פומרנץ מאבד תמיכה


חגי וינברג, שפוטר מתפקידו כסמנכ”ל פרויקטים במעלות תרשיחא: התנהלות לא מקצועית של העירייה וארקדי פומרנץ * שלומית פריבר: ראש עיר גרוע * העירייה: וינברג לא עמד בתנאי המכרז

 

שניים מתומכיו הבולטים של ארקדי פומרנץ, חגי וינברג ושלומית פריבר, פרסמו לאחרונה פוסטים נוקבים על התנהלות עיריית מעלות-תרשיחא והעומד בראשה.

 

כפרניק WhatsApp-Image-2020-10-12-at-13.54.34 פומרנץ מאבד תמיכה
היו ימים: שלומית פריבר, חגי וינברג וארקדי פומרנץ

 

 

וינברג, שכיהן בשנה האחרונה כסמנכ”ל פרויקטים בעירייה ואף היה מספר שלוש ברשימתו של פומרנץ “לנו” (לעידן נקי וחדש) ומהמקורבים ביותר לראש העיר, פוליטית ואישית, פוטר לאחרונה מתפקידו, לאחר סאגה ארוכה ומפותלת הנוגעת בעיקרה לתקינות המכרז בו נבחר, להיעדר התקן, ליחסים בין העירייה למשרד הפנים, להשכלתו של וינברג ולנושאי שכר הנוגעים לכך.

לדברי וינברג, כאשר ניגש למכרז לתפקיד מנהל הפרויקטים בעירייה, ענה על הקריטריונים. לשם כך גם עזב תפקיד בכיר של ניהול פרויקטים בחברת “שניידר הנדסת חשמל”. בדיעבד, רק לאחר שנבחר והחל בתפקידו בעירייה, הבין כי המשרה תלויה באישור משרד הפנים, וכי ניצבים בפניו שני מכשולים: היעדר תקן לתפקיד, ובהמשך גם סף השכלה של תואר שני (שאין לו).

“בעירייה נתנו לי את ההרגשה שאלו דברים שניתן לפתור מול משרד הפנים”, אומר וינברג. “עובדה כי לפני היו מנהלי פרויקטים בעירייה, ותקן ניתן לדרוש וגם לקבל. אלא ששנה שלמה העניין נמשך באיזו חוסר ודעות ואפילו הסתרת מידע. גם לאחר שהתקבל התקן, לא הצליחו להסדיר את עניין דרישות ההשכלה ולכן פוטרתי. אם הייתי מודע לכל הסיפור הזה מהתחלה, בטח שלא הייתי נכנס לזה ומסתכן באיבוד מקום עבודה טוב ומסודר.

“בתוך כך, בשל היעדר אישור משרד הפנים, גם שכרי נפגע. גם כאן היתה התנהלות לא הוגנת כאשר בתחילה קיבלתי חלק משכר בכירים, אבל בהמשך עצרו זאת והבטיחו שאקבל רטרואקטיבית לאחר שהמשרה תוסדר. בסופו של דבר יצאתי קירח מכאן ומכאן”.  בעקבות הפיטורין, וינברג תבע את עיריית מעלות תרשיחא בבית הדין לעבודה.

בהמשך לפיטוריו, משליך וינברג את ההתנהלות הכושלת כלפיו, ביכולת ראש העיר לקדם ולנהל את מעלות תרשיחא ומתייחס גם לעובדה כי בכירים רבים בעירייה, גם כאלו שפומרנץ עצמו מינה, סיימו את תפקידם לאחר תקופה קצרה: “זה לא סוד שהוצע לי לנהל את מחלקת שפ״ע אולם סירבתי, מאחר ובהתנהלות הנוכחית תפקיד זה מועד לכישלון שכן ללא תקציבים מתאימים לא ניתן לעבוד כמו שצריך וכולם כבר מבינים את מצבה הכספי העגום של העיריה שרק מגדילה את חובותיה…”.

“אכפת לי מהעיר. אני גר כאן, נושם אותה ומרגיש אותה. עצוב לי מאוד שזה המצב. כן אני יודע שעזרתי ותמכתי בראש העיר על מנת שיבחר אולם תפקודו והאופן שבו הוא מקבל החלטות וממנה אנשים מאכזב מאוד וכולנו עדים לחוסר שביעות הרצון הגדולה בקרב רוב תושבי העיר. אני באמת מקווה שמישהו יתעשת שם למעלה והדברים יתחילו לזוז.

“שנתיים חלפו והעיר נראית רע מאוד. אני לא רוצה לחשוב בכלל איפה אנו עלולים למצוא את עצמנו אם כך זה ימשך עוד שלוש שנים. לימים טובים יותר ובריאים יותר, גם מקומית, גם ארצית וגם עולמית”.

 

כפרניק WhatsApp-Image-2020-10-12-at-13.42.11-scaled פומרנץ מאבד תמיכה
ארקדי פומרנץ וחגי וינברג

 

עוד ציין וינברג מספר פרויקטים שיזם, דחף והיה מעורב: הקמת אזור התעשיה המשותף למעלות-תרשיחא וכפר ורדים, הוספות מקומות חניה בעיר, גיזום ודילול עצים למניעת שריפות, פיתוח תיירות באגם המונפורט, תאורה בעיר ועוד.

הוא גם מפרט רעיונות שלדבריו לא זכו לאוזן קשבת ומקווה שיטופלו בעתיד: התחדשות עירונית ברחובות הסמוכים למרכז המסחרי הישן והצבת מתקני מיחזור (בקבוקים ופחיות עם פיקדון) “חברתיים”  לעזרה לנזקקים ולשמירת הניקיון.

וינברג מציין עוד כי יש לו ניסיון רב בניהול פרויקטים, ובמשך כל תקופת עבודתו בעירייה לא קיבל ביקורת או הערות על טיב ואיכות עבודות, ולמיטב ידיעתו היתה שביעות רצון מלאה מתפקודו. דברים אלו נאמרים בעיקר בהתייחסות לסיפא בתגובת העירייה להן:

 

מר ויינברג התמודד לפני כשנה במכרז שמחייב את אישור משרד הפנים. לאחר שלא אושר שכרו כשכר בכירים על ידי המשרד, משום שלא עמד בתנאי הסף המינימליים מכל בחינה (תואר שני ושבע שנות ניסיון שנדרשו לעומת תעודת הנדסאי שהציג), הוצעו בפניו אפשרויות רבות לגשת למכרז למשרות שונות, אך את כולן סירב לקבל מטעמי שכר בלבד.

למרות רצונו של ראש העיר לקדם את תושביה, הוא מקפיד ויקפיד לכל אורך הדרך על מנהל תקין ולא יהיה מוכן לעשות דברים המנוגדים לחוק בין אם מדובר בתושבי העיר או מחוצה לה.

למרות זאת פנה מר ויינברג לבית דין לעבודה, בבקשה לקבלת צו מניעה לפיטורין, ואף צירף לתביעה את משרד הפנים. בית הדין דחה כמובן את הבקשה , תוך שהשופט מבהיר למר ויינברג כי אינו עומד בשום קריטריון לתפקיד סמנכ'”ל \ מנהל יחידת תכנון ופרויקטים אסטרטגיים בעירייה.

במקביל, הגיש מר ויינברג תביעה כספית על סך 600 אלף שקלים, בה הוא תובע, בין היתר, שכר של שנתיים עבודה. הנושא עדיין נידון בבית הדין לעבודה והעירייה מנועה מלהגיב בנושא.

לגבי טענותיו על עשייה מרובה, יזמות ו/או כישורי ניהול, העירייה מעדיפה שלא להגיב, מתוך רצון לשמור על שארית כבודו של מר ויינברג וצנעת הפרט. אנו מאחלים לו בהצלחה בהמשך ובכל אשר יפנה.

 

יש לציין כי העירייה לא השיבה לשאלה המפורשת: אם וינברג לא עמד בתנאי המכרז המינימליים, מדוע בכלל נבחר / נכנס לתפקיד?

 

**

 

כפרניק WhatsApp-Image-2020-10-12-at-13.57.14 פומרנץ מאבד תמיכה
ארקדי פומרנץ ושלומית פריבר

 

כפי שצוין בפתיח הידיעה, גם שלומית פריבר, מהמקורבות ביותר לפומרץ בשתי מערכות בחירות, תקפה אותו חריפות בפוסט שפרסמה לאחרונה וכותבת, בין היתר (ערוך):

האמת היא שזה לא פוסט פוליטי. אם זה היה פוסט פוליטי הייתי מספרת לך כמה העיר שאתה ראש העיר שלה, מלוכלכת ועצובה.

אם זה היה פוסט פוליטי הייתי מספרת לך כמה אנשים מאוכזבים ממך ומהעובדה שהצביעו לך והנחמה היחידה שאם הצלחנו להחליף את בוחבוט, נחליף אותך בהרבה יותר קלות. 

אם זה היה פוסט פוליטי הייתי מספרת לך כמה אתה ראש עיר גרוע בכל-כך הרבה פרמטרים.  מתחזוקה הכי בסיסית של העיר כל מה שבין לבין ועד חוסר היכולת שלך לתחזק קואליציה יציבה.

הכרתי את החסרונות ואת היתרונות שלך, אבל האמנתי שעל החסרונות האלה תחפה עם האנשים הנכונים שידעו לעבוד. טעיתי. או או איך טעיתי. בענק טעיתי. טעיתי שהאמנתי. טעיתי ששכנעתי להצביע לך. טעיתי שנתתי לילות על ימים ושעות על גבי שעות בכדי שתבחר.

“נתת ואתה נותן לאנשים להוביל אותך באף לאן שהם רוצים להגיע על חשבון מעלות, על חשבון תרשיחא, על חשבון האנשים שגרים פה ושאכפת להם. אתה ראש עיר גרוע. אתה הולך בצעדי ענק אחרי ראש העיר הקודם.

זה לא פוסט פוליטי זה פוסט לגמרי אישי. כפוסט אישי, כתושבת העיר שאני יכולה להבטיח לך, כמו שנלחמתי שתהיה ראש עיר וניצחתי. כך אלחם שלא תהיה ראש עיר ויודע מה ? גם שם אנצח. אתה לא תהיה ראש עיר שוב.

 

כפרניק WhatsApp-Image-2020-10-12-at-13.54.50 פומרנץ מאבד תמיכה
מימין: ארקדי פומרנץ, שלומית פריבר וחגי וינברג

 

 


3 תגובות

  1. אחד שיודע הגב

    חגי שכח לציין את קשריו המוקדמים עם ראש העיר.
    הוא התמודד מול שני מתמודדים ראויים ומתאימים בקריטריונים …..
    מה שפעל בדיעבד לרעתו כי הוא לא עמד בקריטריון.
    חגי טוען שהוצע לו את תפקיד מנהל אגף.תפקיד שמחייב מכרז ואישור משרד הפנים.אז איך הוא טוען שזה הוצע לו…
    קיצור בנה על חוסר יושרה של ראש העיר והבניין קרס עליו…

  2. רוני הגב

    מטרידה העובדה שהטענות נחשפות רק אחרי שהאנשים חווים פגיעה אישית. אם הם זיהו בעיות קשות בתפקוד ראש העיר, איפה הם היו עד לשלב הזה ?
    ברור כשמש שהעניין האישי הצית את כאן הביקורת הקשה.

  3. ז. חיים הגב

    ראש העיר מתעלם מסכנת טורבינות הרוח שיזמים תאבי ממון שרוצים להקים ליד איזור תעשייה תפן. הטורבינות הענקיות יפגעו בבריאות תושבי שכ’ יפה נוף, גבעת האורנים ותרשיחא. כל ראשי המועצה באיזור הגישו התנגדות נחרצת לתוכניות. היחידי שלא עשה דבר – ראש העיר של מעלות תרשיחא.

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן