הרב שמעון גורליק הושעה


מקור ראשון: חשד נגד הממונה על עיניי הדת וכשרות במרכז הרפואי לגליל בנהריה בביצוע מעשה בעל אופי מיני בבן 17 * תלונות רבות הוגשו בעבר * גורליק: אירוע קל

 

יאיר קראוס, עיתונאי “מקור ראשון”, חשף השבוע כי נציבות המדינה החליטה להשעות מתפקידו את הרב שמעון גורליק, האחראי על ענייני הדת והכשרות במרכז הרפואי לגליל בנהריה, וזאת לאחר שהוגשה נגדו תלונה על ביצוע מעשה בעל אופי מיני בנער בן 17; וכשלחובתו עומדות תלונות רבות, על פני 13 שנים, על פגיעות מיניות ומעשים חמורים שביצע, לכאורה, בילדים, בילדות ובנשים מבוגרות.

 

כפרניק 444445677 הרב שמעון גורליק הושעה
ארכיון. בית חולים נהריה. צילום רוני אלברט

 

 

על-פי הידיעה, בחודש יולי האחרון הוגשה תובענה על ידי נציבות שירות המדינה נגד גורליק לבית הדין למשמעת של עובדי המדינה, בה נטען כי באוגוסט 2018, בני משפחתו של נער בן 17 ביקשו מגורליק לסייע לו במחלקת הילדים שבבית החולים לאחר ניתוח שעבר. על פי הוראות עובדי המדינה, אסור לעובד לעסוק בדברים שאינם קשורים בביצוע עבודתו.

עוד נטען, כי גורליק ביקש לקלח את הנער בשעה שהאחות האחראית במחלקה אמרה לו כי אין בכך כל צורך. גם כירורג הילדים הבכיר במחלקה הבהיר למשגיח הכשרות (המקובל בקרב המאושפזים כרב הראשי בבית החולים) כי אסור לו לרחוץ את הנער – אולם גם לאחר אזהרות אלו, הורה גורליק לנער להיכנס למקלחת. על פי התובענה, גורליק נכנס אל חדר המקלחת וצפה בנער וכן סיבן את וניגב את גבו.

על פי התובענה, באוקטובר 2019, זומן גורליק לאגף המשמעת בנציבות שירות המדינה, ולאחר מכן פנה לאחות האחראית במחלקה במכתב איומים ובו כתב לה בין השאר: “אין סליחה ואין מחילה – לא בעולם הזה ולא בעולם הבא!!” ו”החיים והמוות – ביד הלשון”.

גם לאחר התלונה המשיך גורליק בתפקידו, ורק בחודש שעבר הושעה ומונה לו מחליף זמני: האחראי הכשרות ושירותי הדת בבית החולים “זיו” בצפת, המכהן כעת כמשגיח כשרות בשני בתי החולים הממשלתיים.

קראוס מציין במקור ראשון כי נגד גורליק הוגשו בעבר עוד תלונות על פגיעות מיניות ומעשים חמורים אחרים, אך עד כה אלו לא הביאו לכל מהלך של הפסקת עבודתו או הרשעה פלילית. ב-2007 אף נעצר בחשד לביצוע עבירות ומעשים מיניים, ובהם מעשים מגונים בילדה בת 7 במהלך חגיגות שמחת תורה שהתקיימו בקהילתו שבנהריה. כן דווח עלן פגיעה מינית בילד בן 10 ומעשה מיני נוסף במתלוננת בת 30.

ב-2011 זיכה בית הדין למשמעת של עובדי המדינה בחיפה את גורליק מאשמה של הטרדה מינית וזאת בספק בקרב השופטים בעדותה של מתלוננת, ואף קבעו כי המתלוננת היא זו שניסתה לפתות את הרב.

בעבר, גם סגן שר הבריאות דאז יעקב ליצמן קרא לגורליק להתפטר מתפקידו בבית החולים, אולם גורליק נהנה אז מתמיכת בית החולים וגיבוי נציבות שירות המדינה, וסירב להתפטר.

 

תגובות ע”פ מקור ראשון:

מנציבות המדינה נמסר בתגובה: “נגד גורליק נפתחה חקירה פלילית בעקבות תלונה של אנשי צוות בית החולים. התיק הפלילי נסגר על ידי המשטרה. למרות זאת, אגף המשמעת מצא כי יש מקום להעמידו לדין והגיש כנגדו תובענה לבית הדין למשמעת של עובדי המדינה. בעקבות הגשת התובענה המשמעתי ולאור חומרת המיוחס לו, נערך לגורליק שימוע באגף המשמעת ונציב שירות המדינה החליט להשעותו עד לתום ההליכים המשמעתיים נגדו”.

מבית החולים לגליל בנהריה נמסר בתגובה: “הנושא מטופל על ידי אגף המשמעת בנציבות שירות המדינה ונפעל בהתאם להנחיותיו”. בבית החולים ביקשו להדגיש כי “מעבר לאמור, תפקידו של מר שמעון גורליק הינו משגיח כשרות”.

עורכת הדין אילה הוניגמן מסרה מטעמו של הרב גורליק: “כתב התובענה נוגע אך ורק לארוע חד פעמי של חריגת הרב גורליק מסמכות מקצועית. הרב גורליק דוחה בתוקף כל ניסיון לרמז לכיוונים אחרים, שהינם בגדר לזות שפתיים ולשון הרע. הרב גורליק סמוך ובטוח שבית הדין למשמעת יקבל עמדתו כי מדובר באירוע קל, ברף המשמעתי הנמוך ביותר ואמצעי המשמעת שיוטל עליו יהיה בהתאם וכי ישוב במהרה לתפקידו כאחראי כשרות בבית החולים”.

 


תגובה אחת

  1. חחח הגב

    השם ישמור מרבנים שאלה, בושה וחרפה לדת משה רבנו.
    ……

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן