מסר מדאיג מנהריה

פרופ' ברהום: 70 מאושפזי קורונה, המצב קשה ועלולה להיות תמותה בהיקפים גדולים * בלבול בהנחיות הסגר


 

מנהל המרכז הרפואי לגליל בנהריה, פרופ’ מסעד ברהום, אמר הבוקר כי על רקע העלייה בתחלואת הקורונה והכמות ההולכת וגדלה של מאושפזים במחלקות הייעודיות לחולים הללו, כי הוא שוקל לפתוח בקרוב מחלקה נוספת, וכי עובדי בי החולים מגיעים לקצה גבול היכולת בכל הקשור לטיפול בחולים הנמצאים במצב קריטי.

פרופ’ ברהום, חבר בוועדה המייעצת למנכ”ל משרד הבריאות למיגור הקורונה במגזר הערבי, מדגיש: “אני מתגעגע למראות של הגל השני. כל מה שפיללתי שלא יקרה, קורה לנו עכשיו, ואני לא רוצה לחשוב מה יילד יום. במחלקות הקורונה שלנו מאושפזים למעלה מ-70 חולים, כאשר 28 מתוכם במצב קשה ו-21 במצב קריטי, מונשמים ועל סף הנשמה. תוך פחות מחודש, מספר המאושפזים גדל פי שלושה. אלו נתונים שמטרידים אותי מאוד”.

כמו כן הוסיף פרופ’ ברהום: “מחלקות הקורונה שלנו עמוסות בחולים קשים מאוד, עם כמות שמאתגרת אותנו ומגרדת את קצה גבול היכולת שלנו להעניק טיפול נשימתי וטיפול נמרץ לחולים המורכבים. אנו נמצאים כפסע מפתיחת מחלקת קורונה נוספת, וברור לכולם שהמשמעות היא לא רק הפגיעה במטופלים האחרים, אלא לצערי, גם תמותה שתהיה בהיקפים שטרם נראו בעבר. יש סגר – אבל אין סגר. מבולבלים? גם אנחנו”.





 

 




השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן