחלוקת בכפר וכולם בהיסטריה?
    באמת שפשוט נמאסתם לגמרי.
    תשקיעו את האנרגיות במשהו פרודוקטיבי במקום בשטות הזאת של התנגחות בשני המדוברים.

    פשוט נמאס… נמאס… נמאס.
    אפילו לא טרחתי לקרוא את כל התגובות ההיסטריות והצדקניות כאן.
    מי שבטוח בעצמו לא צריך להתגונן ולצעוק כל כך הרבה.

  24. המרגיע מכפר ורדים הגב

    הרגעת הרוחות
    אני מציע לכולם להרגע ולהרגיע.
    אין טעם בהשמצות הדדיות שאינן תורמות להורדת הנושא מסדר היום הציבורי בכפר.
    אני מציע לציבור החילוני(הרוב המוחלט)לא להתייחס בשום דרך לקומץ החרדים שבניינו, שעם הזמן יבינו שהמקום לא מתאים להם והם יסתלקו באופן טבעי.
    שנה טובה ובריאות לכולם.

  25. אורח/ת הגב

    עובדות ומסקנות מפורום ההקשבה
    יואב בן חיים, ממגישי העתירה נגד המועצה קרא בפורום לשלום בין חרדים לחילונים, ובמקביל השכיר לאחרונה חלק מביתו ברח’ הדס 11, לעמותת “מעיין חי” של גולדפרב לצורך הפעלת הפעוטון החרדי “בראשית”.
    אלי מלין פרסם כתבה, שהיא בעצם מודעת פירסומת, בעיתון “קורא בכפר” האחרון על הפעוטון החרדי הנ”ל. הוא ניסה בכל כוחו לטשטש כל קשר בין הפעוטון לבין גולדפרב, שעמותתו “מעיין חי” היא שהקימה וממשיכה להפעיל אותו (השנה תוך שימוש באשת קש). מלין הבטיח בפורום לכתוב כתבה אחרת שם יוקיע את מעשי מרינובסקי. אמנם יש קטע כזה, אבל פושר, לעומת דבריו וקריאות הביניים הברורות שלו בפורום.
    פרי שחף, יו”ר ועד בית הכנסת וממגישי העתירה נגד המועצה טען בפורום שהעמותה הנ”ל לא פעילה כבר 4 שנים, בעוד שאת האמת הוא בודאי יודע, שהעמותה קיימת. הוא גם טען שאת מרינובסקי אינו מכיר חוץ משלום שלום (?!), והבטיח גינוי והוקעה פומביים ומידיים של פעילות מרינובסקי, ואנחנו עוד מחכים לזה, וכנראה נמשיך לחכות.
    אלו רק נקודות למחשבה. המסקנה היא שיש קשרים רבים בין הקהילה הדתית לבין מרינובסקי, שהקהילה הזו לא ממש ובאמת מסתייגת ממנו, ולא מוכנה לנקוף אצבע להפטר מפעולותיו המזיקות לכולם. הקהילה גם מחפה על פעילויותיו של גולדפרב, אלו שלא תורמות להרגעת הרוחות פה.
    השאלה האם ניתן להגיע למשהו עם הנפשות הפועלות הללו, שאומרים ככה ועושים ככה?

  26. תושב הגב

    קהילה של משת”פים. בהמשך ל 25
    קראתי את תגובתך, וממש נראה שיש לנו עסק עם משת”פים.
    בפורום הם אומרים ככה, ובפועל עושים אחרת.לא נראה שיש להם רצון אמיתי לשנות את המצב.
    אני כן חושב שהמצב לא נוח להם, ואולי הם כן רוצים לשנותו. אבל לנקוף אצבע ולעשות מעשה אמיתי, לא נראה שהם עושים. הם משתפים פעולה בשתיקה, או בלהסתכל הצידה וכאילו לא לראות.
    סיון, עם כאלה אנשים אתה קורא לנו לדבר?

  27. אורח/ת הגב

    האמת הערומה
    נכתב בחוכמה רבה כי –
    דרך ארץ קודמת לתורה
    אתם כל הגולדפרבים והמרינובסקים ועדת מריעיכם,
    מביישים את התורה ואת האלוהים, על דרך ארץ אין מה לדבר כלל, אינכם מבינים במה המדובר.
    ואם האלוהים אינו מראה לכם את הדרך החוצה מכפר ורדים
    יהיה לנו הכבוד והעונג לעשות זאת (תושבים שאופי הכפר חשוב ויקר להם) ובא לציון גואל…

  28. אורח/ת הגב

    הקהילה הדתית הצבועה
    אתם מוקיעים את גולפרב ומרינובסקי כדי להתחנף אלינו ושנשכח את העתירה שהגשתם נגד המועצה בעניין המקווה! אל תחשבו שסלידתנו אליכם היא פחות מאשר לזוג הנ”ל.. מוטב שתעברו למעלות השכנה או לבני ברק עיר התורה

  29. אורח/ת הגב

    שימו לב לדממה
    בטח קיבלו פקודה מהרב או מ”הרבי” (כן, זה שנפטר פעם)לא לענות.
    איך שהדממה רועמת כאן. יושבים כמו עכברים בחורים.
    גם חוטר ישי, פלט חוטר ונעלם…
    איזו משמעת. איזה ציות עיוור. אנחנו צריכים ללמוד מהם הרבה. איזו לכידות חרדית-חב”דניקית. ממש לדוגמא.

  30. אורח/ת הגב

    יפה דברת ישי (קרוב משפחה של…?) כעת למעשים
    אמרת: “ברוח ימי הרחמים והסליחות, הגיע הזמן שנניח את כלי הנשק בצד”, תוכיחו, חברים, ברוח זו הניחו את כלי הנשק: בטלו את העתירה נגד המועצה ונגד כל הכפר, והוקיעו את זוג החבדניקים שהם נגד כל הכפר, ואח”כ נדבר, אוקיי? 

  31. חוטר ישי הגב

    אתייחס עניינית במאמר הבא שאכתוב בקרוב אי”ה
    אני עוקב בעניין רב אחר התגובות. חלקן מפתיעות וחלקן לא. חלקן מחמיאות וחלקן לא.

    כפי שציינתי בכתבה, בלי נדר אתייחס במאמר הבא להערותיכם.

    מעניין רק 31 תושבים התייחסו למאמר ורובם אנונימיים שהיו בפורום…

  32. אורח/ת הגב

    28 דממת הטקטיקה
    למה שהחרדים ידברו איתך? הם רוצים דברים שלדעתם רק ראש המועצה יכול לתת הם ידברו וילחצו עליו אז למה שידברו איתך? אתה לא נחשב בעיניהם

  33. אורח/ת הגב

    30. הם מוקיעים את גולדפרב ומרינובסקי?הצחקת אותי.זה קרה רק בפגישה
    לעשות רושם על סיון…

  34. הרבנות הראשית הגב

    שירותי דת מטעם המועצה
    בתור תושבת כפר ורדים הבנתי שבגלל שהצועצה לא השכילה לתת מענה לשצורי הדתים ולדפק שירותי דת כמו בכול ישוב מסודר הדלת היתה פתוחה לגולדפרב ולמרנובסקי להיכנס.
    במידה והמועצה תחליט שהיא תתן שירותי דת כגון: לימוד לבר מצווה, שליח ציבור, שיעורים,משגיח כשרות, קבורה, תקיעה בשופר לכאלה שאינם יכולים להגיע לבית הכנסת וכו לשלמה ולמרנובסקי לא היתה פרנסה.
    המועצה לא רוצה ששני הליצנים יהיו בכפר ומצד שני לא לוקחת אחריות על מתן מענה לצרכים הדתיים של תושבים.

  35. כפרניקית ותיקה הגב

    ל 34: האם את בכוונה כותבת דברים לא נכונים?
    כל הדברים שהזכרת היו כאן מאז ומעולם. ותמיד זה הספיק לכל התושבים, גם הדתיים וגם החילוניים.
    זה לא שייך למועצה, והיא לא צריכה לתת שרותי דת. יש מועצה דתית במעלות, וכמו שאת הולכת לסופר ולשוק שם, אם חסר לך משהו בסל הדת, רכשי גם אותו במעלות.
    לא המועצה היא זאת שהכניסה את הליצנים לכאן. הם באו בעצמם וקיוו לטובות הנאה בכפר, שלא התגשמו.
    חבל על מידע שלך שאינו נכון!

  36. אורח/ת הגב

    לא מוקיעים ולא נעליים
    לא רוצים להוקיע לא רוצים להקיא, אנחנו אוהבים את הרב גולדפרב ואת ר’ עמיחי מרינובסקי. הם מקדמים את הכפר למרות הכפשותיכם, ועל כורחכם ווולגריותכם, הם ישארו, אתם תמשיכו להתרגז ואנחנו נמשיך לצחוק… עליכם, בעיקר שלושת המסכנים שכל הזמן יושבים ומכפישים בצורה אנונימית ויוצרים תחושה שאתם הרבה, מה לעשות, אנחנו יודעים מי אתם, וכמה אתם- ואנחנו יותר חכמים מכם, יותר רבים מכם ואנחנו נשאר כאן ולבסוף יתכן שאתם, שלשתכם, תעזבו את הכפר!!!

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן