ביום כיפור מתגלה האמת


חוטר ישי על יום הכיפורים
חוטר ישי

גם אם נדמה לנו במשך השנה שאנו שונים, ביום כיפור מתגלה האמת…

כפרניק _של חוטר ישי ביום כיפור מתגלה האמת

 

ב"ה
 
 באחד מימי ראשון, בשנים שהרבי מליובאוויטש חילק דולרים ליהודים שבאו לקבל את ברכתו, ניגשה גברת בגיל העמידה והביעה את תדהמתה בקול בפני הרבי "איך אתה מצליח לעמוד כל כך הרבה שעות בגיל מבוגר כל כך? אני שהנני צעירה ממך, אחרי שעה וחצי בתור כבר אין לי כוחות…?!"
השיב לה הרבי משפט שמבטא יותר מכל את הסתכלותו על כל יהודי, הרבי אמר לה: "כשסופרים יהלומים, לא מתעייפים…".
 
במשך השנה קורה שהיהודי מועד פה ושם, מוותר לעצמו ואף עוצם עין כשמצפים ממנו לעזור, היחסים עם המשפחה לא בראש מעייניו וגם העובדים המסורים שמצפים ממנו לשדרוג לא מקבלים יחס הולם, בקיצור "רבי נוח": מה שבא לי מה שנוח לי באותו רגע, זה אני אעשה…
 
ביום כיפור רואים דבר מדהים: אותו יהודי שבמשך השנה עשה "מה שבא לו", ביום כיפור הוא עושה את "מה שבא לה". הכוונה לנשמה היהודית – חלק אלוקי המצוי בכל יהודי באשר הוא. לא משנה מה עשה ומה הן תוכניותיו, ביום כיפור הוא מרשה לעצמו להיכנס לבית כנסת ולהשתתף בתפילות יום כיפור, או לפחות הוא ימנע מעצמו מאכל ומשתה עד סיום הצום.
 
יום כיפורים – כ-פורים
 
יום כיפורים דומה לחג הפורים עם "כ" הדמיון כמו פורים. בחג פורים אנו מתחפשים ובעצם ביום זה אנו מגלים למה היינו רוצים להיות, כלומר בחג פורים מתגלה מהותו של האדם המחופש, ביום כיפורים מתגלה העצם של היהודי שהוא בעצם רוצה לבוא כל השנה לבית הכנסת והוא היה רוצה לעשות יותר במצוות שבין אדם לחברו או בין איש לאשתו, אלא שהסביבה מצפה ממנו להיות כמו שהוא עכשיו לא לעשות שינויים שיגרמו לטלטלה בבית או בעבודה.
 
ביום כיפורים הקדוש ברוך הוא מתקרב אלינו מאוד ובגלל זה עצם הנשמה שלנו שהיא חלק אלוקי, מרגישה את ההתקרבות ומבקשת להתקרב אליו.
 
זו הסיבה האמיתית לשינוי שרואים ברחוב הישראלי ביום כיפור. יהיו כאלו שיאמרו שאין בינם לבין הדת ולא כלום, אלא זה בגלל המסורת: הוא מכבד את ההורים וכדומה, אבל האמת היא שהנשמה שלו מבקשת להתקרב אל השם ביום כיפורים. ישנו ציטוט מאחד מגדולי ישראל "יהודי לא רוצה ולא יכול להיות נפרד מאלוקות, אלא שהרוח שטות – היצר הרע מייפה לו את הדברים עד שנדמה לו שגם אם יעשה כך וכך הוא עדיין קשור לקב"ה".
 
איך זה קשור לסיפור על היהלום?
 
ובכן, כשאנו שמים לב לכך שכל יהודי ויהודיה באשר הם, עם כל המעטפות והתצוגה החיצונית שלהם שנראית מרוחקת ואף מנוכרת מכל סממן של מסורת, ברגע האמת, כאשר הקב"ה מתקרב אליו – מלך מלכי המלכים ! מבקש את קרבתו גם לב האבן נמס והוא מוכן לעשות ולו צעד קטן עבורו.
 
זה מוכיח את מה שצוטט מהרבי מליובאוויטש שכל יהודי הוא יהלום! רק שלעיתים בכדי לגלות את היהלום שבו צריך לחפור עמוק באדמה ולחצוב אבן מלוכלכת שלא נראית דומה ליהלום, אבל אחרי שמנקים את האבן ומלטשים אותה מתגלה היהלום בכל הדרו, זהו יהודי – יהלום!
 
בעומדנו ערב יום הקדוש, יום של סליחה ומחילה, אנו מבקשים מהקב"ה שיסלח לנו ויעניק לנו שנה טובה ומתוקה, אבל, עלינו קודם לסלוח לאלו שפגעו בנו, שאיימו עלינו ועל חירותנו ועל איכות חיינו. אם זה השכן שליד או העמית בעבודה.
 
עוצמתו של יום הכיפורים מסוגלת לאפשר לנו לפתוח דף חדש ביחסים בין אדם לחברו לבין לאשתו ובין דתיים לחילונים (וכאן אני מוחה על השימוש במילה חילוני על יהודי. יהודי הוא קודש ולא שייך לומר עליו חול).
אני יודע שציפו ממני להתייחס לתגובות המגוונות על המאמר הקודם שכתבתי, אבל מפאת היום הקדוש וכמחווה של פיוס אכבד אתכם אחים יקרים ואני סולח לכל מי שהקניט אותי (או שלא עצר לי…) ובהזדמנות זו אני מבקש מכל מי שראה את עצמו נפגע ממני באיזו שהיא צורה, אני מבקש מחילה ואני מאחל לכל משפחת כפר ורדים בתוך כלל אחינו בית ישראל גמר חתימה טובה, לשנה טובה ומתוקה!

 

תגובות פייסבוק


0 תגובות

  1. יהודי בהחלט אבל לא כזה הגב

    לא צם ולא מתקרב לבית כנסת ולא נעליים
    כנראה איני יהודי על פי הקביעה האבסולוטית של הכותב.
    ואני מכיר גם כמה יהודים שהם זבלים אמיתיים, מלבר ומלגו, ושום מרוק וצחצוח והסרת קליפות לא יצליחו לשנות זאת.

  2. אורח/ת הגב

    פורים יותר מכיפורים
    אילו באמת הייתי יכול להאמין, לחשוב, שאתה ודומיך באמת מבקשים סליחה, באמת מכבדים אותי, את דרכי ואמונתי האחרת משלך…
    זה הכל תחפושת, משחק של יום בשנה – עוד פורים.
    כשעוברים החגים, אתם חוזרים לעולמכם – עולם חד גוני, חסר פתיחות ומעוף, עולם חד מיימדי, דבר המוליך ישירות לקיצוניות, לפילוג, לשנאת האחר, השונה, בוודאי לא איש באמונתו יחיה, או חלילה ואהבת לרעך כמוך.
    אסור להאשים חלילה את יום הכיפורים, או את התורה, המסורת היהודית, הכל שם ברובו יפה זך וטהור ועם כוונות טובות. אלא שאותם חרדים “שחורים” (עם ובלי מרכאות) נותנים ליהדות פרשנות שחורה משחור, מייחסים לעצמם בשיא האבסורד, את היותם נציגי האלוהים עלי אדמות…
    באמת יש לכם הרבה על מה לכפר, אילו רק הייתם עושים זאת באמת מכל הלב ועל הדברים האמיתיים, הנכונים הדורשים סליחה ומחילה…
    צום קל ונעים
    והלוואי…

  3. אורח/ת הגב

    מחילה
    בקשתך התקבלה מחלתי לך
    גמר חתימה טובה גם לך

  4. אורח/ת הגב

    לא סולח ולא מוחל לזרים שבאו להחזיר בתשובה
    חוטר ישי, אתה חבדניק ששייך לאותה קבוצה זרה ביחד עם גולדפארב ומרינובסקי שבאה להחריד את הכפר. כמוהם, אתה נטע זר, וכך תישאר. קשרי הנישואין שלך לא יעמדו לזכותך.
    תרשה לי לנחש שאתה מבקש מחילה כי היא חשובה לך, לא משום שאתה מרגיש שפגעת במישהו כאן.
    מחילתי חשובה לך? קח את חבריך הזרים ולך מפה, ואז תוכל לקבל את מחילתי.

  5. אורח/ת הגב

    אין מחילה ואין סליחה למעשים שנעשים במודע וב”חסות” הדת
    יום כיפור אינו מכפר על מעשים שלכם, שלך של גולדפרב ושל מרינובסקי. מעשיכם במודע, מתוכננים מראש, ורצים להשיג מטרה מסוימת.
    אתה מבקש סליחה מהקורבן שאתה פוגע בו?

  6. אורח/ת הגב

    מה הקשר ליהודים וליהלום?
    יש יהודים זבלים , ויש לא יהודים זהב מה הקשר?
    מה ההכלה וההנשאו הזו?

  7. אורח/ת הגב

    לא מוחל לך, ישי. ולא מושיט את הלחי השניה
    אתם מנסים להמיט על הכפר מכה (איני רוצה להשתמש במילים אסון או שואה). ברור שיש לכם הסברים טובים לכל מעשיכם, ואתם אף עומדים מאחוריהם ומצדיקים אותם. לדעתכם אתם עושים דבר נכון, אתם הרי רק רוצים שכולנו נהיה יהודים כשרים כמוכם. אתם אפילו לא מבינים למה אנחנו מתנגדים. הרי אתם עושים דבר חיובי.
    אבל- ניסיתם להכות אותנו על הלחי האחת, ואני, בניגוד לישו שנוא נפשכם, לא אושיט לך את הלחי השניה.
    לא אאפשר לכם (לא אני ולא חברי)לשנות את אופי הכפר. לא ניתן לכם לפתוח כאן מוסדות חינוך חרדיים, לא ניתן לכם להפוך את הכפר למה שאינו חפץ בו.
    שים לב, ישי, אני מתכוון רק לאלה שהגיעו לכאן בשנים האחרונות, וראה למה גרמו בכפר. אני בטוח שזאת לא היתה כוונת האל שלכם!

  8. אורח/ת הגב

    מחילה שלא נמחלת
    חוטר ישי הינך מבקש מחילה. אבל מחילה צריכה לכלול עשייה ומבחינתי כדי שאמחל לך עליך ועל חבריך לעזוב אותנו כאן לחיות את חיינו על פי דרכנו. להיות יהודים על פי דרכנו.
    תעברו אתה וחבריך לישוב בו אתם רצויים ובו תוכלו להשתמש בשירותים הקיימים לטובת דרך חייכם.
    כמו שיש על פי חוק ישובים חרדים בהם אין רשות ליהודי חילוני לקנות דירה ,לשכור דירה ולקבל את השירותים הנחוצים לו, יש לנו הזכות לדרוש שלא תנסו אתה וחבריך להסית את ילדינו באמצעות סוכריות והבטחות, לחזור בתשובה. אין לכם תשובות לשאלותינו לעומת זאת לנו יש ויש את התשובות. אז מחילתך אינה מתקבלת כי אינה כנה ואינה כוללת את הפגיעה בה פגעת אתה וחברך בנו רוב קהילת כפר ורדים

  9. אברום רותם הגב

    האלימות והוולגריות כאן מראה על חולשתינו (“החילוניים”)…
    האלימות והוולגריות כאן מראה על חולשתינו (“החילוניים”)… מה קורה לכם/לנו?
    אז חוטר ישי דנן, משתמש במטפורות הדמגוגיות והשטחיות של היהדות השטחית, הלא מעמיקה, שרק אוסרת ולא מכילה ולא באמת רוחנית. אז מה?
    למה בשביל זה צריך להגיב באופן אלים ולא מכיל ולא מוסרי – אנהו עושים כאן בדיוק מה שאנו לא רוצים שיעשו לנו.
    במקום לשדר חוזק ואמונה במה שאנו מייחלים לו, אנו משדרים חולשה ומורך לב, לנוכח דרשות שטחיות – המצויות מאד בקרב “הדתיים” ומאפינות את הזרם החיצוני, שגם אם לגיטימי לדחות בשתי ידיים, עדיין לא להתנפל ככה….
    “זבלים אמיתיים”, “קבוצה זרה”… די, בואו נפיסק עם ההשתלחותה זאת הלא מכבדת, קודם כל אותנו. יש לנו מספיק אתגרים חברתיים לקומם, ולא נכון לבטא וולגריות אלימה כתחליף להתמודדות חזקה, אמיצה ונחושה.
    חילוניים יקרים – ראו הוזהרנו

  10. אבי הגב

    לתגובה 8 : כל מילה בסלע! ממש הרגשתי כאילו אני כתבתי…
    מסכים עם כל מילה שלך.
    חוטר, מרינובסקי וגולדפרב מבקשים סליחה ב”כאילו”. צריך לבקש סליחה, אז מבקשים. אבל ממשיכים במעשיהם כאן. לא מבקשים סליחה ומפסיקים. לא, הם מבקשים (עושים בכאילו מה שהם צריכים לעשות) ןעובר יום כיפור, וממשיכים. 
    זאת סליחה, זאת? זה מה שהאלוהים שלכם רוצה? זה מה שהוא מתכוון?
    שלושתכם הגעתם לכפר לא מזמן (הכל יחסי), עם כוונות מסיונריות של החזרה בתשובה והכנסת מוסדות חרדיים לכפר. אינכם מוותיקי הכפר שחזרו בתשובה. אז תתכבדו ועברו למעלות, למשל (אם אתם צריכים את אוויר הפסגות…) שם יש הכל. ובשפע.
    ו… אתמול ראיתי את ילדיכם בבית הכנסת, משחקים בחוץ ללא מגננה, כמעט נתתי להם סוכריות עם איזה מסר שלא הייתם אוהבים… המהלך הוא דו צדדי, אתם יודעים. לא רק לכם יש דרך פתוחה לילדינו, גם לנו לילדיכם!

  11. אורח/ת הגב

    ישי, את מעשיכם אפשר להגדיר כך: סליחה-חה, חה, חה !
    חה…חה…חה…

  12. הוולגרי (לדעתך) מ 1 הגב

    לצדיק מ 9
    לא ראיתי אלימות באף אחת מהתגובות.
    האם להשתמש בצירוף המילים “זבלים אמיתיים” זה וולגארי? כנראה שלדעתך כן. אני לא חושב כך.
    לעומת זאת אני חושב שאתה קצת מתנשא. גם כלפי הכותב (דמגוג, שיטחי, לא מעמיק, …) וגם כלפי הכותבים החילוניים שהגיבו כאן, כל אחד בדרכו ובסגנונו, ושמצאת לנכון להטיף להם מוסר.
    יש לך מה להגיד כחילוני – בוא תגיד. אל תטיף. אין לנו צורך בהטפות. אין לנו גם צורך בכאלו הרואים עצמם כסמכות מוסרית, לא דתים ולא חילוניים. פשוט תרד מזה. תודה.

  13. נתניהו הגב

    ראיתי וחשבתי שיעניין אתכם
    נועה נתניהו: קרוב לחב”ד, רחוק מהזרקורים

    נועה נתניהו (27) היא ביתם הבכורה של בנימין נתניהו ורעייתו הראשונה, ד”ר מיקי הרן. בשנת תשס”ו נישאה לדניאל רוט, חסיד חב”ד יליד ארצות הברית, והמשיכה יחד איתו מסע של התקרבות לדת, שהחל באופן אישי כבר שלוש שנים לפני כן.‬

    רוט היה איש הייטק שלמד במרכז הבינתחומי בהרצליה, שם גם פגש את נועה. השניים מתגוררים בירושלים ומתרחקים מאור הזרקורים. לפני כשנה נולד בנם הבכור שמואל.

  14. נעמי גנזר הגב

    מה אתה רוצה להגיד
    כדאי שתדע שלא תצליח לשנות אותנו אז חבל על הזמן שאתה משקיע בכתיבת המאמרים שלך
    אבל אם אתה עושה זאת כדי לקבל תשומת לב (צומי בלע”ז)
    אז אנחנו מפרגנים

  15. אורח/ת הגב
  16. אורח הגב

    13, מה ב ד י ו ק רצית להגיד? קראתי ולא הבנתי. עוד סיפור. נו?
    ???

  17. אורח/ת הגב

    איזה תגובות מרושעות, פשוט לא להאמין
    צרות עין וצרות אופק

  18. אורח/ת הגב

    יש תחרות לסוכת-שלום הותיקה והטובה.
    השם שלה: סוכת אחווה. היכן? בבי”כ כמובן.
    איזו אחווה יש איתם?

  19. אורח/ת הגב

    מה שמצפים ממך, מר חוטר ישי
    זה לא להגיב לתגובות במאמר הקודם,
    אלא פשוט לעזוב אותנו!
    ולא משנה אם תעזוב פיזית את הכפר או תעזוב את דרכך המיסיונרית – כל עוד תעזוב את ילדינו במנוחה ובל תתקרב אליהם עם או בלי ממתקים ו/או ברכות!
    אנחנו, האנשים החושבים, לא סולחים “כי צריך” או “כי כך נהוג” ביום מסויים בשנה, אנו סולחים כשאנו נתקלים בחרטה אמיתית ובשינוי הדרכים הפוגעניות בהן נהג הפוגע בנו.
    כל עוד תמשיך אתה וחבר מרעיך, לפעול במיסיונריות לא נשקוט ולא נסלח ולא נתן יד ולב להשתלטות חרדית על ביתנו כפי שקורה במחוזות אחרים בארץ!

  20. אורח/ת הגב

    לעורך, נא להוריד את תגובה 22. היא בוטה ופוגעת ברגשותי.
    הוא גם מסלק אותי מהכפר !
    או שמורידים את הכל, או שמפרסמים את הכל!
    מה, משאירים רק את החרדים (למרות שהם בוטים בדיוק כמונו)???

  21. חוטר ישי הגב

    יש יותר מידי אורחים שמגיבים… היכן הותיקים?
    חג שמח לכל בית ישראל ולתושבי כפר ורדים!

  22. אורח/ת הגב

    לעורך ולמגיבים 22 23
    1 – לדעתי העורך אינו חייב “להוריד הכל או לפרסם הכל” כמו שביקש 23. ינהג העורך על פי הבנתו
    2 – תגובה 22 אכן קיצונית\וכחנית\מרגיזנית, אבל ראיתי כבר חריפות מימנה
    3 – תגובה מספר 15 שהורדה מהכתבה בה מביעה הגברת * את תודתה למסעדת שיינפלד היתה ללא שום ספק סטירית ונכתבה בלשון סגי נהור. מסתבר שצריך רמה מסוימת של קריאת טקסט בשביל לראות את זה. כל הנעלבים פשוט כשלו בהבנת הטקסט. חבל אבל לא מאד מפתיע.
    4 – העורך לא היה צריך להסביר לקוראים שמדובר בסאטירה. אם צריך להסביר שמשהוא הוא סאטירה יש בעיה. אם העורך חושב שזו סאטירה ושסאטירה זה לגיטימי עליו לאשר פרסומה ולא להסביר אותה. אם אינו חושב כך שלא יפרסם. לפרסם ולקבל מכתבים נזעמים ולהסיר זה לא לעניין ומעיד על חוסר ביטחון ומדיניות עריכה לא ברורה. חבל.

  23. עבדך הכנוע הגב

    לכל יכול עודד שלומות מלך מלכי הצנזורה והאתיקה העיתונאית
    אנא פרסם אותי, בבקששששה, אל תשאיר אותי בחושך, מבטיח לכתוב רק טוב על שיינפלד, שתומך במרינובסקי (זה טוב, נכון כל יכול?)אכתוב רק טוב על מרינובסקי שעושה רק טוב לאלוהים (ורע לנו, אז מה?)אכתוב רק טוב על גולדפרב ירא השמיים (אני משתפר?)מעלה את הסביבה לעומתינו (זה חיובי, במקום לכתוב מדרדר אותנו במידרון).שלך, עבדך, התושב הנתון לחסדיך

  24. אורח/ת הגב

    לעורך – הסרת התגובות בכתבה על שיינפלד – לא יאה
    קודם מפרסמים תגובות ואח”כ מחליטים שזה בוטה? הרי אף תגובה לא מתפרסמת ללא בדיקה מראש. מה קרה? מי התערב? מי לחץ? אף אחד? עוד יותר גרוע. חוצמזה לא ראיתי שם תגובות חריגות ממש, לעומת זאת כן ראיתי תגובה פרובוקטיבית של חרדי שפורסמה, כנראה כדי שתזמין תגובות נגדיות למען הרייטינג. לא יאה ולא נאה

  25. אורח/ת הגב

    נא להסיר את תגובה 22
    היא פרובוקטיבית, בוטה וכו’ וכו’.
    אני בעצם לא בעד הסרת תגובות. אנשים צריכים לדעת להתמודד עם מה שקוראים.
    אבל-
    הורדת את התגובות בסרינה פריאל, בתואנה של בוטות וכו’ וכו’, אז דין אחד לכולם.
    למה 22 נשאר? כי הוא חרדי? כי הוא בעד מרינובסקי? כי הוא לועג לזיו וגרינפלד? תסביר לנו, עורך יקר…

  26. אורח/ת הגב

    גם העורך, כנראה, שתה קפה חינם בשיינפלד…
    או שאתה נותן להתבטא (כי יש אנשים שלא חושבים ששינפלד הוא כזה צדיק, כפי שהוא מופיע בכתבה), או שאתה מסיר את הכל: גם את הכתבה וגם את התגובות.
    זה לא נכון (עיתונאית, אתית ואובייקטיבית) להציג רק צד אחד של התמונה. עכשיו זה חד צדדי באופן קיצוני, ואין לנו יכולת לומר את דעתנו.
    סתימת פיות, כבר אמרנו?

  27. אורח/ת הגב

    יש אלהים
    וקוראים לו עודד שלומות

  28. אורח/ת הגב

    חוטר, במקום להתחכם תתחיל לענות לעניין על מה ששאלו אותך.
    זאת הדרך שלכם תמיד. לא רציני.
    אם אתה לא עונה, יותר טוב אל תכתוב בכלל.

  29. אורח/ת הגב

    חלק מתגובות קודמי ממש משונות
    אבל מי אמר שתגובות משונות זה רע? יש בזה משהוא משעשע למדי

    אבל מה שכן רע זה שמשום מה הדיון (אם אפשר לקרוא לו כך) שהחל בעקבות מכתב התודה של הגברת ובמסגרת התגובות אליו נמחק משם והעתק לכאן. חלק מהמגיבים (כמוני למשל) לא קראו את התגובות שם, אבל מבין השיטים מבינים שמשהוא קרה שם, אבל מה בדיוק לא ידוע. אני חושב שמשהוא מאד משובש בזה. חבל שהעורך החליט כמו שהחליט. אני מציע לעורך לשבת עם עצמו (הוא יכול כמובן להתייעץ במי שאת דעתו הוא מחשיב) ולגבש מדיניות שלוקחת בחשבון את הכפר ואת מה שקורה בו ואת תפקיד העתונות ואיך הוא צריך לבוא לידי ביטוי כאן. את המדיניות הזו רצוי לנסח ולפרסם וליישם. כמו שזה כרגע זה משונה ומביך

  30. אורח/ת הגב

    חברים, חבל לכם על הזמן לא רק שהם לא יעזבו אנו נעזור להם להתגבר..
    לא רוצים להוקיע לא רוצים להקיא, אנחנו אוהבים את הרב גולדפרב ואת ר’ עמיחי מרינובסקי. הם מקדמים את הכפר למרות הכפשותיכם, ועל כורחכם ווולגריותכם, הם ישארו, אתם תמשיכו להתרגז ואנחנו נמשיך לצחוק… עליכם, בעיקר שלושת המסכנים שכל הזמן יושבים ומכפישים בצורה אנונימית ויוצרים תחושה שאתם הרבה, מה לעשות, אנחנו יודעים מי אתם, וכמה אתם- ואנחנו יותר חכמים מכם, יותר רבים מכם ואנחנו נשאר כאן ולבסוף יתכן שאתם, שלשתכם, תעזבו את הכפר!!!

    ועודד שלומות, ראיתי גם ראיתי חלק מהתגובות על מסעדת שיינפלד- אני מתפלא לא רק על הקיצוניות שבדברים שכתב מס’ 15 , אלא יותר מכך, מתפלא עליך!!! שהצלחת “להכשיר את השרץ” בטיעוני “הפוך על הפוך” תתבייש לך, האם היית מוכן שאותם הדברים היו נשארים כתובים לו היו נכתבים על משפחתך, ילדך, עסקך, עובדיך? אני בספק רב.
    בושה לאתר שאתה נותן לו אכסניה כזו בגיבוי ובהוספת דלק למדורה.

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן