תשכחו מכביש 6 לצפון

ראשי רשויות בגליל יוצאים למאבק ציבורי להמשך כביש שש לשלומי * שרת התחבורה לא ממצמצת: נשקיע בעיקר בתחבורה ציבורית


 

ראשי הרשויות של עכו, נהריה, שלומי, בית ג׳אן, כפר ורדים ומטה אשר נפגשו השבוע בלשכתו של שמעון לנקרי, ראש העיר עכו ויו”ר אשכול גליל מערבי, על מנת לדון בצעדים דחופים לביטול החלטת שרת התחבורה מרב מיכאלי לעצור את התוכנית הלאומית להארכת כביש שש לגליל עד לשלומי. בפגישה השתתפה גם לי-את כהן, מנכ״לית האשכול.

 

 

כפרניק WhatsApp-Image-2021-11-22-at-16.57.43-scaled תשכחו מכביש 6 לצפון
ראשי רשויות בגליל המערבי בקריאה לשרת התחבורה להמשיך את כביש 6 לכברי ושלומי

 

המפגש נערך על רקע כנס “הגליל במרכז” בחודש שעבר, בו הצהירה מיכאלי על שינוי סדר העדיפויות של משרדה שמשמעותו דחייה של תכנית כביש שש לצפון, לתקופה לא מוגדרת. תכנית זו, שכבר אושרה ותוקצבה, נעלמה מתקציב 21-22.

לטענת ראשי הרשויות, ההחלטה על ביטול הארכת כביש שש עד שלומי, דרך צומת כברי, מהווה טעות חמורה המעידה על חוסר הבנה של צרכיהם הדחופים ביותר של תושבי הצפון.

בפגישה הוחלט על יציאה למאבק ציבורי רחב היקף תוך שיתוף פעולה של כל ראשי הרשויות בצפון, האשכולות האזוריים ושדולת הגליל בכנסת, אותו יוביל ראש העיר נהריה, רונן מרלי, שאמר:

“מדובר על החלטה עם השלכות קשות מאוד על תושבי הגליל המערבי והצפון כולו. הכביש הוא פרויקט לאומי שנועד לחבר את הגליל והנגב למרכז. כביש שש זה לא רק עורק תחבורה, זה עורק חיים שיש לו השלכות על כל תחומי החיים בצפון – תעשייה, תעסוקה, בריאות. רק עם גליל חזק- ישראל  חזקה”.

 



 

ממשרד התחבורה נמסר בתגובה, כי עם כניסתה לתפקיד, הכריזה שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח״כ מרב מיכאלי, כי מדינת ישראל נמצאת במצב חירום תחבורתי ולכן יש לשנות את סדרי העדיפויות ולהתמקד בטיפול בתחבורה הציבורית ובכבישים מסוכנים.

 

כפרניק WhatsApp-Image-2021-10-14-at-19.00.16-1-scaled תשכחו מכביש 6 לצפון
מירב מיכאלי בכנס בעכו: הקפאת כביש 6 לצפון Ritvo Photography

 

בהתאם לכך, תפיסת המשרד השתנתה והותאמה ולאחר שנים רבות שסדר העדיפויות שם את הרכב הפרטי בראש החשיבות, כעת המשרד משקיע את רוב התקציב בטיפול בכבישים המוגדרים מסוכנים וכן בפרויקטים של תחבורה ציבורית ותחבורה בת-קיימא, שנועדו לאפשר לנוסעים ולנוסעות אלטרנטיבה יעילה לרכב הפרטי.

 




תגובה אחת

  1. נפתחה הכיכר על 854 | כפרניק הגב

    […] 23/11/2021 23:20 תשכחו מכביש 6 לצפון […]

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן