צה”ל ורמ”י “שתו” את האגם


א-לה כפר: אגם מחצבת יחיעם התמלא במים, אבל המינהל גידר והצבא אוסר כניסה למקום

 

כפרניק 00012741110000999-scaled צה"ל ורמ"י "שתו" את האגם
שירה קורונה: סוגרים את האגם

 

איזה ביאוס! נראה כי גורמי כוח ושלטון השתלטו לאחרונה על אחת מפנינות הטבע באזור: אגם המחצבה (אגם געתון / יחיעם), וזאת לאחר קיץ אינטנסיבי בו התגייסו מאות מתושבי הגליל המערבי לפנות צמח פולש שכיסה את כל פני האגם וניקו את מימיו וסביבתו – כך מדווחת שירה קורונה בגיליון החדש של עיתון א-לה כפר.

 

כפרניק WhatsApp-Image-2020-01-13-at-10.47.3619999-scaled צה"ל ורמ"י "שתו" את האגם
אגם המחצבה נוקה והתמלא, אבל רמ”י והצבא מונעים כניסה

 

יזהר נוימן מג’ת הגלילית, מיוזמי מבצע הניקון של הקיץ, מספר לקורונה כי הגיע לטייל באזור האגם וראה את הגידור. לדבריו, זה כמו שמישהו יחליט לסגור את הים, במקום להציב שלטי אזהרה למתרחצים. הוא גם מלין כי הרשויות בארץ נלחמות בטבע ומשחיתות אותו בכספי הציבור, במקום להשקיע ולטפח את האתרים הקיימים. “כשאנשי הרשות גידרו את האגם הם לא חשבו, למשל לנקות פה, אלא כלאו את הלכלוך מתחת לגדר”, אומר נוימן.

 

כפרניק WhatsApp-Image-2019-12-19-at-19.58.228888 צה"ל ורמ"י "שתו" את האגם
רמ”י גידרה את אגם המחצבה. צילום יזהר נוימן

 

מרמ”י נמסר כי מדובר על מחצבה ישנה ולא פעילה שבה נוצרה בריכת מים טבעית, שהייתה מגודרת בעבר אך במהלך השנים הגידור נפרץ והתבלה. פריצת הגידור יצרה סכנה בטיחותית כתוצאה מרחיצת מטיילים במקום ומקרים רבים בהם מטיילים קופצים לבריכה מהסלעים הסובבים ומסתכנים בפגיעה וטביעה במקום שלא הוכשר ולא אושר למטרות כאלה. לכן, בעקבות סיור במקום והערכת הסיכונים הבטיחותיים, החליטה הרשות לחדש את הגידור כדי לשמור על שלום הציבור. הכניסה למחצבה עצמה נותרה פתוחה.

מביקור במקום נראה שהגדר כבר נפרצה…

 

כפרניק WhatsApp-Image-2020-01-13-at-10.47.36-scaled צה"ל ורמ"י "שתו" את האגם
צה”ל בכניסה לאגם געתון / יחיעם: שטח צבאי סגור

 

בנוסף לגידור, הוצב בכניסה שלט: “שטח צבאי סגור”, כאשר מדובר צה”ל נמסר: “השטח מוגדר כשטח צבאי סגור מזה תקופה ארוכה בשל צורך מבצעי. מטבע הדברים, לא נוכל להתייחס מעבר לכך”.

ממועצה אזורית מטה אשר נמסר כי השטח נמצא באחריות רשות מקרקעי ישראל, והיא זו שגידרה אותה. לבקשתנו (פורטל כפרניק) לעמדת המועצה בנדון, נמסר כי אין כל התייחסות לעניין בשלב זה.

 

כפרניק WhatsApp-Image-2019-07-21-at-09.48.16 צה"ל ורמ"י "שתו" את האגם
קיץ 2019: תושבי הגליל המערבי מנקים את החסות הפולשניות מהאגם

 

המאמר המלא בא-לה כפר


2 תגובות

  1. שי וילוז'ני הגב

    נדמה שהצבא אינו לנו, כי אם לצרינו.
    במדינה שבה משאבי הטבע מוגבלים ויקרים, לא יעלה על הדעת שהצבא ישתלט על כל חלקה טובה. זה צבא העם והוא אמור לשרת את הציבור, לא לפעול נגד רווחתו בהלאמת כל ריאה ירוקה וכל מקווה מים נקיים.

  2. הקרדילוג הגב

    אוסף של הזויים, ביום שילד יטבע יתבעו את המדינה.

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן