מטרד הרעש – טייק 2

דניאל ראם בבמה לתושב: רוצים שקט וחייבים למנות "אחראי רעש" * אייל שמואלי: קושי באכיפה והצבת מכשירי מדידה בבתים


 

במסגרת “במה לתושב” (דיון מקדים לפני התכנסות מליאת מ.מ. כפר ורדים לישיבה רשמית), הציג השבוע דניאל ראם את בקשתו-דרישתו: “רוצים שקט ואיכות חיים בכפר”. ראם העלה נושא זה לראשונה באותו הפורום לפני כשנתיים.

 

כפרניק 20210712_193647-scaled מטרד הרעש – טייק 2
דניאל ראם בבמה לתושב על מטרדי הרעש בגליל המערבי

 

לדברי ראם, אלו מספרי מפגעי הרעש בשלושת השנים האחרונות:

2019: 44

2020 (שנת הקורונה): 69

2021 (עד 12/7/2021): 49

הוא ציין כי מדובר במטרד קשה, מגוון, שתלטני, לפעמים עברייני: חתונות, מסיבות, מואזינים, מכוניות עם אגזוז ״משופר״, מפוחים, נפצים, זיקוקים ועוד. לפעמים הרעש נמשך שעות ארוכות ומתרחש בלילה. המטרד מבטא חוסר כבוד לסביבה ולאנשים שחיים בה, חוסר כבוד לחוק, חוסר סובלנות וחוסר קבלת האחר (נפגעי הרעש). כן פוגע באיכות החיים, בבריאות, בשינה, בתפקוד בעבודה, ביחסי השכנות, במיתוג הכפר וגורם לעוד נזקים.

לדבריו, מקור הרעש בעיקר מתרשיחא, גבעת האורנים, יפה נוף, אחוזת אסיינדה, יאנוח, מעיליא, חוסן וכפר ורדים.



 

כפרניק 99803224-scaled מטרד הרעש – טייק 2

 

תושבים רבים שנוכחו בדיון הוסיפו שיש גם רעש חזק של נביחות כלבים, בני נוער ברחובות בלילה בכפר, מסיבות בתוך כפר ורדים, מטוסים וכטב”מים, אתרי בניה, מפוחי עלים ועוד. חלקם ציינו כי עצמת הרעש היא עניין טופולגי (תלויה במרחב, בכיוונים וכו’) ולא לינארי (למשל, תלוי מרחק) הדורש ניטור מורכב. כן הוצע לחוקק חוק עזר עירוני בנושא הרעש. תושבים שעברו לכפר ורדים מחיפה ומיפו, ציינו כי בכפר יותר רועש.

ראם וחלק מהתושבים דרשו למנות “אחראי רעש” (פרויקטור, בולדוזר) מטעם המועצה (ראם עצמו התנדב) שירכז את התלונות והפניות לכל הגורמים – אולם הבקשה לא הבשילה לקבלת תוקף.



 

 

ראש המועצה, אייל שמואלי, הסביר כי בעבר היה ניסיון להעביר בכנסת את “חוק המואזין”, אולם החקיקה נעצרה בשל חששן של המפלגות החרדיות כי החוק יתייחס לכל “קריאה לתפילה” (כולל צפירות לכניסת שבת, סליחות וכו’) – ולכן הטיפול במטרד קריאות המואזין קשה ורגיש. הוא תיאר את השתלשלות האירועים שהיו עם עיריית מעלות-תרשיחא (חמד נעים, עד לפני זמן קצר סגן ראש העיר) והמשטרה בנוגע למואזין במסגד החדש בתרשיחא. לדבריו, אחת הבעיות שמדידת הרעש באחריות המשרד לאיכות הסביבה, ועוד שהאכיפה בידי המשטרה. כן סיפר שמואלי כי באחת החתונות הרועשות במיוחד, לפני כחודש, אף פנה לניצב שמעון לביא ממ”ז צפון שעדכן אותו כי כוחות יס”מ סגרו את החתונה.

 

כפרניק 20210712_193752-scaled מטרד הרעש – טייק 2

 

בסיכום דבריו אמר שמואלי, כי המועצה הזמינה דרך מעבדה מוסמכת מכשירי מדידת רעש (דציבלים) במטרה להציב במספר בתים בכפר ורדים, וכך לנסות ולהתמודד עם הבעיה. חלק מהנוכחים ציינו כי ניתן להוריד אפליקציית מדידת רעש (שמואלי: לא מספיק מדויק).

שמואלי גם ביקש שלא להסס לפנות למשטרה בכל תלונה על מטרדי רעש, ואף נתן טיפ: “לבקש שלא למזג תלונות” (הליך משטרתי לטיפול בקריאות שונות לאותו אירוע/מפגע), על מנת ליצור מסה/נוכחות יותר משמעותית של תלונות.

לאחר הדיון התפתח ויכוח בין קרן דרוקמן-אדיב, יו”ר הועדה לאיכות הסביבה, וטוביה ארז מהירוקים – באחריות מי הטיפול בבעיה. דרוקמן-אדיב כעסה על ארז שיזם עצומה בנושא והפנה אנשים לאליה ולועדה שעומדת בראשה. ארז מצדו, טען כי הנושא באחריות הועדה לאיכות הסביבה.

 




7 תגובות

  1. פלוני הגב

    אכן, הרעש מארועים בתרשיחה הוא בעיה מרכזית בכפר, ונביחות כלבים כולל אדישות הבעלים, יוצר מציאות לא נעימה, ולא תמיד ניתנת להכלה. על המועצה לתת דעתה בנושא ולמצוא פתרון.

  2. איתן הגב

    קרן דרוקמן אדיב יכולה לכעוס, אבל זה בדיוק אחד מתפקידי הועדה שבראשה היא עומדת. דאגה לאיכות סביבה משמעותה גם מניעה של “זיהום רעש”. חבל שהיא לא עשתה כלום בנושא. ובאשר לעצומה: ראוי לציין שאמנם טוביה העלה רעיון כזה לפני שנתיים אולם מדובר ביוזמה של דניאל ראם שטרח, וכתת רגליים. ראוי גם לציין שעל העצומה חתומים יותר מ 400 אנשים וזה עוד לפני שדניאל הגיע אפילו למחצית מתושבי הכפר כדי להחתים אותם .

  3. סובל בשקט הגב

    הרעש בכפר עובר כל גבול, אין רגע אחד במהלך היום ששקט, כל הזמן רעשי בניה מהשכונות החדשות, אופנועים ומכוניות ללא אגזוז, כלבים נובחים בלי סוף.
    בקיצור כבר לא כיף בכפר לצערי
    ישועה יכולה לבוא רק מהמשטרה וראש המועצה

  4. אותו סובל הגב

    ברח’ חרמון גר מישהו ש”משפר” אופנועים ומכןניות,, כלומר נותן יד להעצמת הרעש, הדייר גר בסמוך להוסטל בסוף הרח’
    אני סובל סובל

  5. מכאן הגב

    וכמובן וילות המושכרות בניגוד לחוק העזר העירוני לגורמים המתחרים בינהם ברעשים, לכל המרבה במחיר. ישנה ציפיה שהדברים יטופלו ברמת המועצה ולא רק שהתושבים יתרוצצו (בפועל ובאמצעות הטלפון) למשטרה, לועדה המקומית ועוד..

  6. חנה הגב

    מקווה שראש המועצה קורא את התגובות כאן ולוקח לתשומת ליבו,
    רעש, חוסר נקיון בכפר, לא מספיק שמנקים רק את הרח הראשי, רח’ חצב, פשוט מלוכלך בצורה נוראית, כל אחד שם פח בחוץ
    בקיצור לא מה שהיה פעם, צריך יותר פיקוח של המועצה !!!!

  7. ישעיהו הגב

    יש בכפר אנשים שחושבים שהם במועדונים ושמים מוזיקה בווליום מטורף בכל שעות היום / לילה
    חייבים לשים לזה סוף

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן