משרדים חדשים וסכר בנחל אשרת

רשות ניקוז גליל מערבי חנכה משרדים חדשים בקיבוץ כברי, אישרה תקציב ותכנית עבודה לעצירת השיטפונות בנהריה * פעילי סביבה: לוודא שנחלי האזור ימשיכו לזרום ושאגם המחצבה ישמש את הציבור


 

אתמול, יום רביעי 19.10.22, התקיימה ישיבה של הנהלת ומליאת רשות ניקוז ונחלים גליל מערבי לאישור תכנית העבודה והתקציב לשנת 2023 – מתוך דגש על התפישה האגנית המקודמת על-ידי משרד החקלאות וכן לראייה הסביבתית הכוללת בתפישת המשרד להגנת הסביבה.

 

כפרניק 222237979-scaled משרדים חדשים וסכר בנחל אשרת
חנוכת משרדי רשות הניקוז בכברי. במרכז: היו”ר יורם ישראל והמנכ”לית אורלי גבישי סוטו

 

כפרניק 2232476-scaled משרדים חדשים וסכר בנחל אשרת
הצגת תכנית עבודה 2023 רשות ניקוז גליל מערבי

 

 

כפרניק 22324667-scaled משרדים חדשים וסכר בנחל אשרת

 

לאחר אישור תכנית העבודה, נערך טקס קצר חנוכת משרדי הרשות החדשים בקיבוץ כברי (אליהם עברו מהמשרדים בנעמן). בהמשך נערך סיור בסכר נחל אשרת, אחד מהפרויקטים המורכבים והמשמעותיים המבוצעים בימים אלו, אשר מהווה מרכיב נוסף בתוכנית ההגנה על נהריה מפני שיטפונות.

 

כפרניק 2223344-scaled משרדים חדשים וסכר בנחל אשרת
סכר על נחל אשרת למניעת שיטפונות בנהריה

 

באירוע נכחו נציגי המליאה של הרשות: היו”ר יורם ישראלי, ראשי רשויות מהאזור, נציגי כבאות והצלה, רשות הטבע והגנים, קק”ל, החברה להגנת הטבע, אשכול גליל מערבי, אשכול בית הכרם ועוד שותפים רבים מהמרחב.

אורלי גבישי סוטו, מנכ”לית הרשות: “היעדים שלנו לשנה הקרובה כוללים קידום מפעלי ניקוז והקטנת סיכוני השיטפונות תוך מתן מענה מקצועי, אדיב ויצירתי. קיימת חשיבות גבוהה לשמירה על הסביבה, הגברת המודעות והחיבור לטבע תוך מחשבה על ריבוי שימושים לתועלת הציבור. נוכל ליישם זאת ע”י המשך שיתוף פעולה והגדלת האמון עם כלל הגורמים במרחב.

“אני מודה לצוות הרשות על העבודה המשמעותית השנה ולחברי ההנהלה והמליאה על אישור תוכניות העבודה לשנת 2023”.

 

כפרניק 22132689-scaled משרדים חדשים וסכר בנחל אשרת

 

צילומים לעיל: RITVO

 



 

מנציגי הארגון הסביבתי “קיימא” וקבוצת “שומרי האגם” שנכחו גם הם בסיור נמסר: “אנחנו מברכים את רשות הניקוז על המשרדים החדשים בכברי ועל ההתקרבות שראשת הרשות מובילה בקשר עם הציבור, פעילי וארגוני הסביבה באזור.

“בשנים האחרונות הגברנו את פעילותנו ומעורבותנו בכל הקשור לשמירת הנחלים כמו גם את אגם המחצבה ביחיעם. נמשיך לעקוב מקרוב ולוודא שנחלי האזור ובהקשר זה געתון ואושרת ימשיכו לזרום כולל זרימה בסיסית בארועי גשם גדולים, ושאגם המחצבה הנמצא בתוך מאגר השיטפונות החדש ביחיעם תחת אחריות רשות הניקוז, ימשיך לשמש את ציבור תושבי האזור כמקום טבעי שקט ונעים”.

 

כפרניק WhatsApp-Image-2022-10-20-at-11.42.30-1-scaled משרדים חדשים וסכר בנחל אשרת
עבודות תשתית בסכר נחל אשרת

 

 

כפרניק WhatsApp-Image-2022-10-20-at-11.41.44-scaled משרדים חדשים וסכר בנחל אשרת
סכר על נחל אשרת

 

צילומים לעיל: הלל גלזמן

 

 




השארת תגובה

Array
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן