תפוסה גבוהה ופוריות

המרכז הרפואי לגליל: 170 אחוז תפוסה במחלקה פנימית * רבנים ממכון פוע"ה יפנו אוכלוסיה דתית למחלקת יולדות והפריה חוץ גופית


 

עומסים כבדים במיוחד במחלקות הפנימיות במרכז הרפואי לגליל בנהריה: כל שש המחלקות עמוסות מאוד ונמצאות ביותר מ-100 אחוזי תפוסה. כך, למשל, בפנימית א’ מאושפזים 50 חולים, כאשר תקן המיטות עומד על 32 בלבד (170 אחוז!). מרבית המחלקות הפנימיות עומדות על תפוסה של 150 אחוזים ואף יותר.

 

כפרניק WhatsApp-Image-2021-12-27-at-12.53.00-scaled תפוסה גבוהה ופוריות
מיטה במסדרון באחת המחלקות הפנימיות צילום: דוברות המרכז הרפואי לגליל

 

 

כ-25 אחוז מהמאושפזים במחלקות הפנימיות סובלים משפעת ותחלואה נשימתית נוספת, חלקם חולים סיעודיים, דבר המעמיס מאוד על המחלקות הללו.

שרית אייזנברג, אחות אחראית במחלקה פנימית א’: “המצב מאוד לא פשוט. אתמול היו לנו 52 חולים. אנחנו מנצלים כל פינה פנויה כדי לקלוט חולים. חלק מהם הינם אנשים מבוגרים שסובלים מתסמינים נשימתיים, כמו דלקות ריאות, כאשר ברקע יש אי ספיקת לב, וחולה כזה כמעט בלתי אפשרי לשים במסדרון, כמעט ללא אמצעי ניטור והשגחה. יש לנו חוסר בכוח אדם, ואח שאמור לעבוד מקסימום חמש משמרות בשבוע, נאלץ לעבוד שש משמרות”.

לדברי אייזנברג, בחדרי האישפוז יש ארבע מיטות במקום שלוש, כאשר גם חדר האוכל הוסב בלית ברירה לחדר אשפוז, שם יש חמש מיטות, הכל כדי להצליח לקלוט את כל המאושפזים.

סגן מנהל המרכז הרפואי, ד”ר צבי שלג: “כמעט כל בוקר השבוע נפתח אצלנו עם ממוצע של 150 אחוזי תפוסה במחלקות הפנימיות. גם המחלקות לטיפול נמרץ מפוצצות. בהחלט ניתן לחוש בתחלואת החורף, ואנחנו רק בתחילת העונה. אם ניאלץ לפתוח מחדש את מחלקות הקורונה, זה יהיה על חשבון מחלקות פנימיות, מה שעלול ליצור לנו אתגרים לא פשוטים. אני מקווה שאנחנו לא עומדים בפני גל קורונה קשה נוסף, כי הדבר עלול להביא אותנו לקצה גבול היכולת. גם כך יש לנו חוסר גדול בכוח אדם, בעיקר רפואי וסיעודי”.

 



 

 

**

במסגרת שיתוף הפעולה עם המכון, שמשלב בין עולם הרפואה והפסיקה ההלכתית, יחלו הרבנים להפנות נשים וזוגות דתיים לאגף נשים ויולדות שבביה”ח בנהריה וליחידה להפריה חוץ גופית (IVF)

 

כפרניק WhatsApp-Image-2021-12-26-at-12.14.59-scaled תפוסה גבוהה ופוריות
רבני מכון פוע”ה עם צוות היחידה להפריה חוץ גופית צילום: רוני אלברט

 

 

רבנים ממכון פוע”ה (פוריות ורפואה על פי ההלכה) ביקרו השבוע במרכז הרפואי לגליל בנהריה, ערכו סיור ביחידה להפריה חוץ גופית (IVF), שוחחו עם הצוותים והתרשמו משלל הטיפולים המוענקים ביחידה.

הרבנים שוחחו עם מנהלת היחידה ד”ר קטי שלוש, מנהלת המעבדה פנינה פרנקל, והאחות האחראית עטר חן אפטקר, מהן שמעו על חידושים ביחידה ושירותים ייחודיים.

בין השאר סיפר הצוות המטפל לרבנים על טיפול חדש של שטיפת רחם בפלסמה, והזרקת פלסמה לשחלה עבור נשים עם רזרבה שחלתית נמוכה.

ד”ר שלוש הסבירה לרבנים את ה”אני מאמין” של היחידה, תוך שהדגישה את חשיבותם של שימור פריון חברתי (הקפאת ביציות) עבור נשים המעוניינות להביא ילדים בגיל מבוגר.

רבני מכון פוע”ה התרשמו מאוד משירותי היחידה, חלקם ייחודיים וראשוניים בצפון, כמו גם מהמקצועיות, הדיסקרטיות, הזמינות והנגישות הגבוהה למטופלים.

כמו כן ערכו הרבנים סיור באגף נשים ויולדות, בהדרכת מנהל האגף פרופ’ ליאור לבנשטיין, שסקר ניתוחים גינקולוגיים חדשניים המתבצעים במרכז הרפואי. כן הדגיש את המחשבה הרבה שהושקעה כדי להתאים את האגף לציבור הדתי והחרדי, בכל הקשור לשמירת שבת ומזון למהדרין.

ממכון פוע”ה נמסר, כי הם החלו לעבוד בשיתוף פעולה עם האגף בכלל ועם היחידה להפריה חוץ גופית בפרט, כאשר במסגרת שיתוף פעולה זה יחלו להפנות זוגות דתיים לאגף נשים ויולדות וליחידה להפריה חוץ גופית.

מכון פוע”ה הוא מרכז חסד עולמי מוביל, המשלב בין עולם הרפואה והמחקר המתקדם לבין עולם הפסיקה ההלכתית לדורותיה בתחומי המשפחה. המכון הוקם במטרה לסייע לתושבים מהארץ והעולם בתחומי פוריות, גינקולוגיה, גנטיקה, טהרת המשפחה ועוד.

מנהל המרכז הרפואי, פרופ’ מסעד ברהום, בירך על שיתוף הפעולה, תוך שהדגיש את חשיבות הנגשת השירות לתושבים מכלל המגזרים והדתות.

 




השארת תגובה

Array
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן