מוזיקה רב תרבותית בתרשיחא

אשכול גליל מערבי: 34 נגנים, ערבים ויהודים, בתזמורת ילדים גליל מערבי בקונסרבטוריון תרשיחא


 

בשבוע שעבר נערך בקונסרבטוריון תרשיחא סמינר בן שלושה ימים בהשתתפות 34 נגנים צעירים יהודים וערבים אשר אותרו מרשויות האשכול – והתאגדו לכדי “תזמורת הילדים של הגליל המערבי”. הילדים ניגנו על כלים שונים והציגו רב גוניות לא רק בכלי הנגינה אלא בשפתם וברמת נגינתם.

במהלך שלושת הימים, בעזרת צוות מורים מנוסה, הגיעו תלמידי התזמורת להישגים מרשימים ביותר, מעבר לעבודה קשה על העיבודים אשר נכתבו במיוחד עבור תזמורת האשכול.

 

כפרניק 5554686900089-scaled מוזיקה רב תרבותית בתרשיחא
תזמורת ילדים אשכול גליל מערבי

 

החל משנת 2019 אשכול גליל מערבי מקדם ומטפח מצוינות בתחום המוסיקה בתמיכה ובשיתוף משרד החינוך ומפעל הפיס לכלל יישובי האשכול, על ידי פעילות ענפה ומתן מסגרת מקצועית לתזמורת נוער אזורית רב תרבותית – וזאת במטרה לאפשר לכישרונות של הגליל ללמוד במסגרת מקצועית אשר תאפשר להם להיות חלק מתזמורת גדולה.

לאורך השנה פועל האשכול במספר יוזמות בתחום המוסיקה, כמו הבאת מורי נגינה בכירים לאזור, השתלמויות מורים, כיתות אומן, סדנאות והופעות לקידום תלמידי הנגינה. בנוסף, האשכול מלווה רשויות המעוניינות לפתח את התחום בשטחן.

לאור התרחבות התחום המוסיקאלי, הקימו באשכול את תזמורת הילדים כתשתית צעירה אשר תוביל את ההתפתחות של תלמידי המוסיקה המחוננים לאורך זמן. במיזם תזמורת יהודית-ערבית של ילדים מכיתות ד’–ז’ מרשויות האשכול: מזרעה, פסוטה, מטה-אשר, נהרייה, שלומי, מעלות-תרשיחא וירכא.

 



 

במסגרת הסמינר, צפו המשתתפים בהופעה של רביעיית ערן זמיר אשר ניגנו מוסיקה ערבית קלאסית וסדנת אוברטונים של המוסיקאי שיר סופר. הסמינר הסתיים בחזרה פתוחה להורי התלמידים בהצגת תוצרי היצירות אשר נלמדו.

כפרניק WhatsApp-Image-2022-08-16-at-12.05.59-scaled מוזיקה רב תרבותית בתרשיחא
פרויקט מוזיקה אזורי בתרשיחא

 

אורי צ’רלס פרידלנד מנהל המחלקה לפיתוח חברתי: “קונצרט התלמידים הינו חלק מסיכום שנה של פעילות בית ספר מנגן של החינוך המוסיקלי ברשויות. בשנה הקרובה נחזק את התשתית לאחר איתור המצטיינים שעשינו בקיץ ונבנה עבורם, יחד עם הרשויות, את המעטפת שתביא אותם להישגים גבוהים”.

אלון שטרן מנהל תחום המוסיקה: “התלמידים סיימו שלושה ימים אינטנסיביים של התפתחות מוסיקלית, חברים חדשים וחוויות בחיוך גדול. אין ספק כי זוהי  תחילתה של מסורת חדשה אשר נפתחה בגליל המערבי”.

מורי המוזיקה בפרויקט: ליגל סופר, אלון שטרן, עמית מנחם, איתי אברמוביץ ואיה עבד אל ראזק.

 

 

צילום באדיבות אשכול גליל מערבי
צילמו: איה עבד אל ראזק. ליגל סופר וילדי התזמורת

 




תגובה אחת

  1. אליהו הגב

    מרגש

השארת תגובה

Array
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן