חדשות כללית גליל מערבי

מרפאת אי ספיקת לב בזבולון * שיפוץ בחבצלת כרמיאל * מעשים טובים בנהריה


 

אי ספיקת לב הינה תופעה שכיחה המופיעה בקרב כ-2% מהאוכלוסייה הכללית, מגיעה ל10% בקרב אנשים בגילאי 70 ומעלה. הסיכוי של גבר או אישה בגיל 45 ואילך לפתח אי ספיקת לב במהלך שארית חייהם עומד על כ-33%.

זו מחלה כרונית שמתפתחת ומחמירה ומאופיינת בתנודות בין יציבות קלינית להחמרה בסימפטומים, כל החמרה יכולה להביא לנזק נוסף לשריר הלב והתקדמות המחלה. מדובר במחלה מסכנת חיים שהסובלים ממנה, בעיקר בשלבים מתקדמים יותר של המחלה מגיעים לעתים קרובות לאשפוזים חוזרים ב”דלת מסתובבת” תוך פגיעה חמורה באיכות החיים. על כן, רואים כללית חשיבות ביצירת כתובת איכותית וזמינה בקהילה לשם איזון החולים וליווי צמוד שימנע את האשפוזים הרבים שמאופיינים לקבוצת חולים זו ובכך לשפר את איכות ותוחלת חייהם. לשם כך, נפתחה עתה בקריית בריאות זבולון, בניהולה של ד”ר דליה קסנר, מרפאה ייעודית לחולי אי ספיקת לב שמטרתה זיהוי חולים עם אי ספיקת לב ומתן טיפול הולם.

 

כפרניק 776786-scaled חדשות כללית גליל מערבי
ד”ר מחמוד אבו עקל

 

המרפאה מנוהלת על ידי קרדיולוגים בכירים בכללית: ד”ר מחמוד אבו עקל – רכז שירות אי ספיקת לב של כללית במחוז, קרדיולוג בכיר בבי”ח כרמל, אשר משתלם באי ספיקת לב מתקדמת והשתלות לב בבית חולים רבין מקבוצת כללית; וד”ר מיכאל גבריאלי – מומחה בטיפול ביתר לחץ דם ריאתי במרכזים הרפואיים זבולון ובכרמל ויחד עמם צוות סיעודי ומנהלי ייעודיים למחלקה.

כמו כן, כולל הצוות שפועל בגישה כוללנית רב מקצועית גם אנשי מקצועות הבריאות, כמו תזונאיות ועובדות סוציאליות וניתן טיפול בעירוי תוך ורידי בהתאם לצורך. מעטפת זו נועדה לתת את מירב הטיפול בקהילה, למנוע בכך החמרה במצבם המטופלים ולחסוך מהם אשפוזים בבתי החולים. ההפניה נעשית על ידי רופא המשפחה או קרדיולוג כללית, בהתאם לקריטריונים רפואיים.

 

**

 

 



 

 

 

מבוטחי כללית בכרמיאל, שמגיעים למרפאת חבצלת הוותיקה, מופתעים לגלות מרפאה מחודשת עם חזות משודרגת ותנאי שירות משופרים, כולל מחלקת ילדים מחודשת ומאירת עיניים בקומת הכניסה, עם רחבת המתנה מרווחת ומותאמת לילדים ואולם הרצאות חדש. בקומה העליונה, בה שכן בעבר המכון להתפתחות הילד, שהועתק למשכנו החדש ברמת רבין, הוכנה תשתית להפעלת טיפת חלב חדישה ומרווחת, אך בשלב זה, בשל הקורונה, משמשת כאתר ביצוע בדיקות קורונה.

 

כפרניק 887975-scaled חדשות כללית גליל מערבי
צוות מוביל כרמיאל חבצלת רוקחת אינאס חלאילה, מנהלת הסיעוד שרית כרמלי, מנהלת אדמיניסטרטיבית שלי גלבוע, מנהל המרפאה דר תאמר נעמה

 

כפרניק 887860890988-scaled חדשות כללית גליל מערבי
כללית חבצלת כרמיאל אחרי השיפוץ

 

צוות מוביל כרמיאל חבצלת רוקחת אינאס חלאילה, מנהלת הסיעוד שרית כרמלי, מנהלת אדמיניסטרטיבית שלי גלבוע, מנהל המרפאה דר תאמר נעמה 1

במרפאה ניתן שירות לכ-11,500 מבוטחים על ידי צוות גדול בהובלתם של:

ד”ר תאמר נעמה – מנהל המרפאה, שרית כרמלי – מנהלת הסיעוד, אינאס חלאילה – רוקחת אחראית ושלי גלבוע – המנהלת האדמיניסטרטיבית.

הצוות כולל 4 רופאי משפחה ושני רופאי ילדים ועמם שורה של יועצים להם התמחות במגוון מקצועות שונים לילדים, כגון: נפרולוגיה, נוירולוגיה, כירורגיה, גסטרואנטרולוגיה ועוד, 2 דיאטניות , 6 אחיות וצוות משרדי שמעניק מגוון גדול של שירותי מינהל. בבית המרקחת הגדול, שהוכן עם עמדות מונגשות, יש צוות של 4 רוקחים אשר נותנים גם שירות יעוץ רוקחי, שהינו שירות ייעוץ אישי בחינם שניתן בכללית למי שנוטל מספר רב של תרופות בנושאים של התוויות נגד, תופעות לוואי, אופן נטיית תרופות ושמירתן. במרפאה פועלת גם טיפת חלב עם 3 אחיות ייעודיות ומבוצעות בה פעולות שנעשו בעבר רק בבתי החולים, כמו בדיקות ביליצ’ק (מעקב צהבת ילודים), חיסוני RSV לפגים. שירות זה מקל מאוד על הורים לפגים ותינוקות רכים שאינם צריכים להרחיק עד לבית חולים ומקבלים את הטיפול במרפאה באיזור מגוריהם. המרפאה משמשת כמרפאת הדרכה לצוותים רפואיים סיעודיים ומנהליים.

כחלק מגישה שמובילה כללית  של הנגשת שירות ומניעת פערים, ניצבת ברחבת המרפאה ניידת MRI שמגיעה אחת לחודש וכך ניתן לעבור במקום המגורים בדיקות הדמיה מתקדמות.

בנוסף על השירות הרגיל מתקיימות במרפאה סדנאות גמילה מעישון שנערכות ללא תשלום וכן ניתנים שירותים מחוץ לסל, כמו יעוץ בנושא הרטבת לילה בילדים וסדנת כללית דיאט.

רונן נודלמן, מנהל כללית במחוז חיפה וגליל מערבי: אנו ממשיכים לשפר ולשדרג שירות בכרמיאל ושיפוץ מרפאת חבצלת מצטרף לשיפוץ נרחב במרפאת רמת רבין, שבה גם הוקמה קומה נוספת והופעל מכון חדיש וגדול להתפתחות הילד. הקמנו מרפאה איכותית לבריאות הנפש בקניון, שדרגנו את המרפאה היועצת הגדולה, הפעלנו אתר ידידותי לבצוע בדיקות קורונה ובעיקר, השקענו רבות בצוות רפואי איכותי ובהתאמה למגוון הרחב של תושבי העיר, בהם גם חרדים, דוברי רוסית, עולים מצרפת ועוד.

 

 

**

 

 

 



 

 

יום המעשים הטובים: חדר ההמתנה במרכז לבריאות הילד של כללית בנהריה קושט במוביילים שהוכנו ונתרמו על ידי דיירי מעון הרופא בחיפה

צוות המרכז לבריאות הילד של כללית נהריה ובעיקר הילדים המטופלים בו נהנים מעתה מחדר המתנה המעוטר ביצירות שהכינו דיירי מעון הרופא בחיפה. המוביילים היפים הובאו על ידי בני תושבי נהריה, דיוויד ואולגה זמט, העובדת כרכזת תעסוקה במעון, שיזמה את המהלך במסגרת יום המעשים הטובים.

 

כפרניק 7768590 חדשות כללית גליל מערבי

 

 




השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן