תקציב מעלות-תרשיחא: 175.2 מלש”ח

עיריית מעלות תרשיחא אישרה תקציב 2023: גבוה ב-9 מלש"ח לעומת שנה קודמת * פומרנץ: בשורה חברתית וצמיחה כלכלית


 

תקציב עיריית מעלות תרשיחא לשנת 2023, אושר השבוע במליאת מועצת העיר ברוב של 7 חברים: סך של 175.2 מיליוני שקלים, גידול של 9 מלש”ח לעומת התקציב של השנה החולפת.

 

כפרניק MT2023-scaled תקציב מעלות-תרשיחא: 175.2 מלש"ח
בעד התקציב: ארקדי פומרנץ, נחלה טנוס, יוגב אפוטה, יורי קוצ’ר, טוביה גלזר, הלן שחאדה ולידיה רזניקוב

 

בעד התקציב הצביעו שבעת חברי הקואליציה ( ראש העיר ארקדי פומרנץ, וסגניו: נחלה טנוס ויוגב אפוטה; יורי קוצ’ר, טוביה גלזר, הלן שחאדה ולידיה רזניקוב).

נגד התקציב הצביעו שני חברי אופוזיציה (שמעון בן נעים ומוטי בן דוד).

שני חברי אופוזיציה נעדרו (שמעון ביטון ואיימן שנאתי).

וחבר אופוזיציה נוסף (שמעון משה) עזב את הישיבה זמן קצר לפני ההצבעה.

 

כפרניק MT20232000-scaled תקציב מעלות-תרשיחא: 175.2 מלש"ח
שמעון בן נעים ומוטי בן דוד מתנגדים לתקציב מעלות-תרשיחא 2023

 

 

מדוברות העירייה נמסרו הדברים הבאים:

בתקציב המאושר ניכרת השקעה המרכזית בתקציב החינוך לשנת 2023, יעמוד על כ-46.388 מיליוני שקלים, מתוכם השתתפות העירייה תעמוד על כ-11.400 מיליוני שקלים. החינוך הבלתי פורמלי זוכה לתקציב של 10.112 מלש”ח, בהשתתפות העיריה על סך 6.808 מלש”ח.

תקציב הרווחה, האגף לשירותים חברתיים, לשנת 2023 רשם עלייה ביחס לשנת 2022, והוא יעמוד על כ-29.002 מיליוני שקלים, המהווים כ-17% מהתקציב הכולל, כאשר השתתפות העירייה עומדת על 6.212 מלש”ח.

במסגרת התקציב החדש, ניתן דגש לאגף השפ”ע  – עם כ-21.522 מיליון ₪. במסגרת התקציב הוזרמו לשפ”ע כמיליון ₪ נוספים בתקציב השוטף –  במגמה לחיזוק משמעותי בכח האדם. במסגרת “קולות קוראים” יש גם תוספת תקציבית משמעותית לתכניות שונות באגף השפע בתחומי הניקיון, הגינון וחזות העיר.

צפי להגדלת הכנסות העירייה בשנת העבודה הקרובה: תקציב אגף ההנדסה לשנת 2023  (מתקציבי פיתוח ותב”רים) יעמוד על 135.1 מלש”ח. תחזית לשנת 2023 מראה על הכנסות – באגרות בנייה, היטלי ההשבחה ותנופת הפיתוח של שכונות חדשות וקידום שיווק פארק ההייטק החדש ע”ש אריאל שרון.

 



 

אמנון אשל אסולין מנכ”ל העיריה: “ספר התקציב יצא לפועל ומומש בהתאם ליעדים שהצבנו לעצמנו. עבדנו באופן סדור בתוכנית עבודה משולבת תקציב, יעדים, מדדים והישגים. חשוב לציין כי לאחר שנים רבות שנת 2022 מסתיימת בעמידה איכותית ביעדי התקציב ובתכנית ההתייעלות שנחתמה אל מול משרד הפנים. הארנונה למגורים ועסקים לא עלתה מלבד ההעלאה האוטומטית של משרד הפנים בכל הרשויות בארץ. יחד עם זאת אנו צופים גידול בהכנסות הארנונה לאור הגידול באוכלוסייה. אנו מסיימים את השנה כאשר אנו עומדים ביעד הגירעון שאושר במשרד הפנים בסכום מופחת באופן משמעותי ממה שאושר לנו מלכתחילה”.

 

כפרניק MT20231000-scaled תקציב מעלות-תרשיחא: 175.2 מלש"ח
דצמבר 2022: מליאת עיריית מעלות-תרשיחא באישור תקציב 2023

 

פומרנץ: “מדובר בתקציב מצוין, משקף והמותאם לצרכיה של העיר ותושביה, תקציב שמביא איתו בשורה חברתית חשובה לעיר מעלות תרשיחא, שתעלה את העיר לפסים של צמיחה כלכלית. הידקנו את החגורה ושמרנו על הקופה הציבורית, זהו תקציב ששם בראש סדרי העדיפויות ומבטא את ההשקעה שלנו בתחומי החינוך, השפ”ע וחזות העיר, הקהילה והתרבות, הרווחה, פיתוח התשתיות ופרויקטים נרחבים באגף ההנדסה, נוער, צעירים וספורט”.

…”תודה רבה לסגניי: נחלה טנוס ויוגב אפוטה, לחברי הקואליציה העירונית, למנכ”ל העירייה, לגזברית העירייה אירית מורן ולסגניתה ולכל צוות החשבות באגף ולמנהלי האגפים והמחלקות בעירייה”.

 

צילום: אילן אוחנה – דוברות והסברה עיריית מעלות תרשיחא

 

 




השארת תגובה

Array
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן