חגיגת סיבים אופטיים בגליל המערבי

בנט במעלות-תרשיחא: צעד קטן לסיבים, צעד גדול לפריפריה * הנדל בכפר ורדים: פריסה מהירה בגליל * שמואלי: קצב גלישה מהיר אינו מותרות * פומרנץ: להקים אוניברסיטה במעלות-תרשיחא


 

סיבה למסיבה: ראש הממשלה נפתלי בנט ושר התקשורת יועז הנדל ביקרו היום (שלישי 20/7/21) בגליל המערבי וחנכו את פרויקט הסיבים האופטיים במעלות-תרשיחא (בנט) ובכפר ורדים (הנדל). התלוו לסיור גם הנהלת בזק בראשות המנכ”ל דודו מזרחי – וזאת לאחר שבזק השלימה (כמעט) את פריסת הסיבים האופטיים לתקשורת מהירה בכפר ורדים וגם במעלות-תרשיחא החלה הפריסה בקצב מהיר.

 

כפרניק WhatsApp-Image-2021-07-20-at-14.12.41-scaled חגיגת סיבים אופטיים בגליל המערבי
נפתלי בנט במעלות תרשיחא עם יועז הנדל, לירן אבישר בן חורין ויואב קיטה

 

הפריסה המהירה הינה כחלק מהרפורמה בתשתיות התקשורת שמקדם משרד התקשורת בשנה האחרונה, ותכליתה חיבור מדינת ישראל לאינטרנט מהיר ומתקדם, מתחברות עוד ועוד ערים בישראל לסיבים אופטיים. עפ”י התכנית ערים ויישובים מרוחקים בצפון ובדרום הארץ, יחוברו לאינטרנט מהיר.

הסיור החל הבוקר במעלות-תרשיחא בהשתתפות בנט, הנדל, מזרחי, מנכ”לית משרד התקשורת לירן אבישר בן חורין, ראש העיר ארקדי פומרנץ וגורמים נוספים.

ראש הממשלה ושר התקשורת קיבלו סקירה ממנכ”ל בזק אודות פריסת הסיבים במעלות-תרשיחא ובאזור הצפון, ולאחר מכן נכחו במעמד חיבור הסיבים בעיר ע”י חברת בזק.

בנט: “היום הוא יום חג, לתושבי הסביבה, לתושבי הגליל כולו ולתושבי הפריפריה. חיברנו לא רק את הסיב האופטי במעלות-תרשיחא, אנחנו מחברים את הפריפריה למרכז מדינת ישראל ולמרכז העולם.

“הפריפריה מעניינת אותנו מאוד. זה יעד לאומי עבורנו. המשמעות של חיבור הפריפריה ושל כל מדינת ישראל לסיבים אופטיים, לכלכלה ולמשק – היא עצומה. זה מגדיל את כל התוצר הלאומי בצורה דרמטית, כי הכל הולך מהר יותר וקל יותר. יותר עסקים, חינוך טוב יותר, זה מפחית את העומס בכבישים, את זיהום האוויר וזה מעודד סטארט-אפים בכל מקום שמחברים.

“כמנכ”ל לשעבר בהיי-טק, אני יכול להגיד לכם שהיעדר תשתית אינטרנטית מונעת הקמת חברה, פשוט ככה. אם זה איטי, אני לא יכול להקים חברה, אתה לא יכול לעבוד לאט. יש מדינות בעולם שכבר נמצאות שם: סינגפור, דרום קוריאה, ויפן. מדינות אירופה כמו סקנדינביה ומזרח אירופה, שנמצאות בפריסה רחבה.

 

כפרניק 998633343-scaled חגיגת סיבים אופטיים בגליל המערבי
נפתלי בנט וארקדי פומרנץ עדים לחיבור הסיב האופטי במעלות-תרשיחא

 

“מדינת ישראל דשדשה במשך עשור עד שהגיע שר התקשורת, ידידי יועז הנדל, ויזם את המהלך ההיסטורי הזה. אני לא מפריז – מדובר במהלך היסטורי לפריסה מהירה ואפקטיבית של הסיבים האופטיים ברחבי הארץ.

“בשונה ממדינות אחרות, ששם התחילו במרכז ודאגו למרכז תחילה, ועד שנזכרו בפריפריה לקח שנים – אצלנו משרד התקשורת, בהובלת השר והמנכ”לית, יוצרים מההתחלה מכרזים ופריסה בפריפריה. הם פיצחו את הדרך כדי להגיע לכולם, גם אם אין אינטרס כלכלי ראשוני לחיבור הזה.

“זו דרמה, והמשמעות היא אדירה. זה אומר שילד במעלות יוכל לזכות באותה רמת שירות וחינוך Online של ילד במרכז. זה אומר שבאמת אפשר להקים פה חממות סטארט-אפ וסטארט-אפים שיכולים לעבוד בזמן אמת. זה אומר שרופא יכול לשבת במעלות ולנהג ציוד מרחוק בבית חולים בדטרויט. אני רוצה לברך את השר יועז הנדל. בקיצור, איך לומר? תהיו הנדלים. תודה רבה”.

 

 



 

 

פומרנץ: “הביקור המקצועי הזה, הוא הבעת אמון בעיר מעלות תרשיחא ובתושביה. עיניים רבות בערי הפריפריה נשואות לממשלה החדשה שתבצע מדיניות חברתית צודקת ותתמוך במתן תקציבי פיתוח להנעת הכלכלה העירונית. הנני סמוך ובטוח כי פרויקט זה טומן בחובו פתרונות קצה שיכולים לסייע רבות לרשות המקומית בכל הקשור לניהול של עיר חכמה. היכולת להתחבר לגלישה איכותית ומהירה במיוחד, התומכת באופן אופטימלי בלימודים מרחוק ועבודה מהבית, שני דברים שהפכו לחיוניים ולחלק מרכזי, בשגרת היום של כולנו במהלך משבר הקורונה.

 

כפרניק 999890-scaled חגיגת סיבים אופטיים בגליל המערבי
פומרנץ: קורא להקים אוניברסיטה בגליל

 

“מכובדיי, בחזון העירוני אנו מכוונים בכל כוחנו להקמתם של אוניברסיטה חדשה בגליל ומכון ארצי למתמטיקה, כאן במעלות תרשיחא. העיר מעלות תרשיחא הינה העיר היחידה בכל מרחב הגליל שמחזיקה בקרקע עם תב”ע מאושרת להקמת אוניברסיטה בהליך מיידי. אדוני ראש הממשלה אני מבקש את הסיוע שלך בהגשמת החזון החשוב הזה והפיכת החלום להקמת אוניברסיטה במעלות תרשיחא למציאות. אין ספק שהקמת האוניברסיטה והמכון למתמטיקה יהוו עבורנו ועבור כל האזור כולו – פרויקט משנה מציאות ומנוע צמיחה עוצמתי לעיר שלנו ולפריפריה כולה.

“לסיום, היום בעזרתכם האדיבה, אנו פורצים כאן דרך נוספת גם בתחום התקשורת ואין לי ספק, כי אנו למעשה בעיצומה של מהפכה שתצעיד את העיר מעלות תרשיחא לקדמת חזית הטכנולוגיה”.

 



 

 

זמן קצר אחרי הביקור במעלות-תרשיחא, הגיעו שר התקשרות ובכירי משרדו וכן הנהלת בזק לכפר ורדים לפגישה וסיור (בגנים ובמארג) עם ראש המועצה אייל שמואלי. כפר ורדים הוא הישוב השלישי בארץ (אחרי מטולה ושוהם) המרושת כמעט כולו בסיבים אופטיים.

בהודעה שפרסמה בזק, נאמר כי כבר היום מאות משקי בית בכפר ורדים יכולים להנות מקצב גלישה של עד 2.5 גיגה, כאשר עד היום קצב הגלישה המקסימלי בכפר ורדים עמד על עד 100 מגה. בזק ממשיכה לפרוס סיבים ביישוב בקצב מהיר ובקרוב יוכלו כלל תושבי היישוב להתחבר לשירות.

 

כפרניק -בכפר-ורדים-בהשתתפות-שר-התקשורת-מנכל-בזק-ראש-המועצה-ומנכלית-משרד-התקשורת-scaled חגיגת סיבים אופטיים בגליל המערבי
מימין: מזרחי, שמואלי, הנדל ואבישר בן חורין

 

“פריסת הסיבים של בזק הינו פרויקט התשתיות הגדול בישראל המתבצע לרוחבה ולאורכה של המדינה ובהשקעה של מיליארדי שקלים”, נאמר בהודעה. “רק בינואר האחרון בזק החלה בפריסת סיבים בקצב חסר תקדים, כאשר בחצי שנה בלבד פרסה תשתית סיבים המגיעה לכ-700 אלף משקי בית ברחבי הארץ (מרכז ופריפריה), היכולים להתחבר לסיב האופטי של בזק ולהקפיץ את קצב הגלישה בביתם.

“מדובר בקצב פריסה חסר תקדים, כאשר היקף הכיסוי הכולל (בארץ) יעמוד על  80% ממשקי הבית בישראל במרכז ובפריפריה. היישוב שהם נמצא בין היישובים הראשונים בארץ שהפריסה בו הסתיימה מקצה לקצה”.

 

כפרניק WhatsApp-Image-2021-07-20-at-20.09.14-scaled חגיגת סיבים אופטיים בגליל המערבי
שמואלי עם שר התקשורת ומנכ”לית המשרד במליאת הגנים

 

הנדל: ״את סיפור ההצלחה של כפר ורדים בנושא תשתיות התקשורת צריך ללמוד וללמד. מקווה שיילמד מהר כי אין לנו זמן אנחנו רוצים לפרוס את כל הגליל כמה שיותר מהר. יש כאן חיבור חשוב בין משרדי הממשלה  לרשות המקומית – אנחנו היינו צריכים לפתוח את הפקק לחברות וזה מה שעשינו מבחינת הרגולציה ומכאן ואילך זה יוזמה של הרשות המקומית. אתה, אייל שמואלי, לקחת את זה אפשר להגיד ראשון ולראיה אנחנו באחד המקומות, בטח בפרפריה, שמחוברים מקצה לקצה. אנחנו מתחילים חזק ומגבירים. מציאות שבה יש לתושבים נגישות ותחרות ובסוף גם יכולת לעבוד מהבית ולשפר את איכות החיים זה התממשות החזון הציוני, זה נכון כשאנחנו קרובים לגבול וזה נכון לכל הגליל ולכל מקום בארץ״.

 



 

שמואלי: “כפר ורדים היא בין הסנוניות הראשונות למהפכת התקשורת בישראל, בהובלתו של שר התקשורת יועז הנדל. החל מהיום מרבית תושבי היישוב, מחוברים לרשת הסיבים ולאינטרנט המהיר, מהם יהנו גם  תלמידי מערכת החינוך ביישוב. אנו רואים חשיבות רבה במתן שירותים מקוונים, לימודים מתוקשבים ובמציאת פתרונות טכנולוגיים שיאפשרו לתושבי היישוב לעבוד וללמוד מהבית במקרה הצורך. קצב גלישה מהיר אינו מותרות, הוא הכרח המציאות היום, בטח לגרים בפריפריה”.

 

כפרניק WhatsApp-Image-2021-07-20-at-18.25.45-scaled חגיגת סיבים אופטיים בגליל המערבי
שמואלי והנדל ברגע חיבור הסיב האופטי לבית

 

מזרחי: “אני שמח לבשר כי מהיום יכולים תושבי כפר ורדים להתחבר לרשת הסיבים האופטיים של בזק ולהנות מגלישה באיכות ובמהירות גבוהים במיוחד. התקופה האחרונה המחישה יותר מתמיד את הצורך באינטרנט יציב ואיכותי ובזק רואה יעוד בלאפשר זאת לכלל אזרחי ישראל. הפריסה בכפר ורדים היא ביטוי מובהק של יעוד זה. עוד הוסיף מזרחי כי, “בזק יצאה השנה לדרך מורכבת ומרתקת אשר תהפוך את מדינת ישראל למובילה עולמית בתחום תשתיות התקשורת. מדובר בפרויקט תשתיות התקשורת הגדול, המורכב והיקר ביותר בשוק התקשורת, אשר הושקעו בו כבר מאות מיליוני שקלים, ויושקעו בו עוד מיליארדי שקלים”.

 




4 תגובות

  1. אייל הגב

    תודות:
    אורנה שמחון – מחוז צפון- כפר ורדים חינוך מוטה עתיד.

    סיון יחיאלי – כפר ורדים ישוב קו עימות צמוד גדר.
    מסירת שלב ג ופארק התעשייה למעלות תרשיחא.

    לאימאם מ תרשיחא – רמאדן כרים.

    ראשי רשויות האיזור – שנותנים אימון בחינוך כפר ורדים ושולחים את ילדי הישובים להתחנך חינם בכפר.

    ועד הורי תפן – מיישובי משגב והסביבה .

    לתושבי תרשיחא שרכשו מגרשים בשלב ג – ברוכים הבאים.

    למתווכי ה נדל”ן בכפר – שמעלים את מחירי הדיור.

    לצוות המנהלים ועובדי המועצה.

    ולכל התושבים שיודעים מהי קהילה מכילה ומוכלת.

  2. בן עמי הגב

    לא מדויייק עפ בזק החיבור לקבלת גלישה של 1000 מגע זה עפ עובדי השטח לפחות עוד חודש

  3. פלאח עירפאן הגב

    הרבה כבוד לבזק מס 1

  4. י מיישוב שלומי הגב

    לא יאומן שאשכרה כאן בוכים שרק עוד חודש יהיה לכם חיבור..בזמן שביישוב שלומי שלא הרחק ממכם אולי ממקום בתוכנית 2022 במקרה הטוב..

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן