פעילויות לבעלי מוגבלות

אקים חיפה תפעיל מרכזים במעלות-תרשיחא ובגרנות הגליל * דב גרוסמן: נביא את הניסיון הרב שצברנו לגליל המערבי * מחפשים מדריכים


 

עמותת אקים חיפה זכתה באחרונה במכרז להפעלת מסגרות בקהילה עבור אנשים בעלי מוגבלות שכלית התפתחותית מטעם אשכול רשויות גליל מערבי, במטרה לספק להם ולמשפחותיהם, בכל רצף הגילאים, שירותים איכותיים בתחומים מגוונים, כגון עיסוק ותעסוקה, פנאי, תכניות מעטפת, נופשונים, מרכזים למשפחה, מרכזים לחיים עצמאיים ועוד.

 

כפרניק 2231777868-scaled פעילויות לבעלי מוגבלות
פעילות בגן אור. באדיבות אקים חיפה

 

המרכזים החדשים צפויים להתחיל לפעול במהלך חודש ספטמבר 2022 וכעת, פונים בעמותה לתושבי הגליל המערבי שהשירותים הללו רלוונטיים עבורם, להירשם למרכזי הפעילות, בכתובת: dov@akim-haifa.org.il

כמו כן, יוצאת העמותה למבצע גיוס של מדריכים.ות ורכזים.ות, לשני המרכזים הראשונים שייפתחו במעלות-תרשיחא ומושב גרנות הגליל, פרטים מלאים ושליחת קורות חיים פה: https://did.li/6LClC

לדברי מיכל סגל, מנכ”לית אקים חיפה, שירותים אלו יכולים לתרום לשיפור מיומנויות אישיות, חברתיות ותעסוקתיות, למיצוי פוטנציאל, למימוש עצמי, לשיפור איכות החיים ולהגברת תחושת השייכות והקהילתיוּת: “אנו פועלים ברוח הגישה ההומניסטית למען קיום חיים איכותיים לאנשים עם מוגבלות, דוגלים במתן תנאים ותמיכה למימוש היכולות הטמונות באדם ומאמינים בהשתלבות בחברה תוך קיום יחסי גומלין עם הסובבים. אנו שואפים שפעילותנו תהיה עדכנית ויעילה, במטרה להוביל אנשים עם מוגבלות להשתלבות בקהילה בה הם חיים כאזרחים שווים ותוך קבלת תמיכות שונות בהתאם לצרכיהם ורצונם”.

 



 

בשבועות האחרונים נערכו מספר מפגשי חשיפה בהם הוצגה העמותה החיפאית ופועלה לאורך 70 שנות קיומה, ומשפחות מכל האזור הגיעו על מנת לספר על צרכיהם ואילו שירותים חסרים לילדיהם ולהם כמשפחה.

דב גרוסמן, פרויקטור אקים חיפה בגליל המערבי: “אמנם במרוצת השנים שירותי העמותה התמקדו באנשים עם מוגבלות שכלית-התפתחותית, אך לעמותה ניסיון רב בהפעלה של שירותים המיועדים לאנשים עם מגוון סוגים של מוגבלות – החל מאנשים עם נכויות פיזיות ברמות תפקוד שונות ואנשים על רצף האוטיזם, וכלה באנשים עם הפרעות נפשיות והפרעות התנהגות. כוונתנו שבמרכז העשייה יעמוד האדם עצמו, שאיפותיו, חלומותיו, רצונותיו וצרכיו. נביא את המקצועיות והניסיון הרב שצברנו לגליל המערבי”.

 

כפרניק 221556786989-scaled פעילויות לבעלי מוגבלות
אקים חיפה, פעילות בגן אור

 

אורי צ’רלס פרידלנד, מנהל המחלקה לפיתוח חברתי באשכול רשויות גליל מערבי: “אני שמח וגאה להיות שותף לעשייה חברתית משמעותית יחד עם הרשויות המקומיות במיסוד מסגרות ושירותים לאנשים בעלי מוגבלות ובני משפחותיהם, בטוח כי המרכזים שיקומו ע”י אקים חיפה יהיו ברמה הגבוהה ביותר וייתנו מענה לכל תושב ללא תלות במקום מגוריו. מדובר בשירות חשוב במיוחד בפריפריה, ואנחנו מזמינים את התושבים לפנות למחלקות הרווחה ולאקים חיפה כדי להצטרף לפעילות החשובה והמיוחדת הזאת”.

 



 

ארקדי פומרנץ, ראש העיר מעלות תרשיחא: “אני מברך על היוזמה החשובה של עמותת אקים חיפה לייסד בעיר מעלות תרשיחא מסגרת לקהילה עבור אנשים עם מוגבלות. העירייה בראשותי תירתם ותשתף פעולה באופן מלא למען הצלחת המיזם החברתי החשוב הזה”.

ראש המועצה האזורית מעלה יוסף, שמעון גואטה: “אני גאה ושמח שמועצה אזורית מעלה יוסף לוקחת חלק בפרויקט כל כך חשוב, בשותפות מלאה עם אקים חיפה, במיוחד עבור הילדים, שעבורם נפתחה מועדונית בבית ספר ‘רונסון’ בגרנות הגליל, ובחלק מהפעילויות ישולבו עם ילדים מהחינוך הרגיל, תודה לאקים חיפה על שיתוף הפעולה המרגש והפורה”.

 

כפרניק 221454 פעילויות לבעלי מוגבלות
פעילות באקים חיפה. צילום: אקים חיפה

 

עמותת אקים חיפה שומרת על זכויותיהם של אנשים עם מוגבלות, מעניקה להם שירותי חינוך וטיפול במטרה להובילם למיצוי מלא של יכולותיהם ולהשתלבות מלאה בקהילה. פעילות העמותה מזה 70 שנה ומעלה לחינוך וטיפול שינתה את חייהם של עשרות אלפי ילדים, בוגרים ומזדקנים עם מוגבלות, כמו גם את חייהם של בני משפחתם. העמותה מפעילה מערך דיור, בית ספר לחינוך מיוחד, מרכז יום לבוגרים, מועדון חברתי ופעילויות נוספות, שמובילות לביטוי עצמי, בחירה חופשית ומימוש יכולותיו של האדם בקהילה בה הוא מתגורר.

 




תגובה אחת

  1. אסתי הגב

    זה מאוד מעניין אני רוצה לקבל עוד דברים מכם

השארת תגובה

Array
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן