“פרשיית קבוצה סגורה” – אבו לטיף

נעצרו 14 חשודים, נתפסו 6 רכבי יוקרה ואמל"ח * החשד: קריאה לפגוע בשוטרים


 

לפנות בוקר (שלישי 19/12/23), במסגרת פרשיית “קבוצה סגורה”, פשטו כוחות משטרה גדולים ולוחמי מג”ב על בתיהם של מספר בכירים ואחרים בארגון “אבו לטיף” ועצרו 14 חשודים, ביניהם שלושה אחים. המעצרים נערכו בכפרים ראמה ועין אל אסעד. בהמשך היום יובאו להארכת מעצר.

במהלך המבצע נתפסו 6 רכבי יוקרה בשווי מיליוני שקלים, כאשר אחד מהם ממוגן ירי. מהמשטרה נמסר כי תשקול להגיש בקשה לחילוטם. בנוסף, במהלך הפעילות נתפסו עשרות טלפונים מבצעיים, רחפנים ואפוד.

 

 

 

הפשיטה בוצעה בעקבות חקירה סמויה של היחידה המרכזית במחוז צפון, “יחידת כוח משימה”, ממנה עלה כי חלק מהעצורים, חברי קבוצת וואטסאפ סגורה, קראו לפגוע בשוטרים שפעלו במהלך חודש ינואר 2023 לאיתורו של נידאל אבו לטיף, שהיה בבריחה בעקבות אירוע ניסיון רצח.

משטרת המחוז הצפוני מנהלת זה זמן מאבק בארגון “אבו לטיף”, ששיאו במבצע “המיליארד השחור”, פרשה כלכלית שחשפה העלמות מס של כמיליארד ש”ח.

ארגון “אבו לטיף”, ששמו נקשר לפעילות עבריינית ענפה ועל-פי החשד נקשר גם למקרי רצח אכזריים, הוא יעד של מחוז צפון בשנים האחרונות. במהלך המאבק בארגון, ובשל החשש של אזרחים להתלונן, שוטרי מחוז צפון, “יחידת כוח המשימה”, פועלים במגוון שיטות ואמצעים עד למיטוט הארגון.

 

כפרניק b64ef48d-5b07-41d1-b081-7dbbf339deaf-scaled "פרשיית קבוצה סגורה" – אבו לטיף
המשטרה: רכבי יוקרה בבעלות חברי ארגון אבו לטיף

 

 

כפרניק 33343335678-scaled "פרשיית קבוצה סגורה" – אבו לטיף
תפיסת אמל”ח

 

בפעילות נוספת שבוצעה כנגד הארגון לפני כשבוע ביישוב מג’אר הביאה לחשיפת מצבור של אמצעי לחימה: נשק מסוג M-16 עם מטול, אקדח מסוג גלוק, נשק ארוך, מספר רב של מחסניות ותחמושת רבה.

 

צילומים: משטרת ישראל

 



 

ייתכן למעורבות ארגון הפשיעה בפרשה נוספת:

הבוקר נעצר איש עסקים, בעל חברת משקאות, בחשד כי זייף חשבוניות והצהיר הצהרות כוזבות למכס כדי לגרוף מיליוני ₪ מכספי הפיקדון לכיסו הפרטי.

שוטרי היחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית (יאל”כ) בלהב 433 פתחו לפני מספר חודשים, בחקירה סמויה משותפת עם חקירות מע”מ ומכס חיפה, בשיתוף מע”מ חיפה, מס הכנסה, מנהלת מודיעין המכס, מודיעין החטיבה הטקטית במג”ב ובליווי הפרקליטות לתיקים מיוחדים ברשות המיסים, הפרקליטות האזרחית (מחוזות ת”א וירושלים, היחידה לאכיפה אזרחית), משרד החשב הכללי, המשרד להגנת הסביבה והרשות לאכיפה אזרחית.

הבוקר (ג’) החקירה הפכה גלויה עם מעצרו של איש העסקים האמור.

 

כפרניק 6666767899-scaled "פרשיית קבוצה סגורה" – אבו לטיף

 

מהחקירה עולה כי בעל חברת המשקאות חשוד בביצוע עבירות מס ועבירות מרמה כלפי המשרד להגנת הסביבה סביב חוק הפיקדון, כאשר החברה שבבעלותו דיווחה למשרד להגנת הסביבה דיווחים כוזבים בנוגע לכמות מכלי המשקה שאספה ושלחה למיחזור וניסתה לכסות על כך במגוון שיטות הונאה, בין השאר באמצעות זיוף חשבוניות בסכום כולל של מאות מיליוני ₪, שהעידו על תשלום לכאורה לחברות שאספו עבורה מכלי משקה על אף שלא היה איסוף בקבוקים בכמות המדווחת ולא בוצעה פעילות מיחזור והדיווחים היו כוזבים.

עוד עולה מהחקירה חשד למעורבות ארגון פשיעה מהצפון במעשי המרמה. ע”פ מקורות משטרתיים מדובר בארגון אבו לטיף.

היקף המרמה מוערך בסך של כמאות מיליוני שקלים. הבוקר כאמור החקירה הפכה גלויה עם מעצרו של בעל חברת המשקאות הגדולה ביחד עם מעצרם של בעלי חברות נוספות והם מובאים בשעה זו לחקירה במשרדי היחידה, בסיומה ובהתאם לממצאיה יובאו לדיון בהארכת מעצרם בבימ”ש השלום בראשל”צ.

 

צילומים: משטרת ישראל

 




השארת תגובה

Array
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן