תוצאה תוך פחות משעה


המרכז הרפואי לגליל: מעבדה מתקדמת הנותנת תשובה מיידית לבדיקת קורונה * הצדעה למיילדות

 

כפרניק WhatsApp-Image-2020-05-04-at-13.24.35-scaled תוצאה תוך פחות משעה
ד”ר שחאדה (משמאל) וד”ר רכניצר ליד המכשיר צילום: דוברות המרכז הרפואי לגליל

 

המרכז הרפואי בנהריה פרסם לאחרונה כי תוך פחות מחודש וחצי, מאז החל בבדיקות לגילוי נגיף הקורונה, הגיע אגף המעבדות לכמות של 10,000 בדיקות. בתחילה רשמו אנשי המעבדות עשרות בדיקות ביום, ובשיא הגיעה הכמות ליותר מ-800 בדיקות ביום.

באגף המעבדות הוחל בשימוש בטכנולוגיה חדשנית, הכוללת ביצוע ופיענוח בדיקות קורונה תוך פחות משעה. בשלב זה מיועדות הבדיקות המהירות עבור מטופלים הזקוקים לתשובה דחופה, ובהם ילדים, יולדות ומטופלים בחדר המיון.

הצוות הבכיר בהובלתה של מנהלת האגף ד”ר מונה שחאדה, כולל את מנהל המעבדה המיקרוביולוגית ד”ר חגי רכניצר, מנהלת תחום הביולוגיה המולקולרית ד”ר סימונה רוזן, ומרכז תחום הסרולוגיה עאטף גאנם.

מנהל המרכז הרפואי, ד”ר מסעד ברהום, שיבח את אגף המעבדות על עבודתו המהירה והיעילה, וציין כי הוא גאה ביוזמה, בנחישות ובפעלתנות הרבה המאפיינת את עשייתו של האגף, כמו גם בהצטרפותו המהירה למאמץ הלאומי בבלימת התפשטות הנגיף.

 

**

יום המיילדת

 

כפרניק WhatsApp-Image-2020-05-05-at-17.29.15-scaled תוצאה תוך פחות משעה
מסעד ברהום באגף לבריאות האשה צילום: אלי כהן זיקוקין

 

לרגל יום המיילדות הבינלאומי, המצוין מדי שנה ב-5 במאי, לקחה הנהלת המרכז הרפואי לגליל בנהריה פסק זמן קצר ממאורעות הקורונה והגיעה לאגף לבריאות האשה, כדי להוקיר את עבודתן החשובה של המיילדות. המקום קושט בבלונים והאחיות המיילדות נהנו מכיבוד מפנק. המשתתפים הקפידו על חבישת מסכות ועל מרחק סביר האחד מהשני.

מנהל המרכז, ד”ר מסעד ברהום, בירך את מנהל מחלקת נשים ויולדות פרופ’ יעקב בורנשטיין, את אחראי חדרי הלידה ד”ר אולג שניידר, ואת האחות האחראית שרי נהיר-בידרמן. כן איחל למיילדות המשך הצלחה ושימשיכו בעבודת הקודש החשובה שהן עושות בכל ימות השנה.

בשנת 2019 נולדו ב-12 חדרי הלידה של המרכז הרפואי כ-5,500 תינוקות. בין השאר ניתנת אפשרות ללדת בחדר לידה טבעי, וכן באמצעות ניתוח קיסרי ידידותי, ובנוסף ניתן לערוך קורס הכנה ללידה, בהובלת צוות המיילדות.

 

 


השארת תגובה

Array
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן