עסקת טיעון לנידאל אבו לטיף

13 עבריינים הורשעו * הוסרה האשמה על "עמידה בראש ארגון פשיעה"


 

בית המשפט המחוזי בתל אביב הרשיע השבוע את נידאל אבו לטיף מכפר ורדים ועוד 12 נאשמים נוספים בעבירות של סחיטה באיומים ועוד עבירות כלכליות.

ההרשעה המהירה, ע”י בני שגיא סגן נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב, התאפשרה לאחר שהעבריינים הודו בעבירות במסגרת הסדר טיעון מקל עם הפרקליטות, שבו בוטלו כל הסעיפים שייחסו להם “חברות בארגון פשיעה”. גם האישום כנגד נידאל אבו לאטיף, “עמידה בראש ארגון פשיעה”, הוסר בהסדר בתיק שנחשב לתיק הדגל של מחוז צפון.

 

כפרניק WhatsApp-Image-2023-01-15-at-11.08.53-scaled עסקת טיעון לנידאל אבו לטיף
ארכיון. נידאל אבו לטיף נתפס

 

 

כפרניק WhatsApp-Image-2023-02-08-at-07.44.00-2-scaled עסקת טיעון לנידאל אבו לטיף

 

לפני כמעט שנה פרסמה משטרת ישראל כי הצליחה לפענח פעילות עבריינית מקיפה של “ארגון פשיעה” אבו לטיף, וזאת לאחר ש-700 שוטרים פשטו על אתרים שונים בצפון והחרימו כספים רבים ורכבי יוקרה – תחת השם המפוצץ “המיליארד השחור”.

לאחר איסוף ועיבוד החומרים, בחודש מרץ 2023, הגישה המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה כתב אישום נגד נידאל אבו לטיף בטענה ששימש כראש ארגון פשיעה, ונגד שבעה חברים נוספים בארגון. כתב האישום כלל גם נותן שירותים פיננסיים ושני רואי חשבון – שנאשמו בעבירות של סחיטה באיומים, מימון ארגון פשיעה, עבירות כלכליות ועוד.

כתב האישום כלל, בין היתר, עבירות של סחיטה באיומים, הלבנת הון – והתחמקות בתשלום מס בהיקף של 100 מיליון ₪.

 

 

 



 

השבוע, כאמור, כל 13 הנאשמים הודו בכתב אישום מתוקן במסגרת הסדר טיעון. כתב האישום המתוקן מתאר פעילות עבריינית מרובת משתתפים שנפרשה על פני כשלוש שנים, אולם ללא הזכרת “ארגון פשיעה”.

 

 

 

כפרניק WhatsApp-Image-2023-02-08-at-12.27.54-scaled עסקת טיעון לנידאל אבו לטיף

 

על פי כתב האישום המתוקן, בו הודו העבריינים – הם עסקו במשך כשלוש שנים בפעילות פלילית עניפה בה היו מעורבים נידאל אבו לטיף, פאדי ערטול, ואסים ערטול, שאדי ערטול, חאלד אסלן ומכרם טנוס.

גם כפיר לביא, הבעלים של צ’יינג’ “די.אי.אס קונטו בע”מ”, הורשע בעבירות הלבנת הון.

כן הורשע גם רו”ח פריד מחול, הבעלים של צ’יינג’ “נ.מ.ר.ה”, בעבירות הלבנת הון.

נידאל אבו לטיף הודה והורשע בעבירות של סחיטה באיומים, מתן שירותי אשראי ללא רישיון והשמטת הכנסה מתוך דו”ח תוך שימוש במרמה, עורמה ותחבולה. סנגורו והפרקליטות לא הגיעו להסכמות לעונש, שייגזר בהמשך על ידי השופט שגיא.

לשאר העבריינים נקבעו בהסכמה עונשים שונים הכוללים מאסרים קצרים / על תנאי וקנסות.

 

**

 

כפרניק 33343335678-scaled עסקת טיעון לנידאל אבו לטיף

 

בחודש שעבר נערכה פשיטה משטרתית על בני משפחת אבו לטיף וחשודים אחרים.

 

(צילומי ארכיון, דוברות המשטרה)

 




השארת תגובה

Array
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן