חובלים מבית ג’אן וחניתה

סגן ג'אד שאהין וסגן רז פרנסיס סיימו בהצלחה קורס חובלים



בין 36 צוערים וצוערות שסיימו השבוע קורס חובלים, גם שני נציגים לגליל המערבי:

 

סגן ג’אד שאהין בן 21 מבית ג’אן, ישרת באח”י חץ במגמת שייט.

 

כפרניק 9977889222222222222-scaled חובלים מבית ג'אן וחניתה
סגן ג’אד שאהין מבית ג’אן

 

בתיכון למד שאהין בבית הספר “מקיף בין ג’אן” והרחיב פיזיקה, אלקטרוניקה וחשמל. בזמנו הפנוי הוא אוהב לגלוש גלים ולעשות ספורט, ואף שיחק כדורגל בקבוצה באופן מקצועי ותחרותי.

לאחר שסיים את לימודיו, היה שאהין בשנת מכינה ב”כרם” שבדליית אל כרמל.

שאהין: “לא הכרתי בכלל את מסלול החובלים, אבל אחרי יום הסיירות שעברתי במסגרת התקופה שלפני הגיוס הבנתי שזה מה שאני רוצה לעשות, הבנתי שזה מה שחיפשתי. הגעתי לחובלים והתאהבתי. חיפשתי משהו שיאתגר אותי, עבודה עם אנשים שכוללת פיקוד, והקורס ענה על כל הקריטריונים. אני מודה על הזכות לשרת בזרוע הים בכלל ובתפקיד הזה בפרט.”

 



 

 

סגן רז פרנסיס בן 21 מקיבוץ חניתה, ישרת באח”י יפו מגמת אלקטרוניקה.

 

כפרניק 99880111111111111111111-scaled חובלים מבית ג'אן וחניתה
סגן רז פרנסיס מקיבוץ חניתה

 

 

בתיכון למד פרנסיס בבית הספר “סולם צור” והרחיב פיזיקה ואלקטרוניקה, ובזמנו הפנוי הוא אוהב מאוד לגלוש ולצלול.

פרנסיס ממשיך מסורת וקשר ארוך שנים עם זרוע הים: אימו שירתה כבקש”ית, אביו היה חובל ושירת באח”י יפו במגמת אלקטרוניקה, בדיוק כמו רז; והאח הקטן במשפחה עתיד אף הוא להתגייס לקורס החובלים בקרוב.

פרנסיס: “החלום שלי הוא להיות המפקד הכי טוב שאני יכול עבור החיילים שלי. בתקופה הזאת נתקלים באינסוף אתגרים. בכל יום אתה לומד על עצמך ומבין באילו אתגרים אתה מסוגל לעמוד.”

 

צילומים: דובר צה”ל

**

טקס סיום קורס חובלים מחזור 144 נערך בבסיס חיל הים שבחיפה. בטקס נכחו שר הביטחון בני גנץ, מפקד זרוע הים האלוף דוד סער סלמה, מפקד בה”ד זרוע הים אל”ם תמיר שמש, קציני סגל הפיקוד הבכיר של זרוע הים ובני משפחתם של המסיימים.

קורס חובלים הוא קורס יוקרתי, שנמשך שנתיים וארבעה חודשים, במסגרתו עוברים המפקדים הבאים בזרוע הים הכשרה מפרכת, שבסופה עתידים לפקד בכלי השייט המתקדמים, ספינות הטילים, כלי הביטחון השוטף והצוללות, ולעמוד בחזית הלחימה הימית. הקורס מורכב משלוש מגמות, שייט, מכונה ואלקטרוניקה.

עם סיומו, בוגריו מקבלים דרגות סגן, סיכת חובל, רישיון סקיפר ותואר אקדמי במדעי המדינה מטעם אוניברסיטת חיפה, אותו הם לומדים במהלך תקופת הקורס.

בקורס חובלים 144 הוכשרו 36 צוערים וצוערות להיות קצינים ומפקדים בזרוע הים.

 




תגובה אחת

  1. ורד הגב

    יש בכתבה טעויות,
    ….

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן