כתב אישום חמור


בעקבות חקירה אינטנסיבית של מחלק ימ”ר צפון: פרקליטות חיפה הגישה כתב אישום בגין ניסיון לרצח במעלות ובקשה למעצר עד תום ההליכים של צעיר בן 19.

בתאריך 25.1.19 התקבל דיווח במוקד ה- 100 של משטרת ישראל, על אישה שנמצאה בביתה במעלות כשהיא חבולה בראשה ומפונה לבית החולים בנהריה במצב קשה.

כוחות משטרה הגיעו למקום, סגרו את הזירה והחלו לבצע פעולות חקירה ראשוניות, במקביל הוזעקו למקום כוחות משטרה מיוחדים בהם מעבדת זיהוי פלילי ניידת, חוקרי זירה, פיקוד מרחב כנרת וחוקרי מחלק הרצח מהיחידה המרכזית.

מהנתונים הראשונים שנאספו ע”י החוקרים בזירה עלה כי בנה של הקורבן תקף אותה באורח קשה ונמלט מהמקום. כוחות משטרה פתחו בסריקות לאיתור הנאשם ולאחר 3 ימים בסיוע מידע מודיעיני הנאשם אותר ביום שני בתאריך 28.1.19 כשהוא מסתתר בתוך מחסן בכפר מעיליא.

הנאשם נעצר והובא לחקירה אך לא שיתף פעולה ובנוסף בחר שלא לענות לשאלות חוקריו לאורך כל תקופת מעצרו.

מחקירה מקצועית ומהירה של חוקרי היחידה המרכזית של מחוז צפון עולה כי:

הנאשם נעצר ובתאריך 24.1.19 הובא לבית משפט השלום באשקלון לדיון בבקשה להאריך את מעצרו. במסגרת הדיון הקורבן (אימו של הנאשם) יחד עם אביו ביקשו מבית המשפט כי ישחרר את הנאשם למעצר בית מלא בביתה של הקורבן והם יפקחו עליו. הנאשם והקורבן הגיעו לביתם במעלות סמוך לשעה 21:00. קרוב לחצות הגיעו 4 חברים של הנאשם לבקר אותו והם נכנסו לשבת יחד איתו בחדרו ושם השתמשו בסמים מסוכנים מסוג חשיש.

לאחר מכן הקורבן נכנסה לחדרו של הנאשם וכשהבחינה כי הם משתמשים בסמים מסוכנים ביקשה מהחברים לעזוב את ביתה, והודיעה לנאשם כי אם לא יפסיק להשתמש בסמים מסוכנים היא תקרא למשטרה. בין הנאשם לקורבן התפתח עימות קולני שכלל צעקות הדדיות.

מאוחר יותר, לאחר שהחברים עזבו את הבית, החליט הנאשם לגרום למותה של אמו ותקף אותה כשהיא שוכבת במיטתה באמצעות חפץ כהה וגרם לאמו חבלות ראש קשות ושברים מרובים בראש ובעצמות הגולגולת שחדרו עד המוח והיא פונתה במצב קשה כשהיא מורדמת ומונשמת לבית החולים בנהריה ושם נותחה ועדיין מאושפזת שם.

צוות החקירה מצליחים לאסוף ראיות ביניהם ממצאי DNA של הקורבן שנמצאו על חולצתו של הנאשם, אמצעים טכנולוגים מהם ניתן ללמד כי הנאשם ואימו היו לבדם בדירה במועד האירוע ועדויות של עדים שונים עד אשר הצליחו החוקרים לגבש תשתית ראייתית כנגד הנאשם בגין ניסיון לרצח והפרת הוראה חוקית ופרקליטות חיפה הגישה נגדו כתב אישום ובקשה למעצרו עד תום ההליכים.

יש להדגיש כי קיים צו איסור פרסום על כל פרט שיש בו כדי לגלות את זהות המתלוננת לרבות פרטי הנאשם שהינו בנה.

 

כפרניק 23333 כתב אישום חמור
ארכיון , תחנת מעלות תרשיחא

 


השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן