חשד לעבירות ולסיכון הציבור

המשטרה: קבלנים זכו במכרזים בתחום התשתיות והבנייה והעבירו בניגוד לחוק את ביצוע העבודות * כלכליסט: מדובר, בין היתר, בהרחבת כברי ובמחצבת יחיעם


 

המשטרה מסרה כי בחודשים האחרונים התנהלה חקירה סמויה אודות עבירות בתחום הבנייה ותשתיות לאומיות הנאמדים בעשרות מיליוני שקלים באזור הצפון. החקירה נערכה ביחידה הארצית לאכיפה כלכלית (יאל”כ) בלהב 433, בסיוע אגף רשם הקבלנים במשרד הבינוי והשיכון, יחידת יהלום ומשרד אזורי מע”מ טבריה ברשות המיסים והיחידה לאכיפה אזרחית בפרקליטות המדינה – ונמצא בה כי קבלנים אשר זכו במכרזי תשתיות, העבירו את העבודה, בניגוד לחוק, לקבלנים אחרים.

 

 

 

 

במשטרה מסבירים, כי במסגרת ניהול תקין של מכרזים, חברות קבלניות המחזיקות בסיווג מתאים, מתמודדות למכרז ואינן רשאיות להעביר את המכרז לקבלנים אחרים שאינם עומדים בתנאי הסף. על פי החשד, חברות קבלניות שעמדו בדרישות המכרז ואף זכו בעבודות, פעלו לכאורה באופן לא חוקי באמצעות ארגון פשיעה מהצפון, אשר גרף אחוזים כספיים על-ידי העברת הזכייה לקבלנים שאינם עומדים בסיווג ובתנאי הסף הנדרשים לביצוע הפרויקטים בפועל.

“מדובר בהליך לא תקין, לא חוקי ומזוהם אשר מציג מצג שווא של החברה הזוכה אל מול הרשויות”, נאמר בהודעת המשטרה. “העברת פרויקטים בתחום הבנייה לידיים לא מיומנות, בהעדר ניסיון, אמצעים ומשאבים, הינה סכנה ממשית לביטחון הציבור בשל פגיעה באיכות הבנייה וההשלכות הדרסטיות העלולות להיגרם כתוצאה מביצוע לקוי עד לכדי סיכון חיי אדם”.

 



 

אתמול (שלישי 25/10/22), עם המעבר לחקירה גלויה, פשטו עשרות שוטרים מלהב 433 ושוטרים ממחוז צפון על בתיהם של החשודים ומשרדי החברות הקבלניות, וביצעו חיפושים במהלכם נתפסו מסמכים, כלי רכב יוקרתיים ומוצגים נוספים.

בתום החיפושים עוכבו שבעה חשודים, ביניהם מנהלי חברות וקבלנים לחקירה באזהרה, בחשד לקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, הלבנת הון, קשירת קשר לביצוע פשע, רישום כוזב במסמכי תאגיד ועבירות עפ”י חוק רשם הקבלנים. החקירה מנוהלת על-ידי משטרת ישראל ובליווי המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה.

 

כפרניק IMG_20220308_124245-scaled חשד לעבירות ולסיכון הציבור
ארכיון: עבודות תשתית במחצבת יחיעם

 

ב”כלכליסט” דווח, כי בין הפרויקטים שעומדים במרכז החקירה, נמצאים גם המכרז להרחבת קיבוץ כברי ומכרז לבניית מאגר מים במחצבת יחיעם, שנועד להתמודד עם ההצפות בנחל הגעתון.

 

כפרניק IMG_20220308_124049-scaled חשד לעבירות ולסיכון הציבור

 

 




השארת תגובה

Array
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן